إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة12💔

🍁  الحلقة   ١٢  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد فى الشركة  والسكرتيرة بتدخل ومعاها ملف 

السكرتيرة / الملف الى حضرتك طلبتو 

و بيخدو منها وبيشورلها انها تخرج والسكرتيرة لسة وقفة 

فهد  / حضرتك وقفة لية روحى شوفى شغلك 

السكرتيرة / انا كنت عوزة اخد اجازة يوميين 

فهد  / مرفووض

والسكرتيرة وقفة مديقة اوى حتى مكلفش نفسو وسالها اسباب الاجازة 

السكرتيرة / بس اختى رجعت من فرنسا وكنت عوزة 

   فهد  / انتى فكرة نفسك فيين لو عوزة تخدى اجازة خديها اجازة على طول 

السكرتيرة / اسفة يا فندم

والسكرتيرة مديقة اوى وبتخرج و فهد مدايق اوى علشان فى عملاء كتيير قفلو شغلهم مع الشركة وفهد مشغوول اوى وبيجيلو تليفون 

فهد  / الو 

وبيكون عبد العزيز 

فهد    / بابا نعم 

عبد العزيز / جهزت كل حاجة علشان خطوبت اختك 

  فهد  / كل حاجة جاهزة يا بابا من بكرة هيبدا الشغل فى القصر

و بيقفل التلفون مع ولدو وقاعد بيفكر ومدايق اوى 

.
      **********************************

ديمة فى مكتبها وبتمسك الملف بتاع الشغل وبتبدا تقرا 

ديمة / اية لا مستحيل 

ماريا / فى اية مالك 

ديمة / شفتى الملف دة 

وماريا بتاخد الملف وبتقرء الى فية 

ماريا / وفيها اية 

ديمة / اقراى الاسم 

ماريا / ديمة  دة شغل 

ديمة بتاخد الملف وبتروح على مكتب هشام وبتدخل على طول وبتحط الملف قدم هشام المدير 

ديمة / اسفة مقدرش استلم الشغل دة 

هشام / يعنى اية متقدريش 

ديمة / بعد الى حصل ازاى انا هقدر لالا مستحيل اروح كمان برجلى لالا 

هشام / دة شغل 

ديمة / اسفة 

هشام / وانا كمان اسف دة شغل وانتى مسؤلة عنو 

ديمة / يبقي الاستقالة بتعتى هتكون على مكتب حضرتك 

هشام / اوكى ومعاها ٢ مليوون 

ديمة / اية

هشام / علشان تنهى العقد بتاعك شرط ٢ مليوون 

ديمة / بس انا 

هشام / اتفضلى على مكتبك وشوفى شغلك يلا ومش عاوز اسمع اى شكوة منك كفاية الى عملتية فى الحفلة 

وديمة مديقة اوى وبتروح على مكتبها وبتفكر ومتوترة جدا 
وبتفتكر فهد لما كان معاها فى الاوضة وجريت علية وحضنتو و بتحط اديها على وشها وبتفتكر الى حصل فى الحفلة 

ديمة / لالالا مستحيل لالا

ماريا /  انتى كويسة 

ديمة / مش عارفة لية حظى بيوقعنى معاة 

ماريا / مع ميين 

ديمة / لا مفيش

و  بتفتح الملف تانى وبتبدا تشتغل فية 

ماريا /  انا ريحة المخزن لو محتاجة حاجة 

ديمة / لا انا لازم اروح المكان الاول 

ماريا / اوكى بالتوفيق بااى 

ديمة / ماريا ماريا 

وماريا بتقف 

ديمة/ ممكن انتى تروحى مكانى

ماريا بتبص فى الساعة 

ماريا / للاسف عندى حفلتيين و فرح الشهر ده سورى 

وديمة بتدايق اوى وبتقاعد بتفكر وبيدخل هشام المكتب

هشام / فين ماريا 

ديمة  / هى راحت المخزن 

هشام /  وانتى بتعملى اية هنا انتى قدم خمس ايام بس وكان الفرووض انك 

ديمةديمة  / انا كنت خرجة حالا 

و بتخرج بسرعة ومعاها الملف واوراق وبتوقف تاكسى 
وبتروح على قصر فهد  وبتقف قدمه ومش قدرة تدخل

.
      **********************************


 ديمة / يلا يا ديمة دة شغلك وانتى قوية يلا يلا 

اسامة / انتى ميين 

وديمة بتتخض 

   ديمة    / انا انا 

اسامة / عرفتك انتى البت بتاعت الحفلة

وديمة بتدايق اوى 

   ديمة  / انا 

اسامة / تعالى اتفضلى انتى جاية هنا 

ديمة    / انا المصممة لحفل خطوبة الانسة جودى 

اسامة / ااة اتفضلى

و بيخدها وبيدخل وديمة بتقف 

اسامة / تعالى انتى خايفة لية احنا مش هنكلك تعالى

وديمة بتبتسم علشان تدارى الخوف وبتدخل  واسامة بيروح على ولدو 

اسامة / بابا الانسة اااا 

   ديمة   / ديمة
 
وعبد العزيز بيبصلها اوى باستغراب

اسامة / هى الى بعتتها الشركة علشان تنظم حفل الخطوبة

عبد العزيز / اهلا يا بنتى البيت بيتك اتفضلى ارتاحى 

وديمة بتقاعد قدمه على الكرسى وباين عليها التوتر 

 ديمة   / انا معرفتش اشكر حضرتك على الى عملتو معانا فى المستشفى و دموعها بتنزل وبتمسحها بسرعة 

عبد العزيز / البقاء لله يا بنتى دة واجب عليا طبعا

عبد العزيز / اسامة فرج ديمة على القصر وكل طلبتها تتنفذ 

وديمة بتقف وبتروح مع اسامة
 
اسامة / هو القصر كبير شوية 

وديمة بتقف على السلم وبتبص على القصر حوليها 

 ديمة / فين اوضة العرووسة 

اسامة /  تعالى معايا

و بياخد ديمة على اوضة جودى وبتكتب حاجات فى الورق 

ديمة / والانسة جودى مش موجوودة كنت حبة اعرف لو يعنى تحب حاجة معينة 

اسامة / خمس دقايق وتكون هنا متقلقيش
 
و لسة هتدخل اوضة تانية 

اسامة / لا استنى دى ممنوعة 

   ديمة / اسفة 

اسامة / لا دى اوضة هتلر 

  ديمة   / نعم هتلر و بتضحك 

اسامة / قصدي فهد
 
وديمة بتبعد بسرعة عن الاوضة واسامة بيبصلها اوى وبيبتسم

اسامة / اية رايك نكون اصحاب 

ديمة  / وانا موفقة بس اكيد لازم تساعدنى 

اسامة  / تحت امرك فى اى وقت 

و بتكمل شغلها ونزلة مع اسامة وبيتكلمو وبيضحكو 
 وهى نزلة بتتكعبل وكانت هتقع وفجاة  فهد  بيظهر وبيمسكها والورق الى معاها بيقع كلو على الارض 
وديمة متفاجا ومش عارفة تتكلم وفهد بيوقفها 

فهد / انتى اية الا جابك هنا 

اسامة / ديمة الى هتنظم حفلة الخطوبة لجودى 

فهد بيقرب عليها بغضب وديمة خافت اوى وبترجع ورى 

عبد العزيز / فهد

وو بيبص لولدو وبينزل وبيسبها 

اسامة / الحمد لله نفتى منو هههة 

وديمة بتحط اديها على قلبها
 
  ديمة   / انتو مستحملينو ازااى فعلا بيشبه هتلر 

اسامة / احسنلك تبعدى عنو خااالص يلا تعالى اوريكى الجنينة
 
و بيخرجو وبيتكلمو وبيهزرو مع بعض وديمة بتشرح لاسامة الافكار بتاعتها  وفهد واقف فى البلكونة بتاعت اوضته وبيبص عليها بغضب وهى بتتفرج على كل الجنينة 

ديمة  / الجنينة هنا تحفة اوى بفكر هنا يكون 

فهد  / الاحسن انك متفكرييش كتيير احسنلك

وديمة بتبص وره وبتشوف  فهد ومعااة جودى 

جودى / انا جودى 

و بتسلم عليها 

 ديمة / انا كنت حبة اعرف عندك فى اى اقتراح او لون بتحبية

جودى بتبص لفهد
 
فهد / كل الملحوظات هتكون عندك بكرة 

 ديمة  / اية رايك تكون الحفلة هنا فى الجنينة الجنينة جميلة اوى 

اسامة / فكرة حلوة

واسامة بيجيلو تلفون وبيروح بعييد 

جودى / هروح اشوف ماما 

وجودى بتمشى وديمة بتتفرج على الجنينة و بتشوف وردة بيضة كبيرة 

 ديمة / الله حلوة اوى

 و راحت علشان تقطفها 

فهد / استنى 

و بتكون قطفت الوردة وبتصرخ 

  ديمة    / اااة 

وفهد بيروح عليها بسرعة وبيمسك اديها واديها مجروحة 
وبيخدها بعنف وبيروح على نفورة الميااة وبيحط اديها تحت الميااة  و بتتالم وبتغمض عنيها وبتحس بحاجة غريبة

 وبتفتح عنيها وبتشوف فهد  بينفخ على الجرح الى فى اديها وديمة نسيت الالم وبتبص لفهد اوى ومش عرفة تتكلم وعنيها علية وبتحس باحساس غريب مسيطر عليها 

   ديمة / خلاص انا كويسة دة جرح بسيط 

وفهد بيبصلها بغضب وبيمسك اديها وبيروح بيها على القصر 

فهد   / جودى جودى هاتى صندق الاسعافات بسرعة 

 ديمة  / دة جرح صغير خلاص 

وفهد بيبصلها بغضب وديمة بتحس بوجع فى اديها بيزيد

 ديمة  / اااة ااااة 

وجودى بتجيب الصندوق وفهد بينضفلها الجرح وبيفتح علبة صغيرة وبيحط منها على الجرح 

جودى / انتى مسكتى الورد 

   ديمة  / هو جرح صغيير بس مش عارفة هو 

جودى / الورد دة مسمم 

 ديمة    / اية 

جودى / متخفييش 

فهد / علشان متمسكيش حاجة مش بتعتك

اسامة  بينزل

اسامة / نسيت اقولك علية 

وفهد بيسيب ايد ديمة بعنف 

فهد / هتحسى بدوخة بسيطة 

وبيروح على اوضته وبيسبها وديمة بتبص علية لحد ما بيطلع

اسامة / تحبى اوصلك 

 ديمة / لا شكرا انا كويسة اتاخرت لازم امشى

و بتقف وبتحس بدوخة واسامة بيمسكها 

اسامة / خلينى اوصلك يلا

و بياخدها على عربيتو وفهد بيبص عليهم من غرفتو 

    ديمة  / انتو لية تسيبو ورد زى دة فى الجنينة ممكن ياذى اى حد

اسامة / هتلر بيحب النوع دة من الورد

   ديمة   / حتى الورد

اسامة / بتقولى حاجة

ديمة  / لا

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات