إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة 17💔

🍁  الحلقة  ١٧  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وفهد وعبد العزيز وقفين فى الجنينة بيتكلمو واسامة بيخرج وفى زميلو بيوصلو واسامة بيروح عليهم وبيهزرو مع بعض 
وفهد بيبص لاسامة وبيشورلو واسامة بيروح لفهد 

   فهد   / اية الاشكال الى انت جيبها هنا دى
 
اسامة / الاشكال دى زميلى 

    فهد / تافهين 

اسامة / انا عارف انك بتكرهنى بس ياريت تحترم زميلى

فهد بيبص لاسامة اوى وبيمشى وبيسيبو واسامة مدايق 
وبيروح على اوضته ومدايق اوى وبيطلع الازازة الصغيرة من تحت هدومه وبياخد مخدرات وبيرمى بجسمو على الارض

.
      **********************************

بعد شوية ديمة وعيلتها بيوصلو 

و فهد واقف مع ناس مهميين وبيحس بيها اول ما بتوصل وبيبص حولية وبيبص وره وبيشفها جاية من بعيد و فهد  بيقرب منهم وبيسلم على سراج واحمد وفايزة 

فهد / انا سعيد انكم لبيتو الدعوة 

احمد / دة شرف لينا 

فهد / اتفضلو 

وديمة مشلتش عنيها من عليه وفهد تجاهل وجدها خالص
 
ديمة / بابا انا هروح اشوف لو محتجيين حاجة منى

احمد / ماشى يا حببتى 

وبيدخلو على القصر وفهد معاهم وبيوديهم على تربيظة وبيشاور للجرسون يقدم حاجة لعيلة ديمة وبيمشى وبيسبهم 

فايزة / امال ديمة مش طايقه لية 

احمد / فايزة خلاص مش وقتو خالص 

وديمة بتروح على المطبخ بتطمن علي كل الاكل جاهز

 وبينزل اسامة اوضته وبيروح لزميلو وبيقاعد معاهم وبيشوف فهد وبيبصلو اوى بغضب 

وزينب ومعاها بنات بينزلو وديمة بتخرج الجنينة بعد ما اطمنت ان كل حاجة جاهزة وسعاد بتشفها وبتروح عليها وبتقف جمبها 

سعاد / مش عارفين نخلص منك جاية وجيبلنا اهلك كمان 

فهد بيقف جمب سعاد 

فهد / لو حضرتك عندك اعتراض ممكن تروحى من هنا عادى
 
وسعاد بتبص لفهد بغضب 

سعاد / حسابى معاك بعديين واظن ان ابوك مش هيوافق بالمهزلة دى 

وديمة بتدايق اوى 

ديمة / ممكن لو سمحت متتكلمش بالسانى انا اقدر احمى نفسى كويس

و لسة هتمشى وفهد بيمسك اديها 

فهد / الفستان طالع حلو عليكى اوى 

وديمة  بتتكسف اوى  وفهد بيشوف عربيات العريس وصلت وعبد العزيز بيخرج وفهد بيروح يقف جمب ولدو واهل العريس بيروحو يسلمو عليهم وبيدخلو القصر وديمة وقفة بتبص لفهد اوى  وبيجى جرسون بيروح على ديمة
 
الجرسوون / انسة ديمة محتجينك جوة

و بتروح معه وفهد بيبص عليها وهى ماشية والعريس بيدخل وسعاد بتطلع لجودى وبتجبها وبتنزل بيها وبتسلمها لعبد العزيز وعبد العزيز بيروح يسلمها لعمر والخطوبة بتبدا 

الطباخ / يا انسة ممكن تسالى البش مهندس فهد هنقدم الاكل امتى

وديمة بتدور على فهد  وبتشوفو واقف بعيد مع زينب وبتدايق وبتقف تبص عليهم اوى 

الطباخ / انسة ديمة هنقدم امتى الاكل

و لسة ريحة لفهد زينب بتشرب عصير وبتشرق اوى وبتسند على ايد فهد ولاول مرة ديمة  بتحس بالغيرة من زينب وبتروح عندهم وبتجييب كوبية مياء لزينب 

ديمة  / اتفضلى 

زينب / شكرا يا ديمة 

ديمة  / الطباخيين حبين يعرفو هيقدمو الاكل امتى
 
فهد  / اظن ان انتى تعرفي عنب بالحاجات دى انتى الى مسؤلة وكمان انتى مش شيفانى مشغوول وبتكلم مع زينب

وديمة بتدايق اوى وزينب بتتكسف وديمة بتمشى ومتعصبة وفهد بتظهر على وشو ابتسامة غريبة 

فهد / يا انسة استنى و بيبص فى الساعة

 الوقت دلوقتى مناسب ممكن تقدمو دلوقتى 

وديمة بتبصلو بغضب وفهد بيكمل كلامو مع زينب  واسامة بيشوف ديمة  وبيروح عليها 

اسامة / واااو اية الجمال دة انا معرفتكيش 

ديمة باين عليها الحزن 

اسامة / انتى كويسة 

ديمة / اسفة يا اسامة بس مشغوولة شوية

و بتروح على المطبخ وبتقولهم يقدمو الاكل والكل مبسوط اوى و فهد بيطلع على سلم القصر من فوق وبيخبط على الكاس الى فى ايدو علشان الكل ينتبة والكل بيبص علية
 
فهد / انا حابب اقول لجودى وعمر الف مبرووك بس انا كمان فى حاجة عاوز اقولها انى فى حد هنا فى الحفلة غير حياتى

وزينب بتتكسف وعبد العزيز بيبتسم اوى

فهد / وحابب اعرفكو علية

وديمة وقفة وره الستارة ومديقة اوى وبتسمعو وبتغمض عنيها وفهد بينزل وبيمشى بيين الناس وبيروح قدم زينب وبيمشى من جمبها وبيسبها وعبد العزيز مصدووم وفهد بيروح وره التسارة الى ديمة مستخبية  وره 

وبيمسك اديها وديمة بتفتح عنيها وبتشوف فهد قدمها 
و بيمد ايدو وبيشد شعر ديمة وبيفردو على كتفها وبيشدها من اديها وبيمشى بيها بين الناس وفايزة واحمد وسراج مش فاهمين حاجة وفايزة لسة هتتحرك واحمد بيمسك اديها وبيوقفها 

فهد بياخد ديمة وبيطلع بيها على السلم

فهد / بابا هى دى الى انا اخترتها علشان اكمل معاها حياتى

وديمة مصدومة ومش عارفة تتكلم وبتبص لابوها اوى 
واحمد باين علية العصبية والكل فى الحفلة مبسووط
 

جودى بتسيب عمر وبتروح لاسامة 

جودى / اسامة اية الى بيحصل انا 

اسامة / هشششش اخيرا اخوكى عقلو رجعلو

واسامة بيسفر ومبسوط اوى وسعاد مديقة اوى وبتروح لعبد العزيز 

سعاد / فهد بالى بيعملو دة بيقلل احترمنا قدم الناس البنت دى 

عبد العزيز / بس مش عاوز حد يتكلم 

سعاد / مش كفاية انها السبب الى خلوهم يسحبو الجايزة منو واهانت الناس لينا

عبد العزيز بيبص لسعاد اوى بغضب وعبد العزيز بيروح عليهم 

عبد العزيز / الف مبروووك يا بنتى احنا المفرووض نقبل باختيارات اولدنا 

وبيبوس ديمة من جبنها وفهد بيبوس ايد ولدو و بيرجع بيمسك ايد ديمة وديمة بتبصلو اوى وبياخد ديمة وبيروح عند احمد وفايزة سراج 

فهد / يا ريت يا عمى متكنوش زعلت من القرار دة 

احمد بياخد ايد ديمة من فهد و فهد لسة محتفظ بالابتسامة الى على وشو وبيخدو ديمة وبيمشو من الحفلة وفهد بيبص لديمة وهى ماشيةمع والدها وباين علية متعصب اوى وبيروحو يركبو العربية 

وفهد  بيشوف عمو عبد الرحمن وزينب وام زينب بيركبو عربيتهم وبيمشو وفهد بيروح على اوضته وبيسيب الحفلة

.
      **********************************


ديمة بتوصل البيت بتروح على اوضتها ومفيش اى حد بيتكلم معاها و بتدخل بتقف قدم المراية وبتبص لنفسها وبتفتكر كلام فهد  و بتبتسم اوى وبتحط اديها على قلبها 

سراج بيدخل لديمة و بتبعد عن المراية

سراج /  بابا عاوز يتكلم معاكى 

وديمة خايفة اوى وبتخرج وبتسمع وابوها متعصب اوى 

احمد / دة قلل مننا قدن الناس 

فايزة / انا مكنتش عارفة اقول للناس اية كنت اتمنيت انى امووت ولا اشوف بنتى فى الموقف دة 

واحمد بيشوف ديمة وقفة 

احمد / ممكن تفسريلى الى عملتية دة تفسيرو اية بالظبط

ديمة  / انا مكنتش اعرف ان فهد  هيقوول الكلام دة انا قدم الناس انا اسفة 

واحمد مدايق اوى 

فايزة / يارتنى كنت ميتة دلوقتى ولا شفت اليوم دة 

وديمة بتعيط وبتروح على اوضتها 

فايزة / ديمة استنى هنا انا لسة مخلصتش كلامى 

سراج / ماما خلينا نفكر كويس احنا كلنا لازم نرتاح علشان منقررش قرار نندم علية 

وديمة بتعيط 

احمد / يا خسارة انا مش مصدق ان ديمة تعمل كدة وازاى يتجرا ويقوول الكلام دة قدم الناس ويكون عندو الثقة يبقي فعلا كان فى حاجة بنهم 

.
      **********************************

وديمة بتسمع ابوها بيتكلم كدة وبتعيط اوى و بتفضل سهرانة طول الليل قاعدة  فى مكنها المعتاد وبتفكر 

ديمة / ازاى يهيين ابويا بالطريقة دى قدم الناس ازاى

و بتشوف عربية فهد بتقف قدن العمارة و بتنزل بسرعة ومتعصبة اوى وبتروح علية وبتضربو بالقلم وبتمسكو من جاكيد البدلة 

ديمة / انت حبيت تنتقم منى باهانت اهلى قدم الناس صح هو دة الى عاوز توصلو برافوو عليك انت فعلا وصلت للى بتفكر فية رووح من هنا مش عوزة اشوفك هنا تانى انت فاهم 

وسراج بيصحى وبيشوف اوضة ديمة مفتوحة وبيدخل وديمة مش موجوودة وبيدخل البلكونة وبيشوف ديمة وقفة مع  فهد و بتعيط اوى وفهد ماسكها من اديها 

ديمة / انت لية بتعمل كدة لية 

فهد / بحبك 

وديمة مش مصدقة الى بتسمعو وفهد بيمسحلها دموعها بحنية 

   فهد  / انتى غيرتى حياتى يا ديمة ولو كانت وحدة غيرك عملت كدة فيا لازم متكنش عاشت بس انتى غيرتينى انا بحبك

وديمة بتعيط وبتحضنو وفهد بيضمها وسراج واقف فوق فى بلكونة ديمة وبيشفهم 

فهد  / بلغى اهلك ان انا واهلى جايين بكرة نطلب ايدك 

ديمة / انتو جايين بكرة 

وفهد بيبتسم اوى 

 ديمة / ولزم تروحى تنامى دلوقتى وانا هصلح كل حاجة يلا روحى 

وديمة مكسوفة وفرحانة اوى وبتمشى وفهد بيروح على عربيتو وبيمشى

.
      **********************************

وديمة بتطلع وفرحانة اوى وبتدخل اوضتها وبتشوف سراج قاعد على السرير وبتتخض 

ديمة / سراج 

سراج / لازم نتكلم 

ديمة / سراج انا كانت افكارى متلغبطة 

سراج / بتحبية 

ديمة بتهز برسها بكسووف 

سراج / انا الى يهمنى انك تكونى سعيدة وبس 

   ديمة / بس بابا وماما 

سراج / متقلقيش بابا وماما اكيد عوزين يشفوكي مبسوطة وسعيدة 

وديمة بتحضن سراج اوى 

  ديمة   / شكرا 

سراج / روحى يلا نامى يا هبلة يلا اة وممنوع انك تنزلى تقبلية فى وقت زى دة تانى 

وديمة اتكسفت وسراج بيخرج 

    ديمة / سراج فهد واهلو جيين بكرة علشان 

سراج / علشان اية 

ديمة بتضحك وبتروح تبوس سراج من خدو 

سراج / متخفيش انا هتكلم مع بابا وماما بكرة الصبح 

وديمة بتروح ترمى جسمها على السرير وفرحانة اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات