إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 29💔

🍁  الحلقة    ٢٩   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد بيوصل ديمة على القصر و بتنزل وفهد بيمشى بالعربية 
و بتبص علية وهو ماشى وبتدخل على القصر ومديقة اوى وبتروح على اوضتها وفاطمة بتشفها وبتجبلها كوبية لمون وبتطلع اوضتها 
 
فاطمة /اتفضلى انا شفتك مديقة اشربى الليمون دة 

  ديمة   / شكرا يا فاطمة مش عوزة 

فاطمة / لو تعبانة تحبى اتصل بالدكتور 

 ديمة  / لا بس عوزة ارتاح روحى انتى انا كويسة 

وفاطمة ماشية وديمة بتوقفها 

 ديمة  / فاطمة 

فاطمة / نعم محتاجة حاجة 

 ديمة  / انتى من زمان بتشتغلى عندهم 

فاطمة / بتقصدى عند عيلة البش مهندس 

وديمة بتهزلها برسها 

فاطمة / انا ابويا كان بيشتغل فى المزرعة من زمان وانا اتولدت هناك كمان  احنا كلنا عايشين من خير البية الكبير حنين على الناس كلهم 

 ديمة  / يعنى انتى بتعرفى كل حاجة عنهم 

فاطمة / تقصدى اية يا ست ديمة
 
 ديمة  / انتى تعرفى ميين ندى 

وفاطمة وقعت من اديها الصانية بالليموون وارتبكت اوى

فاطمة / ندى ميين انا معرفش اى حد بالاسم دة

وديمة بتبص لفاطمة اوى وفاطمة بتنزل بسرعة وديمة بتفكر وبتفضل تلف فى الاوضة وبتفكر ميين ندى  و بعد شوية فهد  بيرجع من برة وديمة بتكون فى الاوضة وبتسمع صوت فهد
 
فهد  / فاطمة اعمليلى قهوة وهتيها على الاوضة

وفاطمة مرتبكة و بياخد بالو منها وبيبصلها اوى

فهد / فاطمة انتى كويسة
 
وفاطمة بتفكر

فاطمة / لا يا بش مهندس مفيش ثوانى والقهوة تكون عندك
 
و بيطلع على فوق وبيشوف ديمة وقفة قدمه وبيبعدها عن الباب وبيدخل  و بتدخل وراة 

ديمة  / انا عوزة اتكلم معاك 

و مبيردش 

ديمة / انا بكلمك ياريت تحترم كلامى وتبصلى وانا بكلمك
 
و هو متجاهلها خالص ودة بيعصب ديمة اوى 

فهد  / اخرجى برة عاوز ارتاح يلا

و بيبص لديمة بغضب و بتخرج وبتسيبو وطبعا متعصبة كالعادة وريحة جاية  وبتفكر  وفاطمة بتطلع ومعاها القهوة 

ديمة  / استنى هاتى وروحى انتى يا فاطمة

وفاطمة بتدى القهوة لديمة وبتنزل بسرعة ومرتبكة احسن تسالها وديمة بتخبط على  فهد

فهد / تعالى يافاطمة

و بتدخل ومعاها القهوة وبتروح على فهد وهو  قاعد على السرير وفاتح لاب توب وبيشتغل علية  وبيبص بيشوف ديمة
 
 فهد / ممكن تسبينى لوحدى 

ديمة / عوزة اتكلم معاك 

فهد  / وانا مش عاوز اتكلم معاكى
 
ديمة / لا غصب عنك لازم تسمعنى انا تعبت من كتر التفكيير
 
و بيتعصب وبياخد منها القهوة

فهد / انتى اصلا مبتعرفيش تفكرى فاحسنلك تروحى تنامى
 
ديمة / انا بحظرك متقللش منى انا انا 

و بيقف بعصبية وديمة بترفع نظرها لفوق بخوف 

 فهد  / برة 

ديمة / نعم 

  فهد / برة احسن افقد اعصابى اخرجى برة 

ديمة / انا مش هخرج دى اوضتى زى ما هى اوضتك وليا فيها زى ماليك فيها  و بتروح تقاعد على الكرسى وبتمسك مجلة وبتخبى وشها ورها و فهد بيبص عليها وبيشد منها المجلة وبيشلها و بتصرخ وبيخرج بيها برة  وبيحدفها على الارض 

ديمة / ااة 

و بيدخل تانى وبيقفل الباب وديمة بتقف و متعصبة وبتضرب الباب برجليها ورجليها بتوجعها اوى

ديمة /  اااة رجلى اااة
 
و بيسمعها بيخرج بسرعة

 فهد   / حصلك حاجة

وبيشفها قاعدة على الارض ومسكة رجليها

فهد  / انتى غبية 

ديمة بتبصلو اوى وهو ماسك رجليها و بيلصلها وبيتوتر وبيسيب رجليها 

 فهد  / مفيهاش حاجة 

وبيدخل تانى ويسبها و بتروح على اوضة جودى ومديقة اوى

.
      **********************************

فى الصباح

 ديمة بتصحى  وبتخرج بتشوف فاطمة بتنضف وبتروح على  فهد مش موجوود

فاطمة / البش مهندش خرج من بدرى 

وديمة بتفكر وبتاكل فى ضوفرها وبتنزل وبتجييب موبيلها وبتشوف اتصال من سراج كتير ومن ولدتها

ديمة / ياربى سراج وماما كلمونى كتيير زمنهم قلقنين
 
و بتتصل بولدتها ومبتردش وبتقرر اكتر من مرة وولدتها مبتردش وبتتصل بسراج 

سراج / ديمة 

 ديمة  / سراج قلقتونى انا لقيت اتصال كتير ليك انت وماما انتو كويسين 

سراج / احنا فى المستشفى لازم تيجى حالا 

 ديمة/ فى المستشفى سراج فى اية ماما وبابا كويسين 

سراج / بابا تعب امبارح ونقلناة المستشفى 

 ديمة   / بابا سراج قولى ارجوك بابا فى اية 

سراج / اهدى لما تيجى هتعرفى كل حاجة 

و بتقفل التلفون بسرعة وبتطلع بتغير هدومها بسرعة وبتخرج  وبتشوف اتنين وقفين قدم باب القصر

ممنوع تخرجى يا مدام 

 ديمة / هو اية الى ممنوع ابعد انت وهو انتو اتجننتو 

البودى جارد / البش مهندس  مدينا تعليمات انك ممنوع تخرجى من غيير  ازنو منو 

    ديمة / يعنى هيحبسنى هنا ابعد ان وهو احسن مش هتعرفو هيجرلكو اية

و بتحاول تخرج وبيمنعوها و بتتصل بفهد   وبيكون فى اجتماع ومبيردش علبها وبتتصل تانى 

فهد / فى ايه

ديمة   / يعنى اية ممنوعة من الخروج 

فهد / انتى الى اتطرتينى اعمل كدة 

ديمة  / انا لازم اخرج حالا بابا تعبان ولازم اروح اشوفو بسرعة 

فهد / اكيد دى حركة من حركاتك لا مفيش خروج 

ديمة  / فهد بابا فى المستشفى 

و بيحس بيها وبدموعها

فهد / اديلو التلفون

و بيكلمهم وبيسمحو لديمة تخرج و بتجرى على برة وبتركب تاكسى وبتروح على المستشفى وفهد قلقان وبيلغى الاجتماع وبيقاعد فى مكتبو 

.
      **********************************

ديمة بتوصل المستشفى وبتشوف سراج واقف هو وريم قدم اوضة

 
ديمة / سراج فين بابا 

سراج / اهدى بس اهدى متخفيش بابا هيكون كويس 

ديمة/ انا عوزة اشوفو هو فيين 

سراج / مش هيسمحو باى حد يشوفو 

و بتبص على اوضة بتشوف اتنين من الشرطة قدم الاوضة 

ديمة / ميين دوول سراج فى اية 

وسراج بيجييب جرنال من على الكرسى وبيفتحو  وديمة بتخدو وبتقرا وبيكون اسم والدها فى قضية كبيرة وديمة مصدومة 

سراج / ولما الشرطة جت البيت بابا مقدرش يستحمل ووقع ونقلناة على المستشفى والدكتور قال جلطة فى المخ مقدرش يستحمل  انا متاكد ان بابا مستحيل يعمل كدة انا كلمت ناس معرفى كتيير  واكدولى ان فى اوراق بتثبت ان بابا متورط فى القضية دى 

وديمة مش مصدقة وبتفتكر تهديد فهد  ليها و مش قادرة تقف على رجليها وريم بتساعدها بسرعة و بيغمي عليها وسراج بيشلها وبيحاول يفوقها و بتفتح عنيها 

سراج / ديمة متخفيش انا معاكى انا الى هثبت براة بابا

ديمة بتنهار من العياط وبتقطع الجريدة الى فى اديها 

سراج / ديمة ديمة اهدى انتى لازم تكونى اقوى من كدة علشان تساعدى ماما 

ريم / ديمة ماما تعبانة اوى لازم تقفى جمبها
 
وديمة بتترمى فى حضن سراج وبتعيط  وفجاة  بتمسك دموعها وبتقف

سراج /  ريحة فيين ديمة استنى 

دبمة / سراج لو سمحت سبنى وخليك انت مع بابا مش هتاخر فى  حاجة مهمة لازم اعملها

..
      **********************************

و بتخرج من المستشفى ومنهارة من العياط وبتقاعد على الارض وقلبها وجعها اوى من ناحية ابوها الى بين الحياه والموت وبين حبها الوحيد  الى خدعها وكان عندها امل فى رجوع الحب دة تانى  و بتقف وبتمسح دموعها وبتشوف واحد بيقرا الجريدة وبتشوف صورت ابوها  وبتروح على الراجل دة وبتاخد منو الجريدة بسرعة وبتجرى وبتروح توقف تاكسى

.
      **********************************


عبد العزيز بيقرا الخبر ومتعصب اوى

عبد الرحمن اخوة ابو زينب / هو دة النسب الى كسرت قلب بنتى علشانو اتفضل يا اخويا اقرا شوف نسب ابنك

عبد العزيز / سعاد جهزى نفسك لازم نرحع حالا

.
      **********************************


ديمة بتروح على الشركة عند فهد  واسلام بيشفها وشكلها مش طبيعى 

اسلام  / ديمة انتى كويسة 

ديمة / فيين فهد
 
اسلام / فى مكتبو 

وديمة بتدخل على فهد المكتب بسرعة  وفهد بيبصلها 
وديمة بتروح علية 

ديمة / نفذت الى انت عوزو صح انت انت مش انسان ابدا 

فهد / ديمة اعرفى انتى بتقولى اية 

و بتطلع الجريدة وبتفردها قدمه

 
ديمة. / بعد كل الى انت عملتو فيا برضو حبك كان فى قلبى ومتهزش من قلبى  بس دلوقتى انت اثبتلى انك وحش وحش انا بكرهك 

وفهد  مش مصدق
 
فهد /  انا معرفش ميبن الى عمل كدة انا 

وديمة منهارة من العياط

ديمة   / لو بابا حصلو حاجة انا هقتلك هقتلك انت لية عملت كدة

 و بتروح بتمسكو من جاكيد البدلة بعنف

ديمة  / انت لية عملت كدة ليييية 

فهد  / ديمة صدقينى انا 

و بتضربو بالقلم على وشو وبتقلع الخاتم بتاعو وبترمية فى وشو وبتخرج منهارة من العياط

وفهد  مصدوم ومش مصدق الى حصل وبيقرا الجريدة تانى
 
فهد / ميين الى ممكن يكون عمل كدة ميين

و بيروح على الشباك وبيشوف ديمة وقفة بتوقف تاكسى وبتعيط  و بتبص عليه وفهد بيبصلها وعيونا بتقول حاجات كتيير و بتركب التاكسى وبتمشى وفهد  واقف بيبص عليها

 لحد ما التاكسى  بيبعد وبيروح يقاعد على مكتبو ولسة الصدمة محتلة عقلو وبيفتكر كلام ديمة ودموعها الى كل دمعة منها كانت مليانا لوم والم 

.
      **********************************

ديمة بتروح على المستشفى وسراج بيقابلها 

سراج / ديمة رحتى فيين بابا سال عليكى

و بتحضن سراج اوى وبتعيط وسراج بيخدها على اوضة احمد

سراج / ازنولنا بزيارة خمس دقايق بس

 و بيدخلو لاحمد و اول ما بتشوفو نايم على السرير وفى اجهزة كتيير حولية وخرطييم خرجة من جسمو 

احمد / ديمة
 
 بتنهار من العياط وبتجرى على ابوها وبتبوس ايدو

ديمة / انا اسفة بابا انا انا اسفة انا السبب 

احمد مش قادر يتكلم

سراج / ديمة اهدى مش كدة بابا هيكون كويس بس انتى لازم تهدى 

واحمد بيبص لديمة ودموعو بتنزل

احمد / انا معملتش حاجة انا برئ 

سراج / بابا احنا متاكديين من دة انت بس لازم تتحسن علشان تخرج من هنا  وانا هعرف ميين الى عمل فيك كدة 

وديمة بتعيط  وبتبص لسراج و احمد بيبص حولية

سراج / ماما كويسة متقلقش بس هى مقدرتش تيجى وبسمة صحبة ديمة معاها متقلقش انت بس 

وديمة مسكة ايد والدها وبتعيط وبتدخل الممرضة

الممرضة / كفاية كدة المريض لازم يرتاح 

ديمة / لا انا مش هسيب بابا

سراج بيروح على ديمة
 
سراج / ديمة بابا لازم يرتاح يلا 

وديمة بتعيط وبتبوس ابوها وبتخرج مع سراج وريم مستنية برة و بتترمى فى حضنها 

ريم / الحمد لله اننا اطمنا على بابا اهدى هو لما يشوفك فى الحالة  دى هيتعب اكتر 

ديم  / انا السبب 

وسراج بيمسك ايد ديمة وبيخليها تبصلو 

سراج / يعنى اية انتى السبب 

 و ديمة بتعيط
 
ريم / سراج اهدى شوية 

ديمة / انا السبب فى الى حصل لبابا

و بتحكى لسراج على كل حاجة عملها فهد معاها وتهديدها 
و بتعيط 

سراج / ولية مقولتليش لية 

و بتعيط وسراج بيسيب ديمة ويمشى و بتخاف احسن يعمل حاجة لفهد وهو متعصب كدة 

ديمة / سراج سراج

سراج بيروح يركب عربيتو بسرعة وديمة بتنادى علية

.
      **********************************

 

فهد فى الشركة و بيطلب اسامة 

اسامة / افندم 

فهد / لازم تعرفلى كل حاجة عن الخبر دة وميبن الى نزل الخبر وازاى  وامتى ولية كل حاجة بسرعة 

واسامة خايف وبياخد الجريدة الى فهد حدفها  وبيخرج بسرعة

سراج بيروح على الشركة عند فهد  وبيدخل علية المكتب 
وبيطلع سلاحو وبيروح على فهد  وبيحط المسدس فى دماغو 

سراج / انا هحسبك على كل حاجة عملتها

وديمة بتدخل المكتب وبتشوف سراج حاطط المسدس فى دماغ  فهد و بتجرى علية 

ديمة / سراج ارجوك لا سراج سيبو 

و فهد بيبص لديمة و هى بتبصلو  وبتعيط وخايفة اوى
 و بتجرى على فهد  وبتقف بينو وبين سراج 

ديمة / سراج اهدى مش هو الى غلطان انا السبب علشان صدقت واحد زية 

وفهد  مبيتكلمش ولا بيدافع عن نفسو 

سراج / ابعدى يا ديمة
 
ديمة / سراج احنا ملناش غيرك وحيات بابا يا سراج نزل سلاحك 

والامن بيدخل المكتب وبيرفعو السلاح على سراج بسرعة 

فهد  / انتو بتعملو اية نزل سلاحك انت وهو يلا

 والامن بينزلو سلحهم 

فهد / اخرجو برة يلا برة
 
والامن بيخرج بيقفو على الباب وفهد  بيبص لسراج 

فهد  / عاوز تقتلنى اقتلنى انا مش هوقفك بس الى اقدر اقولو ان مش انا  الى عملت كدة 

ديمة / سراج نزل السلاح يلا يا سراج

و بتمسك السلاح باديها وبتنزلو وبتاخد نفسها 

سراج / خسارة فيك الرصاصة بس انا مش هسيبك ابدا وحق اختى هخدو منك  بس بطريقتى انا

وسراج بيمسك ايد ديمة وبيمشى و فهد  ماسك اديها التانية
 
سراج / سبها 

فهد  / ديمة لسة مراتى 

وديمة بتشد اديها منو بعنف

ديمة / طلقنى يا فهد  وياريت من غير مشاكل ومش عوزة اشوفك تانى ولا حتى صدفة 

وسراج بياخد ديمة وبيخرجو وفهد بيتعصب وبيرمى كل حاجة على المكتب والامن بيدخلو المكتب 

الامن / انت فيك حاجة يابش مهندس 

فهد  / اخرجو برة مش عاوز اشوف حد

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات