إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٢٠

🦋   الحلقة   ٢٠   🦋 

 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

هاشم / هى امنيتها الوحيدة انها تشوف همسة مع عريسها وتتطمن عليها 

همسة بتبص لهاشم 

سليم / واحنا ممكن نعمل اية دلوقتى بس همسة و عمرو انفصلو 

هاشم / انت و همسة 

همسة و سليم / اية 

سليم و همسة بيبعدو اديهم عن بعض 

هاشم / اة انت و  همسة تتجوزو واكيد  طنط هالة لما تعرف كدة هترتاح

همسة / هاشم انت بتقول اية ازااى يعنى انا و سليم مجرد اصحاب

سليم / اة فعلا انا و همسة مجرد اصحاب  وبس

هاشم / ممكن تهدو شوية انا عارف الكلام دة كويس هتكون مجرد تمثلية هى لما تعرف ان همسة فى ايد امينة هتتطمن وساعتها لو حصلها حاجة هتكون مرتاحة 

همسة / هاشم انت ازاى تفكر كدة 

همسة بتخرج وبتروح على اوضتها ومديقة اوى وبتلف فى الاوضة شمال و  يميين  و سليم قاعد مع هاشم بيتكلمو 

سليم / انا مقدرش اعمل كدة ابدا 

هاشم / دى امنيتها قبل ما تموت فيها اية لو حققت الامنية دى وكمان دى هتكون تمثيل بس ان انت و همسة بتحبو بعض وهترتبطو وبعد كدة كل واحد يكون فى طريق 

سليم  بيفكر اوى 

سليم / انا موافق بس همسة 

هاشم / انا اقدر اقنعها 

سليم / ممكن اتكلم انا مع همسة 

هاشم / اة طبعا


       ************************************


سليم بيروح على اوضة همسة وبيدخل وبيشوف همسة قاعدة بتفكر 

سليم / همسة ممكن نتكلم شوية 

همسة مبتردش علية  و سليم بيروح على همسة وبيقاعد قدمها 

 
همسة / سليم الى هاشم قالو دة انا انا 

سليم / انا موافق 

همسة / اية 

سليم / مدام دى امنيتها الوحيدة فيها اية لو خلناها سعيدة
 
همسة /بس انا و انت 

سليم / هيكون مجرد خطوبة وبس شكل بس قدم طنط هالة

 
همسة / مش عارفة مش مرتاحة 

سليم / حولى تفكرى 

الممرضة بتخبط على اوضة همسة و همسة بتروح عليها بسرعة 

الممرضة / والدتك طلباكى 

همسة بتبص لسليم اوى وبتروح على اوضة والدتها و سليم بيروح معاها  و همسة بتروح على والدتها وبتمسك اديها 

همسة / ماما حببتى انا هنا جمبك 

هالة / همسة 

هالة بتعيط

همسة / ماما ارجوكى مش عوزة اشوف دموعك ابدا وكمان انتى هتكونى كويسة

 هالة بتعيط و  سليم بيروح عليها وبيمسحلها دموعها 

سليم / متخفيش على همسة كلنا جمبها 

همسة بتبص لسليم وبتمسك ايد سليم و سليم بيبص لهمسة اوى 

همسة / ماما سليم معايا ومش هيسبنى ابدا 

سليم بيبتسم لهمسة 

همسة / فى خبر هيفرحك اوى سليم عاوز يقلهولك 

هالة بتبص لسليم  و بتهز رسها لسليم بالموافقة 

سليم / انا بطلب ايد همسة منك انا و همسة بنحب بعض

هالة / بجد انتو انتو 

همسة طول الوقت بتبص لسليم وسرحانة فية وفى كلامو 

هالة / دة حقيقى يا همسة 

همسة مبتردش على والدتها وبتبص لسليم اوى 

سليم / ماما بتكلمك 

همسة / نعم اة اة انا و سليم 

همسة مكسوفة اوى تكمل كلامها و هالة بتضحك
 
همسة / ايوة كدة اضحكى 

هالة / انا لو هموت دلوقتى هكون مرتاحة 

همسة / بعد الشر عنك يا حببتى 

هالة / انت تعرف ان دى كانت امنية ابوك  الله يرحمو بس لما كبرتو وشفناكو ان انتو بتعتبرو نفسكو اخوات قولنا ان مفيش امل بس انتو دلوقتى حققتو الامنية دى 

سليم بيبص لهمسة اوى 

سليم / يعنى دى كانت امنية بابا 

هالة / كلنا كان نفسنا انكو تكونو لبعض 

همسة و سليم بيبصو لبعض اوى
 
همسة / كفاية كلام بقي انتى لازم ترتاحى شوية يلا 

هالة بتمسك ايد همسة و سليم وبتحطهم على بعض
والاتنين بيبصو لبعض اوى بحب  و هالة فرحانة من نظرتهم لبعض  و سليم بيمسك ايد همسة 

سليم / احنا هنروح وانتى ارتاحى 

همسة و سليم بيخرجو و هاشم بيشفهم مسكيين ايد بعض

 
هاشم / يعنى خلاص اتحلت 

سليم / اة خلاص 

هاشم / الف مبرووك دلوقتى نحدد ميعاد الفرح 

همسة / هاشم فرح اية دة مجرد خطوبة بس 

هاشم / وانا جبت الدبل كمان 

همسة / يعنى انت كنت مجهز كل حاجة 

هاشم / بصراحة اة اتفضلو 

سليم بيضحك وبياخد الدبل من هاشم بيبص لهمسة اوى 

همسة / بتضحك لية
 
سليم / انا مضحكتش
 
همسة / لا كنت بتضحك اهو شايف الضحكة اهى لسة على وشك 

هاشم / يووة انتو هتفضلو كدة على طول 

هاشم بياخد الدبل من سليم وبيلبس همسة الدبلة وبيلبس سليم الدبلة 

هاشم / مبرووك الف مبرووك 

هاشم بيمشى وبيسبهم 

سليم / احنا مخطوبين دلوقتى 

همسة / لوقت محدد بس 

سليم / هو انتى تطولى واحد زى 

همسة / لا يا شيخ وانت ميين قالك انى ممكن افكر فيك اصلا
 
سليم / لية ان شاء الله اية العيب الى فيا 

همسة / ياااة كتييير 

سليم / هو اية بقي 

همسة / مثلا مثلا 

همسة بتفكر ومش عارفة وخدها بيحمر اوى 

همسة / مثلا انك رخم اوى 

سليم / رخم فعلا اقنعتينى بجد

 همسة / وانا اية بقي العيب الى فيا
 
سليم / كتيير اوى دة انا لو اتكلمت من هنا لبكرة مش هخلص
 
همسة / لا يا شيخ 

سليم / مثلا قصيرة اوى  كمان وكمان رفيعة وكمان شوفى رجلك مقاس كام ٢ صح ههههة 

همسة / رخم اوى خد دبلتك اهى يلا روح من هنا 

سليم بيمسك همسة بسرعة وبيشدها علية وبيلف ايدو حوليين خصرها  و همسة بتتكسف اوى 

سليم / بجد انتى اى حد يتمناكى 

 
همسة بتبعد سليم عنها 

همسة / وانت كمان مش رخم اوى يعنى 

همسة و سليم بيضحكو اوى 

سليم / خدى الدبلة 

سليم بيلبس الدبلة لهمسة و همسة مبسوطة اوى

سليم / انا لازم امشى 

همسة / هتروح فيين 

سليم / دى مجرد خطوبة وبتسالينى رايح فيين كمان 

همسة / انت رخم اوى 

سليم / خلاص استنى بهزر معاكى انا عندى اجتماع مهم كمان ساعة لو فاضية النهاردة اية رايك نخرج نتعشا مع بعض

 
همسة / معنديش مانع بس انا الى هختار المكان
 
سليم / خلينى انا اختار المرة دى 

همسة / اوكى 

سليم بيمشى و همسة سعيدة اوى وطايرة من الفرحة وبتجرى وبتلف فى الفيلا وبتخبط فى هاشم و بتتكسف اوى

 
هاشم / اية الفرحة دى كلة 

همسة / لا مفيش انا هروح اشوف ماما 

همسة بتجرى على اوضة والدتها بسرعة و هاشم بيضحك

       ************************************

سليم بيروح على المكتب وباين علية مبسوط اوى ومصعب بيدخل على سليم المكتب 

مصعب / يعنى من ساعة مكنتش طايق نفسك خالص ودلوقتى  باين اوى السعادة على وشك 

سليم بيبص على الدبلة ومبيردش على مصعب 

مصعب / اية فى اية قولى 

سليم / انا و همسة اتخطبنا 

ومصعب بيصرخ من الخضة 

مصعب / اية ازاى لية وامتى يعنى انت انت وهمسة 

سليم / اهدى احسن يحصلك حاجة دة موضوع كبيير هحكيلك علية بعدين

مصعب / نعم بعديين اية دة انا ممكن تجيلى سكتة قلبية لو معرفتش حصل اية فى الساعتين دول 

سليم بيضحك على منظر مصعب وباب المكتب بيتفتح وبتدخل  رحمة وبنتها همسة 

رحمة / لقيت اخويا حبيبى مبيسالش قولت اجى انا 

همسة بتجرى على سليم وبيلعب معاها 

رحمة / عامل اية يا مصعب 

مصعب / الف مبرووك على خطوبة سليم 

سليم / هو انت مفيش فايدة فيك ابدا 

رحمة / مش فاهمة 

مصعب / هروح انا بقي سلام يا عريس 

سليم / ماشى يا مصعب ماشى هيجيلك يوم 

رحمة بتقف بتبص لسليم بغضب 

سليم / من غير جنان اقاعدي وانا اقولك اية الى حصل بالظبط 

سليم بيحكى لرحمة الى حصل و رحمة مبسوطة اوى 

رحمة / انت و همسة دلوقتى يعنى 

سليم / رحمة دى خطوبة شكلية يعنى 

رحمة / انا هطير من الفرحة انا مبسوطة اوى فى حاجات كتيير لازم تتعمل دلوقتى يلا يا سوسو
 
سليم / رحمة ريحة فيين انتى يا مجنونة 

رحمة بتاخد بنتها وبتمشى بسرعة و سليم متعصب منها

.
      **********************************

.

همسة وقفة فى البلكونة وبتشوف هاشم واقف بيتكلم مع يوسف وباين عليهم بيتخنقو و هاشم متعصب اوى على يوسف و همسة بتقلق وبتنزل بسرعة وبتشوف يوسف بيركب عربية هاشم ومعاة ٢ من رجال الامن فى العربية وبيخرجو من الفيلا

همسة / يوسف يوسف هاشم فى اية

هاشم / مفيش حاجة يوسف راح المزرعة بتعتى كام يوم

همسة بتبص لهاشم اوى

همسة / انت اكيد قالتلو حاجة انت لية قاسى اوى كدة دة اخوك ولو حتى تصرفاتو مش عجباك بس اخوك

هاشم / همسة انا مصدع ومش قادر اتكلم ابدا دلوقتى

همسة بتعيط

همسة / كان حلمى ان يكون عندى اخوات ولما الحلم دة اتحقق وانت طلعب قدمي وقولتلى انك اخويا فعلا اتصدمت بس قولت ان خلاص هيكون عندى عيلة كبيرة وانت جاى دلوقتى تاخد منى كل حاجة

هاشم / همسة اهدى الموضوع مش زى ما انتى فاهمة 

همسة بتمشى وبتسيب هاشم

   ************************************

همسة بتروح على اوضة والدتها وبتقاعد جمبها و هالة بتشوف الحزن على وش همسة

هالة / همسة انتى بتعيطي

همسة / لا يا روحى فى حاجة دخلت فى عينى وانا فى الجنينة

هالة بتمسك ايد همسة وبتبص على الدبلة

هالة / قررتو الفرح امتى

همسة / اية الفرح فرح ميين اة اقصد لسة بدرى ياماما وياريت متشغليش بالك ابدا بالحاجات دى انا عوزاكى
 تهتمى بصحتك انتى وكل حاجة هتكون تمام

هالة / انتى مخبية عنى حاجة

همسة / وهخبى عنك اية يا حببتى

هالة / اتصليلى بسليم حالا

همسة / سليم لية فى اية

هالة / وانتى مالك انا عوزة ابنى يجيلى اشوفو

هالة نفسها بيديق من الكلام

الممرضة /يا انسة همسة كفاية كلام كدة

همسة / حاضر يا  ماما انا هروح وانتى ارتاحى شوية

هالة / اتصلى بسليم عوزة اشوفو

       ************************************

همسة بتخرج من اوضة هالة وماسكة التليفون وبتكلم نفسها

همسة / يعنى لو اتصلت هقلو اية اكيد مشغوول اقلو ماما عوزة تشوفك عادى وفيها اية ممكن يكون عندو شغل مهم او اجتماع

هاشم / همسة عاوز اتكلم معاكى

همسة بتبص لهاشم بزعل

هاشم / فى اية عاوز اتكلم معاكى ممكن ننزل الجنينة

همسة و هاشم بينزلو الجنينة وبيقاعدو مع بعض

هاشم / انتى مش ملاحظة ان كل مرة تحكمى عليا من غير ما تعرفى حاجة

همسة / لان تصرفاتك دى بصراحة تصرفات غريبة

هاشم / بصى نصيحة منى متخديش اى حاجة بالمظاهر بس

همسة / يمكن عندك حق

وبيجى اتنين وبيروحو عليهم من الامن

الامن / الاستاذ يوسف فى المزرعة دلوقتى وكل حاجة زى ما طلبت

هاشم / ابعت تلاتة من الرجالة كمان على المزرعة ولو حصل
اى جديد كلمنى فورا

همسة مستغربة اوى وبتبص لهاشم

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات