إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 28💔

🍁   الحلقة    ٢٨   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد بيصحى بيلقى ديمة نايمة على صدرو ومسكاة اوى
وبيحاول يبعد بس ديمة بتمسكو اكتر وهى نايمة وبتتمطع وبتضربو بالبكس فى وشو وهى نيمة

   فهد   / حتى وانتى نايمة بتكونى مؤزية

و بتفتح عنيها بتشوف فهد  قدمها وهى نايمة على صدرو
وبتتخض وبتبعد بسرعة وفهد  بيسبها ويروح ياخد الفوطة بتعتو وبيروح على الحمام علشان ياخد شور  و ديمة قاعدة مستنية  فهد يخرج من الحمام و بيخرج 

ديمة / انت هتروح تجيب اسامة امتى 

و مبيردش عليها 

ديمة / انا بتكلم معاك زمان حالتو وحشة اوى هناك هو مش محتاج علاج  هو محتاجك انت 

وفهد بيفتح الدولاب وبيطلع لبس وبيروح على الحمام تانى وبيلبس  وديمة وقفة قدم الحمام مستنية لما يخرج 
و بيخرج بيشوف ديمة قريبة منو و بيبعدها من قدمه وبيروح ياخد تلفونه

ديمة / هتتصل بمين 

و مبيردش عليها  وبيتكلم فى التلفون
 
 فهد / انا مش هروح المكتب هتلى كل الاوراق على البيت
 
وديمة بتاخد منو التلفون بعصبية وفهد  بيتعصب وبيروح عليها و بتتخبط فى الحيطة وفهد  بيثبتها على الحيطة

  فهد / انتى عوزة اية ها عوزة اية 

وديمة مش قادرة تتكلم علشان قريب منها اوى  وبتبص فى عيونو اوى 

.
      **********************************

بسمة وقفة فى البلكونة وبتعيط وبتبص على العربيات الى فى الشارع وبتبص حوليها وبتطلع على صور البلكونة وكانت هترمى نفسها  بس بتنهار وبتترجع  وبتعيط

.
      **********************************

ديمة و فهد  وقفين وسرحنين فى عيون بعض وفجاة فهد بيبعد عنها بسرعة  وبياخد منها الموبيل 

ديمة / انا انا 

 فهد  / القهوة 

ديمة / نعم 

 فهد / عاوز قهوة 

وديمة بتخرج  وبتقف جمب الاوضة وبتحاول تاخد نفسها بالعفيا وبتسمع خطوات فهد وبتنزل على تحت بسرعة 
وبتروح على المطبخ وبتعمل قهوة  بس المرة دى بكل حب 
و بتخرج وبتشوف فهد   فى الرسبشن تحت وماسك الاب توب بتاعو  وبيشتغل علية 

ديمة  / القهوة 

وفهد  مش بيبصلها خالص وديمة بتحطها جمبو والباب بيرن
 
  فهد  / استنى انا هفتح

و بيفتح الباب وبيكون اسلام
 
فهد / اتاخرت لية يلا هنشتغل من البيت هنا 

واسلام بيدخل وبيشوف ديمة
 
اسلام / ديمة عاملة ايه

دبمة  / انت عامل اية يا اسلام
 
وفهد بيبصلهم اوى وديمة بتبصلو وباين علية العصبية 

ديمة / هجبلك حاجة تشربها

و بتروح تجيب حاجة لاسلام وفهد  بيشتغل هو واسلام 
وديمة بتدى اسلام  عصير 

اسلام/شكرا يا ديمة
 
فهد وهو باصص فى الورق

فهد  / مدام ديمة اسمها مدام ديمة

و بيرفع نظرو لاسلام
 
اسلام / اة طبعا شكرا 

وديمة لسة هتطلع والباب بيرن وبتروح تفتح وبتكون فاطمة 

ديمة / انتى فاطمة صح
 
فاطمة / انتى افتكرتينى 

ديمة / اتفضلى تعالى 

فاطمة / البش مهندس اول ما كلمنى جييت على طول 

ديمة /  فهد  هو الى كلمك تيجى هنا 

فاطمة / اة علشان اساعدك فى الشغل

ديمة / شكرا يا فاطمة تعالى على المطبخ علشان فهد عندو شغل تعالى

و بتاخد فاطمة على المطبخ وفهد بيبص عليها وهى ماشية

اسلام / ودة الملف بتاع التصميمات الجديدة للمشروع

و  بيشتغلو وديمة قاعدة قريبة منهم ومديقة اوى وفهد واسلام بيفضلو قاعدين مدة طويلة وديمة وفاطمة بيجهزو السفرة 

ديمة / مش كفاية شغل بقي علشان تتغدو 

 وفهد بيكمل شغل هو و اسلام
 
ديمة  /  فهد الغداء جاهر 

و فهد بيبص لديمة و بتبصلو وبيعرف انا مش هتسكت 

فهد / اوكى 

اسلام/ بعد ازنك انا همشى انا كدة راجعت كل الملفات مع حضرتك  لازم ارجع الشركة حالا 

ديمة/ طب اتغدا معانا الاول 

اسلام / شكرا يا مدام ديمة انا لازم اروح على الشركة عندى شغل هناك

  و بيمشى وفهد  بيقاعد على السفرة 

فهد  / تسلم ايدك يافاطمة رحمتينى من الاكل المحروق

وفاطمة بتضحك وبتبص لديمة
 
ديمة  / فاطمة روحى انتى ارتاحى بقي

  بتبص لفهد وهو بياكل وهو بيبصلها اوى 

فهد   / عوزة تقولى اية اتكلمى 

ديمة/ انا لا بس كنت عوزة اروح اطمن على اسامة

وفهد بيسيب الاكل

فهد / مش عاوز اكل انا رايح الاوضة ومش عاوز اى ازعاج 

ديمة  / فهد     فهد 
 
و بيطلع على الاوضة بتعتو وديمة وقفة مديقة وبتكلم نفسها 
  شفتى اهو ماكلش حاجة ومشى فاطمة تعالى شيلى الاكل 
و بتشوف القهوة بتاعت فهد انو مشربش  القهوة و بتخدها وبتروح تعمل القهوة تانى وبتخدها وبتطلع على الاوضة  وبتدخل وفهد  بيشتغل
 
ديمة / القهوة بتعتك 

فهد  / انا مطلبتش قهوة 

ديمة / انا شفت انك مشربتش القهوة وعملتلك غيرها 

فهد  / متعمليش حاجة غير لما اقولك انتى فاهمة 

و بتتعصب
 
ديمة / انا غلطانة اصلا

ولسة  هتتحرك وبتتكعبل وبتوقع القهوة على السجادة 

فهد  / انتى مش معقولة انتى للدرجة دى مبتفهمييش مبتقدريش تعملى  اى حاجة صح فى حياتك 

ديمة / كفاية بقي كفاية
 
فاطمة بتكون سمعت خبطة الصانية وطلعت

فاطمة / فى حاجة يا سيت ديمة 
و بتبصلها

 فهد  / فاطمة نضفى الارض بسرعة مقدرش اقاعد فى القذارة دى 

ديمة / فاطمة روحى انتى وانا هنضفها 

فاطمة / انا هنضفها يا ست ديمة ولا يهمك 

ديمة / فاطمة قولتلك روحى انتى

و بتاخد الفوطة التنضيف من ايد فاطمة وفاطمة بتمشى وديمة بتوطى وبتنضفها  ودموعها بتنزل وفهد بيبصلها 
و بتخلص وبتبص لفهد ودموعها على خدها وبتخرج بسرعة 
و بتنزل تقاعد فى الجنينة وفهد بيبص عليها من الشباك  

وفاطمة بتروح لديمة

فاطمة / انا خلصت كل الشغل يا ست ديمة تؤمرينى بحاجة تانى 

ديمة  / لا يا فاطمة روحى ارتاحى انتى

وفاطمة بتمشى 

وديمة بتدخل وبتبص على باب اوضة فهد

ديمة  / انا ممكن اروح من غير ما فهد  يعرف وهو مش هيخرج من الاوضة لحد الليل

و بتاخد شنطتها وبتخرج وفهد  بيشتغل  

.
      **********************************

سالى عند بسمة فى البيت

سالى / قوليلى فيكى اية انتى مش بتردى على تليفونى ولا بتيجى الملجاء زى الاول فى اية بسمة ردى عليا 

بسمة / يووة فى اية سالى انا تعبانة وعوزة ارتاح

وسالى بتزعل وبتبص لبسمة
 
سالى / ماشى يا بسمة انا همشى بس هعرف فيكى اية برضو

 
وسالى بتمشى وبسمة بتعيط

.
      **********************************


جودى فى الاوضة و عمر بيرجع من الشغل

جودى / حمدالله على سلمتك هروح اجهزلك الغداء

عمر / ريحة فيين امال الخدم الى تحت دوول بيعملو اية

جودى / بس انا 

عمر / ماما قالتلى انك دخلتى المطبخ وكنتى بتساعدى الخدم فى شغلهم 

جودى / بس دة من واجباتى انا 

عمر / انتى الى تقررى انتى من الخدم ولا مننا احنا 

جودى / اية انت بتقوول اية 

عمر / الى سمعتية انتى هنا هانم مش من الخدم انتى كدة بتقللى مننا وكفاية الى عملتية فى الحفلة 

جودى / انا معملتش حاجة غلط انى اقدم لضيوفك العصير بنفسى دى مش حاجة تقلل منك ابدا بالعكس 

عمر / يووة انتى مفيش فايدة فيكى انتى مش بتفهمى

.
      **********************************

ديمة بتروح لاسامة المستشفى فى الاستقبال

الاستقبال / ممنوع الزيارة 

ديمة / بس انا كنت حبة اطمن علية يعنى اية ممنوع الزيارة
 
الاستقبال / ممكن تروحى للدكتور محمود هو الى بيباشر الحالة مكتبو  فى الدور التانى 

و بتطلع لمكتب الدكتور محموود وهى ماشية

بتسمع صوت اسامة بيصرخ وبتشوفو من ازاز الاوضة معاة دكتور جوة وربطينو فى السرير واسامة بيعيط وبيتالم وكل حتى فى جسمو  بتالمو اوى 

وديمة بتعيط ولسة هتدخل الاوضة وفى حد بيمسك اديها 
و بتبص علية بيكون فهد

ديمة  /فهد
 
وبيخرج الدكتور من الاوضة
 
محمود /  اهلا يا فهد  مقولتش انك هتيجى النهاردة 

فهد / معلش اصل فى ناس بتطرنى اعمل حاجة مش حابب اعملها

وديمة  بتبصلو اوى 

محمود /تقصد اية 

فهد / لا ولا حاجة 

محمود بيبص لديمة وبيبص على ايد فهد الى لسة مسكة ايد ديمة
 
محمود / انتى ندى

وديمة بتبص لمحمود اوى و فهد  بيبص لديمة بصدمة كبيرة 

محمود / فهد كان بيحكيلى 

فهد  / محمود دى ديمة مراتى 

محمود ارتبك اوى وديمة بتبص لفهد و بيسيب ايد ديمة

محمود / انا اسف بس انا تعالو نروح المكتب نتكلم براحتنا

وديمة وقفة مكانها وسرحانة فى الكلام الى قالو محمود 
وفهد ومحمود مشيين مع بعض فى اتجاة المكتب 

محمود / اسف يا فهد انا 

فهد / ملوش داعى للاسف ولايهمك عادى

و بيبص بيشوف ديمة لسة وقفة مكنهاح ومحمود دخل مكتبو وفهد بيبص لديمة وهى وقفة سرحانة وبتفكر وبيروح عليها 

فهد  / هتفضلى وقفة كدة كتيير

وديمة بتبصلو ومبتردش علية و بيهرب بعيونو منها بيمشى
 و بتمسكو من ايدو وفهد بيبصلها 

ديمة  / ميين ندى 

فهد بيسكت مبيتكلمش 

  ديمة / ميين ندى يا فهد بتكون اية بالنسبالك 

فهد / دى حاجة متخصكيش ماشى

وبيبعد ايدو عنها بعنف 

ديمة / هى الى مخليك مش قادر تحبنى صح مدام انت مرتبط بندى  

و بيشاورلها بصباعو

فهد / مش عاوز اسمع اى حاجة تانى انتى فاهمة والاسم دة مش عاوز  اسمعو تانى 

و بيسبها وبيروح مكتب محمود و بتروح وراه

محمود / اتفضلى يا مدام اتفضلى معلش انا معرفتش ان فهد
  هيعملها اخيرا ويتجوز  طول عمرو كدة بيحب المفاجات

 
وديمة بتبتسم ابتسامة رقيقة وبتبص لفهد ومحمود بيجيب ملف من على المكتب
 
محمود / انت لما كلمتنى امبارح مكنتش اتخيل انو اسامة
 
فهد / وحالتو اية دلوقتى 

محمود / مش هخبى عليك حالتو متاخرة اوى بس الى هيساعدنا ان جسمو قوى 

ديمة / بس انا شفتك ربطو فى السرير 

محمود / متقلقيش دة فى الاول بس علشان ميازيش نفسو 

فهد / انا عندى شغل ولازم نروح دلوقتى 

محمود / متقلقش اسامة زى اخويا 

ومحمود بيسلم على ديمة

محمود / فرصة سعيدة يا مدام ديمة
 
ديمة/ شكرا هو انا مينفعش اقبلو 

محمود / هو ممنوع الزيارة بس ممكن اخليكو تقبلوة النهاردة بس

  ومحمود بياخدهم على اوضة اسامة وديمة بتدخل الاول
 و فهد ورها وديمة بتبص على اسامة وبيكون نايم وعرقاان اوى و بتمسحلو عرقو وبتبص فى ايدو بتشوف اثار الحقن الى كان بيخدها فى ايدو وايدو مزرقة اوى و بتخاف وبترجع للخلف وبتخبط فى فهد  وبتبص لفهد وهو بيبصلها 

اسامة  / فهد
 
وديمة بتبص لاسامة
 
اسامة /انت جاى تخدنى صح خليهم يفكونى 

محمود / كفاية كدة لازم تروحو دلوقتى 

فهد  / ديمة يلا 

اسامة / انتو ريحيين فيين فهد  استنى خدنى معاك فهد

وديمة بتبص لاسامة وهو بيحاول يفك ايدو وبيتجرح من السرير  و بتروح علية 

ديمة / اسامة اهدى شوية انت هنا علشان تتعالج 

فهد  / ديمة يلا لازم نخرج 

اسامة / فهد طب بص فى عيونى مرة وحدة 

وديمة بتبص لفهد و مش عاوز يبص لاسامة
 
اسامة / بصلى فهد بصلى

وفهد  بياخد ديمة من اديها وبيخرجو بسرعة واسامة بيصرخ 
وديمة بتبص لفهد اوى 

ديمة  / ابعد ايدك عنى

و بتسيب فهد وبتمشى وبتخرج من المستشفى وفهد ورها 
و بتوقف تاكسى 

فهد / بتعملى اية تعالى هوصلك 

فهد /  زى ما جييت هرجع 

وفهد بيخدها من اديها بعنف وبيركبها العربية وبيركب ومتعصب 

 ديمة  / انت 

فهد بصوت عالى

فهد / اخرصى بقي انتى اية معندكيش مخ بتعملى الى انتى عوزاة وخلاص 

ديمة / اه اى حاجة اعملها بكون مقتنعة بيها 

وفهد بيسوق العربية بسرعة ومبيتكلموش طول الطريق

.
      **********************************

 
بسمة فى المستشفى بتعمل سونار عند الدكتورة
 
الدكتورة/ سمعة دقات قلبو
 
بسمة دموعها بتنزل لما بتسمع صوت قلب الجنين

.
      **********************************


جودى ريحة لعمر الشركة وبتدخل المكتب

عمر / جودى 

وعمر معاة ناس فى المكتب 

جودى / اسفة مكنتش اعرف ان معاك حد 

الضيف / لا اتفضلى يا مدام انا خلاص خلصت وكنت ماشى بعد ازنكو

والضيف بيمشى وجودى بتروح لعمر 

عمر / انتى اية الى جابك المكتب.

جودى / انت مشبت وانت زعلان ومكلتش حاجة قبل ما تمشى  فجييت وجبتلك الغداء بنفسى 

وعمر مدايق اوى

جودى / انا عملت حاجة غلط 

عمر / لا جودى روحى على البيت يلا لو سمحتى
 
وجودى بتزعل و عمر بيطلب الامن الى على البوابة

عمر / حضرو العربية المدام نزلة حالا 

وجودى بتخرج والدموع فى عنيها وعمر متعصب وبياخد الشنطة  الى هى جيباها وبيطلب السكرتيرة تاخدها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات