إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة 27💔

🍁   الحلقة   ٢٧   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد  فى المكتب وبيفكر فى الى قالو امبارح لديمة وسرحان وبيدخل موظف المكتب على فهد

اسلام / بش مهندش  الفاكس دة اتبعت لحضرتك امبارح من لندن

وفهد سرحان

اسلام / بش مهندس

و فهد بيبصلو

اسلام / انا انا اة الفاكس دة اتبعت لحضرتك من لندن امبارح

فهد / مسلمتوش للسكرتيرة لية

اسلام / انا من الصبح مستنيها بس هى مش موجوودة

فهد  / مش موجوودة ازاى يعنى

و بيفتكر انو طردها امبارح

 فهد / خلاص سيبو هنا وروح انت على مكتبها واشتغل مكانها 

اسلام / انا

فهد / فى حد غيرك فى المكتب يلا وجهزلى الاجتماعات بتاعت النهاردة

واسلام مرتبك وبيخرج بسرعة وبيروح على مكتب السكرتيرة وبيرد على التلفونات

.
      **********************************

بسمة / انت اية الى بتقولو دة مستحيل اعمل كدة مستحيل

ذكى / متخفيش انا هكون معاكى يا روحى انا واثق فى الدكتور دة جدا هو دكتور مشهوور اوى فى الموضووع دة

بسمة / لا انا مستحيل اموت ابنى انت لازم تيجى معايا لماما وتطلب ايدى منها وكمان تتفق معاها نكتب الكتاب على طول وبعدها نفضل انا وانت مع بعض على طول

زكى / بلاش تحلمى كتير ماشى انا مش بتاع جواز ابدا

بسمة / انت بتقوول اية مش وقتو الكلام دة خالص

زكى / بصى بقي علشان انا مش عاوز كلام كتيير بابا وماما هيرجعو من برة كمان اسبووع ولازم نخلص من الموضووع دة النهاردة انا مش عاوز اى شوشرة

بسمة / بس انا مراتك

زكى / مراتى واية يثبت انك مراتى او الولد دة ابنى اصلا

بسمة / الورقة انا مش هسكت ابدا

زكى / هههههة الورقة وفيين الورقة انا من تانى يوم كتبنا الورقتيين انا قطعتهم وانتى لازم دلوقتى تنفذى الى انا بقولك علية علشان متندمييش من الى هيحصل بعد كدة

بسمة / انا هفضحك وهبلغ البوليس وهروح لاهلك وهقولهم على الى عملتو

زكى / يلا برة اعملى الى انتى عوزاة يلا برة برة

وزكي بيطردها برة الشقة و بتنهار من العياط ومش مصدقة الى بيحصل معاها

.
      **********************************

فهد فى الاجتماع و اسلام واقف ورع بيكتب كل الملاحظات الى فهد بيقولها فى الاجتماع و بيخلص الاجتماع

فهد / انت روح هتلى قهوة

اسلام / انا اة حاضر

وفهد  مدايق علشان اسلام على طوول مرتبك

  فهد  / غبى

و بيروح مكتبو ومعاة ورق بيدرسو وبيدخل اسلام ومعاة القهوة وبيحطها على الورق

   فهد   / انت غبى الورق

اسلام / اة انا اسف يا فندم اسف

 فهد     / انت اسمك اية

اسلام / انا انا انا اسلام

فهد    / بص يا اسلام انا بكره كلمة اسف دى ماشى روح شوف فى اى فاكس وصل تانى ولا لا وجبلى ملفات الصفقة الجديدة

اسلام / اة حاضر حاضر

و بيروح بسرعة على مكتبو

.
      **********************************

ديمة فى القصر ومديقة اوى و قاعدة فى الجنينة وبتحاول تتصل ببسمة بس  مبتردش عليها و بسمة قاعدة فى اوضتها بتعيط و بتشوف اسم ديمة

بسمة / ارد عليكى اقولك اية  انتى ياما نصحتينى بس انا الى غبية غبية و بتعيط وديمة قلقانة

ديمة / يعنى الاول اسامة والتانية بسمة اعمل اية يا ربى بس

.
      **********************************

فى الليل

ديمة بتطلب عشاء من برة وبتحطو على السفرة وفهد بيوصل

 ديمة / اتفضل العشاء

و طلعة على فوق وفهد بيوقفها

فهد  /ريحة فيين

ديمة / اظن ان انا مبهمكش خالص فاليه بتسال

فهد / انتى فعلا مبتهمنيش فى حاجة بس بستمتع اوى لما بشوف القلق فى عيونك

وديمة بتتعصب اوى و فهد  بيبتسملها و بتطلع بتجييب شنطتها ولسة هتخرج من الباب

فهد  / ريحة فيين

ديمة / هروح ادور على اسامة انا متاكدة انو واقع فى مشكلة

فهد  / يعنى اسامة بيهمك اوى للدرجة دى

 ديمة / انا عارفة ان اسامة مبيهمكش بس هو صديقى وانا بعرف جدا يعنى اية معنى الصداقة مش زيك متعرفش اى حاجة عن العلاقات

 فهد / مفيش خروج انتى فاهمة المفروض ان جوزك رجع من الشغل ولازم تسهرى على رحتو وكمان انا جعان

ديمة / اولا انا بعرف اية مسؤلياتى كويس والعشاء جاهز

و لسة هتخرج

فهد  / لا انا مبحبش الاكل برة البيت جهزيلى العشاء بسرعة يلا

ديمة    / نعم انت عارف انى مبعرفش اعمل اكل

فهد  / دى مسؤلياتك

 و بيطلع وبيسبها وديمة متعصبة اوى وبتروح على المطبخ وبتفتح التلاجة ومش فاهمة اى حاجة فى اى حاجة خالص

ديمة / انا لازم اتصل بماما  لا الوقت اتاخر اوى وزمنها نايمة

و بتتصل بريم مرات اخوها

ديمة  / ريم معلش انا قلقتك

ريم / لا يا ديمة انا قاعدة مستنية اخوكى لحد ما يحن عليا ويرجع من الشغل

  ديمة / انا كنت عوزة اعمل اعمل عشاء وانتى عارفة يعنى

ريم / ههههة انتى عوزة تعملى اية

ديمة  / ممكن مكرونة وفراخ

ريم معاها على التلفوون خطوة بخطوة وفهد واقف بيتفرج عليها وهى عمالة تلف حوليين نفسها و بتصفى المكرونة  والمياة بتلسعها
 
ديمة/ اااة ياربى انا معرفش ان الموضووع صعب كدة

و بتشم ريحة حرق  الفراخ و بتجرى بسرعة على الفرن وبتطلع الفراخ وبتكون اتحرقت وبيدخل فهد

فهد  / اية الريحة دى يااة حرقتيها انتى مبتعرفيش تعملى اى حاجة

ديمة  / انا كنت بحاول والموضوع صعب اوى وانا

فهد / فاشلة

وديمة بتتعصب اوى

ديمة  / انا مش فاشلة انا كنت بحاول

فهد  / انا طالع انام احسن من انى اشوفك

و لسة هيطلع وبيقف على. السلم

فهد/  نامى بدرى علشان فى شغل كتير علشانك مستني

وديمة مديقة اوى وفهد بيطلع ينام وديمة بتروح تاخد شنطتها وبتخرج ومبتقولش لفهد وبتخرج من القصر
وبتوقف تاكسى و مش عارفة تروح فيين علشان اسامة

.
      **********************************

السواق / هتروحى فين يا مدام

ديمة / خليك على طول وانا هقولك تروح فيين

و بتفتكر المكان الى شافت اسامة فية قبل كدة وبتقول للسواق على المكان وبتوصل المكان وبتنزل و قلقانة اوى وبتحاول تبص من بعييد وبتدور على اسامة وبتقف وره شجرة وبتبص علية حوليين المكان وخيفة اوى

ديمة / ياربى انا عارفة ان الى بعملو دة غلط بس لازم اطمن على اسامة يارب ميكنش هنا ويكون الى بفكر فية غلط يارب يارب ساعدنى يارب

 و بتحاول تقرب وحدة وحدة وفى راجل وره

الراجل / نعم يا هانم عوزة ميين

وديمة بتتخض اوى وخافت

ديمة / انا انا كنت عوزة انا انا

الراجل / انتى عوزة من دة صح

بيطلع كيس بدرة صغيير وديمة متفاجاة اوى

 ديمة  / انا اة اة

الراجل / دى ثتمنها ٥٠٠ جنية معاكى

ديمة  / اة اة و بتطلع فلوس من شنطتها وبتديها للراجل

 والراجل بيديها الكيس الصغيير و كانت خايفة تمسكو اصلا وبتخدو

الراجل / انتى اول مرة تيجى هنا صح

 ديمة  / انا اة اول مرة

الراجل / تعالى علشان اساعدك تعالى

وبياخد ديمة على المكان وهى مرعووبة و بتطلع الموبيل بتعها وبتتصل بسراج ومبيردش عليها.

  ديمة / سراج سراج رد عليا باة

الراجل / تعالى هنا خدى دى انا هعلمك ازاى اخليكى تطيرى من السعادة

  ديمة / لا انا همشى شكرا

 وبتهرب بسرعة وهى خارجة بتشوف اسامة قاعد على الارض وشكلو تعبان اوى

ديمة  / اسامة     اسامة

و بيفتح عيونو

اسامة / ههههههة انتى هنا

   ديمة / يلا لازم نمشى من هنا بسرعة يلا يا اسامة

اسامة / انتى اية الى جابك هنا روحى من هنا وسبينى فى حالى يلا روحى

 واسامة بيعيط

 ديمة  / اسامة انا مش هسيبك يلا تعالة

و مش قادرة تحرك اسامة من مكانو وبتطلع موبيلها وبتتصل بفهد و بيكون نايم وبيرد على التلفون

   ديمة   / فهد الحقنى بسرعة

فهد / ديمة  انتى فيين

ديمة / انا فى نفس المكان الى رحت انا وانت ندور على اسامة
وشاحن موبيل ديمة بيفصل

   ديمة   / الو الو

فهد / الو الو ديمة الو

   ديمة  / هو دة وقتك تفصل يا ربى اسامة ارجووك ساعدنى خلينا نخرج من هنا  بسرعة انا خيفة اوى

اسامة / يلا روحى من هنا يلا روحى بسرعة

 ديمة  /  انا مش همشى من غيرك يلا ساعدنى

و بتوقف اسامة بسرعة

الراجل / انتى وخداة وريحة فيين يا قطة

  ديمة  / انت مالك دة اخويا وهخدو من هنا

واسامة بيبص على ديمة

اسامة / انتى بتعملى كدة معايا لية

 ديمة  /  خلينا نمشى الاول

الراجل / دخوول الحمام مش زى خروجو يا قطة دة يعتبر منجم دهب ليا لازم تدفعى الاول قبل ما تخدية

   ديمة / لا انا هبلغ البوليس عنكو ومش هسيبكو ابدا

الراجل بيهجم على ديمة وبيمسكها واسامة بيقع على الارض

اسامة / سبها

و بيحاول يقف وبيهجم على المجرم وبيحاول يفك ايد ديمة من ايدو

اسامة / ديمة اهربى روحى من هنا واوعى ترجعى تانى يلا  

وديمة خايفة والمجرم بيضرب اسامة وبيقع على الارض وبيجرى على ديمة

المجرم / انتى فكرة انى هسيبك يا حلوة

والمجرم بيشوف خاتم الجواز بتاع ديمة فى اديها

المجرم / اية دة دة حقيقى

    ديمة/ ابعد عنى يا مجرم ابعد عنى ااة

والمجرم بيحاول ياخد الخاتم الى فى اديها و بتضرج وبتحاول تضربو و بتقع على الارض والمجرم بيروح عليها 

ولسة المجرم هيضربها بالقلم وفهد  بيمسك ايد المجرم
وديمة بتغمض عنيها وبتسمع صوت المجرم بيتالم وبتفتح عنيها بتشوف فهد  قدمها وبتجرى علية وبتحضنو وبتعيط
و بتحس بايد فهد بتضمها وبتنهار من العياط وبتضمو اوى

فهد  /  يلا لازم نمشى من هنا

ديمة  / لا

فهد / انتى مجنونة يلا

ديمة  / اسامة جوة

فهد بيبص على الاوضة الى فيها اسامة و بيروح وبيشوف اسامة على الارض وبيروح علية وبيشيلو على كتفو وبيخرج وديمة بتبص لفهد وهو شايل اسامة على كتفو و بيصرخ فى ديمة و بتتخض

فهد / يلا انتى مستنية اية

وديمة بتخرج معاة بسرعة واسامة مغما علية

.
      **********************************

فهد بيركبهم العربية وبيتحرك وبيبعدو من المكان دة و بيقف فى الطريق ومتعصب اوى وبينزل من العربية وبيقف بعيد وبيفكر وديمة بتنزل بتروح لفهد

فهد / انا حظرتك انك تخرجى من البيت

ديمة / بس اسامة كان واقع فى ورطة

فهد  / وانتى مالك انتى لية توقعى نفسك فى مشاكل علشانو

وديمة بتعيط وبتقرب من  فهد وبتمسك ايدو و بيبصلها

 ديمة / انا عارفة انك بتكرهنى وبتكرهنى اوى

وفهد متعصب اوى وبيبعد ايدو عنها

    ديمة  / بس انا لسة بحبك

و فهد بيبصلها اوى ومبيردش عليها

فهد / انتى لية توقعى نفسك فى مشاكل انتى غريبة لمجرد انكو اصحاب تحطى نفسك فى خطر علشانو لية

ديمة  / علشان هو اخوك انت

 و بتعيط وفهد بيبصلها اوى وبيبص على العربية بيشوف اسامة واقف بيسمعهم وبيرجع بضهرو والطريق مليان عربيات ريحة جاية وفهد بيبص لاسامة اوى

ديمة / اسامة حاسب اسامة حاسب

و فهد بيجرى علية وبيمسكو جامد

فهد / انت مجنوون

 و بيضرب اسامة بالقلم جامد واسامة بيقع على الارض وفهد لسه هيهجم علية وديمة بتقف بينهم و بيبص لعيون ديمة 

  فهد  / هتية على العربية خلونا نمشى

وديمة بتساعد اسامة وبيروحو على العربية وبيتحركو

ديمة / بس دة مش طريق القصر

وفهد مبيردش عليها و بيتكلم فى التلفون

  فهد  / اة احنا على وصول جهز ان كل حاجة

واسامة بيبص لديمة بخوف وديمة بتبص لفهد و بعد شوية فهد بيقف امام مستشفى للادمان وبينزل وبيمسك اسامة من التيشيرت جامد وبينزلو من العربية بعنف

ديمة    / فهد انت هتعمل اية

اسامة بيبص على للمستشفى

اسامة / لا فهد

وفهد بيخدو على المستشفى وفى دكاترة مستنين  وفهد بيحدف اسامة على الدكاترة وبيمسكوة واسامة بيصرخ

اسلمة / فهد  لا فهد  متسبنيش هنا خدنى معاك

وديمة بتعيط اوى و اسامة بيصرخ جامد وفهد  واقف بكل قوة وديمة بتمسك فهد  من الجاكيد

ديمة / انت معندكش قلب حرام عليك دة اخوك ازاى تعمل فية كدة

اسامة /  قوليلو يا ديمة خدونى معاكى مش عاوز افضل هنا

و بيجرى من الدكاترة وبيمسك فهد

اسامة  / بص انا مش هخرج من اوضتي مش هتشفنى خالص ارجووك ابوس ايدك خدنى معاك انا مش عاوز افضل هنا

فهد  / انتو وقفيين لية خدوة من هنا

والدكتور ماسك حقنة فى ايدو واسامة بياخد الحقنة من الدكتور وبيمسك ديمة من رقبها

اسامة / ابعدو عنى انا هقتلها

 وديمة بتعيط وبتبص لفهد

فهد / سبها يا اسامة سبها

اسامة بيعيط اوى وبيسيب ديمة

اسامة / ديمة انا اسف

ديمة / حرام عليكو ابعدو عنو بقي كفاية فهد  شايف حالتو هو خايف

والدكاترة وقفين مستنين اشارة من فهد واسامة جسمو بيترعش اوى وبيتالم

اسامة / اااة اااااة اااة فهد  خرجنى من هنا ديمة  خلية يخرجنى من هنا

وديمة منهارة من العياط علية ولسة هتروح علية وفهد  بيمسكها والدكاترة بيروحو على اسامة وبيخدوة بسرعة 

فهد / هو دة الحل الوحيد

وديمة بتبص لفهد وبتترمى فى حضنو وبيغما عليها و بيشلها بين دراعو وبيبص عليها وهى فى حضنو وبيخدها على العربية

.
      **********************************


وبيروحو على القصر وبيطلعها الاوضة بتعتو وبينيمها على السرير وبيفضل قاعد جمبها بيفكر وبيتفرج عليها وهى نايمة وبيروح فى النوم وهو قاعد

وديمة بتفوق بتشوف فهد قاعد حمبها ونايم وبتقرب منو
وبحنية وبتملس على خدو بحنية وبتبوسو على خدو وبتنام على صدرو

.
      **********************************

فى الصباح

فهد بيصحى بيلقى ديمة نايمة على صدرو ومسكاة اوى
وبيحاول يبعد بس ديمة بتمسكو اكتر وهى نايمة وبتتمطع وبتضربو بالبكس فى وشو وهى نيمة

   فهد   / حتى وانتى نايمة بتكونى مؤزية

و بتفتح عنيها بتشوف فهد  قدمها وهى نايمة على صدرو
وبتتخض وبتبعد بسرعة وفهد  بيسبها ويروح ياخد الفوطة بتعتو وبيروح على الحمام علشان ياخد شور

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات