إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١٩

🦋  الحلقة     ١٩  🦋 

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة / لا انا هاخد تاكسى

هاشم / ممكن تاخدى عربية من الجراج اختارى الى انتى عوزاها

همسة / للاسف مبعرفش اسوق

يوسف / تسمحيلى اكون السواق بتاع حضرتك

همسة / انا اتمنى طبعا ميين يكون عندو سواق وسيم كدة وعيونو زرقة كمان ويقول لا

ويوسف بيروح مع همسة و هاشم مش مطمن ليوسف وقلقان
ويوسف بيروح مع همسة بيخدو عربية وبيفتح لهمسة العربية زى الاميرة و همسة مبسوطة وبتركب هى ويوسف

سليم فى الكافية ومتوتر اوى اوى و همسة بتوصل

يوسف / هتمشى شوية لحد لما تخلصى

همسة بتروح على الكافية وبتروح على سليم وبيسلمو على بعض

سليم / تشربى اية

سليم / اة نسيت فراولة وفيها قطع شوكولاتة

همسة / كويس انك لسة فاكر

سليم / ايه يا سيتى ان دة العصير  بتاعى انا كمان

سليم بيطلب العصير ليهم هم الاتنين

همسة / باين ان فى حاجة عاوز تقولها

سليم / طب خلينا نشرب العصير الاول وبعديبن نتكلم

همسة / طب الموضوع دة بخصوص رانيا

سليم / رانيا

همسة  بتبص على الباب و سليم بيبص بيشوف رانيا جاية عليهم

همسة / سليم لازم تدى نفسكو فرصة تانية انت و رانيا

سليم قاعد مصدووم اوى وبيبص لهمسة اوى 

همسة / اسبكو لوحدكو تتكلمو اكيد فى كلام كتيير بينكو وبكدة اختصرت الكلام صح يا سليم سلام

رانيا / شكرا يا همسة

همسة بتمشى و رانيا بتقاعد مكانها و رانيا بتبص لسليم اوى ومبسوطة و سليم متكلمش ولا كلمة و همسة بتخرج من الكافية بسرعة وبتنزل دموعها و بتتفاجا ان سليم بيمسك اديها بقوة ومتعصب و همسة بتمسح دموعها بسرعة

همسة / سليم

سليم / انتى مفكرة نفسك ميين علشان تقررى عنى

همسة / سليم انت لسة بتحب رانيا وهى كمان بتحبك ولازم تدى حياتكو فرصة تانية

سليم متعصب اوى و همسة اديها بتتوجع اوى من قبضة ايد سليم 

سليم / انا الى اقرر ميين الى يفضل فى حياتى وميين الى يخرج من حياتى

 ويوسف بيشوف سليم ماسك همسة بقوة وبيجرى على سليم وبيبعدو عن همسة بسرعة و سليم بيبص ليوسف اوى

يوسف /همسة ميين دة انتى تعرفية

يوسف / يوسف دة سليم

سليم / وانت ميين

يوسف / انا اخوها ولو قربت منها تانى هقطعلك ايدك

همسة / يوسف سليم ميقصدش يازينى

يوسف بيمسك ايد همسة وبيبص على اديها. 

يوسف / الى ميقدرش يحس بيكى وانتى بتتوجعى يبقي ميستهلش تقولى علية صديق

سليم مدايق اوى وبيروح على عربيتو وبيبص لهمسة اوى

همسة / سليم استنى سليم

يوسف بيمسك ايد همسة

يوسف / انتى ريحة فيين

همسة مديقة اوى

يوسف / اركبى العربية

      *********************************

. *
همسة طول الطريق مديقة ومببتتكلمش خالص وبيوصلو الفيلا و بتروح على الفيلا وبتدخل

هاشم / همسة

همسة بتبص بتشوف هاشم

هاشم / فى اية مالك انتى بتعيطى

ويوسف بيدخل و هاشم بيبصلو 

هاشم / ملها همسة فى اية حد يتكلم فيكو

همسة / مفيش بس مخنوقة شوية انا هروح على اوضتي

همسة بتطلع على اوضتها

هاشم / فى اية

يوسف بيحكى الى حصل لهاشم و هاشم مدايق اوى

يوسف / انا مفهمتش فى اية بس وهى مش بتتكلم

هاشم مدايق

هاشم / انا هطلع اتكلم معاها

هاشم بيطلع لوضة همسة وبيدخل وبيشوف همسة قاعدة على السرير بتعيط اوى واول ما بتشوف هاشم بتروح علية
وبتحضنو و هاشم بيحضنها اوى وبيخدها بيخليها تقاعد وبيمسحلها دموعها

هاشم / احكيلى حصل اية ولية سليم اتصرف التصرف دة معاكى

همسة بتحكى لهاشم على الى حصل

هاشم / محدش ينكر ان انتى غلطانة

همسة بتعيط 

هاشم / خلاص بقي بلاش عياط انتى اختى الصغيرة والى يزعل اختى امسحو من على الارض خالص

همسة / الحمد لله انك معايا

هاشم / يلا روحى اغسلى وشك وروحى اطمنى على ماما
بتسال عليكى من بدرى

هاشم بيخرج وبيقف بيفكر وبينزل وبيشوف يوسف قاعد
قدم التلفزيون وبيروح يقاعد معاة

هاشم / انت ناوى تعمل اية

يوسف / اعمل اية

هاشم / فى حياتك

يوسف / ولا اى حاجة هما كام يوم لحد ما اشوف طريقة واخرج برة مصر وارجع هولندا 

هاشم / اة يعنى مش ناوى تفضل هنا

يوسف/ انا حياتى هناك وشغلى كمان

هاشم / لو تحب انا ممكن اساعدك تبنى حياتك هنا

يوسف / لا مستحيل انا هنا مستحيل

هاشم / انا عرفت انك بتلعب جيتار وبتلحن كمان واكيد هتلاقى فرص كتيير هنا

يوسف / الجيتار بتاعى الحيوانات الى بعتهم علشان يجبونى كسروه مش مهم انا هتصرف بس محتاج اعمل مكالمة من تليفونك 

هاشم بيطلع التلفون وبيدى التليفون ليوسف ويوسف بيخرج الجنينة وبيعمل تليفون و هاشم بيبص علية من بعيد


      **********************************

سليم فى الشركة وريم بتدخل علية المكتب

ريم / بش مهندس فى مشكلة فى خط الانتاج

سليم / اخرجى برة

سليم متعصب اوى وريم بتتخض وبتخرج و سليم بيضرب بايدو كل حاجة على المكتب وبيفتكر كلامو مع همسة وازاى هو كان ماسك اديها بقوة وبيدايق اوى عليها


      **********************************

همسة بتروح على اوضة والدتها

هالة /همسة كنتى فيين يا حببتى

همسة / كنت فى مشوار انتى عاملة اية

هالة / انتى فيين الدبلة بتعتك

همسة / الدبلة ماما انا و عمرو انفصلنا ودة احسن

هالة / ازااى ازاى انفصلتو ومن غيير ما تقوليلى ازااى

همسة / ماما اهدى لو سمحتى انتى تعبانة

هالة / بس عمرو بيحبك يا بنتى ازاى تعملو كدة ازاااى

همسة / ماما انا مقدرتش احب عمرو ابدا وهو مستحيل يفهمنى ابدا من الاول والعلاقة دى فاشلة وانتى كنتى عارفة كدة

هالة بتحس انها مخنوقة

همسة / ماما ماما مالك ماما هااااااااشم

والممرضة بتجرى عليها وبتحاول تساعدها و هاشم بيدخل وبيمسك همسة بيبعدها عن هالة بسرعة علشان الممرضة تقدر تساعدها والممرضة  بتطلب الدكتور فورا

الممرضة / لو سمحتو كلكو برة

هاشم ويوسف و همسة بيخرجو برة و همسة بتعيط اوى

يوسف / اهدى انتى زعلانة لية اوى كدة فى الاخر هى مش امك

همسة بتعيط اوى

هاشم / يوسف انزل تحت يلا حالا

ويوسف بينزل بكل بروود اعصاب

هاشم / اهدى يا همسة ان شاء الله خيير حالا الدكتور هيجى وهيطمنا

وبعد دقايق الدكتور بيوصل وبيطمن عليها وبيخرج لهاشم
 و  همسة

الدكتور / انا حظرتكو قبل كدة انها مش لازم تتعرض لاى ضغط ابدا

همسة / وحالتها اية دلوقتى يا دكتور

الدكتور / بصراحة حالتها حرجة جدا ربنا معاها قلبها مش عاوز يتقبل اى علاج لازم تكونو جمبها اليوميين دول

همسة / لا يا دكتور اعمل حاجة ارجووك

الدكتور / الى اقدر اقلهولك انك لازم تكونى معاها ميين يعلم فاضل قدمها كام يوم ومش لازم تشوفك زعلانة ابدا

هاشم بيروح مع الدكتور وبيوصلو و همسة وقفة بتبص على والدتها من الباب و هاشم بيروحلها وبيخدها وبيروحو يقاعدو جمب هالة و هالة مش قادرة تتكلم وبتبص لهمسة

همسة / ماما حببتى متخفيش عليا انا كويسة

هالة بتتكلم بالعفيا

هالة / همسة بنتى كان نفسى افرح بيكى قبل ما اموت

همسة / بعد الشر عليكى يا ماما ارجوكى متقوليش كدة

الممرضة / لو سمحتو بلاش تتكلم

هاشم / همسة خلينا نخرج ونسبها ترتاح شوية


      **********************************

سليم فى اجتماع والى حولية بيتكلمو معاة ودماغو مش معاهم خالص وبيسالوة اسالة وهو سرحان

مصعب / سليم انت مش معانا

سليم / نعم

مصعب / لو تحب ناجل الاجتماع

سليم / اسف انا تعبان شوية كملو انتو الاجتماع وانا عندى مشوار مهم

سليم بيخرج ومصعب بيدايق اوى

      **********************************

سليم بيروح الفيلا عند همسة ويوسف واقف فى الجنينة وبيشوف سليم و سليم بيروح على يوسف

سليم / انا اسف علشان اول تعارف بنا يكون بالشكل دة

يوسف / فعلا تعارفنا مكنش لطيف خالص

سليم / عاوز اقابل همسة

يوسف / ممكن اعرف انت و همسة علاقتكم اية بالظبط

سليم / انا و همسة اصحاب من زمان ومتربيين مع بعض

هاشم بيشوف سليم ويوسف بيتكلمو

هاشم / سليم

سليم بيبص لهاشم وبيروح هاشم

هاشم / اهلا اتفضل

يوسف / انت ازاى تسمحلو يدخل بعد الى عملو

هاشم / يوسف اهدى شوية

سليم بيدخل وبيقاعد مع هاشم ويوسف

هاشم / الى حصل بينك انت همسة بيخصك انت و همسة بس

همسة نزلة من فوق وبتمسح دموعها وبتشوف سليم

همسة / سليم

سليم / عاوز اتكلم معاكى

هاشم / يوسف تعالة عوزك فى موضوع مهم

هاشم بياخد يوسف وبيدخلو اوضة المكتب و همسة بتقاعد مع سليم

سليم / اسف مكنش لازم اتعامل بالاسلوب دة معاكى انا بعتزرلك

همسة / انا الى اسفة انا كان لازم اقولك قبل ما اعمل كدة

سليم /همسة الى بينى وبين رانيا مستحيل يتصلح دى صفحة وخلاص شلتها من حياتى

سليم بيمسك ايد همسة وبيبسها همسة بترتبك اوى

سليم / اسف

همسة بتبعد اديها بسرعة

همسة / تحب تشرب اية اعملك قهوة

سليم / خلينى اطمن على طنط هالة

همسة بتقلو على الى حصل مع والدتها

سليم / خلينى اطمن عليها

همسة و سليم بيتطمنو على والدتها و سليم مدايق اوى علشان حالتها

هاشم / همسة سليم عاوز اتكلم معاكو انتو الاتنين فى حاجة مهمة

همسة و سليم بيبصو لبعد ومستغربين اية هى الحاجة المهمة

هاشم / ممكن نتكلم فى المكتب

سليم / لو الموضوع دة بخصوص سوء التفاهم الى حصل بينا 

همسة / خلاص انا و سليم حلينا سوء التفاهم 

هاشم / ممكن نتكلم فى المكتب علشان والدتك ترتاح
 
همسة مرتبكة اوى وبيروحو وري هاشم و همسة بتتكعبل وهى مشيا  و سليم بيلحقها قبل ما بتقع وهما الاتنين بيبصو لبعض اوى  و هاشم بيبص عليهم هم الاتنين وبيبتسم

 
سليم / انتى كويسة 

همسة / ااة اة انا كويسة 

همسة بتظبط هدومها بسرعة وبتتوتر اوى وبيمشو وري هاشم على اوضة المكتب وبيدخلو يقاعدو قدم هاشم 
 و سليم  و همسة بيبصو لبعض اوى 

هاشم / عاوز اسالك سؤال يا سليم 

سليم / طبعا 

هاشم / عاوز اعرف معزة طنط هالة عندك 

سليم / انا بعتبرها زي امى بالظبط هى وعمى عزت بعد ما بابا اتوفى هما الى وقفو جمبنا ومسبناش ولا لحظة وطنط هالة قد اية مكنتش بتفرق ابدا بينا وبين همسة هى ليها معزة فى قلبى كبيرة جدا 

هاشم / وانتى يا همسة 

همسة / انا مستعدة افديها بحياتى طبعا 

هاشم / ماشى دة كلام جميل ولو هى عندها امنية واحدة فى حياتها 

سليم / اعمل المستحيل علشان احققها 

هاشم / اوكى 

همسة / هاشم فى اية 

هاشم / انا النهاردة مكنش عندى مقابلة فى التلفزيون ولا حاجة الدكتور طلبنى وقالى انو ميقدرش يعملها اى حاجة تانى غير اننا نحقق اى حاجة بتتمناها وطبعا فى اسرع ما يمكن 

همسة / لا مستحيل اكيد فى حل وكمان هو قالى ان حالتها مستقرة 

هاشم / مكنش عوزك تتاثرى اوى علشان دة بياثر عليها

همسة بتعيط و سليم بيمسك ايد همسة وبيطمنها

 
هاشم / هى امنيتها الوحيدة انها تشوف همسة مع عريسها وتتطمن عليها 

همسة بتبص لهاشم 

سليم / واحنا ممكن نعمل اية دلوقتى بس همسة و عمرو انفصلو 

هاشم / انت و همسة 

همسة و سليم / اية 

سليم و همسة بيبعدو اديهم عن بعض 

هاشم / اة انت و  همسة تتجوزو واكيد ان طنط هالة لما تعرف كدة هترتاح

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات