إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة11💔

🍁   الحلقة  ١١   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وبيقفو مستنين برة اكتر من ٤ ساعات 

وديمة بتبص لفهد وبتقرب منو علشان تشكرو بس  فهد بيبعد عنها ومبيتكلمش معاها وبيخرج الدكتور 

الدكتور / احنا عملنا الى علينا احنا هننقلو على العنايا المركزة دلوقتى ولو عدا علية ٢٤ ساعة وحلتو هتفضل مستقرة يبقي مفيش خوف 

والدكتور بيمشى وبيخرجو يوسف وبيمنعو اى حد يقرب منو اى يلمسو وبينقلة على العنايا المركزة 

وديمة وبسمة و فهد قاعدين قدم الاوضة 

فهد  / روحو على البيت الوقت اتاخر 

ديمة  / لا مش همشى واسيبو ابدا 

بسمة /  انتى وقفة من بدرى كدة هتتعبى روحى انتى زمنهم كلهم قلقنين هناك 

ديمة /  انا مش هقدر اسيب يوسف روحى انتى وطمنيهم 

وبسمة بتاخد ديمة بعيد 

بسمة / انا مش هقدر اسيبك معاة ابدا 

ديمة    /  متخفيش عليا 

بسمة بتبص لفهد اوى و فهد بيبصلها بغروور 

بسمة / لو فى اى حاجة كلميينى 

و بتمشى وديمة بتبص على فهد  ومش موجوود وبتدور علية حوليها ومش موجووود وبتبص بتشوفو جاى من بعييد ومعاة ازازة عصير وبيحطها قدم ديمة من غير ما يتكلم او يبصلها وبيروح يقاعد بعييد
 
والدكتور بيجى يتطمن على يوسف وبيدخل وديمة عنيها على الدكتور وبيخرج 

ديمة / دكتور يوسف عامل اية 

الدكتور / انا مش شايف اى تجاوب مع الاجهزة خالص

ولسة الدكتور بيتكلم وبيسمع صوت من جهاز جمب يوسف وبيجرى على جوة بسرعة وبيدخل معاة ممرضة ودكتور تانى  

وديمة بتعيط وعنيها على يوسف وفهد بيقرب وبيشفهم بيغطو وش يوسف
 
ديمة / هم بيعملو اية 

والدكتور بيخرج 

 ديمة / دكتور انتو 

الدكتور / البقاء لله 

وديمة بتصرخ وبتبعد الدكتور من قدمها وبتجرى على يوسف 
وبتشيل من على وشو 

ديمة  / يوسف رد عليا يووووسيييييف

و بتنهار من العياط وماسكة فى يوسف اوى والدكاترة بيحولو يبعدوها و فهد مصدوم وواقف مكانو وبيبص لديمة وهى منهارة من العياط وبيقرب منها خطوة خطوة وكان فى مغنطيس بيشدو ليها 

والدكاترة مسكين ديمة من اديها وفهد بيروح عليها وبيمسك اديها الاتنين وديمة بتبصلو ومصدومة 

ديمة  / يو س ف ي 

وديمة  بيغما عليها فى حضن فهد 
 
فهد  /ديمة    ديمة  دكتور 

والدكتور بيروح عليها وبيديها حقنة وبيخدو ديمة على اوضة تانية وفهد معاها قاعد فى الاوضة وبيبص عليها وهى نايمة وبتهلوس وفهد بيروح عليها وبيشيل شعرها من على خدها 

وديمة بتفتح عنيها وبتشوف فهد  قريب منها وبتعيط اوى 
وفهد مش عارف يقول اية وبيرجع خطوتين  وديمة بتقف وبتجرى علية وبتحضنو اوى ومنهارة من العياط وفهد  بيرفع ايدو علشان يحضنها بس بينزل ايدو تانى وديمة  بيغما عليها تانى من اثار الحقنة

فهد / ديمة     ديمة

وبيشلها وبينيمها على السرير وديمة  بتفتح عنيها تانى وبتعيط 

ديمة / انا انا الى لقيتو قدم الملجا كان صغنون اوى كان عنده  واول ما قربت منو مسك ايدى على طول 

وديمة بتعيط 

فهد / ارتاحى 

و بتنام تانى وموبيلها بيرن و فهد  بيروح علية وبيكون سراج 

وفهد بيرد علية وبيقولو على الى حصل و بيفضل قاعد فى الاوضة بتاعت ديمة وبيوصل سراج ومعاة فايزة واحمد وبيجرو على ديمة وفهد بيسبهم وبيمشى 

وبيخرج من الميتشفى وبيقاعد فى العربية وبيسند راسو  وبيفكر و بعد شوية بيشوف اهل ديمة سندنها و بتعيط وبيخدوها على العربية وبيمشو وفهد كمان بيتحرك وبيمشى

.
      **********************************


بعد ثلاث ايام 

ديمة فى اوضتها مبتتكلمش مع حد خالص وفايزة بتدخلها

فايزة /  يلا يا حببتى اشربى كوبية اللبن دى 

ديمة     / ماما مش عوزة 

فايزة / علشان خاطرى 

  ديمة  / ماما قولتلك مش عوزة متغصبيش عليا لو سمحتى 

فايزة / مش معقول كدة بقالك كام يوم على الحالة دى ولا بتكلى ولا بتشربى ولا بتخرحى من الاوضة حتى انتى عوزة اية عوزة تموتى نفسك 

وديمة بتعيط
 
احمد / فايزة سبيها براحتها 

.

      **********************************

فى الليل ديمة قاعدة على سوار البلكونة كالعادة وبتفكر وبتلمح حد واقف بعيد بيبص عليها 

   ديمة   /يوسف

و بتجرى على تحت بسرعة

 يووسيييف يوسييف 

وبيكون فهد  وبيسنخبي وبيروح يركب عربيتو وبيمشى 

.
      **********************************

فى الصباح فى جواب بيوصل لديمة من الشركة واحمد بيقرا الجوااب
 
فايزة / فى اية 

احمد / بيطلبو من ديمة انها ترجع الشغل وبيهددوها ان فى شرط جزائى ٢ مليوون جنية فى العقد بتعها 

فايزة / اية ٢ مليون جنية 

احمد / يعنى هيغصبو عليها انها ترجع الشغل لا مستحيل انا هرفع قضية عليهم البنت تعبانة 

فايزة / استنى يا احمد يمكن دة الحل الوحيد الى ممكن يخرج ديمة من الى هى فية دة 

احمد / اية 

فايزة / افهمنى يا احمد يمكن  لما ترجع الشغل تقدر تنسى

واحمد بيفكر 

احمد / فعلا عندك حق لما  كانت فى الشغل كانت مبسوطة اوى بس كانت بتتعب فعلا  بس بتكون مبسوطة

واحمد بيدخل لديمة هو وفايزة  و ديمة وقفة فى البلكونة وبتفتكر الخيال الى شافتو بالليل

احمد / ديمة 

ديمة      / بابا 

احمد / سرحانة فى اية 

ديمة    / لا مفيش عادى بما ان انتو الاتنين عندى يبقي فى حاجة 

احمد / بنتى طول عمرها زكية طلعة لابوها 

فايزة بتبص لاحمد اوى 

احمد / لامها كمان 

وديمة بتضحك 

احمد / ايوة كدة خليكى اضحكى على طول 

فايزة /  الجواب دة جالك النهاردة

وديم بتاخد الجواب وبتقرا 

  ديمة   / ازاى دة 

احمد / القانون كدة مينفعش تتخلى عنهم فى اى وقت كدة 

  ديمة   / بس يا بابا انا فكرت ان بعد الى حصل فى الحفلة 

احمد / الى حصل حصل يا بنتى 

ديمة     / بس انا مش هقدر اروح الشركة تانى بعد الى حصل
 
فايزة / خلاص خدى الجواب معاكى وروحى اتكلمى مع المسؤال 

ديمة     / بابا انت تعرف القانون كويس اتصرف انت 

احمد / بس فى حاجات القانون بيقف عندها 

فايزة / احمد يلا احسن هتتاخر انت عندك محكمة كمان ساعة 

وفايزة بتاخد احمد وبيخرجو 

وديمة مسكة الجواب ومش عرفة تعمل اية وبتدايق اوى وبترمى الجواب على السرير وبتقف فى البلكونه وبتفكر 

.
      **********************************

فهد بيخرج من اوصته وبيسمع صوت اسامة عالى اوى 
وجودى بتخرج من اوضة اسامة وبتعيط وبتبص لفهد وبتنزل بسرعة على تحت وفهد بيبص على اوضة اسامة

 بيشوفو نايم على السرير ودى مش عادت اسامة انو ينام لحد دلوقتى كان بيصحى من قبل طلوع الشمس وبيبقي فى لعب الرياااضة اكتر من ٣ ساعات متواصليين 

وفهد بينزل وبيسيبو وبيشوف ولدو قاعد 

فهد  / بابا انا رايح الشركة
 
عبد العزيز / انا بثق فيك يا ابنى انك هتقدر تعدى من المحنة الى الشركة بتمر بيها دى 

فهد باين علية الحزن وبيوطى يبوس ايد ولدو وبيخرج 

سعاد /  فهد مش هيفطر 

عبد العزيز / سيبى فهد فى حالو 

وسعاد بتسكت وبتروح على المطبخ لجودى 

والباب بيرن وجودى بتخرج بتروح تفتح الباب وبتتفاجا جدا
 
شاكر / عملة اية يا بنتى 

جودى /انا انا 

شاكر / الوالد موجوود 

جودى / بابا اة اتفضلو وبيدخل شاكر وعمر ابنو

عبد العزيز بيشفهم وبيقف 

عبد العزيز / اهلا اهلا اتفضلو

وعبد العزيز بيبص لجودى الى لسة وقفة وجودى بتروح بسرعة على المطبخ  و شاكر وعمر بيقاعدو مع عبد العزيز 

شاكر / انا جاى النهاردة علشان اعتزر لصديق عمرى على الى حصل

عبد العزيز / الى حصل فى اية

شاكر / انى نهيت ارتباط الاولاد بالسرعة دى واتاثرت بكلام الناس

عبد العزيز بيبتسم 

عمر / عمى انا كمان بعتزر على الى حصل ياريت تقبل
 الاعتزار دة وتقبلنى اكون اخ لفهد واسامة 

وعمر مكسوف من عبد العزيز وحاطط وشو فى الارض 
 و عبد العزيز بيقف وبيروح يحضن عمر 

عبد العزيز / انا متاكد انك هتكون ابنى الاعتزار عمرو ما كان بيقلل من اى حد الراجل الحقيقى هو الى لما يغلط يعترف بغلطو هى دى الرجوولة يا ابنى 

شاكر / خلاص الخميس الجاى يبقي خطوبت الاولاد

عبد العزيز / معنديش مانع 

شاكر مبسوط هو وعمر اوى وسعاد بتخرج ومعاها القهوة وبتروح تقدمها

شاكر / المرة الجاية هنشرب الشربات

وسعاد ابتسمت وبتروح 

شاكر / يبقي احنا لازم نروح دلوقتى علشان فى حاجات كتيير وهنكون مشغوليبن صح يا عريس
 
عبد العزيز / بس انا عندى شرط

شاكر ابتسامتو اختفت وبيبص لعمر 

عبد العزيز / يكون الخطوبة هنا فى القصر عندى

وشاكر ابتسم 

شاكر / وهو كذالك معندناش اى مانع طبعا

وعمر وشاكر بيمشو 

.
      **********************************

ديمة بتروح على الشركة وبتدخل وكل الموظفيين بيبصلها اوى و مديقة من نظرات الناس ليها اوى و ماريا بتشوفها  

ماريا / ديمة حمدالله على سلمتك كدة تسبينى من غير ما تقولى حاجة
 
  ديمة   / اسفة بس الظروف الى حصلت دى 

ماريا / ياشيخة ياما حصل معايا اكتر من كدة كمان دة انا مرة خلييت عريس وعرووسة يتطلقو يوم فرحهم هههههههة 

وديمة بتضحك 

ديمة     / انا ريحة للمدير  

ماريا / خلى بالك شكلو متعصب النهاردة 

   ديمة  / ربنا يستر

و بتروح للمديير وبتخبط على الباب

هشام / ادخل 

و بتدخل وهشام مشغوول اوى ومعااة ورق كتيير

   ديمة   / احم احم

وهشام بيبص لديمة  من فوق النظارة بغضب 

 ديمة    / استاذ هشام انا 

هشام /انتى مستهترة ومعندكيش اى حث بالمسؤلية 

   ديمة   / انا اسفة بس الى حصل فى الحفلة والله انا 

هشام / اتفضلى دة اوردر جديد وياريت متغزلنيش المرة دى

وديمة بتمسك الملف 

ديمة / بس انا 

هشام / مش عاوز بس يلا على مكتبك وممنوع اى غلطة انتى فاهمة

ديمة      / حاضر 

هشام / انتى هتفضلى وقفة كدة ولا اية 

ديمة     / انا لا 

هشام / على مكتبك يلا
 
و لسة هتخرج 

هشام / استنى 

ديمة  بتقف 

هشام / شغلك عجب ناس كتيير اوى برافوو 

وديمة بتخرج ومتفاجاة من الى حصل وبتروح على المكتب بتعها وبتشوف جان مقرب من ماريا اوى 

ديمة    / اسفة انا 

ماريا / ههههة تعالى تعالى 

وماريا بتروح تمسك ايد ديمة  وبتدخلها 

جان / انتى النهاردة مش هتقدرى تهربى 

 ديمة     / اهرب 

جان / انا عزمكو على الغداء علشان النهاردة عيد جوزنا

وديمة بتبتسم اوى 

جان / بقلنا خمس سنيين 

ماريا / خمس سنين فى حبنا 

جان / وكل سنة بتكونى احلا من السنة الى قبلها

ماريا بتقرب منو 

جان / احم احم احنا فى المكتب

وبيضحكو 

جان / هروح اسلم الملف دة للارشيف ونخرج على طول

وديمة بتسيب الملف على المكتب وبتروح مع ماريا 

ماريا /  فى اية مالك شكلك زعلان 

   ديمة  / انا لا مفيش بس فى حاجات غيرت حياتى شوية 

ماريا / المهم اننا نتعلم منها 

ديمة سرحانة 

ماريا / اييية انتى سرحانة فى اية 

جان / يلا انا جاهز خلونا نمشى 

وبيخرجو هم التلاتة وبيروحو يتغدو مع بعض ومبسوطيين اوى وديمة بتضحك على جان وماريا بيعندو فى بعض هم التنين 

ديمة / انا حاسة انى قاعدة مع تومى و جيرى 

جان / شفتى خليتى ديمة تضحك علينا 

ماريا / المهم انها بتضحك 

وديمة بتبص لماريا اوى 

      ديمة / شكرا

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات