إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلفة 23💔

🍁   الحلقة ال ٢٣   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمة قاعدة على السرير ومستنية فهد  واتاخر اوى والتوتر بيزيد عند ديمة وفهد بيفتح الباب وبيدخل وديمة مبتقدرش تبصلو و بيقرب عليها وبيرفع عنيها فى عيونو وبيبتسم 

فهد  / لو تعرفى قد اية انا كنت منتظر اليوم دة 

   ديمة / انا حياتى اكتملت بيك 

و بيقرب  وديمة بتبعد شوية 

وبيقلعلها الطرحة وبيحدفها على الارض وديمة مكسوفة اوى 
و فهد  بيقرب منها وبيحط ايدو على رقبتها وبيمسك السلسة الى هو لبسهلها وديمة بتغمض عنيها 

وفجاة فهد  بيترسم على وشو غضب فظيع وبيشد السلسة من رقبتها وبيقطعها وديمة بتصرخ علشان السلسة جرحتها 
و بتبصلو اوى ومش مصدقة الى  عملو 

  ديمة / فهد انت لية عملت كدة السلسة دى كانت رمز حبنا
 
وفهد بيضحك اوى وبيفتح القلب الى فى السلسة وبيكسرو نصيين وبيرمية على الارض 

وديمة مصدومة 

   ديمة  / انت ازاى تعمل كدة فهد  فى اية 

فهد  / جوزنا وحبنا دة عبارة عن كدبة 

وديمة  مش مصدقة نفسها خالص وفهد  لسة هيخرج من الاوضة ديمة بتمسكو جامد وبتعيط منهارة من العياط

 
ديمة  / انت ايه الى بتقولو دة انت بتهزر صح فهد  حبيبى قول انك بتهزر صح 

فهد  / اسف يا مدام فهد  ههههههة ولا اقولك ديمة احمد  ههههة  انا النهاردة هحطملك احلامك انا النهاردة فهد  عبد العزيز هخليكى تصحى من حلمك

و بيكسر فى الاوضة بغضب شديد وديمة بتصرخ وبتجرى علية وبتحضنو اوى 

  ديمة / فهد  لا متقولش كدة فهد  انت بتحبنى
 
و بيبعدها عنو بقوة وبتقع على الارض جامد وديمة بتصرخ 

وفهد بيخبط على صدرو
 
فهد /القلب دة مبيعرفش معنى الحب الى بتقولى علية مفيش حاجة  اسمها حب اصلا 

 ديمة   / انا عملتلك اية علشان تعمل فيا كدة لا انت مش فهد لامستحيل 

فهد بيبصلها بغضب شديد و بتروح علية وبتحضنو تانى 

ديمة / لا فهد انت بتحبنى اة بتحبى  رجعلى فهد القديم ارجووك 

و فهد  بيبعدها عنو بقسوة وبيحدفها على السرير وديمة منهارة من العياط و لسة هيخرج من الاوضة وديمة بتجرى بتقف قدمه 

 ديمة / لا مش هتروح من هنا غير لما تقولى انا انا عملتلك ايه

وفهد مبيردش عليها 

ديمة    / انا عملتلك ايه علشان تعاقبنى بالقسوة دى ارجووك قولى ارجووك 

و بتمسكو من القميص ومنهارة من العياط وفهد  بيمسكها من اديها بقوة وديمة  بتتالم 

فهد /انتى من النهاردة الناس هيعملوكى باحترام علشان اسمى وبس انتى دلوقتى ملكيش اى قيمة من غيرى انا انتى فاهمة 

   ديمة / لالالا 

وديمة منهارة من العياط وبتقاعد على الارض قدمه بتعيط 
و فهد بيقاعد على ركبو 

فهد  / انتى بتعملى كدة علشان تصعبى عليا صح لا 

و بيمسكها من وشها بايدو

فهد / انتى متستهليش اى شفقة ابدا 

و بيخرج وبيسبها وبيقفل الباب جامد وراة وبيروح اوضة تانية بس متكركبة وفى حاجات متكسرة فيها وبيبصلها اوى وبيفتكر  وحدة كانت بتجرى علية فى الاوضة دى وبتعيط 
وبتقولو فهد سامحنى كان  غصب عنى والله

و بيضربها بالقلم بغضب وبيخرج من الاوضة و بيرجع للواقع الى هو فية وبيروح على السرير الى فى الاوضة وبيكسر فية  والغضب مالى عقلو 

وديمة  نايمة على الارض ومنهارة من العياط 

.
      **********************************

اسامة بيخرج بالليل وباين علية التعب اوى وبيروح يركب عربيتو وبيروح  لنفس المكان الى ديمة اخدت  فهد فية 
وبيدخل وبيقبلو واحد شكلو مجرم 

...... / اهلا اسامة  بية 

اسامة / الحقنى انا عاوز بسرعة انا تعبان اوى 

المجرم / منين من ساعة الحكومة ما طبت علينا والسوق واقف خالص

اسامة مش قادر يسيطر على جسمو 

اسامة / لا متقولش كدة بس انا معايا فلوس خد خد الى انت عوزو خدهم كلهم

...... / بس صدقنى مفيش تعالة بكرة وانا هتصرفلك 

اسامة / لا ارجووك شفلى اى حاجة ارجووك مش قادر بص خد الساعة دى كمان دى غالية اوى خدها بس اى حاجة بسرعة ارجووك اى حاجة 

...... / تصدق انك صعبت عليا اوى استنى هنا 

والمجرم بيدخل القهوة الغريبة دى وبيتاخر
 
واسامة ماسك كل حاجة فى جسمو وجسمو بيوجعو اوى 
والمجرم بيخرج بعد شوية 

اسامة / هات بسرعة 

والمجرم بيدى اسامة ازازة صغيرة فيها مخدرات واسامة بيفضيها على ايدو بسرعة وبيشمها وبعد ثانية وحدة بتبدا تنتشر فى جسمو كلو وبيرتاح 

اسامة/  هديك الفلوس الى انت عوزها بص هتلى خمس ازايز 

............ / بس فعلا مفيش شغل فى السوق تعالة بكرة يمكن اشفلك  حاجة تانى بس متنساش الفلووس 

اسامة / اااة ااة لا متخفش

و بيمشى ومش متوازن ابدا وبيروح على عربيتو وبيجلس فيها

.
      **********************************


فايزة فى اوضتها قاعدة على السرير واحمد نايم وبيصحى وبيشفها  

احمد / فايزة فى اية انتى كويسة 

فايزة / انا قلبى مش مطمن قلقانة اوى على ديمة 

احمد / فايزة ديمة دلوقتى اتجوزت ومعاها جوزها وبيحبها اوى انا واثق فى فهد جدا انو هيسعدها
 
فايزة / انا عرفة ان فهد بيحبها اوى بس مش عارفة 

احمد / اهدى ونامى دلوقتى وبكرة نتصل نتطمن عليهم 

وتلفون احمد بيرن 

فايزة / ديمة شوف بسرعة بسرعة يا احمد 

احمد / هو انا طيارة استنى
 
واحمد بيروح يجيب تليفونو بسرعة وبيكون تليفون غلط 

احمد / شفتى النمرة غلط يلا ارجعى نامى

 وفايزة قلقانة اوى وبينامو

.
      **********************************

فى الصباح

ديمة  بتصحى وبتلقى نفسها نايمة على الارض وبتبص على الاوضة ومش مصدقة ابدا الى حصل وبتفتكر كل حاجة  حصلت
 
 لا انا بحلم اكيد لالا 

وبتشوف الاوضة وبتشوف الحاجة الى متكسرة وبتتصدم وبترجع بضهرها  ومصدوومة اوى وبتخبط فى فهد  وبتبص وره بتشوفو  وبتخاف منو اوى  

فهد  / اتاخرتى فى النوم اية رايك فى اول ليلة لينا يا حياتى 

و بتروح علية وبتمسكو من هدومه بقوة

ديمة  / انت مجرم انت حقيير 

وفهد  بيتعصب اوى وبيمسك اديها بقوة وبيبعدها عنو

فهد / دى اخر مرة لسانك يتكلم من غير ازنى اصلا انتى فاهمة 

وديمة بتصرخ

 ديمة    / لالالا انا مش هستسلم ابدا ليك انا لازم اعرف الناس كلها على حقيقتك 

فهد  / يلا روحى يلا وازاى وانتى الى مسلمانى الجايزة بايدك كمان 

 ديمة / انت انت مش فهد  الى اعرفو ابدا انت مجرم

 و لسة هتخرج من الاوضة 

فهد  / قبل ما تخرجى شوفى الاوراق دى الاول 

و مبتردش علية ولسة هتخرج 

فهد / يااة اية دة امر بنقل سراج اييه دة مش معقوول لا لا 

و بتبصلو اوى وبتشد الورقة من ايدو وبتقراها وبيكون امر بنقل سراج من القاهرة الى سيناء 

فهد / شوفى دة كمان

و بيروح بيقاعد على كرسى وبيبص لديمة اوى و بتقرا اسم ابوها بين رجال اعمال وناس غريبة 

فهد / دوول بقي اسمهم هيكون فى قضية فساد كبيرة اوى فى البلد  قبل ما تعملى اى حاجة فكرى كويس 

 ديمة / بابا مستحيل يعمل حاجة غلط واكيد ها 

فهد / لو متحبسش كفاية تشوية سمعتو وميين هيرووح لمحامى كان اسمو فى  اكبر قضية فساد فى البلد 

وديمة دموعها بتنزل وبتعيط اوى 

فهد / وفرى الدمووع دى لوقت تانى لسة بدرى 

وديمة منهارة من العياط 
  
فهد / الى بيحصل بينا ممنوع اى حد يعرف بيها ابدا واحنا 
قدم الناس فهد وديمة الى عرفوهم ماشى يا حلوة و بيلمس خدها بحنية
 
  ديمة  / ابعد عنى متلمسنيش ابدا 

فهد بيرفع ايدو لفوق وكانو خاف وبيضحك  وبيخرج وبيسبها لوحدها تعيط 

وفهد بينزل وبيروح على الاسطبل بتاع الخيل وبياخد فرس من هناك  وبيركبو وبيجرى بية فى الجنينة بسرعة جدا وديمة بتسمع صوتو وبتبص علية من الشباك بتاع الاوضة وبتعيط 

وفهد بيشفها وبيتعصب اوى وبيجرى بالخيل اسرع اسرع 
وبيضرب الخيل بقسوة علشان يجرى بسرعة اكتر وديمة بتدخل بسرعة  وبتقفل الشباك وبتقف وره وخايفة اوى

.
      **********************************

فى الليل

 فهد  بيدخل الاوضة وديمة قاعدة على الارض وضمة رجليها اوى ولسة بفستان الفرح 

فهد / يلا علشان تاكلى حاجة 

ديمة بتبصلو اوى 

  ديمة / مش عوزة اكل 

فهد / عنك ما اكلتى

وبيمشى وبيسبها وبينزل تحت وبيشوف الاكل على السفرة وبيحدف الاكل  على الارض 

.
      **********************************

فى الصباح

 فهد بيدخل اوضة ديمة وبيشفها نايمة على السرير زى الاطفال  و بيروح عليها وبيصحيها

فهد  /  ديمة ديمةةةةة

 و بتصحى وبتتخض وبتبعد عنو 

فهد / يلا قومى اشربى دى 

و بتبص بتكون كوبية لبن 

   ديمة / مش عوزة حاجة منك 

وفهد بيتعصب اوى وبيروح عليها وبيشربها اللبن بالعفيا وفى لبن بيقع عليها و بتبصلو اوى بعصبية ومش قادرة تاخد نفسها 

فهد / غيرى هدومك خلينا نخرج شوية 

 ديمة  / لا مش هخرج 

فهد  / كدة يبقي  اغيرلك هدومك بنفسى و بيروح عليها 

وديمة بتبعد وبتصرخ

ديمة  / خلاص روح انت وانا وانا هغير هدومى
 
فهد / برافو عليكى ولازم تكونى مبتسمه علشان العمال المزرعة يعرفو اننا عرسان جداد ويعرفو قد اية السعادة الى احنا فيها

و بيخرج وديمة بتعيط وفهد قاعد على العربية قدم البيت ومستنية ديمة وبعد شوية  بتنزل وبيتروح على فهد

فهد / اركبى يلا 

وديمة وقفة مكنها وفهد بيتعصب 

فهد / قولتلك اركبى يلا
 
و مبتردش علية 

فهد / عندك حق احنا نتمشى احسن يلا يا روحى

و بيمسك ايدها وبيشدها وبتمشى معاة وهو ماسك اديها بقوة وبيمشو مسافات كبيرة اوى لحد ما بيقربو جمب الطريق 

  ديمة / انا تعبت عوزة اشرب 

وفهد بيبص حولية بيشوف بحيرة صغيرة

فهد /  عوزة تشربى اهى اتفضلى 

و بتبصلو بغضب اوى 

و فهد بيضحك

فهد / انتى حرة

و بيروح يغسل وشو فى البحيرة وبيرجع لديمة و مش موجوودة  وديمة بتجرى بين الاشجار بتحاول توصل للطريق وتهرب منو وهى بتجرى بسرعة بتقع فى حفرة كبيرة بيعملوها علشان الحيوانات المفترسة تقع فيها 

و بتصرخ جامد وفهد بيلف وبيدور عليها بلهفة شديدة 

فهد   / ديمة     ديمة ةةةةةة

و بتصرخ 

 ديمة/ الحقونى الحقوووونى 

و بيسمع صوتها وبيروحلها بسرعة وبيشفها وقعة فى الحفرة 
و بيبصلها اوى وبيضحك وديمة بتبصلو بغضب 
 
ديمة  / مستنى اية طلعنى بسرعة من هنا 

فهد / لما تعتزرى الاول على الى عملتية دة 

   ديمة / مستحييل اعتزرلك ابدا مش عوزة منك مساعدة انا هطلع لوحدى

و بتحاول تطلع وبتحاول تمسك فى اى حاجة بس بتقع تانى واديها بتتجرح و بتبص لفهد الى مش باين علية اى تاثيير خالص و بتفتكر لما اتجرحت فى اديها وهو عالج اديها ولما رجليها اتجرحت وشلها  قدم اهلو وبيدخلها القصر عندو 

فهد / هتفضلى كدة لحد الليل والمنطقة هنا خطر جدا والليل قرب كمان  وفى حيوانات مفترسة يمكن دب يشوفك ويكون جعان  اااة انا عاوز انام انا ماشى سلام 

   ديمة  / استنى استنى
 
و بيقف وبيبصلها 

  ديمة   / انا اسفة ممكن تساعدنى 

وفهد بيبصلها اوى وبيمدلها ايدو و بتمسك ايدو وبيشدها وبيطلعها و بتقع علية وبيبصلها اوى وهى فى حضنو
و بيبعدها عنو بسرعة 

فهد / يلا خلينا نرجع قبل الليل يلا 

و بتمشى معاه  والليل بيدخل عليهم والجو ضلمة وديمة خايفة ومشيين على ضوء القمر و بتسمع صوت غريب بين الاغصان وبتخاف اوى وبتقف وبتوقف فهد
 
  ديمة / انت سمعت الى سمعتو
 
فهد / اة ولو عوزة تكونى العشاء بتعهم خليكى انتى وانا همشى

  و بيمشى و بتخاف وبتجرى وره و بتتكعبل وبتقع  و فهد بيروح عليها وبيوقفها

فهد /مبتعرفيش تعملى حاجة لوحدك ابدا 

  ديمة  / مطلبتش مساعدتك ابعد عنى
 
فهد / انا الى مش عاوز المسك ابدا انتى فاهمة يلا امشى 

و بتمشى معاااه وبيوصلو على البيت وبيدخلو وفهد بيطلع على اوضة وديمة بتروح تشرب مياة وبتروح على اوضتها وبتقفل عليها بالمفتاح

وفهد بيكون خارج من اوضته وبيسمع تكات المفتاح ...

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات