إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 25💔

🍁   الحلقة    ٢٥   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الليل

 ديمة قاعدة فى الاوضة وبتحس بالملل اوى و فهد  بيوصل
 و عبد العزيز قاعد بيتكلم فى التلفون وبيشاور لفهد
وعبد العزيز بيخلص تليفونو و فهد بيبوس ايدو

عبد العزيز / اخبار الشغل اية يا ابنى

فهد / متقلقش الشغل تقريبا رجع زى الاول واحسن كمان وجلنا عرووض النهاردة لازم تشفها بنفسك وتقولى اية رايك

عبد العزيز / خليها بعد العشاء

سعاد بتحط السفرة

سعاد / شوف مراتك مخرجتش من اوضتها وكانها مش عوزة تشفنا

فهد مبيردش عليها وبيبصلها اوى

سعاد / انا مش عرفة اتجوزتها لية وانا الى كنت فكرة انها

فهد / وياريت متفتكريش اصلا

عبد العزيز /  فهد 

و بيبص لولدو وبيحاول يهدى نفسو

عبد العزيز / امك عندها حق مراتك لازم تكون مكان جودى فى البيت وياريت تفهمها دة بنفسك

فهد بيبص لسعاد وبيطلع على الاوضة بسرعة

.
      **********************************

وديمة بتكون قاعدة على السرير ونايمة و بيمسكها من اديها وبيشدها و بتتفزع  

ديمة / انت  انت

فهد / انتى فكرة نفسك اية ان اهلى خدميين عندك

ديمة / ممكن تهدى انا مش فاهمة حاجة

فهد / انا عاوز اجى من شغلى تكونى موجودة تحت مع اهلى وتخدميهم مش هم الى يخدموكى انتى فاهمة

و بتحاول تفك اديها

ديمة /سيب ايدى

و بيحدفها على السرير بقوة وديمة بتتعصب اوى من فهد

ديمة / اولا انت مش بتعتبرنى مراتك يبقي اكيد مش هعتبر اهلك اهلى

و بيقرب عليها

فهد  / انا هنا الى اقولو يتنفذ وياريت متقوليش كلام انتى مش قدو احسنلك

والباب بيخبط وفهد بيهدى نفسو وبيفتح الباب وبيكون اسامة

اسامة / انا كنت عاوز اتكلم معاك

فهد / مش وقتو وقت تانى

اسامة / بس حاجة مهمة

و بيقفل الباب فى وش اسامة

ديمة / انا مستغربة القسوة الى انت بتعامل اخوك بيها يبقي مش لازم استغرب ابدا من الى بتعملو معايا

و بيروح عليها

 فهد/ متدخليش فى اى حاجة تخصنى انتى فاهمة ويلا مش لازم بابا يستناكى اكتر من كدة يلا ننزل

ديمة/مش عوزة انزل

وفهد بيمسك اديها وبيخرج بيها وبينزل بيها على السلم وبيروحو يقفو قدم عبد العزيز

عبد العزيز / كويس انكو نزلتو يلا العشاء جاهز النهاردة اول مرة ديمة تقاعد معانا على السفرة يلا يا بنتى

واسامة بينزل وبيروح عليهم

عبد العزيز / اهلا يا استاذ انت يا اما صايع يا اما فى اوضتك اية الى انت فية دة

فهد / بابا لو سمحت متتعبش نفسك معاة يلا خلينا نتعشا

وسعاد وقفة جمب السفرة وبيروحو كلهم على السفرة وفهد 
واسامة وعبد العزيز بيقاعدو وديمة لسة هتقاعد

سعاد /استنى

وديمة بتبصلها

سعاد / مكانك مش هنا  من عاداتنا ان الستات مبتقاعدش جمب الرجالة مكانك هناك

وديمة بتبص على اخر السفرة بتشوف اكل ليها هناك
و بتبص لفهد و بيبصلها

 ديمة / بس انا مش جعانة

و فهد بيمسك ايد ديمة 

فهد / بابا لو سمحت انت عارف انى مش بعتقد بالعادات دى
انا حابب ديمة تقاعد جمبى

سعاد / فهد

عبد العزيز بيبص لسعاد تسكت

عبد العزيز / مدام انت عاوز كدة معنديش مانع

وفهد بيشد ديمة من اديها علشان تقاعد جمبو  وديمة بتبعد ايدو عنها بسرعة وسعاد مش عاجبها طبعا الى حصل

سعاد بتكلم نفسها

سعاد / من اول يوم ليكى هنا وبتحولى تغيرى عادات تبع اجدادنا

وديمة بتبص لسعاد بتشفها بتبصلها و مش بتاكل

عبد العزيز / انتى مش بتكلى لية يا بنتى

ديمة / مليش نفس

وعبد العزيز بيبصلها

فهد / معلش يابابا اصل ديمة بتحب تحافظ على جسمها بس انا بحبك فى كل حالاتك يا روحى يلا كلى متخليش بابا يزعل منك

و بيبص لديمة و بتحاول تاكل

ديمة / انا شبعت بعد ازنكو

سعاد / استنى

ديمة بتقف

سعاد / انتى مش لازم تقومى من على السفرة قبل الكبار

ديمة بتبص لفهد وفهد بيبص لسعاد اوى وعبد العزيز بيخلص اكل وديمة بتتخنق اوى وبتقف بسرعة وبتخرج الجنينة وبتعيط

وفهد بيروح عليها

 فهد / واية لزمت الدراما الى انتى فيها دى

وديمة بتمسح دموعها

ديمة / لو سمحت سبنى لوحدى

اسامة بيروح لفهد و بيشوفو وبيروح حاطط ايدو على كتف ديمة

اسامة /  كنت عاوز اتكلم معاك

 فهد / فى اية اتكلم

ديمة بتبعد ايد فهد

ديمة / انا هدخل واتكلمو براحتكو

فهد  بيمسك ايدها  وبيوقفها

فهد / استنى  انتى دلوقتى من العيلة واى حاجة تخصنى يبقي لازم تكونى معاية

اسامة / ماشى يا فهد انا محتاج فلووس

فهد بيضحك ضحكة خفيفة

فهد / مصروفك بيتحولك كل اول شهر

اسامة / بس انا لزمنى فلووس ضرورى دلوقتى

فهد / بكرة هخلى الحسابات تبعتلك مبلغ

اسامة / لا دلوقتى انا عاوز 10 الف جنيه دلوقتى

  فهد / انا مش فاضى للكلام معاك انا قولتلك الى عندى يلا يا روحى انا تعبان خلينا نطلع نرتاح

اسامة /  فهد استنى فهد

وفهد  بيمشى وبيسيبو و اسامة متعصب اوى وديمة اول ما بيبعدو عن اسامة بتبعد عن فهد

ديمة / انت حتى مسالتوش هو محتاج الفلوس لية يمكن يكون فى مشكلة

فهد بيمسك ايد ديمة بقوة

فهد / قولتلك متدخليش فى اى حاجة

وديمة بتبعدو عنها وبتطلع على الاوضة وفهد  بيطلع وبيشوف ديمة قاعدة على السرير وفهد بيروح يغير هدومه وبيبعد ديمة عن السرير

ديمة / انت بتعمل اية

فهد    / فى اية هنام

وبيحدفلها مخدة

فهد / نامى فى اى حتة كفاية انى هازنلك انك تنامى معايا فى نفس الاوضة

 و بينام وديمة بتبصلو اوى وبتروح على الكنبة وبتقاعد وبتفتكر لحظات الحب الى كانت بنهم وبتفتكر قد اية هو قاسى عليها دلوقتى وبتبص علية وهو نايم

ديمة / شكلك برئ وانت نايم بس دة ميخفيش انك مخادع وكداب

و بترمى المخدة على الارض وبتروح تقف فى الشباك
 و اسامة واقف فى الجنينة وبيجيلو تليفوون وبيروح فى اتجاة باب الجنينة وبيقابل اتنين رجالة

وديمة بتشفهم و مستغربة اوى وباين ان اسامة تعبان وشكلو بيتوسل ليهم اوى و بتقلق اوى على اسامة وبتبص لفهد وبتفكر وبتخرج من الاوضة وبتشوف اسامة طالع

ديمة  / اسامة 

اسامة / ديمة انتى لسة صاحية

ديمة / انت كويس

اسامة / انا اة مفيش حاجة متقلقيش

ديمة / ميين دوول الى كنت واقف معاهم برة اصل شكلهم

اسامة / لا دوول اصحابى كانو جيين يخدو منى حاجة عادى يلا روحى نامى

.
      **********************************

و بيروح على اوضته بسرعة وبيقفل الباب وبيطلع من جيبو ازازة المخدرات

اسامة / انا لو مجبتلهمش الفلوس بكرة مش هيرضو يدونى تانى

وبيقاعد  يفضيها على ايدو وبيشم بيها وبيحس باسترخاء شديد وبينام على الارض وره الباب

.
      **********************************

فى الصباح

 ديمة  بتصحى بتشوف فهد  نايم وبتروح تاخد شور وبتخرج وبتفرد شعرها وفى نقط مياء بتيجى على فهد  من شعر ديمة و بيفتح عيونو وبيبص لديمة وهى بتسرح شعرها و بتبص لفهد بتشوفو صاحى

ديمة / انت كنت بتبصلى

فهد / نعم ابصلك انا لية

و لسة هيروح على الحمام وديمة بتقف قدمه

ديمة / كنت بتبصلى انا متاكدة

فهد بيدايق اوى

 فهد  / ابعدى من قدمى احسنلك يلا اة كنت ببص عليكى فى حاجة

ديمة بتقف قدمه تانى

فهد / يبقي انت هتحسدنى انت عيونك كبيرة هتحسدنى لازم ابخر نفسى

وفهد بيتعصب اوى

و بتشوفو بيتك على ايدو جامد و بتهرب من قدمو بسرعة وبتخرج من الاوضة و بتنزل وبتروح لسعاد المطبخ

ديمة / صباح الخير

وسعاد بتبصلها ومبتردش عليها

   ديمة  / ممكن اساعدك

سعاد كانت بتقطع طماطم وبتسيب الطماطم وبتبعد وديمة بتروح تقطع الطماطم مكانها و مش عارفة تقطعها مظبووط والطماطم بترش مياة فى عينها

   ديمة / ااة عيينى

سعاد بتروح عليها وبتاخد السكينة منها

سعاد / مدام انتى مبتعرفيش

ديمة  / بس انا عوزة اتعلم

وسعاد بتبصلها اوى وبتسبلها السكينة وبتبعد وديمة بتبتسم اوى وبتكمل تقطيع الطماطم وديمة غصب عنها بتجرح اديها

ديمة   / اااة ايدى

 وفهد  بيدخل على صوت ديمة وبيشفها وبيمسك اديها

فهد / انتى متعورة

ديمة  / كنت بقطع ال

و بتسرح فى عيون  فهد الى باين فيهم اللهفة

سعاد / دة جرح صغيير مش مستاهل انك تدخل بنفسك هنا علشانو

فهد / ممكن تخليكى فى حالك وانا فى حالى احسن تعالى يا ديمة انضفلك الجرح

و بتبص لسعاد

ديمة / لا دة جرح صغيير انا عندى شغل هنا

وفهد  ماسك ايد ديمة وبيتك على الجرح بايدو وديمة بتتالم
وبياخدها بره المطلخ

فهد / شفتى دة لسة بيالمك وبياخده برة

  ديمة / ابعد عنى انت معندكش

و فهد بيرفع صباعو فى وشها

فهد / اخر مرة تتصرفى كدة معايا ومتحوليش تعصبينى

ديمة  / انا لازم ارجع عندى شغل فى المطبخ

 فهد / استنى

وديمة  بتقف

 فهد / خلاص روحى النهاردة هاكل من ايدك

وديمة  بتبصلو اوى بغضب وبترجع على المطبخ بسرعة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات