إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة 26💔

🍁   الحلقة   ٢٦   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الصباح فهد  بياخد دووش وبيخرج ولبس الفوطة بس وواقف فى الاوضة وديمة بتدخل الاوضة وبتتكسف ولسة هتخرج

فهد  / انتى ريحة فيين يا هانم

  ديمة  / انا هروح

فهد  / انا عاوز لما اخرج من حمامى تكون حضرتك جهزتيلى لبسى

 ديمة     / انا

فهد / والقهوة كمان

 ديمة  / انا هروح اجبلك القهوة

فهد / الى يشوفك اكيد ملهووش نفس يشرب حاجة

و بتبصلو اوى وبتخرج وبتسيبو و بتخبط فى سعاد وهى ماشية

سعاد / انتى مفيش مرة تمشى مظبووط ابدا

وفهد بيخرج زى ما هو من الاوضة وره ديمة وسعاد بتشوفو

فهد / ديمة حبيبتى ممكن تيجى عوزك فى كلمة

وديمة بتبصلو اوى وسعاد بتمشى و فهد بيروح على ديمة
 و بيمسك اديها جامد بعنف

فهد / لما اكون بكلمك متمشيش وتسبينى انتى فاهمة 

ديمة / اااة سيب ايدى

و بتجرى على تحت وفهد بيتعصب وبيروح على اوضته

.
      **********************************

اسامة فى اوضته ونايم

سعاد / اسامة اسامة اصحى عوزة اتكلم معاك

اسامة / ماما لو سمحتى انا تعبان وعاوز انام

سعاد / اصحى هنا يلا وكلمنى

وسعاد بتشدو جامد من ايدو

اسامة / نعم اقولى

سعاد / انت حالك مش عجبنى انت فيك اية قولى

اسامة / مفيش حاجة عاوز انام وخلاص تصبحى على خيير

و بينام تانى وسعاد بتدايق وبتخرج من الاوضة

.
      **********************************


فهد بينزل وبيشوف ديمة هى الى بتحضر السفرة

عبد العزيز / احنا النهاردة هنفطر من ايد مراتك

وفهد بيبص لديمة وبيبتسم

فهد / وان شاء الله يعجبك يا بابا انا عندى شغل لازم امشى

عبد العزيز / خليك افطر الاول

ديمة  / فهد

و بيبص لديمة اوى وسعاد بتنزل

ديمة / انا كنت حبة اروح اطمن على ماما وبابا وحشونى اوى

فهد / مش وقتو يا حبيبتى خليها فى يوم تانى انا لازم امشى

ديمة / بس انا عوزة اشوف ماما واطمن عليها مش هتاخر

ولسة  هيتكلم

عبد العزيز / مفيهاش حاجة يا ابنى لما مراتك تروح بيت اهلها تتطمن عليهم روحى يا ديمة جهزى نفسك

فهد / بابا بس انا

ديمة / انا مش هتاخر ثوانى اجييب الشنطة بسرعة

وفهد بيتعصب

ديمة كانت بتقصد تتكلم قدم عبد العزيز علشان فهد ميقدرش يرفض قدم ابوة

سعاد /انا جهزت الشنط

فهد بيبص لسعاد

عبد العزيز / اة يا ابنى نسيت اقولك انا وامك هنسافر لعمك نراضية احسن لسة زعلان من يوم الخطوبة بعد الى عملتو

وديمة بتنزل

فهد / وحضرتك هتتاخر كتيير هناك

عبد العزيز / لا هما يوميين بس ومش هنتاخر

ديمة/ انا جاهزة ممكن اروح

وفهد بيبصلها

فهد / انا هوصلك

ديمة / لا انت عندك شغل انا هروح بتاكسى

عبد العزيز / ميصحش يا بنتى جوزك هيوصلك

ديمة بتبص لفهد اوى ومديقة وفهد متعصب اوى

.
      **********************************


وبيخرجو مع بعض و بيركبو العربية وبيمشو و فهد  بيركن العربية فى الطريق وبيطلع موبيلو

فهد / الو اهلا حضرة اللواء انا كنت عاوز حضرتك فى موضووع النقل اة لشمال سيناء اة اسمو

و بيبص لديمة وهى بتبصلو اوى وخايفة 

فهد / اسمو سراج

و بتاخد منو الموبيل بسرعة

ديمة   / انت هتعمل اية

فهد  / هاتى الموبيل لسة فى مكالمة مهمة للنائب العام

 ديمة / كفاية بقي انت معندكش قلب

و بيمسكها من شعرها و بتصرخ

فهد  / الى عملتية دة غباء منك علشان انتى عارفة انه هيعوود عليكى بالمشاكل

  ديمة / ابعد ايدك عنى

فهد / انتى قصدتى انك تقولى قدم بابا علشان مقدرش ارفض صح

   ديمة / انا عارفة انك هترفض

فهد  / بلاش تتزاكى عليا انتى فاهمة

 و بيسوق العربية بسرعة وبيوصلو بيت ديمة و بتنزل بسرعة وفهد بينزل

ديمة / انت

فهد / يا روحى مش معقووول اكون قدن البيت ومدخلش اسلم على ولدك وولدتك مينفعش اكيد

وديمة قلقانة اوى وبيطلعو و فهد على وشو ابتسامة وبسبب الابتسامة دى ديمة قلقانة اوى و بيرجع يجيب حاجة من العربية وبيطلع وره ديمة وبيشوف ولدتها بتحضنها اوى وفرحانة لما شفتها وفهد بيدخل

فايزة / اهلا يا ابنى اتفضل

ديمة / لا يا ماما بس فهد عندو شغل

فايزة / اية الى انتى بتقولية دة يا ديمة عييب يا بنتى
فهد اول مرة يدخل بيتنا من يوم ما اتجوزتو

فهد / فعلا يا طنط عندى شغل انا بس مرضتش اخلى ديمة تطلع لوحدها

 و ديمة بتبص لفهد اوى واحمد بيخرج

احمد / اهلا يا ولاد تعالو انتو وقفيين لية

ديمة بتروح تحضن ابوها اوى وفرحانة ودموعها بتنزل

   ديمة / بابا وحشتنى اوى

فهد / اتفضل يا عمى الكتاب دة هدية منى لحضرتك دة كتاب  قراتو وممتاز

 احمد / كتاب اية دة

فهد  / دة كتاب لحل المشكلات بسرعة يمكن تستمتع بية

وديمة بتبص لفهد

  ديمة  / الساعة ٩ انت اتاخرت يا فهد

فهد / اة حاضر يا حببتى انا لازم امشى

و بيسلم على فايزة واحمد وبيروح على ديمة

ديمة / حببتى انتى مفطرتيش لازم تاكلى حلو وانا هبعت السواق يجى يخدك من هنا

احمد / استنى يا ابنى انا جاى معاك عندى شغل مهم

ديمة / بابا استنى انت وحشتنى عوزة اشبع منك وانت تقولى هتخرج

احمد / بس فى قضية راى عام  مهمة 

  وحياتى خليك معايا

احمد / خلاص

و فهد بيبتسم وبيمشى واول ما بيخرج الابتسامة دى بتروح خالص

.
      **********************************

جودى فى المطار هى وعمر

جودى/عمر ممكن نروح نشوف ماما

عمر / خليها يوم تانى انا مشغوول النهاردة

وبيخرجو يركبو عربية

عمر / جهزى نفسك النهاردة زميلى عمليين حفلة بمناسبة جوازى

جودى / حفلة بس

عمر بيبص لجودى

عمر / لازم يكون عندك اعتراض على اى حاجة

وجودى بتسكت

.
      **********************************

 
ديمة فى اوضتها ووقفة فى البلكونة وسرحانة اوى وبتفتكر
فهد لما كانت مستنيها تحت البلكونة وهى نزلت بسرعة وكانت فرحانة

فايزة / ديمة   ديمة

و ديمة سرحانة و فايزة بتروح عليها

فايزة /  حببتى فى اية انتى كويسة

 ديمة  / ماما انا اة بس كنت سرحانة شوية

فايزة /  اوعى تكدبى عليا انتى مخبية حاجة عنى صح

ديمة / هههههة انتى بتتكلمى زى سراج بالظبط ماما انا كويسة ومبسوطة انا جعانة اية مش هناكل بقي

فايزة / الاكل جاهز يلا

والجرز بيرن

  ديمة  / هروح اشوف ميين

 و بتروح بيكون سراج

سراج / اول ما عرفت انك هنا جييت على طول الله اية الريحة الحلوة دى الله

ديمة / انت همك على بطنك وبس ومبتسالش عليا خالص

سراج / والله غصب عنى الشغل واخد كل وقتى وتفكيرى
وكفاية زمايلنا الى كل يوم يروحو من ادينا فى سيناء والعريش

و بتفتكر كلام  فهد  وتهديده

سراج /  فى اية سرحانة فى ايه

  ديمة   / الحمد لله انك مش هناك

سراج / لية تقولى كدة دة شرف لاى حد انو يروح يخدم هناك ولو على المووت همووت شهيد انا هعوز اية احلا من كدة

وديمة بتحضنو اوى

.
      **********************************

بسمة  قاعدة  فى الملجا والاطفال حوليها بيلعبو

سالى / بسمة خلينا نمشى نروح نشرب حاجة مع بعض

بسمة / لا يا سالى انا تعبانة مليش نفس

وبسمة  حزينة اوى وبتبعد وسالى مديقة علشانها اوى

.
      **********************************

فهد فى الشركة و بيخرج للسكرتيرة ومتعصب اوى

 فهد  / فيين ملف المبيعات الى طلبتو

السكرتيرة / اسفة يا فندم انا بس انشغلت فى الشغل ونسيت حالا هروح اجيبو

 فهد / نسيتى انتى مش نافعة لاى حاجة خالص اعتبرى نفسك من الساعة دى انك مفصولة من الشركة يلا روحى

والسكرتيرة مصدومة

السكرتيرة / بشمهندس يا بشمهندس انا اسفة

  فهد / انا بكرة الكلمة دى يلا مش عاوز اشوفك هنا تانى يلا

و بيقفل فى وشها المكتب و بيتعصب وبياخد الموبيل بتاعو وبيخرج من المكتب وبيتصل بديمة

.
      **********************************

ديمة بتشوف الاسم على الموبيل بتدايق

فايزة /  ميين بيكلمك

ديمة / لا دى شركة الاتصالات علشان الخدمة بيرغو كتيير

و بيتصل بيها كتيير وبيتعصب اوى وبيروح على بيت ديمة والباب بيخبط و هى الى بتفتح وبتتخض انها بتشوف فهد

ديمة / انت

و بيمسك اديها وبيحدفها فى حضنو وبيضمها بعنف

ديمة / ااة ابعد عنى

فهد / وحشتينى وبتصل بيكى يا روحى ومبترديش اعمل اية

ديمة / ابعد عنى انا كل لما بشوفك بفتكر قد اية كنت غبية علشان صدقت واحد حقيير زيك

فهد بيتعصب اوى

فهد / حببتى انى لسانك دة هقطعهولك علشان طول شوية

فايزة / ميين يا ديمة

 مش عارفة تتكلم وفايزة بتروح على الباب بتشوف فهد حاضن ديمة و فايزة بتضحك

فايزة / اهلا يا ابنى

فهد بيسيب ديمة وبيبتسم

فهد / معلش يا طنط انا بس كنت

فايزة / اية وحشتك اوى كدة

فهد / انا مقدرش استغنا عن ديمة ابدا  هى الى بتكمل حياتى

فايزة / تعالة ادخل

فهد / للاسف مش هقدر انا جاى اخد ديمة لازم نروح دلوقتى

ديمة / بس انا حبة افضل هنا النهاردة 

فهد / برحتك يا حببتى بس انتى عارفة ان بابا وماما مسفريين النهاردة ولازم نكون فى القصر قبل ما يسفرو

فايزة / مينفعش يا ديمة فهد عندو حق يلا روحى هاتى شنطتك

فهد / حببتى هستناكى تحت خدى وقتك

و بتبص لفهد  وكانو بيقولها متتاخريش هتندمى
و بتدايق اوى

ديمة /ماما بس انا كنت حبة افضل معاكو النهاردة 

فايزة / الزوجة لازم تخلى بلها من اهل جوزها علشان بسببهم يبقي جوازك ناجح على طول

ديمة / بس انا

فايزة /  يلا روحى جوزك مستني تحت يلا يا حبيبتى

و بتاخد الشنطة بتاعتها وبتبوس امها

ديمة / بوسيلى بابا وسراج لما يرجعو بااى

.
      **********************************     

ديمة بتنزل وبتشوف فهد  مستنيها فى الجهة التانية فى العربية و بتعدى الطريق وفى شاب بيعكسها و فهد بيشوفو
و بتبص لفهد ومش عارفة تعدى منو واقف قدمها

ديمة  / لو سمحت خلينى اعدى

الشاب / بس قوليلى اسمك اية

وفجاة بيجى فهد  من وره الولد بيخبطلو على كتفو
والولد بيبص وره و بيضربو بالقلم جامد والولد بيقع على الارض جامد وديمة بتتخض والولد بيقف وبيجرى بعييد

ديمة / حرام عليك دة مجرد عيل

فهد  / شكلك كنتى مستمتعة اوى تحبى اروح اجبهولك واعرفك علية

ديمة / انا مش محتاجة مساعدة من حد وخصوصا منك انت

و بيبصلها اوى وبيمسك اديها وبيشدها وبيروحو على العربية
و بتركب جمبو ومتعصبة من طريقة كلامو معاها

.
      **********************************

فى القصر

سعاد / دة حتى مكلفتش نفسها تيجى من عند اهلها بدى وهى عارفة اننا مسفريين انا وانت

وبيدخل  فهد وديمة وسعاد باين عليها مديقة اوى

عبد العزيز /كويس يا ابنى انك جييت بدرى اهلك عمليين اية يا بنتى

ديمة / الحمد لله يا عمى بيسلمو على حضرتك

فهد / بابا هتسفرو امتى

عبد العزيز / دلوقتى قبل الليل

فهد / خلينى اوصلكو

عبد العزيز / لا يا ابنى السواق هيوصلنى علشان هيفضل معانا هناك

و فهد بيروح ياخد الشنطة وبيوديها على العربية بنفسو

سعاد / البيت دة فى مسؤليتك دلوقتى وانا عارفة انك مش قد المسؤلية دى

ديمة / انا هحاول على قد ما اقدر بس طبعا مش هكون زى حضرتك ترجعو بالسلامة

وسعاد وعبد العزيز بيخرجو وديمة وفهد بيودعوهم

عبد العزيز / شوف اخوك اليوميين دوول مش عجبنى

فهد / حاضر يا بابا

وبيمشو وفهد بيروح لديمة

فهد / اية رايك بقي يا حببتى نرجع شهر عسلنا تانى

وديمة بتبصلو بغضب وبتدخل بسرعة

.
      **********************************

فى الليل

اسامة مرجعش البيت وديمة بتروح اوضته بتتطمن علية ومش موجوود وقلقانة علية و بتروح لفهد

ديمة / فهد  اسامة مرجعش البيت لحد دلوقتى

وفهد بيبصلها

فهد / خليكى فى حالك انتى ملكيش دعوة بحد

ديمة / بس هو كمان موبيلو مقفول

فهد / انتى مبتسمعيش علشان ترتاحى انا ميهمنيش ماشى

ديمة / ميهمكش ازاى دة اخوك

فهد / بس انا مبعتبروش اخويا ارتحتى باة

ديمة / ازاى الاخ يقول دة على اخوة

وفهد بيتعصب اوى

فهد / انتى متعرفيش حاجة ماشى يبقي متتكلميش احسنلك يلا روحى نامى

وديمة بتدايق اوى

ديمة / لو مش بيهمك خالص هو بيهمنى انا

وفهد  بيروح على ديمة وبيمسكها من وشها جامد

فهد / كلكو زى بعض مفيش فرق بنكو بس انا بحظرك تعملى حاجة تندمى عليها وخليكى فكرة انك لسة مراتى وعلى زمتى انتى فاهمة 

و بيحدفها  بعييد

فهد / وياعالم من ورايا كنتو بتعملو اية

ديمة / انت مجنوون ازاى تفكر كدة اسامة زى اخويا بالظبط وانا بعزو جدا

وفهد بيتعصب اوى

ديمة / بس بس كفاية انت ازاى تفكر فيا كدة انت شيفنى حقيرة للدرجة دى

فهد   / كلكو زى بعض انتى وهى واحد مفيش فرق بنكو

ديمة / انا وهى تقصد مين

و بيبص لديمة وبيمشى وبيسبها و بتروح وره وبتمسك ايدو

ديمة / انت لسة مكملتش كلامك

و بيبعدها عنو وبيمشى وبيسبها وديمة بتعيط اوى وبتروح على اوضة جودى وبتقاعد فيها وفهد قاعد فى اوضته ومدايق اوى

و الوقت اتاخر اوى و اسامة مرجعش ولا بيرد على التلفون
وديمة بتروح فى النوم فى اوضة جودى

.
      **********************************


فى الصباح

ديمة  بتصحى وبتخرج من الاوضة وبتخبط فى فهد وكانت هتقع و بيلحقها قبل ما تقع وبيضمها و بتبعدو عنه بعنف

ديمة / متلمسنيش تانى ومش عوزة اى مساعدة من اى حد غريب

وفهد  مبيردش وبيسبها تتكلم وبينزل وديمة متعصبة اوى ولسة هتنزل وبتتكعبل تانى وهى ماشية من عصبيتها
و فهد بيبصلها وبيمشى

  ديمة / انتى هبلة يا ديمة مش عارفة اية الى بيحصلى بس يا ربى من ناحية اسامة مرجعش البيت من امبارح ومن ناحية الشيطان المغرور هتلر ومن ناحية تانية قلبى الى مش عاوز يسكت

و وبتقاعد على سلم القصر وبتفكر

.
      **********************************


بسمة بتروح لزكى شقتو

زكى/ اهلا اتفضلى بيتك

بسمة / عوزة اتكلم معاك فى حاجة مهمة

زكى بيقرب منها وبيداعبها

بسمة / زكى لو سمحت ابعد عنى لازم نتكلم مع بعض الاول

زكى بيحضنها

زكى / وحشتينى خلينا ناجل الكلام بعديين

بسمة / انا حامل

وزكى بيتصدم من الكلمة وبيبعد عنها بسرعة وبيحط ايدو على دماغو

زكى / انتى اتجننتى ازاى حصل دة

بسمة / المهم ان انا حامل منك ولازم تتصرف حالا انا مش قادرة افكر

زكى / طب اهدى خلينى افكر بهدوء اطمنى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات