إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 33💔

🍁  الحلقة    ٣٣   🍁  

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد  فى الشركة عندو اجتماع ومتعصب اوى 

فهد / يعنى اية التصاميم لسة مخلصتش 

موظف/ يا بش مهندس هم يوميين وتكون التصاميم كلها حاهزة 

فهد / يوميين لا ساعتيين والى مش عجبو يعتبر نفسو برة الشركة
 
واسلام  بيدخل 

فهد / انا مش قولت مفيش حد يقاطعنى وانا فى الاجتماع
 
اسلام  / بس برة فى 

فهد / مهما كان الى برة يستنا 

وديمة بتدخل وبتبصلو 

فهد  / انتى 

اسلام / المدام ديمة عوزة تقابل حضرتك 

وفهد بيبص للموظفيين

فهد / الاجتماع خلص يلا والنهاردة التصاميم تكون جاهزة

والموظفين بيخرجو وبيسلمو على ديمة وفهد باين علية متعصب اوى

فهد/ خلص انت وهو انتو مش فى فرح يلا كل واحد على شغلو

 والموظفيين بيخرجو وديمة بتدخل وبتقف قدمه
 
ديمة / واية لزمت العصبية دى 

فهد  / نعم 

دبمة / يعنى هم معملوش حاجة علشان تتعصب عليهم بالطريقة دى 

فهد  / انتى هتدخلى بينى وبين الموظفيين كمان انتى جاية هنا لية  عوزة اية مش كفاية فى البيت 

ديمة / اولا وطى صوتك ثانيا انا هنا علشان الشغل يعنى مش هموت واشوفك 

فهد / شغل شغل اية 

ديمة / روحت الشركة الى مسؤلة عن حفلة الافتتاح رفضو انى اشوف التصميم 

وفهد بيبصلها وبيطلع موبيلو

فهد / فى حد جالك النهاردة علشان يتطلع على التصاميم الافتتاح 

الموظف / اة يا فندم ورفضنا ان اى حد يتطلع على التصاميم 

فهد  / انت عارف دى ميين 

الموظف /هى قالت ان اسمها ديمة احمد
 
فهد  / يعنى بتكون مدام ديمة فهد 

الموظف / انا انا اسف يافندم 

فهد / ميتكررش دة تانى والى المدام تطلبو يتنفذ

و بيقفل التلفون وبيبص لديمة

فهد /  لو كنتى قولتى انك مدام فهد عبد العزيز مكنش هيكون فى مشكلة 

ديمة / بس انا اسمى ديمة احمد

وفهد  بيبصلها بغضب وديمة بتخرج

.
       ************************************

بسمة بتروح على المستشفى وباين عليها التوتر وبتروح قدم اوضة اسامة وبتقف وبتبص حوليها على الممرضة  وبتشفها من بعيد وبترحلها بسرعة 

بسمة / فى اية الى حصل 

الممرضة / مش عارفيين حالتو فجاة ادهورت خالص اتفضلى شوفية

 
وبسمة بتروح على اوضة اسامة و بتبص علية قبل ما تدخل وبيكون نايم  وبتقرب علية واسامة بيفتح عيونو فجاة وبسمة بتتخض ولسة هتخرج و اسامة بيمسك اديها 

بسمة / انت عاوز اية ابعد عنى 

واسامة بيبصلها اوى وبيشوف فى عنيها الخوف 

بسمة / ابعد عنى 

اسامة / انا اسف

وبيسيب اديها

اسامة / انا اسف مكنش قصدى انى اخوفك بس كنت عاوز اشوفك بس 

بسمة / تشفنى انا 

اسامة / لما اتاخرتى ومجتيش تشوفينى قلقت عليكى 

بسمة / انت 

اسامة / انا كنت فايق وعرفت كل حاجة انا اسف بس صوتك كان بيريحنى 

و بسمة بتتوتر ودموعها بتنزل وبتخرج بسرعة وبتجرى 
واسامة بيخرج وراها والامن بيوقفو

اسامة / استنى استنى

والامن بيخدو اسامة على اوضته غصب عنو واسامة متعصب اوى وبيضرب الامن والممرضة والدكتور بيروحو لاسامة بسرعة والدكتور بيديلو حقنة مهدئ

.
       ************************************

فى الليل

فهد  فى الاوضة و قاعد لوحده و فاطمة وديمة فى المطبخ
 
فاطمة / روحى انتى يا ست ديمة احنا خلصنا كل حاجة 

ديمة / انا هعمل عصير فرش

و بتحاول تضيع وقت علشان متطلعش الاوضة والوقت اتاخر
و فهد بيبص فى الساعة

فهد / هى اتاخرت لية لحد دلوقتى بتعمل اية

وبعد شوية ديمة بتدخل وبتشوف فهد  قاعد بيلعب فى الاب بتاعو وديمة بتدخل بتروح على الحمام وبتاخد دووش وبتخرج و فهد  بيبص عليها وهى بتنشف شعرها وفى نقط مياة بتيجى على وشو و بيبصلها اوى وديمة بتاخد بلها منو انو بيبصلها وبتروح علشان تنام

فهد / جووووون برافوو عليك

و بيلعب بلستيشن وصوتو عالى وكان قاصد انو يدايق ديمة
 
فهد  / اية دة دة حكم ظالم لااااااا 

وديمة بتبصلو اوى ومتعصبة اوى

ديمة  / مش معقوول كدة مش عارفة انام 

وفهد بيطنشها

فهد / جوووووووون
 
ديمة / انا بتكلم معاك عوزة انام 

وفهد بيبصلها

فهد  / دى اوضتى وانا حر فيها اعمل الى انا عوزو 

ديمة / وانا ليا نص الاوضة كمان ومن حقى انى انام فى     هدوء 

وفهد بيطنشها

فهد /  ايوة كدة جوووووون
 
وديمة  بتروح علية وبتاخد التاب منو

فهد / هاتى التاب

ديمة  / لا 

و فهد  بيقف وديمة بتخاف منو وبتبعد 

ديمة / لما توعدنى انك هتسبنى انام فى هدوء
 
و بيجرى وراها وديمة بتجرى وبيجرو وره بعض وديمة بتطلع على السرير وفهد  بيمسك رجليها وبينط عليها وبياخد منها التاب و بياخد بالو انهم قربين من بعض اوى وبيبصو  فى عيون بعض وديمة قلبها بيدق بسرعة و فهد بيبصلها اوى  وبيفوق من الى هو فية وبياخد التاب منها 

فهد  / دى اخر مرة تخدى حاجة منى انتى فاهمة 

وديمة متوترة ومبتردش وبتروح تنام مبتخبى وشها فى المخدة

.
       ************************************

بسمة قاعدة فى اوضتها وسرحانة وبتفكر وبتحط اديها على بطنها بحنية

بسمة /  متخفش يا ابنى انا هنا جمبك وهحميك

.
       ************************************


فى الصباح

سراج بيصحى من نومه وبيشوف ريم بتعمل شعرها

سراج / صباح الخير

وريم مبتردش علية وسراج بيبصلها كويس وبيشفها انها لبسة

سراج / انتى ريحة فيين من بدرى كدة 

ريم / عندى ميعاد مع الدكتورة

سراج / بس بدرى كدة 

ريم / انا هتاخر انا همشى

سراج / استنى هاجى معاكى 

ريم / لا خليك انت عندك شغل كتيير ومش فاضى

سراج / ريم بلاش الاسلوب دة 

ريم / امال عوزنى اكلمك ازاى بس احنا كنا بنحلم باليوم الى ربنا يرزقنا بطفل وانت مش فاضى ساعة وحدة تيجى معايا للدكتورة تطمن على ابنك 

سراج / ريم انتى لية مش قادرة تحسى بيا انا فى مليوون حكاية فى دماغى 

ريم / وانا مطلبتش منك حاجة بعد ازنك

وسراج بيروح ورها وبيوقفها 

سراج / ريم بلاش تكبرى الموضوع

ريم زعلانة وبتبص الناحية التانية و سراج بيحضنها 

سراج / انا اسف انا فعلا اهملتك المدة الى فاتت دى
 
ريم / اة اضحك عليا بكلمتين باة 

سراج / طب اعمل اية ماانتى الى هبلة بيتضحك عليكى بكلمتين

ريم / نعم 

سراج / بحبك

ريم / وانا كمان

سراج / ثوانى اغير هدومى واخدك نروح للدكتورة ونروح نفطر فى اى حتة

ريم / اوكى هروح اطلع العربية لحد ما تغير هدمك
 
وريم بتنزل وسراج بيروح يغير هدمه

.
       ************************************


فهد  بيصحى من النوم بيبص على ديمة ومش موجودة 
وبيروح ياخد دوش وبينزل وعيونو بتدور عليها 

فاطمة / البية الكبير فطر من بدرى وخرج

فهد  / وديمة  فيين 

فاطمة / الست ديمة هى الى جهزت الفطار من بدرى وخرجت
 
فهد بيخرج من القصر وبيقف قدم العربية

فهد / ازاى تخرج من غير ما تقولى 

وموبيل فهد بيرن وبيكون اسلام وبيبلغو انو اتاخر على الاجتماع فى الشركة الكميائية الى الافتتاح بتعها النهاردة 
 
فهد  / انا ثوانى واكون فى الشركة

و بيركب العربية وبيمشى بيروح على الشركة الجديدة 
وطبعا فى عمال شغليين فى الشركة علشان الافتتاح وبيزينو الشركة و عيونو بتلف فى المكان بيدور عليها بس مش عاوز يعترف لعقلو ان عيونو بتدور على ديمة
 
واسلام بيستقبل فهد
 
اسلام  / احنا جلنا اكتر من عرض لاكثر من بلد 

فهد / لازم ندرس العروض دى كويس جدا مش عاوز اى لغبطة او تقصير 

وفهد  بيسمع صوت ديمة عالى وبتزعق جامد

ديمة / انا قولتلك الستاير دى حطها فى الجها التانية 

العامل / بس هنا احسن 

ديمة  / اظن انا المشرفة على العمل هنا والى اقولو يتنفذ

العامل / اسف بس مديرى فى الشركة هو الاستاذ سامح وانا باخد الاوامر منو 

ديمة بتتعصب و فهد واقف ورها بيتفرج عليهم 

ديمة  / انت متعرفش انا ميين انا مدام ديمة فهد عبد العزيز يعنى جوزى يكون صاحب الشركة دى وانا الى اقول دى تتحط فيين بالظبط 

العامل / اسف يافندم

والعامل بيعمل الى هى عوزاة وديمة  لسة هتمشى وبتبص  بتشوف فهد  واقف ومبتسم  وبترتبك اوى وبتحاول تهرب بعيونها منو و بيقرب منها 

فهد  / انا شايف انك استخدمتى اسمى بسهولة المرة دى 

وديمة بتمشى وبتسيبو وفهد بيشد شعرها وهى مشية
 
ديمة   / اااة 

فهد   / ماخدش بالى وجعك

ديمة / انا عارفة انك قاصدها 

فهد  / يعنى انتى تستخدمى اسمى بسهولة كدة ومش عوزانى استخدم حق من حقوقى 

وديمة بتقرب منو وبترفع صبعها فى وشو 

ديمة /  انا بحظرك ابعد عنى 

وفهد بيمسك صبعها جامد وديمة بتبعد عنو وفهد بيضحك
 و بتهرب منو بسرعة وبتتكعبل وبتقع على ستاير كتيير محطوطة فى الطريق و بيضحك اوى من قلبو وديمة بتبصلو

 اوى دى اول مرة تشوفه  بيضحك كدة من قلبو بالطريقة دى 
وفضلت تبصلو اوى وهو بيضحك عليها وبيمشى بيدخل الشركة وديمة مبتسمة اوى 

.
       ************************************

ريم وسراج عند الدكتورة منتظريين فى مريضة عند الدكتورة وبتخرج المريضة دى
 
ريم / بسمة
 
و بترتبك اوى ومش عارفة تتكلم 

ريم / بسمة انتى هنا بتعملى اية 

بسمة / انا بس كان عندى شوية مشاكل كدة 

سراج / انتى كويسة 

بسمة / انا اة انا عندى ميعاد مهم لازم امشى

وريم بتبص لبسمة اوى ومستغربة وسراج وريم بيدخلو عند الدكتورة والدكتورة بطمن على ريم

الدكتورة / لا صحتك مش عجبانى لازم تتغذى كويس علشان حجم الجنيين صغيير 

سراج / يعنى اية يا دكتورة الجنيين فى حاجة 

الدكتورة / لا متقلقش بس هى تتغذى شوية وكل حاجة هتكون تمام وانا هكتبلها على فيتاميين لازم تخدو يوميا 

ريم / شكرا يا دكتورة

وبيخلصو ولسة هيخرجو 

ريم /  دكتور لو سمحتى كنت عوزة اسال حضرتك المريضة الى كانت قبلنا

الدكتورة / مدام بسمة
 
ريم / مدام بسمة
 
الدكتورة / باين عليكو انتو يا امهات اليوميين دول بتخافو على جسمكو  احسن يبوظ هى كمان محتاجة تغذية وطلبت منها إشاعات لازم تعملها 

ريم / تقصدى ان بسمة حامل 

الدكتورة / وفى الشهر التانى انتى متعرفيش 

سراج مصدوم من الى سمعو

سراج / اة كنا نعرف بس كنا حبين نطمن عليها مش اكتر
 
وسراج وريم بيخرجو وبيروحو على العربية

ريم / انا مش مصدقة الى سمعتو بسمة حامل ازاى 

سراج / مش عارف بسمة متربية معانا انا وديمة ونعرفها من زمان جدا 

ريم / تفتكر ديمة تعرف
 
سراج / مظنش 

.
       ************************************

ديمة فى الشركة بتجهز للحفلة وفهد بيخرج من الشركة وبيروح لديمة
 
فهد / لازم نمشى دلوقتى لازم تجهزى نفسك 

ديمة / لا مش هقدر امشى من هنا لحد ما اخلص كل حاجة 

 فهد   / بلاش عناد خلينا نمشى بابا زمانو منتظرنا ولاحضرتك هتقبلى الضيوف بالجينز دة وبشعرك ده 

ديمة بتحط اديها على شعرها

ديمة  / مالو شعرى 

فهد /روحى شوفى شكلك فى المراية لو مش عوزة تيجى خليكى انا همشى

  و بيمشى وبيسبها وديمة بتمسك صانية التقديم وبتشوف شكلها فيها وفهد فى عربيتو وبيبص عليها وهى بتشوف شكلها فى الصانية

فهد / محنونة

 وبيمشى وبيسبها مع العمال

.
       ************************************

 فى القصر عبد العزيز مستني تحت هو وسعاد جاهزين

عبد العزيز / اية يا ابنى اتاخرت لية 

فهد / ثوانى اغير هدومى  وهنزل 

عبد العزيز / وفيين ديمة
 
فهد / الهانم عندها لسة توضيبات بتعملها قبل الضيوف متوصل

سعاد / كالعادة متقدرش تعمل حاجة مظبوطة ابدا ولما الناس تسال عليها 

فهد / الى هيسال هيسالنى انا مش هيسال حضرتك بعد ازنك يابابا مش هتاخر

  و بيروح على اوضته وبياخد شور بسرعة وبيلبس بدلة سودة وببيونة  وطالع وسيم اوى كالعادة وبيحط برفان المعتاد بتاعو وبيظبط  شعرو  وبينزل وعبد العزيز بيبص علية وهو نازل 

عبد العزيز / ماشاء الله يا ابنى يلا خلينا نمشى قبل الضيوف ماتوصل

  وبيروحو كلهم على الافتتاح وبيكون فى صحافة بتقابلهم 
وفهد بيدخل ولدو وولدتو على القاعة الافتتاح وبيدور بعيونو على ديمة 

فهد  / روحتى فيين انتى كمان
 
وفى صحفيين بيدخلو وبيروحو على فهد وبيسالوة على الشغل كتيير

صحفى / يعنى فى احتفال مهم زى دة ومفيش حد فينا شاف المدام

فهد بيبص للصحفى وبيدايق ولسة هيتعصب 

الصحفى / ممكن نعرف لية المدام مش موجودة فى افتتاح المصنع الى بيعتبر اكبر مصنع كيميائى فى الشرق الاوسط 

ديمة / ميين قال انى مش موجوودة

و بترووح تقف حمب فهد و بيبص عليها ومتفاجا 

 لبسة فستان ابيض طويل وفردة شعرها على كتفها بكل رقة 
و بتبص لفهد اوى وهو بيبصلها والصحفيين بيصوروهم وهم بيبصو لبعض

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات