إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١٨

🦋   الحلقة    ١٨    🦋

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة بتشوف رانيا وبتروح عليها وبتسلم عليها وبيقاعدو مع بعض

رانيا / الف سلامة على والدتك

همسة / الله يسلمك بس الدكتور قال ان فى تحسن ان شاء الله

رانيا / ان شاء الله خير

همسة بتبص لرانيا و رانيا باين عليها عوزة تقول حاجة

همسة / انتى كنتى قولتيلى انك عوزانى فى موضوع مهم

رانيا / انا ملقتش حد غيرك ممكن يساعدنى بما انك يعنى قريبة من سليم واصحاب من زمان وتقدرى تتكلمى معاة وهو بيسمعلك جدا

همسة / اكلم سليم فى اية

ماريا / انا لسة مش قادرة انسي سليم وانا متاكدة انو لسة بيحبنى

همسة / بس انا مش عارفة ممكن اعمل اية. 

رانيا / عوزاكى تتكلمى معاة تخلية على الاقل يوافق يقبل نتكلم مع بعض وانا متاكدة انو بيحبنى زى ما انا بحبو

همسة / بصراحة انا مش عارفة بس لو فى ايدى حاجة اكيد هعملها

رانيا / شكرا يا همسة شكرا جدا

همسة باين عليها انها مديقة اوى

همسة / تحبى تشربى اية

وبيدخل سليم الفيلا

سليم / صباح الخيير. 

همسة بتبص وره بتشوف سليم و سليم بيبص لرانيا اوى

سليم / انا كنت جاى اطمن على طنط هالة خليكى انتى مع ضيوفك

رانيا / لا انا كنت همشى شكرا يا همسة والف سلامة على طنط

همسة / الله يسلمك

رانيا بتقف بتبص لسليم اوى و سليم بيبصلها وبتخرج 
 وهمسة بتروح توصلها و هاشم بينزل وبيشوف سليم موجود

هاشم / اهلا يا سليم انت واقف لية اتفضل

سليم / بس عندى شغل هطمن على طنط وهروح على طول

همسة بتروح عليهم

همسة / سليم اقاعد واقف لية

سليم / اصلى مستعجل

همسة / طب تعالة اوديك لاوضة ماما مدام حضرتك مستعجل

همسة بتمشى بعصبية و سليم وره و هاشم بيبص عليهم وبيضحك ضحكة خفيفة وبيروح يقاعد وبيقرا فى مجلة


      **********************************

هالة الممرضة معاها و سليم و همسة بيدخلو

همسة / ماما صباح الخير يا حببتى

هالة / صباح النور يا حببتى اهلا يا سليم

سليم / عاملة اية النهاردة يا طنط

هالة /مدام همسة جمبى انا اكيد هكون كويسة

سليم / يلا بقي علشان ترجعى زى الاول وتعمليلى المهلبية الى انا بحبها

هالة / يا حبيبى كنت انت و همسة بتضربو بعض علشان المهلبية

همسة / بس انا دلوقتى مبحبهاش

سليم / يكون احسن علشان اكلها كلها لوحدى

وبيضحكو و سليم بيبص فى الساعة

سليم / انا لازم امشى عندى اجتماع مهم

هالة / ربنا معاك يا ابنى

سليم بيخرج و همسة معاة من الاوضة 

همسة / اية مش حابب تعرف رانيا كانت عوزة اية منى

سليم / ميخصنيش بس الى عاوز اعرفو من امتى وانتى
  و رانيا أصحاب  دة انتى مكنتيش بتحبى تسمعى اسمها حتى

همسة / لا بالعكس مفيش اى حاجة زى دى

سليم / لاياشيخة

همسة / اة صدقنى

سليم بيضحك

سليم / فعلا صدقتك انا لازم امشى اشوفك بعديين

همسة /هاجى اوصلك للباب

همسة بتوصل سليم للباب و بيشوف دبلة عمرو مش فى ايد همسة

سليم / مكنتش عارف ان انتى و عمرو انفصلتو

همسة بتبص لاديها

همسة / يعنى كان فى هدوء

سليم / عمرو انها كل تعاملو مع الشركة والعقد اتلغا كمان

همسة بتدايق اوى

همسة / انا اسفة علشان ممكن يكون بسببنى يعنى

سليم / لا انتى بعيد عن اى حاجة يا همسة

همسة / انا هروح اتكلم مع عمرو

سليم / لاااا لااا يعنى اقصد من الاحسن كل حاجة تكون على طبيعتها وانا بعرف اتصرف كويس فى اى موقف انتى خليكى بعيد عن اى حاجة

همسة بتستغرب من شدة رفض سليم و سليم خاف احسن عمرو يقولها الكلام الى قالو سليم عنهم ان فى علاقة حصلت بنهم هما الاتنين

سليم / انا همشى ولو فى اى حاجة كلمينى فى اى وقت

سليم بيمشى و همسة وقفة بتبص علية وبتدخل لهاشم
 و هاشم بيتكلم فى التليفون بصوت عالى

هاشم / هتوه فورا يعنى اية رفض هاتو غصب عنو بالقوة لو لازم الامر

همسة بتدايق اوى من طريقة كلامو وبتطلع لولدتها وبتبص من البلكونه بتشوف هاشم واقف قلقان فى الجنينة واى حد بيكلمو بيتعصب علية بصوت عالى


      **********************************

وبعد حوالى ساعتيين همسة بتسمع صوت عربية بتيجى تقف قدم الفيلا و همسة بتخرج البلكونه علشان تشوف فى اية و بتشوف اربع رجالة بودى جاارد مسكيين واحد ومغطيين وشو وبيدخلو من باب الجنينة وشيلينو على
 اديهم و همسة بتخاف اوى وبتخرج بسرعة من الاوضة

هالة / همسة همسة يا بنتى فى اية همسة

الممرضة بتهدى هالة وبتطمنها و همسة بتنزل بسرعة بتشفهم رميين شخص على الارض ووقفيين جمبو و هاشم واقف بيتفرج عليهم وبيشيلو الغطاء من على وشو وبيكون شاب وسيم اوى  و همسة بتنزل بسرعة وبتجرى عليهم

همسة / اية الى بيحصل هنا بالظبط انا مش عارفة انت فنان ولا رجل عصابات دة ميين ولية بتعمل كدة انا هبلغ البوليس

هاشم بيروح يمسك همسة من اديها

همسة / ابعد عنى اية هتضربنى وتعزبنى زى دة انا هوديكو فى دهية كلكو انت فاكر نفسك اية

هاشم / طب اهدى واسمعى

همسة / لا مش هسمع حاجة انا مش هسكت ابدا

هاشم بيتعصب اوى

هاشم / همسة خلاص ولا كلمة

همسة بتخاف اوى منو وبترجع خطوة وهاشم بيروح عليها وبيمسكها وبيقربها من الشاب الى على الارض مغما علية
 و همسة بتخاف وبتصرخ 
 

سليم / دة الأستاذ يوسف الى مدوخنا

همسة بتبص لهاشم اوى ومديقة من الى عملتو

همسة / بس انتو لية عملين كدة فية

هاشم / اخوكى دماغو نشفة زيك وبهدل الرجالة كمان

راجل من الامن/ وايدو طويلة اوى كمان

همسة بتبص لهاشم وبتروح علية

همسة / دة شكلو تعبان اوى

هاشم / فوقوه

وراجل الامن بيروح على يوسف وبيشمم حاجة ويوسف بيبدا يفوق وبيتالم و همسة بتجبلو مياة وبترفع راسو براحة

همسة / خد اشرب مياة

ويوسف دايخ لسة وبيفتح عيونو براحة وبيبص للرجالة الى خطفوة وبيشوف همسة وبيمسك همسة من رقبتها وبيكسر حرف الكوبية الى فى اديها وبيحطو على رقبة همسة

يوسف / انتو عوزيين اية منى

همسة بتصرخ

هاشم / سبها وانا هفهمك سبها اوعة تازيها

يوسف/ انتو ميين اتكلمووو

همسة / انا انا اختك

يوسف بيضحك

هاشم / انا كمان اخوك سبها وهنتكلم مع بعض بهدوء

ويوسف بيسيب همسة والرجالة بيجرو على يوسف بيمسكوة
 و همسة بتصرخ عليهم

هاشم / انت بتعمل اية يا حيوان انت وهو سبوة يلا برة كلكو

همسة بتبص ليوسف اوى ومبسوطة

هاشم / اقاعد خلينا نتكلم مع بعض

يوسف / انا ميهمنيش انتو ميين انا همشى من هنا

همسة / استنى هتروح فيين احنا محتجينك

يوسف / بقالى ٢٧ عايش لوحدى ومفيش حد بيحتجنى ولا انا بحتاج لحد

همسة / بس احنا اخواتك

يوسف بيمشى وبيسبها

هاشم / مش هيسبوك تخرج من هنا هنتكلم شوية ولو عاوز تمشى امشى بس بعد ما نتكلم

يوسف بيشوف رجالة الامن وقفيين بيبص لهاشم وبيرجع يقاعد مع هاشم و همسة تانى و هاشم بيحكيلو على كل حاجة حصلت معاة هو و همسة وقالو عن كل المعلومات الى عرفها عنو

يوسف / يعنى انت الى كنت بتلف فى كل مكان بروحو وانا كنت فاكر ان حد تانى الى بيدور عليا علشان كدة كنت بنتقل لمكان تانى بسرعة

هاشم / بقالى ٥ سنيين بدور عليك

يوسف / ماشى انت اخويا وانتى اختى اهلا وسهلا اتعرفت عليكو ممكن اروح بقي

همسة / رايح فيين خلينا مع بعض عيلة ونتجمع ونعرف بعض اكتر. 

يوسف / لا معلش انا مليش فى الجو دة لو تعمل فيا جمييل حد بس يوصلنى للمكان الى اخدونى منو

هاشم / مينفعش

يوسف / اااة ماشى يبقي اروح انا

هاشم / بس المكان دة بعيد اوى

يوسف / متقلقش عليا

هاشم / انت فى مصر يا غبى

يوسف بيرمى الشنطة بتعتو من على كتفو ومصدووم

يوسف / اييية فى مصر ازااى ازاىى فى مصر انتو انتو انا كنت فى هولندا

هاشم / انت حاليا فى مصر وفى الهرم بالتحديد

يوسف / لا مستحييل

ويوسف بيقاعد فى الارض ومدايق اوى و همسة بتروح علية

همسة / دى فرصة اننا نتعرف على بعض خليك معانا كام يوم بس

يوسف / ابعدى عنى انتو مش عرفيين انتو عملتو اية انتو فتحتو باب جهنم

هاشم / تقصد اية

يوسف مبيردش علية ومدايق اوى ومتعصب

همسة / لو مدايق اوى كدة بكرة هحجزلك وتسافر زى ماانت عاوز

يوسف بيبص لهمسة اوى

يوسف / انا دلوقتى تعبان هنام فيين

همسة / يعنى انت موافق انك تفضل معانا هنا

يوسف / للاسف

هاشم / همسة خدى يوسف على الاوضة الى جمب اوضتك

ويوسف و همسة بيطلعو و هاشم بيخرج لامن

هاشم / عاوز اعرف كل حاجة عن يوسف فى المدة الى كان فيها هنا فى مصر

هاشم باين علية قلقان

.
      **********************************

.

سليم فى مكتبو بيقرا فى ملف ومصعب بيدخل على سليم

مصعب / مش معقول مش معقوول ان دة كلو يحصل وانت اعصابك هادية اوى كدة

سليم / يعنى انت عوزنى اعمل اية يعنى اقاعد اعيط ولا اروح اقف على رجلى من جديد

مصعب / اتفضل شوف خسارتنا قد اية ودة كلو بسببك وبسبب عنادك

سليم / مصعب الخسارة دى انا الى هتحملها لوحدى

مصعب / فيها اية لو كنت رحت لعمرو واعتزرت وفهمتو على كل حاجة

سليم / مصعب الموضوع دة مش عاوز اتكلم فية تانى

مصعب متعصب وبيخرج و سليم بيرمى الورق الى فى ايدو ومدايق اوى وبيروح يقف فى شباك المكتب وبيفكر وريم السكرتيرة بتدخل علية

ريم / بش مهندس دى الحسابات للسنة دى

سليم /  حطيهم عندك على المكتب ومتخليش حد يزعجنى دلوقتى

 وريم بتخرج و سليم بيروح يقاعد على مكتبو وبيمسك الملف ومدايق اوى وبيرجع بضهرو وبيحاول يريح اعصابو شوية

ولما بيغمض عنية بيفتكر همسة لما اترمت فى حضنو لما والدتها كانت تعبانة وبيفتكر كل لحظة كانت همسة قريبة منو اوى و  بيفتح عيونو وبياخد التلفون وبيتصل بهمسة

      **********************************

  همسة بتشوف اسم سليم وهى مع هالة

هالة / ميين يا حببتى عمرو

همسة / لا يا ماما دة سليم ثوانى هرد علية

همسة بتروح البلكونه وبترد على سليم

همسة / سليم

سليم / همسة عاوز اتكلم معاكى فى موضوع مهم

همسة / موضوع مهم اوكى تعالة ونتكلم

سليم / لا خلينا نتقابل برة ونتكلم براحتنا اية رايك نتقابل فى الكفتيريا  الى كنا بنتقابل فيها ايام الجامعة

همسة بتتوتر

همسة / اوكى

سليم و همسة بيقفلو همسة وقفة بتفكر فى البلكونه

.

      **********************************

 

و يوسف بيلف فى الفيلا بيتفرج عليها وبيشوف همسة لبسة وهتخرج

يوسف / وااو اية الشياكة دى

همسة بتضحك

يوسف / ريحة فيين بالشياكة دى

همسة / ريحة لسليم

يوسف/ سليم دة اية يعنى

همسة / هحكيلك بعديين اما دلوقتى لازم الحق معادى

يوسف / طب تسمحلى الاميرة انى اوصلها للباب

ويوسف بيلف دراعو حوليين همسة وبيمشو مع بعض وبيشوفو هاشم نازل ولابس بدلة ومتشيك اوى

يوسف / انت كمان رايح لسليم

هاشم / انا عندى مقابلة فى التلفزيوون

يوسف / اااة ميين يصدق ان انا يوسف اكون اخو الفنان الكبير هاشم  وكمان يكون عندى اخت بالحلاوة دى

هاشم / خد خلى دوول معاك علشان لو احتجت حاجة وروح هات شوية هدوم

يوسف / لية ملها هدومي اية مش قد المقام

همسة / يوسف هاشم ميقصدش

يوسف / اوكى على العمووم شكرا يا اخويا الكبيير

هاشم / همسة ريحة فيين

همسة / هقابل سليم شوية ومش هتاخر

هاشم / تحبى اوصلك معايا

همسة / لا انا هاخد تاكسى

هاشم / ممكن تاخدى عربية من الجراج اختارى الى انتى عوزاها

همسة / للاسف مبعرفش اسوق

يوسف / تسمحيلى اكون السواق بتاع حضرتك

همسة / انا اتمنى طبعا ميين يكون عندو سواق وسيم كدة وعيونو زرقة كمان ويقول لا

ويوسف بيروح مع همسة و هاشم مش مطمن ليوسف وقلقان
ويوسف بيروح مع همسة بيخدو عربية وبيفتح لهمسة العربية زى الاميرة و همسة مبسوطة وبتركب هى ويوسف

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات