إبحث عن موضوع

رواية حب بعد عذاب الحلقة السادسة

(حب بعد عذاب) 
آلَحًلَقُهّ آلَسِآدٍسِهّ


في الصباح تستيقظ حور من نومها فتجد انها نائمه علي ظهر كريم وكريم ينام اسفلها فتهب واقفه تريد ان تبتعد عنه ولكن تتعثر وتقع فيستيقظ كريم مفزوعا و
كريم: ايه ايه في ايه البيت هيقع
فتضحك حور عليه وتنسي المها فينظر اليها كريم و
كريم وهو ينظر لحور ببلاهه: هو ايه اللي حصل
فتضحك حور عليه اكثر ليستوعب كريم ماحدث ليضحك معها بشده غافيلن عن الذين يصوروهم ويضحكون بخفوت
قامت حوروهي تمسك بظهرها وقالت
حور: اه يانا ياضهري قوم ياعم وريني اوضتي عاوزه اغير وانام
قام كريم ثم امسك ظهره وقال 
كريم: اه ياضهري هو كان في جموسه نايمه فوقي ولا ايه
نظرت له حور بغضب وقال جموسه لما تشيلك
نظر لها كريم وقال
كربم: ايخ انتي اللي كتي نايمه فوقي ولا حاجه
نظرت حور حولها ولم ترد فعرف كريم انها كانت نائمه فوقه فقال
كريم: ااااه يبقا انتي اللي كتي تايمه فوقي دانتي ميبنش عليكي تقلك دا خاالص دانتي ترلا مش جاموسه بس
حور وهي تنظر اليه بشزر: مين دي اللي ترلا
كريم بحذر: انتي
وفجأه تهجم حور عليه لضربه وهي تقول: انا هعرفك مين هي الترلا ي ونش انت
كريم وهو يهرب منها ويصرخ بها: اتهدي يابت دانتي طلعتي طور وحشي مش ترلا كمان
حور بوجه احمر من شدت غضبها: طور طور ي خرتيت ي سيد اشطاا انا هوريك مين الطور عاااا
وتهجم حور علي كريم وتوقعه في الارض وهي فوقه وتعضه وتلكمه بيدها الصغيره وكريم يصرخ من الالم ويقول: اااااااااااااه حد يلحقنااااااي حد يشيل المفتريه دي م فوقي هتاكلناااااااي
كانت عفاف ومحمد يشاهدونهم ويضحكون بشده ويصورون المشهد فرن الجرس بهذا الوقت فذهب محمد ليفتح الباب فوجد حمزه ورباب ونور امامه فادخلهم وهو مازال يضحك بشده فدلفو الي الداخل وراو حور وهي جالسه فوق كريم وتضربه فضحكو جميعا بشده وعندما رئاهم كريم صرخ بهم ليبعدوها عنهم ولكنهم يضحكون فقط فقال بصوت اعلي: ياختاااااااالي حد يشلهااا ايدي ورمت م العض ي عضاااااضه
حور بشراسه مضحكه: عضاضه عضاضه بس اخد حقي
كريم ببكاء مصطنع: خلاااص اسف والله اسف مش هعمل كدا تااني حرمت والله حرمت
لقوم حور عنه وهي تنفض غبار وهمي من يديها: ايوه كداا ناس متجيش الا بالعين الفحلقي
كريم باستغراب: فحلقي ايه الفحلقي دا كمان ياختي
حور: شكلك جاهل اصلا دا لون لسمه فحلقي
ليتدخل محمد اخيرا ويقول بضحك: خلاص ي حور الواد اتفرم
لتضحك حور وتقول بمداعبه: اخسن عشان يهزقني كويس بعد كدا
كريم وهو يتفحص يده بالم: اقسم بالله حرمت خلاص 
ليضحك الجميع لتاتي عفاف وهي تقول اهلا اهلا ي رباب عامله ايه
رباب بحب: الحمد لله ي حبيبتي انتي عامله ايه
عفاف انا الحمد لله ثم تنظر لنور وتقول لها: ايه ي نور مش هتسلمي ع خالتو
لتذهب حور لاحتضان خالتها ثم تقول: وخشتيني اوي ياخالتو
كريم بمزاح: اشحال كل يوم نطالنا هنا هتوحشك امتي
نور وهي تنظر له ببرود: انت مالك خالتي واجيلها وقت مانا عاوزه
حمزه وهو ينظر لكريم ويضحك: البنات كلها مهزقاك اهدا ع نفسك كدا بدل ماتاخد علقه تانيه
كريم بخوف مصطنع: لا خلاص سكت اهوو
ليضحك الجميع عليه
ثم تنظر رباب لحور وتذهب لتجلس بجانبها وتقول بحنان واشتياق: ازيك ي بنتي وحشتينا اوي ي حور كلنا كنا بنتقطع علي فراقك اوي يابنتي
حور يدموع تأبي النزول وبابتسامه: والحمد لله رجعت خلاص ي خالتو
رباب: الحمد لله
ثم تاتي نور الي حور وتقوم بضمها بشده وتبكي بشده اكثر وتقول: اخيرا رجعتيلي ي حور اخيرا اختي هترجعلي
حور ببكاء ايضا: الحمد لله بس ازاي اختك انا اعرف ان كريم بس اللي اخويا
لتبتعد نور عن احضانها وتقول بابتسامه وهي تجفف دموعها: لا انا كمان اختك انا وانتي راضعين ع بعض يعني اخوات ف الرضاعه
حور بهم: اه فهمت
ثم يقضي الجميع وقتا ممتعا ويتناولون العشاء معا ثم يرحل حمزه ورباب ونور الي منزلهم ويرشد كريم خور الي غرفتها لتنام ويذهب هو الاخر الي غرفته لينام وينام الجميع
بعد مرور شهر في غرفة حور تجلس نور وحور علي السرير ويتناقشوف في امر جامعتهم فتقول نور: يعني ايه يعني مش هنبقا معةبغض ف الكليه لالالا مليش داعوه حولي عام انتي تعرفي تحولي 
حور بتفكير: هو الاول الحمد لله انهم عرفو يغيرولي اسمي بس انا حابه افضل ف الازهر الازهر احسن بكتير من العام وكمان ک مستوي تعليم ف الاظهر احسن بكتير ثم باقتراح طب بقولك ايه مانتيةكمان الاولي زيي طب ماتحولي انتي ازهر
نور بتفكير: طب بس ازاي دا انا معرفش حاجه عن مواد الازهر انا اه حافظه القران بس معرفش حاجه عن المواد الشرعيه اللي ف الازهر 
حور: مفيش مشكله اهم حاجه انك حافظه القران والمواد الشرعيه مفيش اسهل منها واللي هيقف معاكي ياستي انا هشرحهولك
نور: طب خلاص هقول لحمزه يشوفلي الموضوع دا
حور تمام يلا روحي روحي بقا عشان تقوليله
نور: اشطا سلام ي حبي
تذهب نور الي المنزل فتجد حمزه ووالدته يتجادلون فتذهب اليه وتلقي السلام وتقول: السلام عليكم ايه في ايه مالكم
رباب بعصبيه: البيه كل ماجبله سيرة الجواز يفضل يتخنق عليا ويقولي لسه لسه ومل ماحيبله واحده يطفشها ويحرجني انا
حمزه بعصبيه يحاول السيطره عليها ويقول بهدوء بسيط: ياماما ياماما قلتلك ميت مره انا مش هتجوز دلوقت لسه بدري اوي ولسه كملن ملقيتش البنت المناسبه واللي تقدر تشيل اسمي
نور: حمزه معاه حق ياماما مفيش ولا واحده ماللي حضرتك بتجيبيهم ينفعو يتجوزو دول كلهم مش بيهمهم غير شكلهم وانهم يروحو النادي والبيوتي سنتر اللي بيبقو فيه 24 ساعه ف 24 ساعه وع طول عاوزين يسافرو برا وعاوزين يفضلو يعملو شوبينج مل يوم عاوزين فلوس قد كداا وبيصرفوها ع الفاضي لا وعاوزين راجل يتدلعو عليه وحمزه مش م النوع دا وكمان انتي اكيد حابه تبقي جده دول بقاا مش هيوافقو يخلفو لان هيبقا كل همهم ان لو حملو وخلفو جسمهم هيبوظ ولو خلفو هيرمو عيالهم لينا وهيفضلو ف خروجات ليل نهار وف الاهر ابنك هو اللي هيتعذب منهم واحتمال لا دا اكيد ف انو هيطلقها لو بالمواصفات اللي انا قلتها دي
حمزه ل امه: اهو شوفتي مجبتش حاجه م دماغي اطوم الاخر ي امي انا لما الاقي اللي تناسبني هتجوزها ع طول ف متتعبيش نفسك وتجبيلي كل يوم والتاني عروسه م شكل عشان هرفضها بردو
رباب بتفكير: طب ايه رليك لو تتجوز............... 
يتبع............ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بًقُلَمًيَ #~ روٌنِآء سِلَيَمًآنِ  ~#
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ليست هناك تعليقات