إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة13💔

🍁   الحلقة   ١٣  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

 اسامة  بيوصل ديمة على بيتها و بتطلع وبتدخل وبتشوف ناس غريبة عندهم 

فايزة / اهلا يا ديمة تعالى يا حببتى 

ديمة مش عارفة ميين دوول وبتبص لولدتها 

فايزة / اية مش فكره طنط ابتسام الى كانت جارتنا 

ديمة     / ااة اهلا وسهلا يا طنط 

فايزة / ودة طارق ياما كنتو زمان بتلعبو مع بعض 

طارق / عاملة اية يا ديمة بقالى كتير مشفتكيش 

  ديمة  / طارق انت كبرت اوى انا معرفتكش خالص فاكر لما مكنتش راضى تلاعبنى بالكورة معاك وكعبلتك برجلى ووقعت وبنطلونك اتقطع هههههة 

فايزة / ديمة تعالى عوزاكى 

   ديمة   / استنى يا ماما فاكر لما كنت 

فايزة بتاخد ديمة بسرعة على المطبخ 

   ديمة   / فى اية يا ماما 

فايزة/انتى اتجننتى ممكن متفتكريش اى زكريات تانى وتتكلمى بادب شوية الى عمالة تتتريقى علية دة بش مهندس معمارى قد الدنيا 

 ديمة     / وانا مالى 

فايزة / هم جيين يطلبو ايدك 

  ديمة    / قوللهم ايدى مش فاضية النهاردة 

وفايزة بتضرب ديمة  على كتفها 

فايزة / مش وقت لسانك دة ابدا اتكلمى بادب معاهم انتى فاهمة وبلاش الحركات الى انا عرفاها دى ماشى حطى ميكاب هادى وظبطى شعرك 

وفايزة بتخرج بسرعة وديمة مديقة وبتروح على اوضتها 

فايزة / اهلا يا حبيبى اهلا لا يا ابتسام انا زعلانة منك كدة متكلمنيش المدة دى كلها

.
      **********************************


فهد فى اوضته وجالس على التاب وبيشتغل وبيسمع جودى صوتها عالى وبيطنش وبيكمل شغل بس بيسمع اسامة كمان صوتو عالى وبيخرج من اوضته 

جودى  / اسامة طب ممكن تقولى بعد مارفضو الخطوبة ازاى 

اسامة/عرفو انهم غلطنيين واتاسفو لبابا انتى متعرفيش عمر هو شاب كويس طب اتكلمى معاة ولو مرتحتيش نقدر نتكلم مع بابا 

جودى / بس انا محبوش انا مش هقدر اعيش مع حد من غيير حب 

وفهد  بيدخل فجاة وبيمسك ايد جودى بعنف 

فهد / مفيش حاجة اسمها حب ماشى 

جودى / انا 

اسامة / فهد اهدى سيب اديها 

وفهد بيبعد اسامة بعنف 

فهد / الا عوزو بابا هو الى هيكوون بابا شايف ان بالجوازة دى فيها مصلحة ليكى ولينا يبقي كلامو هيتنفذ انتى فاهمة

وفهد متعصب اوى وجودى اديها بتوجعها 

فهد / مش عاوز اسمع كلمة حب دى تانى انتى فاهمة

و  بيسيب اديها وجودى بتعيط وبتجرى على اوضتها بسرعة 

اسامة  / برافووو برافوو عليك انت كدة صح المهم ان كلام بابا هو الى يتنفذ وبس وبلاش نفكر فى مشاعرها ابدا اية رايك نحفرلها قبر وندفنها احسن 

فهد بيبص لاسامة وبيمشى ومبيردش علية واسامة متعصب اوى وبيضرب الكرسى برجلو

.
      **********************************

فى بيت ديمة

ديمة بتخرج من اوضتها ولبسة بيجامة خضرة وملغبطة شعرها وبتروح تقاعد جمب طارق وبتخبطو على كتفو 

ديمة  / طارق قولى بقي اخبار شغلك اية 

طارق / انا الشغل اة الحمد لله 

ديمة / بس بقي احنا لازم نروح نشتغل فى الخليج هناك الشغل كتيير اوى 

ابتسام / اية لا ابنى مش هيسافر 

   ديمة   / لية ان شاء الله 

فايزة / ديمة انتى بتعملى اية 

  ديمة   / استنى يا ماما انتى لما نشوف حماتى المستقبلية بصى يا حماتى اولا لما نسافر انا وطارق نشتغل برة مصر مش عوزة اشوف وشك
 
فايزة / ديمة  لا انتى زوتيها اوى روحى على اوضتك 

طارق / يلا يا ماما خلينا نمشى 

ديمة    / رايح فيين استنى اعملكو العصيير 

ابتسام / احنا شربنا بما فية الكفاية يلا يا طارق يلا

وابتسام بتاخد ابنها وبتمشى وفايزة بتبص لديمة بعصبية 
وديمة بتحدفلها بوسة على الهوى وفايزة بتجرى وره ديمة بالشبشب 

فايزة / انتى عوزة تجننينى 

    ديمة  / ماما براحة استنى ماااماااا ااة ااة 

و بتجرى فوق الكراسى وبتضحك

ديمة / ماما انا قولتلك مش عوزة اتجوز من حد بياخد ماما معاة علشان يروح يتقدم لحد انا عوزة واحد يكون جرئ ورومنسى ويكون هييرو 

فايزة بتنهج منها 

فايزة / بصى يا بنتى انا خلاص تعبت منك اعملى الى انتى عوزاة ولما اشوف ميين الشخص دة الى امو دعية علية وهيتجوزك انتى يا هبلة

وديمة بتروح على امها وبتبسها 

ديمة / انا هيجيبو لحد عندك وهقولك اهو ياماما هو دة الى قلبى بيدق علشانو 

فايزة / اااة لما امووت بقي
 
  ديمة   / بعد الشر عنك يا حببتى انتى

و بتبوس امها

ديمة / هدخل اشيل الى انا عاملة فى نفسى دة ااااة انا تعبانة وهنام تصبحى على خييير 

وفايزة بتبص لديمة وهى دخلة اوضتها فايزة زى اى ام خايفة على بنتها وقلبها مش متطمن ابدا

.       **********************************

وديمة بتروح بتنام  وبتحلم بفهد انو بيجى يخبط على شباك اوضتها وهى نايمة وبيخدها على حصان ابيض وبيجرى بيها وديمة مبسوطة اوى وبيقفو فى صحراء وبيشلها  وبينزلها

 وبيمسكها من خصرها وبيبعد خصلات شعرها من على خدها 
وفجاة فهد  بيمسك حاجة من جمب خدها وديمة بتتخض وفهد بيفتح ايدو وبتكون حشرة كانت هتقرصها وهو مسكها قبل ما توصلها و بتحضنو اوى ومبسوطة

 و بتصحى من نومها وبتشوف انها بتحضن الدبدووب بتعها وبتتخض 

    ديمة / اية ده انا بحلم بية لالا مش معقووول يارب ياارب حتى فى الحلم لا مش كفاية بشوفو فى كل حتة قدمي  

وفايزة بتدخل عليها الاوضة 

فايزة / اية مالك بتكلمى نفسك من الصبح كدة لية 

ديمة    / انا بس حلمت حلم غرييب اوى

 واحمد بينادى على فايزة 

فايزة / يلا علشان تفطرى قبل ما تنزلى وبطلى الاحلام الى انتى فيها دى

.
      **********************************

فى القصر فهد  فى اوضته قاعد على التاب بتاعو وولدو بيدخل علية  وبيقف بسرعة 

فهد / بابا اتفضل 

عبد العزيز / ياريت تخليك النهاردة فى القصر 

فهد  / بس انا عندى شغل كتيير 

عبد العزيز / مش اهم من خطوبة اختك انا وامك مسفريين الفيووم نعزم اعمامك وممكن نتاخر 

فهد  / حاضر يابابا 

وعبد العزيز لسة هيخرج

عبد العزيز / مش محتاج اقولك بلاش مشاكل وحاول تكون هادى 

فهد بيبص لولدو
 
فهد / حاضر ياابابا 

وعبد العزيز بيخرج وفهد بيقفل التاب بعصبية وبيروح ياخد دووش 

.
      **********************************

ديمة معاها عمال وبتروح على القصر وبتدخل 
 
 ديمة/ استنو دة هنا بصو من فووق اااة من هنا لالا خد دة هناك

العامل / يا انسة نحط دة فيين 

ديمة     / فووق فووق هناك يلا بسرعة

و بتلف وبتتفاجا بفهد واقف وره و بتخاف وبترجع  خطوتيين 

فهد / انتى ممكن تعملى اى حاجة بس من غيير صووت

 بتهز رسها بنعم وبتجرى بسرعة بعييد وبتخبط فى اسامة
 
اسامة / اهدى اهدى برااحة

ديمة   / خضتنى هتلر مش هيسبنى فى حالى ابدا 

واسامة بيبص لفهد اوى وفهد بيبص عليهم وهم بيتكلمو 

اسامة/ طب يلا احسن بيبصلنا

و بياخد ديمة وبيطلعو فووق 

اسامة / قوليلى بقي انا اساعدك فى اية يا صديقتى

و بتشرح لاسامة علشان هيعلق اكسسوار على الحيطة 
و بيبدا يشتغل معاها وفهد قاعد تحت وماسك الاب بتاعو 
وقاعد بيشتغل و بتبص علية من فووق 

اسامة / ديمة    ديمة شوفى دة هنا

و سرحانة واسامة بياخد بالو انها بتبص على فهد و بيروح لديمة
 
اسامة / اية سرحانة فى اية 

   ديمة   / انا لا بس كنت نفكر احط حاجة هناك

و بتهرب من اسامة وبتشوف اوضة فهد مفتوحة وفى حاجة جواها بتشدها انها تدخل تشوف و بتبص حوليها ومفيش حد وبتدخل الاوضة  منظمة جدا وبتشوف البورنس بتاعو على السرير وبتشوف صورته  محطوطة جمب السرير و بتقلد الحركة الى و عملها فى الصورة 

ديمة / حتى فى الصورة متعصب 

و لسة هتلف علشان تخرج بتسمع حد بيفتح الباب وبتجرى بتستخبي جمب الدولاب وبتكتم نفسها و فهد بيدخل وبيدور على حاجة وبيشوف  تراب على القميص وبيقلع القميص 

وديمة بتشوفه وبتتكسف وبتحط اديها على وشها وفهد لسة هيلبس قميص تانى وبيشفها فى المرايا وبيبص وره وبيشفها وقفة وحطة اديها على وشها 

و فهد  متعصب اوى 

فهد  / انتى بتعملى اية هنا

و بتخاف اوى 

 ديمة  / ياارب ياارب ياارب  مش حقيقى

 وفهد بيمسكها من اديها وديمة خايفة اوى 

فهد / بتعملى اية هنا 

ديمة بتبصلو اوى بخووف ومش عارفة تتكلم خالص وبتحاول تهرب وبتتكعبل وفهد بيلحقها وبيمسكها بين
 دراعو و بتبصلو اوى و فهد بيبصلها والعيوون بتبدا تتكلم 
وديمة كانت مسكة فية بتسيب اديها بسرعة علشان هو مش لبس القميص وفهد  بيوقفها 

ديمة  / انا انا كنت بدور على على 

فهد / هششششش روحى من هنا قبل ما افقد اعصابى يلا 

و بتخرج بسرعة وبتحاول تاخد نفسها 

 جودى / ديمة انتى كويسة 

ديمة / انا انا اة بس تعبت شوية شوفى دة اية رايك 

جودى/ اعملى الى انتى شيفاة صح 

وجودى بتمشى وبتسيب ديمة
 
اسامة / ديمة تعالى شوفى الستاير دى هتحطيها فيين

وديمة بتروح مع اسامة وبتكمل شغل وكل شوية بتبص على اوضة فهد وبعد شوية فهد بيخرج من اوضته ومعااة اوراق 
وبينزل وبيدور على الاب بتاعو ومش موجوود 

وبيدور على ديمة وبيشفها بعيد وبيروح عليها وبياخدها بعيد وبيمسك اديها بقوة وبيسبتهم على الحيطة وبيقرب منها اوى 
وديمة ضربات قلبها بتزيييد 

فهد / قولتلك متلمسيش اى حاجة تخصنى فين الاب بتاعى 
 
ديمة / انا انا ماخدتش حاجة
 
جودى / فهد 

و بيبعد عن ديمة وبيبص بطرف عينو لجودى بغضب 

جودى / الاب بتاعك اهو انا خفت احسن حاجة تقع علية

و بيبص لديمة اوى وبياخد الاب من جودى وبياخد اوراقو وبيخرج الجنينة 

جودى / ديمة انا اسفة 

ديمة مديقة اوى 

ديمة / انا عندى شغل كتير لازم اخلصو

و بتروح مع العماال وبتكمل شغلها والمكان بيبدا تبان ملمحو الجميلة و بتشوف عامل بيركب الزينة على باب القصر 

  ديمة   / لالا مش كدة انزل انت 

والعامل بينزل وفهد بيشفها وهى طلعة على السلم 

فهد   /  مجنونة

وبيتابعها وهى بتعلق الزينة وبتضحك 

عامل / الورد وصل يا انسة 

ديمة خلية هنا انا هخدو 

ولسة العامل بيدخل الورد بكمييات كبيرة وديمة بتخلص وبتزل وبتتكعبل 

فهد / حسبييييى 

وديمة  بتقع على الورد ومبيحصلهاش حاجة بس عنيها على فهد
  
العامل / فيكى حاجة يا انسة 

ديمة/ لا انا بخير 

وبتبص لفهد و هو بيكمل شغلو وبيتجاهل وجدها 

   ديمة / خلينا ندخل الورد دة جوة يلا

و بتشييل الورد مع العمالو بيدخلو 

العمال / هنحطو فيين 

ديمة  / فى اى غرفة فوووق بس حسبو براحة

وبيطلعو العمال الورد وبيدخلوة الاوضة وديمة تعبت اوى 

اسامة فى اوضته وتعبان وبيطلع المخدرات وبياخدها
وبيبص لنفسو فى المرايا ومدايق اوى على حالو الى هو فية 

 و جودى بتدخل علية 

جودى/ اسامة ديمة خلصت وعوزة حد يوصلها علشان العمال مشيوو

اسامة مش متوازن خالص

اسامة/ انا تعبان 

وبيروح يرمى جسمو على السرير وجودى بتروح علية

جودى / اسامة اسامة يلا علشان توصل ديمة بليييز

و مبيردش وجودى بتنزل و ديمة بتاخد الاوراق بتاعتها والشنطة

 ديمة / انا كدة خلصت النهاردة لازم امشى الوقت اتاخر 

جودى / اسفة يا ديمة مفيش حد هنا يوصلك اسامة نايم هتروحى لوحدك ازاى 

   ديمة  / لا عادى انتى لسة متعرفنييش 

فهد  / انا الى اعرفها 

وديمة وجودى بيبصو لفهد
 
ديمة / انا همشى سلام يا عرووسة

و لسة هتخرج 

فهد  / استنى 

ديمة بتخاف وبتقف مكانها و فهد بيخرج وبيركب عربيتو وبيفتح الباب من جوة 

فهد  / يلا اركبى ولا محتاجة حد يركبك

وديمة بتبصلو اوى 

جودى / يلا يا ديمة مينفعش تروحى لوحدك دلوقتى يلا

.
      **********************************

و بتركب وبتبعد اقصى ما عندها منو وكانها هتنط من الشباااك ومش بتتكلم و فهد  كل شوية يسرق نظرات منها وهو بيسووق 

فهد / احسن حاجة عملتيها 

 ديمة   / نعم 

فهد / انى مسمعش صوتك
 
  ديمة    / اولا انت الى طلبت توصلنى ثانيا متفكرش انى بخاف منك

فهد / مبتخافيش 

و لسة بيقرب ايدو بياخد منديل من العلبة الى قريبة منها وديمة بتبعد اوى وبتصرخ 

فهد / واضح جدا 

وديمة بتعدل شعرها وبتخبى وشها علشان ميشفش الابتسامة الى على وشها وبيوصلها البيت وديمة بتنزل 

 ديمة     / شك

و فهد بيسوق بسرعة وبيمشى ومبينتظرش حتى تقولو شكرا 

    ديمة  / مغرووور

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات