إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 22💔

🍁   الحلقة   ٢٢   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الليل ديمة فى اوضتها  و فهد بيتصل بيها 

ديمة / انت لسة فاكرنى 

فهد   / روحى اعملى قهوة بسرعة انا دماغى مصدعة 

ديمة / نعم 

 روحى على المظبخ و اعملى قهوة بسرعة يلا اتحركى 

ديمة / بس انا مبعرفش اعمل قهوة 

فهد    / مبتعرفيش اية 

ديمة / اة مش بعرف اعمل قهوة 

والباب بيرن 

ديمة / فى حد على الباب هروح اشوف مين وهكلمك  

و بتقفل  وبتروح تفتح الباب  و بتتفاجا وبيكون فهد 

ديمة /  فهد انت 

فهد   / افرضى كان حد غيرى على الباب كنتى هتفتحى الباب كدة 

وديمة لبسة بيجامة قصيرة حمالة وخفيفة و بتبص على نفسها 

ديمة  / انت بتغير عليا 

فهد بيبصلها اوى بغضب شوية 

فهد   / روحى البسى حاجة واخر مرة تفتحى الباب وانتى بالشكل دة يلا 

ديمة / خلاص حاضر ادخل 

احمد / اهلا يا فهد  موعيدك على طول مظبوطة 

وديمة  بتروح على اوضتها وبتغير هدومها وفهد بيقاعد مع احمد  وديمة بتخرج وفايزة بتكون عملت القهوة وبتقدمها لفهد و بيبص لديمة
 
احمد / فايزة تعالى عوزك 

واحمد وفايزة بيسيبوهم  لوحدهم وديمة بتبص لفهد
 
ديمة / قوول 

فهد    / اقوول اية 

ديمة / اكييد انت مش جاى المسافة دى كلها وتضيع وقتك علشان تيجى تشرب قهوة 

فهد   / فى وحدة تقابل جوزها كدة 

ديمة / جوزها لسة فاضل يوميين 

  فهد   / انا جييت علشان اقدملك دى

و بيطلع علبة حمرة من جيبو وبيفتحها

فهد / دى رمز حبنا انا وانتى اخدت وقت كتير علشان تطلع زى ما انا عاوز

وديمة بتشفها وبتكون سلسة دهب على شكل قلب وفى فص الماس احمر وديمة مبسوطة اوى 

ديمة/ دة علشانى 

فهد  بيحرك حوجبو لفوق وديمة بتمسكو وبتشوفو وبتفتح القلب وفى صورة فهد وصورتها و من فرحتها بتروح على فهد وبتحضنو و فهد بيبعدها بسرعة عنو 

فهد / هتفضحينا يا مجنونة 

ديمة  / بحبك 

فهد  / بحبك 

ديمة / انا مش هشيلو من رقبتى ابدا 

وفهد بيخدو وبيلبسهولها  وبيبسها من رقبتها وديمة بتتكسف اوى

.
      **********************************


يوم الفرح ديمة  وجودى مع بعض فى اوضة فى فندق كبير 
وطلعيين هم الاتنين زى القمر و جودى سرحانة 

ديمة / جودى فى اية 

جودى / مش عارفة حاسة بخوف فى قلبى مش عارفة 

ديمة / اقولك حاجة 

جودى / قولى 

ديمة / انا همووت من كتر الجوف 

وبيقاعدو جمب بعض هم الاتنين والباب بيخبط 

ديمة وجودى / مييين 

وبتدخل بسمة وسالى 

ديمة / انتو اتاخرتو لية لحد دلوقتى والله انتو معندكوش دم كدة تسيبونى فى يوم زى دة لوحدى 

بسمة / هشش خلاص اسكتى 

ديمة / جودى اعرفك بسمة وسالى اصحابي وزى اخواتى بالظبط

  وبيسلمو على بعض وبيتكلمو مع بعض والباب بيخبط 
وبسمة بتفتح وبيكون سراج 

ديمة / ميين 

بسمة / سراج 

ديمة / دخلية بسرعة 

وسراج بيدخل وبيبص لديمة  اوى وديمة بتروح علية وبتحضنو و سراج بيبص لجودى 

سراج / اسف لو ازعجتك بس مقدرتش استنى اكتر من كدة
 
جودى بتبتسم 

سراج / اخيرا هخلص منك بقي ومن زنك 

ديمة / هتوحشنى اوى
 
سراج / مش عاوز دمووع ماشى كمان انا هجيلك على طول مش هرحمك منى ابدا 

و بتبص فى الساعة 

سراج / اية عندك ميعاد 

ديمة / لا عندى مفاجاة ليك وهتعجبك اوى

والباب بيخبط وبتدخل ريم  وسراج بيبصلها اوى وريم بتبصلو وبتروح علية 

ريم / انا اس

ولسة ريم مكملتش كلمها وسراج بيحضنها اوى وريم بتعيط 

ديمة / خلاص بقي والله هتخلونى اعيط والميكاب هيبوظ بقب

وريم بتبص لديمة وبتروح تحضنها وبتسلم على جودى
 
ديمة / جودى دى ريم مرات سراج
 

سراج / خلاص سبهالى بقي

ديمة / لا انت الى برة يلا كفاية 

سراج / ريم ريم 

وريم بتضحك والبنات بيضحكو عليه

جودى / انا عمرى ما كان عندى اصحاب ابدا

وكلهم بيروحو عليها وبيحضنوها 

وبسمة وسالى وريم / احنا دلوقتى أصحاب كلنا

 
ديمة / الطرحة لسة مخلصناش 

والبنات بيروحو يظبكو الطرحة لجودى وديمة والميكاب وجودى وديمة مسكيين ايد بعض وديمة بتبص لبسمة بتشفها سرحانة اوى 

ديمة    /بسمة 

بسمة / نعم 

ديمة  / انتى كويسة 

بسمة / انا اة بس كنت بفكر فى حاجة 

سالى / وتفكرها دة هو الى هيضيعها 

بسمة / سالى اظن مش وقتو الكلام دة 

سالى / خلاص مش هتكلم 

وديمة بتحس ان بسمة فيها حاجة مش طبيعية خالص 
و لسة هتروح على بسمة والباب بيخبط وبيدخل فهد وعمر 
و فهد بيقف مكانو ومبيقدرش يتحرك وعمر بيروح لجودى وبيمسك اديها وجودى مكسوفة اوى
 
عمر/ انتى حلوة اوى 

ديمة وفهد بيبصو لبعض ومبيتكلمش خالص 

بسمة / اية هتفضلو كدة كتيير 

وفهد بيقرب عليها وبيمسك اديها وبيبسها من جبنها 

فهد / تيجى اخدك ونهرب دلوقتى 

وديمة والبنات بيضحكو اوى وديمة بتتكسف اوى وبيدخل سراج و اسامة وبيخبطو على الباب وهو مفتووح 

اسامة / اية العرايس خلصو

وبيروح على جودى وبيحضنها 

اسامة / الف مبرووك يا جودى

وبيروح على ديمة  مبرووك يا صحبتي 

ديمة / بتبصلو اوى  انت كويس 

فهد  / خلونا ننزل كلهم مستنين تحت يلا

وبينزلو الاربعة مع بعض وبيزفوهم والكل مبسوط اوى وسعاد بتروح على بنتها وبتظبطلها الفستان وفايزة بتروح على ديمة وبتقف جمبها وفايزة عنيها بتدمع وديمة بتمسك ايد ولدتها وبيدخلو على القاعة وبيبداو يرقصو سلوه
 
وفهد بيضم ديمة علية بقوة 

 ديمة  /فهد الناس 

فهد / مراتى وانا حر بقي اعمل الى انا عوزو

وبيقرب عليها وبيبسها من خدها وديمة مكسوفة اوى وبتخبى وشها فى حضنو و بيرقصو وفهد بيشوف الوزير جاى عليهم وبيسلم عليهم

فهد / انا بشكر حضرتك على المفاجاة دى 

الوزير /فى مفاجاة كمان 

وديمة بتقرب على فهد اوى ومبسوطة 

فهد  / فى اية 

ديمة بتبص للوزير والوزير بيشاور للبودى جارد بتاعو وبيديلو علبة زرقة اطيفة  كبيرة وفهد مستغرب اوى 

الوزير / الكل اجتمع على انك الوحيد الى تستحق الجائزة 
وان الى حصل دة كان سوء تفاهم مش اكتر

والكل حولية مبسوطيين اوى وعبد العزيز فرحان اوى وبيروح لفهد
 
عبد العزيز / مبرووك يا ابنى 

فهد / بس انا اتنزلت عن الجابزة

الوزير بيروح لفهد
 
الوزير / وانا جاى بنفسى علشان اسلمك الجايزة بنفسى وملقتش انسب من اليوم دة 

وفهد مبسوط اوى وبيبص لديمة
 
ديمة/  فهد
 
وفهد بيبصلها وديمة بتمسك ايدو الاتنين 

ديمة / انا اسفة على الى حصل كان بسببى انا لما قربت منك وعرفتك اتاكد  انك مستحيل تكون بتفكر بالاسلوب دة

وديمة دموعها بتنزل وفهد  بيمسحلها دمعها 

فهد  / انا متشكر جدا 

والوزير بيدى فهد الجايزة 

فهد  / شرف ليا انى اخد الجايزة من ايد حضرتك بس انا حابب انى اخدها  من  مراتى 

وديمة متفاجاة من فهد اوى 

ديمة / فهد

والوزير بيدى الجائزة لديمة والكل حوليهم مبسوط اوى وبيسقفوو اوى و بتقدم الجايزة لفهد و بيخدها منها وبيبوس اديها وديمة بتحضنو  اوى ومبسوطة وبيشلها وبيلف بيها قدم الناس 
 

والفرح بينتهى وبيزفوهم هم الاربعة وعبد العزيز بيوقفهم 
وبيطلع تذاكر من جيبو اربع تذاكر 

عبد العزيز / الف مبرووك يا اولاد دى هديتى اسبوعيين تسفرو لندن وتتبسطو

  والكل طبعا فرحان اوى 
 
فهد / بس انا مجهز برنامج تانى بعد ازنك يا بابا 

ديمة / فهد انت 

فهد / انتى مشفتيش المزرعة بتاعتنا وكمان بسبب الجابزة دى مقدرش اخرج برة مصر المدة دى كلها حابب اقضى انا وديمة يوميين فى المزرعة 

عبد العزيز / الى انت عوزو يا ابنى برحتك 

وعبد العزيز بيروح لجودى وبيسلمها البسبورات والتذاكر 

عبد العزيز /الطيارة كمان ساعتين ربنا معاكو يا اولاد

وجودى بتحضن والدها وبتعيط وعمر بياخدها وبيمشى وديمة لسة وقفة مع اهلها 

ريم /  خلى بالك من نفسك ربنا يسعدكو

وفايزة بتعيط 

ديمة / ماما كفاية بقي هو انا هروح ومش هتشوفينى تانى انا كل يوم  لازم اجى اشوفك ومش هسيبك ابدا 

وسعاد بتبص لديمة اوى ومش عجبها الكلام طبعا و فهد بيسلم على اهل ديمة وبيودعهم وبياخد ديمة وبيركبو العربية وبيمشو 

.
      **********************************

ديمة بتعيط اوى 

فهد / لو حبة تروحى مع اهلك ممكن عادى
 
وديمة بتبصلو اوى
 
فهد  / اصل انتى محسسانى انى خطفتك 

ديمة/ بس ماما هتوحشنى اوى وبابا وسراج وريم 

و بتعيط و فهد بيحضنها اوى وفى سواق بيسوق العربية
 و فهد  بيشاور للسواق انو يبعد المراية عنهم  وفهد  واخد ديمة فى حضنو بحنية 

فهد / دة اسعد يوم فى حياتى 

ديمة / بس لو سافرنا لندن كنا 

فهد  / المهم اننا مع بعض انا وانتى وبس ولوحدنا 
و بيغمزلها 

وديمة بتضربو على كتفو و بتخبى وشها فى حضنو ومبسوطيين اوى

.
      **********************************


 وبعد ساعتيين بيوصلو المزرعة 

ديمة / وصلنا 

فهد / اة اتفضلى يا روحى 

و اول ما بتنزل من العربية فهد بيشيل ديمة بين زراعو 

ديمة / فهد 

وفهد بيبص للسواق

فهد  / روح انت وكمان تلات ايام ابعتلى العربية بتعتى الصبح بدري

  و بيروح على بيت كبير والباب مفتوح 

فاطمة / اهلا يا استاذ فهد الف مبرووك انا نضفت الاوض كلها الف مبروح
 
ديمة / فهد نزلنى 

فاطمة / انا عملتلكو اكل فى الثلاجة 

فهد / روحى انتى خلاص شكرا يا فاطمة 

وفاطمة بتبصلهم وبتتكسف وبتخرج وبتقفل الباب وفهد بيطلع وهو شايل ديمة على السلالم وبيدخل بيها اوضة وبينزلها 

فهد / ثوانى وجاى
 
وديمة مرتبكة اوى وفهد  بيخرج وديمة مش عرفة تقف زى ما هى و بتروح تقاعد  على السرير وبتقف وبتروح  على الكرسى وبترجع تقاعد على الطرف التانى من السرير وباين عليها التوتر

وبتفضل قاهدة على السرير ومستنية فهد   واتاخر اوى والتوتر بيزيد عند ديمة وفهد بيفتح الباب وبيدخل وديمة مبتقدرش تبصلو و بيقرب عليها وبيرفع عنيها فى عيونو وبيبتسم 

فهد  / لو تعرفى قد اية انا كنت منتظر اليوم دة 

   ديمة  / انا حياتى اكتملت بيك 

و بيقرب  وديمة بتبعد شوية 

وبيقلعلها الطرحة وبيحدفها على الارض وديمة مكسوفة اوى 
و فهد  بيقرب منها وبيحط ايدو على رقبتها وبيمسك السلسة الى هو لبسهلها وديمة بتغمض عنيها 

وفجاة فهد  بيترسم على وشو غضب فظيع وبيشد السلسة من رقبتها وبيقطعها وديمة بتصرخ علشان السلسة جرحتها 
و بتبصلو اوى ومش مصدقة الى  عملو 

ديمة   / فهد انت لية عملت كدة السلسة دى كانت رمز حبنا
 
وفهد بيضحك اوى وبيفتح القلب الى فى السلسة وبيكسرو نصيين وبيرمية على الارض

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات