إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 30💔

🍁   الحلقة     ٣٠   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

بعد يومين 

بسمة قاعدة فى اوضة ديمة وسرحانة 

ديمة  / بسمة

وبسمة سرحانة مبتردش عليها وديمة بتروح تقاعد  جمبها
 
ديمة / بسمة فى اية مالك 

بسمة / نعم لا مفيش بس كنت بفكر فيكى وفى الى حصل معاكى انتى و فهد  كنت فكرة انك خلاص لقيتى الى بتدورى علية وهتكونى سعيدة 

وديمة عنيها بتدمع وبسمة بتاخدها فى حضنها 

ديمة/ قلبى بيوجعنى اوى 

وبسمة بتمسك دموعها وبتحاول تكون قوية

بسمة / مش ممكن يكون  مش هو الى عمل كدة 

ديمة / بسمة مش عوزاكى تدفعى عنو ولاعوزة اسمع اى حاجة عنو خالص انا بكرهو 

بسمة / طب ممكن تهدى خلاص

.
      **********************************


فهد فى القصر

سعاد / الناس حولينا  بيسالو على الى حصل ومش عارفة ارد عليهم اقول اية 

فهد / ياريت مترديش خالص

عبد العزيز /فهد  انت لازم باى طريقة ترجع ديمة للقصر باسرع مايمكن 

وفهد مبيتكلمش
 
عبد العزيز / الصحافة مش ساكتة بيقولو انك اتخليت عن مراتك  علشان الى حصل لابوها ودة مش كويس علشانك 

فهد / متقلقش يا بابا هترجع 

سعاد / انا بتصل بااسامة  بقالى يوميين مبيردش على تليفونو
 
عبد العزيز / ازاى تسمحلو انو يسافر من غير ما تدينى خبر فى حاجات كتيير  اتغيرت 

وفهد  بيبص لابوة

فهد   /انا عندى اجتماع لازم امشى

  و بيخرج وبيروح على عربيتو ومتعصب اوى

.
      **********************************

ديمة وقفة فى البلكونة وسرحانة وبسمة بتروح تقف جمبها 

بسمة / بتفكرى فية
 
ديمة / بسمة لو سمحتى ولو حتى بفكر فية هكون بفكر ازاى انتقم منو عوزة منك طلب 

بسمة  / خير انتى طلباتك كتيير اليوميين دوول 

ديمة / اسامة
 
بسمة / اسامة ميين ااة دة اخو فهد

ديمة / هو مريض وانا وعدتو انى مش هسيبو وهقف معاة كنت عوزاكى تروحى تطمنينى عليه انتى عارفة مش هقدر اروح 

بسمة / بس انا معرفهوش 

ديمة / علشان خاطرى 

بسمة / ماشى يا سيتى الى انتى عوزاة بس انتى ارتاحى شوية بقي وتعالى  طنط وريم مستنين علشان نتغدا 

ديمة / مش عوزة اكل 

بسمة  / انا بنفذلك الى انتى عوزاة مش قدرة تنفزيلى طلب واحد بس 

دبمة /  متضغطيش عليا انا دلوقتى هروح علشان اطمن على بابا 

بسمة  / مفيش خروج غير لما تاكلى يلا كفاية طنط تعبانة ومش ناقصة يا ديمة
 
وديمة بتروح مع بسمة وبيروحو على السفرة و بتبوس فايزة وهى قاعدة
 
فايزة / تعالى يا حببتى انا عملتلك الاكل الى بتحبية

وبسمة وقفة وبتقرف من ريحة الاكل وبتجرى على الحمام
 
ديمة / بسمة    بسمة  فى اية

 بسمة فى الحمام وديمة وقفة هى وريم وقلفنين عليها
 و بتخرج 

ديمة  / بسمة انتى كويسة 

بسمة / متقلقيش عليا انا اخدت برد فى معدتى 

ريم / هروح اعملك حاجة ساخنة 

وديمة بتاخد بسمة على اوضتها 

ديمة  / انا اسفة انتى تعبانة بسببى انا 

بسمة / بطلى هبل بقي انا كويسة بس شوية برد 

 ديمة  / متاكدة 

بسمة /  انا كويسة فى اية يا بنتى انتى خايفة اوى كدة لية 

  ديمة   / انا خسرت حاجات كتيير فى حياتى مش عوزة اخسر حد تانى

.
      **********************************

 
فهد فى الشركة 

اسلام / دة البريد بتاع النهاردة 

فهد  / يعنى انت لزمتك اية هنا مهو انا مش هعمل كل حاجة بنفسى 

اسلام / انا بس كان يعنى 

وفهد بيبصلو و اسلام بيحط ظرف قدم فهد  بخوف 

مصعب / لازم حضرتك تقراء الورقة دى

وفهد  بيقرا الورقة وبتكون ديمة رفعة قضية طلاق علية 
و فهد  بيتعصب

 
فهد / ميين انتى علشان تعملى فيا كدة انتى لسة معرفتنيش ابدا 

.
      **********************************

جودى قاعدة فى اوضتها ومديقة و عمر بيغير هدومه وباين علية مبسوط وجودى بتبصلو اوى وهو بيلبس
 
عمر / انا خارج 

جودى / هتروح فيين انت كل يوم تخرج وتسبنى لوحدى حتى مبقتش تقاعد معايا نتكلم زى الاول 

عنر / حببتى لما ارجع نتكلم زى ما انتى عوزة 

جودى / طب انا حبة اروح اشوف ديمة مرات اخويا 

عمر / اعملى الى انتى عوزاة انتى حرة بااى

وجودى مديقة اوى 

.
      **********************************

بسمة بتظبط شعرها 

ديمة  / خليكى معايا النهاردة مش حبة انام لوحدى فى الاوضة
 
بسمة  / اوعى تكونى بتخافى تحلمى بفهد

ديمة  / بسمة انتى لية بتحولى تديقينى 

بسمة / انا مش بديقك بس بقولك الى انتى مش عوزة تقولية 

ديمة     / خلاص فهد بقب ماضى وانتهى النهاردة وصلتو ورقة من المحكمة 

بسمة / طب كنتى ادى نفسك فرصة 

ديمة  / فرصة لاية فهد  دمر حياتى ودمر اهلى معايا 

ريم بتدخل عليهم

ريم / ديمة سراج اتصل وبيقول ان بابا احمد اتحسن ونقلوة على اوضة تانية 

ديمة  / بجد الحمد لله ياربى 

ريم / بس سراج مدايق اوى منعيين الزيارة عنو خالص وو

ديمة   / فى ايه

ريم / حطيين بابا تحت حراسة من الشرطة واول ما صحتو هتتحسن هيخدوة 

ديمة  / لا مستحييل 

ريم / سراج بقالو ٣ ايام مرجعش البيت وهيشوف حل انا متاكدة متقلقيش  انتى 

ديمة  / انا السبب فى كل الى بيحصل دة انا السبب

 و بتعيط  وريم بتخرج 

بسمة / اكيد سراج هيقدر يثبت برائة عمو احمد ان شاء الله
 
ديمة    / بابا مش هيقدر يستحمل ابدا انا لازم اعمل حاجة
 
بسمة  / ديمة اهدى شوية 

وديمة بتعيط فى حضن بسمة

      **********************************

 
فى الصباح 

بسمة نامت عند ديمة وديمة بتصحى بدرى و قاعدة  على سور البلكونة وفهد واقف بعربيتو بعيد وبيبص لديمة وهى قاعدة وبتفكر وبسمة بتروح عليها
 
بسمة / صحيتى بدرى 

ديمة / مقدرتش انام 

بسمة / مش عارفة انا حاسة ان النهاردة هتسمعى خبر حلو علشان عمو احمد 

ديمة  / يارب يا بسمة يارب 

و لسة هتدخل من البلكونة

ديمة  / بسمة بالنسبة للموضوع بتاع اسامة
 
بسمة / اة سورى  نسيت خالص بس انتى مقلتليش هو مريض فى مستشفى اية 

وديمة بتبص لبسمة
 
ديمة  / مشفى الادمان
 
بسمة / اية انتى اتجننتى عوزانى اروح لواحد مدمن 

ديمة    / لا بس اسامة مش مدمن زى ما انتى مفكرة

و بتحكى لبسمة على اسامة
 
بسمة / بس الى انا مستغرباة ان واحد رياضى ومتعلم زيو ازاى  يمشى فى طريق زى دة 

ديمة  / انا مش عارفة بس الى اعرفو ان اسامة مش كدة خالص
 
بسمة /  انتى بسبب قلبك الطيب دة بتقعى فى مشاكل كتيير انتى فى غنا عنها 

ديمة  / انا بعمل الى قلبى بيقولى علية وبس

بسمة / اوكى ماشى هروح علشان خاطرك يا سيتى 

فهد فى عربيتو وبيبص على ديمة وبيطلع الورقة الى جتلو من المحكمة  وبيطبقها بايدو اوى بعصبية

.
      **********************************


سراج بيروح على البيت وريم بتقبلو

ريم / عامل اية يا حبيبى 

سراج / الحمد لله فين ماما  وديمة
 
ريم / بتسال عن ديمة وماما وبس وانا لا
 
سراج / ريم انا تعبان لو سمحتى نادى ديمة وماما 

ريم / ماما فايزة بتصلى هروح انادى لديمة
 
وريم بتروح لديمة الاوضة 

ريم / بسمة انتى ماشية 

بسمة / عندى مشوار مهم وهروح على البيت بيتى وحشنى بقي

ريم / انتى مش قولتى ان ولدتك مسافرة 

بسمة / اة بس فى شوية شغل عندى اليوميين دوول وكمان بقالى اسبوع مروحتش الملجاء ولا شفت الاولاد هناك كفاية انهم مبيبطلوش سؤال عن ديمة
 
ريم / اة ديمة سراج برة وعوزك 

 ديمة   / سراج

و بتخرج بسرعة وبتروح على سراج 

ديمة  / سراج بابا كويس 

سراج / اهدى بس بابا كويس جدا 

ديمة / لسة منعيين الزيارة نفسى اشوفو 

سراج / لا رفعو الحراسة عن بابا خلاص 

ديمة / ايه
 
سراج / اثبتو ان بابا برئ بس لسة القرار مخرجش من النيابة 

وديمة فرحانة اوى 

سراج / بس بابا نفسيتة تعبانة جدا كفاية الى حصل معاة وفهد دة برضو مش هسيبو ابدا فى الى عملو فى فيكو 

ريم / سراج ممكن تهدى اية دليلك ان فهد

سراج / ريم مش عاوز اى كلام فى الموضوع دة 

ديمة / بس اثبتو برائة بابا ازاى 

سراج / موضوع طويل يلا جهزى نفسك انتى وماما بابا عاوز يشفكو
 
و بتجرى على اوضة ولدتها بسرعة

.
      **********************************


بسمة عند اسامة فى المستشفى وبتسال الاستعلامات وبيقوللها على مكان الاوضة بتعتو و بتروح بس الممرضة بتوقفها 

الممرضة / انتى قريبة المريض 

بسمة / انا لا 

الممرضة / اسفة ممنوع الزيارة 

بسمة / انتى لو سمحتى بس انا عورة اطمن علية وبس

الممرضة / اخو المريض هو الى مانع الزيارة عنو ممكن تتكلمى معاة 

بسمة / لابس مش لازم حد يعرف 

الممرضةبتبصلها وبتبتسم

الممرضة / انتو بتحبو بعض صح انا كمان بحب وحاسة بيكى
 
بسمة / لا انتى فاهمة غلط 

الممرضة / تعالى انا هخليكى تشوفية تعالى

وبتاخد بسمة من اديها وبتدخلها اوضة اسامة بسرعة 

الممرضة / اهو انتى الوحيدة الا جيتى تزورية من يوم ما جابوة هنا كانت حالتو وحشة اوى بس انا متاكدة ان حبكو انتو الاتنين هيقدر يوقفو على رجلو من تانى اللله شكلو حلو اوى انا هسبكو شوية مع بعض
 
بسمة / استنى انتى فاهمة غلط 

والممرضة بتخرج و  بسمة  مديقة 

بسمة / اية دة دى مجنونة على الاخر دى حتى متدنيش فرصة اتكلم
 
و اسامة  نايم وبيتالم

اسامة  / ااااة اااة اااة 

وبسمة  بتروح علية وبتبصلو اوى وبتشوفو نايم وبتقاعد جمبو على الكرسى و بتتكلم معاة وهو نايم 

بسمة  / انت باين عليك تعبان اوى بس ميين مرتاح اااة لو تعرف اية  الى فيا يارتنى انا اقدر انام النومة دى ويكون لمشكلتى حل انت اخرك اية هتتعالج وترجع زى الاول وكل حاجة هتتنسى مع الايام  بس انا الى مشكلتى ملهاش غير حل واحد والحل دة مستحيل يحصل شفت 

ان انت احسن كدة بس انا مستحيل استسلم ابدا ولازم اعتمد على نفسى علشان ابنى  انا مش عارفة انا بحكيلك لية بس يمكن علشان مش سامعنى ولازم اتكلم مع حد 

انا خلاص مش قادرة اسكت اكتر من كدة ولا قادرة اخبى 
بس اخبى اية يوم والتانى وكل حاجة هتبان وبطنى هتكبر والناس  مش هيرحمونى من نظرتهم وهيسالونى ابو الطفل دة ميين
 
و بتبص لاسامة وبتجيب مندييل وبتمسحلو عرقو
 
بسمة  / انا لازم امشى قبل ما حد يشفنى هنا وديمة تطين عشتى اكتر  اشوفك على خيير

و بتمسح دموعها وبتخرج من اوضة اسامة و بيفتح عيونو وبيكون سمع كل حاجة بسمة قالتها وبيحاول يبص عليها  من ازاز الباب بس مبيقدرش يشوف وشها و بيفكر ميين دى 

.
      **********************************

ديمة بتنزل من البيت مع سراج وولدتها وريم وبيركبو عربية سراج وفهد  بيمشى وراهم بالعربية وبيروحو المستشفى عند احمد

.
      **********************************

 
جودى بتنزل من اوضتها وفى دعوة لحضور فرح فى اسكندرية  والدعوة ليوميين لرجل اعمال كبير وجودى فرحانة اوى وبتاخد الدعوة بتطلع على اوضتها بسرعة

جودى / انا لازم فى اليوميين دوول ارجع السعادة فى حياتى انا وعمر وجودى بتجهز الشنطة وفرحانة اوى

.
      **********************************

بسمة وقفة مستنية تاكسى قدن اشارة مرور وبتشوف زكى بيقف فى الاشارة بعربيتو و بتشوفو وبتبص جمبو بتشوف فى بنت قاعدة جمبو وماسكة ايدو  و بتدايق  وبتروح عليهم 

بسمة  / زكى 

البنت الى جمب زكى بتبصلو اوى

البنت / ميين دى
 
زكى / ياحببتى انا معرفهاش اول مرة اشفها

والاشارة بتفتح وزكى بيسوق بسرعة وبسمة مش قدرة تتكلم والعربيات بتعدى من حوليها وهى وقفة وقلبها مكسور ودموعها بتنزل

.
      **********************************

 

ديمة  عند ابوها فى المستشفى 

احمد / انا مش قادر اصدق ان بعد العمر دة كلو يحصلى كدة
 
سراج / خلاص يابابا المحكمة اثبتت انك برئ 

احمد / بعد اية بعد ما سمعتى خلاص انا اتبهدلت

فايزة بتمسح دموعها 

فايزة / الناس كلها تعرف ميين احمد  كويس مفيش حد صدق  الى فى الجرايد 

وديمة مبتتكلمش وسكتة خالص و احمد بيبصلها 

احمد / متخفيش يابنتى انا متاكد اننا هنعدى من المحنة دى على خيير  فيين فهد  مجاش معاكو لية

  وديمة بتعيط وبتخرج برة بسرعة وفهد  بيشفها من بعييد وهى بتعيط وبيقف يبصلها وديمة بتشوفو وفهد بيختفى بسرعة و بتتعصب  وبتجرى تدور علية بسرعة و فهد  بيخرج وبيركب  عربيتو وديمة بتقف قدم العربية 

   ديمة  / جاى علشان تشوف نتيجة الى عملتو احب اقولك برافوو  قدرت تكسرنى خلاص بس الى اقدر اقولهولك انك هتدفع  الى عملتو دة غالى وغالى اوى 

وفهد بينزل من العربية وبيرحلها

فهد / خلصتى كلامك 

  ديمة   / لو على الكلام لسة بس ان مش هتكلم انت هتشوف بعينك 

فهد  بيطلع جواب المحكمة علشان قضية الطلاق

فهد /  لو فكرة انك هتخلصى منى بالسهولة دى هتكونى غلطانة لسة حسابى معاكى مخلصش يا ديمة  لسة بدرى

 ديمة /. فى المحكمة نتقابل 

فهد  / مش هطلقك يا ديمة  مش هطلقك 

وديمة بتمشى وبتسيبو

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات