إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة 18💔

🍁   الحلقة    ١٨   🍁

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الصباح

ديمة   بتصحى وبتشوف احمد وفايزة وسراج بيفطرو

 ديمة  / صباح الخير

سراج / صباح النور

واحمد وفايزة مش بيردو عليها

  ديمة  / بابا انت لسة زعلان منى

احمد / مش عاوز اتكلم فى الموضووع دة عندى محكمة اتاخرت

ديمة   / بابا انت طول عمرك بتدعمنى لية تتخلى عنى دلوقتى

احمد / لما بنتى تحط احترام ابوها فى التراب يبقي عوزانى اعمل اية

 ديمة  / بابا انت عارف انى عمرى ما هعمل حاجة تقلل من احترامك ابدا الى حصل ان انا وفهد حبين نكون مع بعض انا عمرى ما هعمل حاجة غلط تخليك تخجل منها ابدا

فايزة / اشمعنا دة انتى اتقدملك ناس كتيير غيرو

ديمة / ماما انا قولتلك ان فى يوم هاجى اقولك هو دة الشخص الى هرتبط بية اهو جية اليوم دة وفهد  الى حبة اكمل معاة حياتى وكمان فهد  واهلو هيجو النهاردة علشان يتكلمو مع حضرتك

سراج / بابا انت عارف ان ديمة  عمرها ما هتعمل حاجة غلط وانا كنت عارف من الاول بس ديمة كانت مستنية الوقت المناسب بس فهد  يمكن اتصرف من غيير تفكيير شوية بس النهاية اكيد حلوة

احمد بيبص لفايزة وديمة 

احمد / انا الى يهمنى انتى وبس

وديمة بتحضن احمد اوى

احمد / مش هتاخر هاجى بدرى فايزة جهزى عشاء حلو علشان الضيووف

وديمة فرحانة اوى واحمد بيمشى وفايزة بتبص لديمة

و بتروح عليها

 ديمة  / لسة زعلانة يا فوفو يا روحى

فايزة / الى يسعدك يسعدنى بس انا ام يا بنتى وقلبى
بيقولى انك مش هتكونى سعيدة

ديمة / لا يا ماما انتى غلطانة فهد  بيحبنى اوى وهيسعدنى انا متاكدة

فايزة / بس قلبى مش مطمن يا بنتى وقلب الام عمرو ما بيغلط ابدا

وديمة بتحضنها وبتنام على صدرها

  ديمة / ماما اطمنى انا وثقة فى فهد

سراج / انا اتاخرت اوى ماما اكتبيلى طلباتك فى ورقة وانا هبعتهالك مع  حد من المكتب

وديمة فرحانة اوى وموبيلها بيرن وبتجرى على الاوضة

 ديمة / الو بسمة حببتى وحشتينى وحشتينى موووت موووت

.
      **********************************

فى قصر فهد 

 قاعد مع ولدو فى المكتب

عبد العزيز /مدام هو دة اختيارك انت حر بس لازم تكون عارف ان تفكيرك مش زى تفكرها ولا حياتك زى حياتها بس دة اختيارك

وعبد العزيز بيخرج من المكتب وبيسيب فهد 

.
      **********************************

اسامة فى اوضته عامل زى المجنوون وبيدور على المخدرات فى هدومه وبيجرى على التليفون 

اسامة / انا محتاج تانى دلوقتى اة حالا انا مش قادر لا انا معايا كل الى انت عوزو بس بسرعة انا تعبان اوى

و بيقفل التلفوون وجودى بتدخل ومعاها  عصيير

جودى / اسامة اتفضل العصيير

اسامة / جودى روحى دلوقتى انا مش عاوز حاجة

جودى بتقرب منو اوى

جودى / انت تعبان ولا اية انت اخد برد

اسامة / يووووة جودى قولتلك رووحى من هنا

وجودى بتزعل اوى وبتخرج من الاوضة وبتخبط فى فهد 

 فهد  / انتى مبتشوفييش

جودى / اسفة

وفهد بيمشى

جودى / فهد    فهد

و بيقف ومدايق وبيبصلها

جودى / انت هترووح لديمة النهاردة 

  فهد  / انتى كمان عندك مانع

جودى / لا لا بس ممكن اروح معاكو انا مش هتكلم خالص والله

و بيبصلها وباين علية العصبية

جودى / خلاص مش مهم

وجودى بتمشى

   فهد  / جهزى بنفسك

وجودى بتبصلو ومش مصدقة وفرحانة اوى

و بيخرج وبيروح على عربيتو

.
      **********************************

سراج فى مكتبو والباب بيخبط

سراج / ادخل

وبيدخل العسكرى

العسكرى / فى وحدة برة عوزة تعمل محضر سرقة بس عوزة تقابل حضرتك

سراج / مش فاضى خلى اى حد يعمل المحضر

ريم / سراج

وسراج بيبص على الباب وبيشوف ريم بتعيط وبيروح عليها بسرعة

سراج / روح انت هات لموون يلا روح

وريم بتترمى فى حضن سراج بتعيط

سراج / ريم فى اية اهدى

ريم / انا كنت خرجة من السوبر ماركت وفى اتنين شباب وقفونى وسرقو منى الشنطة

وريم بتعيط وسراج بيروح يمسحلها دموعها

سراج / خلاص اهدى اوصفيلى شكلهم اية بس

وبيدخل العسكرى ومعاة العصير

سراج / قدم العصير وروح هتلى صور كل العيال الى فى حى الزهراء فى المهندسيين بسرعة

العسكرى / تمام يافندم

سراج / اشربى العصيير واهدى شوية

وبيدخل العسكري ومعااة صورالمجرميين وسراج بياخد الصور وبيوريها لريم

ريم / هم دوول هم الى اخدو منى الشنطة

وهى بتشاور على الصور

سراج / عسكرى

والعسكرى بيدخل وسراج بيقولو على المجرميين

سراج / ربع ساعة ويكونو عندى

والعسكرى بيمشى وسراج بيدى العصيير لريم

سراج / اشربى يلا متقلقيش

وريم بتاخد العصيير من سراج وسراج مش بيشوف الدبلة  بتاع جوزهم فى اديها و بيبصلها اوى وبيمسك اديها

سراج / فيين الدبلة

ريم / الدبلة انا كنت مستعجلة وانا نزلة ونسيتو

سراج / نستية بردو

ريم / انا نسيتها انا انا

وسراج بيعرف انها بتكدب علية من عيونها وهو ماسك ايديها وبعصبية بيتك على اديها شوية

ريم / ااة ايدى

وسراج بيرفع حرف البلوزة بتاعها وبيشوف ان اديها مجروحة

سراج / اية دة

ريم / لما اخدو منى الشنطة حدفونى على الارض وايدى

وسراج بيجيب علبة الاسعافات الى فى المكتب وبيطهر الجرح وبيربط

سراج / متقلقيش يا مدام شنطتك هترجعلك

وريم بتبص لسراج علشان بيكلمها رسمى اوى

ريم / سراج انا قولتلك انى نسيتو انت مش مصدقنى لية

سراج / ريم لو حبى تمشى هخلى حد يوصلك ولما الشنطة ترجع هبعتها ليكي بيت اهلك

ريم / لا مش همشى

سراج / برحتك احنا هنا فى خدمة المواطنيين

وريم متعصبة اوى وبيدخل العسكرى ومعاة اتنين من المجرميين وريم بتخاف منهم

ريم / هم دوول اة هم الى اخدو منى الشنطة هم

المجرم / ياسراج بية الست دى كداابة احنا كنا فى البيت عندى وحضرة العسكرى  جايبنا من البيت

سراج / اخرس يلا انت وهو

ريم / والله هم انا متاكدة

سراج / اهدى خلاص

المجرم بيتحرك فى اتجاة ريم بعصبية

المجرم / انتى كدابة انتى مشفتناش قبل كدة

وريم بتصرخ وخافت اوى وسراج بيروح على المجرم وبيضربو بالقلم وريم مش مصدقة ان سراج بالعنف دة لان المجرم وقع على الارض

سراج / انتو عرفيين دى بتكون ميين دى المدام يا حمار انت وهو انا كنت سايبكو بمزاجى مش اكتر

وسراج بيضربهم تانى وريم بتعيط وبتخاف اوى

ريم / سراج حرام عليك خلاص سبهم

سراج / عسكرى خدها على المكتب التانى يلا

والعسكرى بياخد ريم وبيوديها على مكتب تانى وريم قاعدة فية وخايفة وبعد شوية سراج بيدخل وريم بتقف وباين عليها الخوف

سراج / كمان شوية الشنطة هتكون عندك تعالى

وريم بتمشى وره سراج وبيروحو تانى على المكتب بتاعو وريم بتبص على المكان الى المجرميين كانو وقفيين فية

سراج / انتى مش نوية تعقلى بقي

ريم بتتخض

ريم / انا معملتش حاجة والله

وسراج بيبصلها اوى وبيعرف انها خافت لما ضرب المجرميين قدمها

سراج / انتى هترجعى البيت امتى وتبطلى الى انتى بتعملية دة
ريم / انا انا كنت حبة افضل عند بابا شوية علشاان علشان

سراج / بصوت عالى علشان اية

وريم بتعيط وسراج بيروح عليها وريم بتخاف منو
وسراج بيخدها فى حضنو اوى

سراج / بس خلاص اهدى اسف مكنش قصدى خلاص خليكى عند اهلك لحد ما تكونى انتى محتاجة انك ترجعى وهتلقينى مستني خلينى اوصلك

.
      **********************************

فى بيت ديمة

 فى اوضتها وبتلبس فستان اصفر قصيير ومعاها بسمة

بسمة / طلعة زى القمر

ديمة  / مش عارفة حاسة ان رجلى مش شيلنى ابدا

بسمة / انا لازم اقرصك فى ركبتك الاول

و بتقرص ديمة وبيضحكو وبتدخل فايزة الاوضة وبتبص لديمة

ديمة / ماما شكلى اية

فايزة / زى القمر يا حببتى ربنا يحميكى

وبيسمعو بابا الشقة بيتفتح وبيخرجو وبيكون سراج

سراج / واااو اية دة اية الشياكة دى

ديمة / اتاخرت اوى

سراج / كان فى مشكلة كدة وكان لازم احلها بنفسى بابا فيين

فايزة / بيجهز جوة

ديمة  / انت لسة هتقاعد يلا روح غير هدومك بسرعة الناس زمنها جاية يلا

و بتشد سراج فى اتجاة اوضته

سراج / تب خلينى اسلم على صحبتك

  ديمة / مش وقتو

سراج / اهلا يا بسمة معلش صحبتك مجنونة

بسمة بتضحك واحمد بيخرج وديمة بتروح على والدها بتعدلو الجرافاتا والباب بيرن

 ديمة  / وصلو وصلو

و لسة هتجرى على الباب

فايزة / انتى ريحة فين  اهدى وخليكى عقلة متعمليش تصرفات غلط يلا روحى انتى و بسمة على المطبخ يلا

واحمد بيروح يفتح الباب وبيستقبلهم وديمة بتبص عليهم من بعيد وبيكون  فهد وعبد العزيز وجودى بس

  ديمة / كويس ان مدام سعاد مجتش معاهم

وفايزة بتروح للبنات المطبخ

فايزة / اعملو القهوة يلا

   ديمة / بس انا مبعرفش

بسمة / تعالى يا هبلة انا هعملها

فهد / انا حابب اعتزر الاول على اندفاعى امبارح فى الحفلة فى الكلام

احمد / انت متعرفش ان سببتلنا احراج قد اية

عبد العزيز / انا كمان ادايقت اوى بس مدام الولاد اختارو بعض لية نعقد الاشياء

جودى / طنط ممكن اروح لديمة

و فهد بيبص لجودى وجودى بتبص للارض وبتسكت

فايزة / تعالى يا حببتى معايا

وجودى بتروح مع فايزة على المطبخ

جودى / مبرووك يا ديمة

وديمة بتشوف جودى وبتروح عليها وبتحضنها

 ديمة / انا اسفة على لغبطة الى حصلة فى الحفلة امبارح

جودى / بس دة كان احلا خبر سمعتو فى حياتى ان فهد يحب من تانى

 ديمة  / اية من تانى

جودى / انا بقصد يعنى

فايزة / ديمة ابوكى بيطلب القهوة يلا

بسمة / خدى القهوة يلا روحى

وديمة خايفة اوى

  ديمة / احسن تقع منى انا خايفة خديها انتى يا ماما

فايزة / بطلى دلع ويلا اخرجى وخلى بالك ماشى

وجودى مرتبكة علشان كانت هتقع بلسنها قدم ديمة وبيخرجو  
وجودى وبسمة  وره ديمة وهى ماشية براجة اوى وبتروح عليهم وبتبص لفهد و  بيبصلها اوى وبيبص على الفستان بتعها علشان قصيير اوى وبيبص لولدو وعبد العزيز باين علية مدايق و بتقدم القهوة لوالدها الاول

احمد / لا قدمى القهوة لعمك عبد العزيز الاول

 وديمة  مكسوفة اوى وبتقدم القهوة لعبد العزيز وبعدية فهد و لسة هياخد القهوة وبيلمس اديها وديمة بترتبك والصانية بتتهز واحمد بياخد منها الصانية وبيحطها على التربيظة

و وبتقاعد جمب ولدتها ومرتبكة اوى ومديقة من فهد علشان هو السبب الى خلها ترتبك وهى ماسكة الصانية وبتبصلو اوى و بيبصلها و عبد العزيز بيطلع علبة من جيبو

عبد العزيز / مدام احنا متفقين على كل حاجة يبقي لية نستنى اكتر

وعبد العزيز بيدى العلبة لفهد وفايزة بتزغرت والكل مبسووط اوى و فهد بيقف وبيروح على ديمة وديمة بتقف قدمه
 و بيطلع خاتم الماس جميل وبيلبسو لديمة و بتلبسو الدبلة بتعتو و فهد  بيبوس اديها قدمهم

والكل فرحان اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات