إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة العاشرة💔

🍁   الحلقة   ١٠  🍁 

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁


بعد اسبووع ديمة  فى الشركة فى المكتب 

ماريا / وواااو المكان تحفة يا ديمة

  ديمة  / هو اخد منى مجهوود كبير بس النتيجة حلوة اوى 

ماريا / شغلك دة هيفتح للشركة ابواب كتيير 

وديمة مبسوطة اوى 

جان / ديمة الورد وصل 

ديمة  / اااة اوكى سلام انا لازم اروح دلوقتى

و بتخرج وبتروح على عربية مليانا ورد طبيعى جمييل اوى 

السواق / اتفضلي يا انسة كل الطلبية جاهزة 

ديمة   / خلينا نمشى الورد حلو اوى  انا هركب هنا

و بتركب مع الورد وفرحانة اوى وبتلعب بالورد وبتشوف اتنين ولد وبنت على الطريق بيتخنقو  بتحدفلهم وردة 
والشاب بيمسك الوردة بيديها لحببتو وحببتو بتبتسم 

.
      **********************************

.

وبتوصل فى المكان وفهد  بيكون هناك وبيشفها جمب الورد وطلعة حلوة اوى و بتربط شعرها الطاير وبتنزل من العربية وبتساعد العمال ينزلو الور وبتشيل بوكية ورد احمر وفرحانة اوى ولسة هتمشى بتشوف فهد واقف قدمها وباين علية العصبية 

فهد  / اية دة 

 بتبص للورد وبتبتسم 

 ديمة   / دة ورد 

 بيروح عليها وبياخد منها البوكية وبيرمية على الارض وبيدووس علية برجلو

فهد /  انا قولتلك انى بكره الورد الاحمر 

   ديمة   / بس 

وفهد بيمشى وبيسبها ومبيسمعهاش 

 ديمة  / انسان مغروور

و بتشوف وردة سليمة على الارض بتاخدها

ديمة / معلش اصلو هو عدو كل حاجة حلوة مش فاضل غيرك انتى و  بتشمها اوى وبتحطها فى شعرها  خليكى انتى هنا بعييد عنو

.
      **********************************

فى الليل

 يوم تسليم الجائزة و ديمة فى الملجا مع بسمة
 
بسمة / تخيلى قطع الشيك بس علشان رايح للبنات قد اية
 هو رجل اعمال كبير بس صغيير فى نظرى اوى 

ديمة / وانتى ازاى تسكتى ازاى تسمعى الاهانة دى وتسكتى.

وديمة فونها بيرن وبيكون مديرها فى الشغل 

ديمة / الو بس انا رتبت كل حاجة هناك حاضر بسمة انا لازم امشى المدير متعصب وقالى لازم اروح الحفلة علشان لو فى اى مشكلة لازم اكون هناك 

بسمة / بس يوسف كان عاوز يتكلم معاكى 

ديمة / معلش انا اتاخرت اوى 

بسمة / تعالى خلينى اوصلك بالعربية 

ديمة   / اية عربيتك انتى يبقي مش هنوصل لا انا هاخد تاكسى 

بسمة / متخفيش انا لسة جيباها من التصليح
 
و بتاخد ديمة وبيركبو عربية بسمة وهى قديمة اوى وصغيرة
 
بسمة  / عزيزة ونبى متكسفناش
 
   ديمة  / عزيزة حببتى احنا اصحاب وصلينى بسرعة

عزيزة دى العربية بتاعت بسمة
 
  ديمة    / يلا خلينا نمشى
 
وبسمة بتسوق والعربية بطية  اوى وبيوصلو الحفلة

.
      **********************************


   ديمة  / اتاخرت اوى

وفى عامل بيقابل ديمة برة 

العامل / انسة ديمة  فى نقص فى البنات الى هتقدم العصاير 

 ديمة   / ازاى

وديمة  بتبص لبسمة 
 
بسمة  / وبتبصيلى لية 

   ديمة   / انتى صحبتى ولازم تساعدينى 

بسنة بتبص لديمة
 
بسمة  / انا عرفة انك هتجيبى اخرى صح

ديمة بتبوس بسمة  اوى وبيدخلو مع بعض وبتلبس بسمة  نفس اللبس بتاع البنات و بترووح تقدم المشرووبات

.
      **********************************


وعيلة فهد  وصلت 

جودى واسامة وسعاد وعبد العزيز 

وفهد بيروح يبوس ايد ابوة وبياخدهم وبيخليهم يقاعدو على تربيظة قريبة 

عبد العزيز / المكان حلو 

فهد  بيشاور لبسمة  تيجى تقدم عصير وفهد  مبيخدش بالو منها وبسمة بتقدم العصير وبتبص بتشوف فهد وبتتعصب اوى  وبتوقع الصانية من اديها وديمة بتروح بسرعة 

ديمة / بسمة بتعملى اية روحى من هنا

و بتشاور للعامل ينضف بسرعة 

وبسمة  متعصبة اوى 

   ديمة  / انا بعتزر 

فهد  / لو اى غلطة حصلت تانى مش هتعرفى هعمل اية

و بيمشى و يسبها وبيبدا التقديم لفهد وديمة وقفة بتبص علية وهو طالع على المسرح وبيتكلم وبيقول مقدمة ان كل الفضل لولدو فى كل حاجة وانو على طول بيدعمو 

وفجاة الميك بيقف 

و فهد بيبص لديمة و بتاخد ميك تانى وبتجرى علية وبتبدل الميك وفهد باين علية العصبية 

  ديمة   / اسفة اتفضل 

و بتنزل بسرعة وفهد  بيخلص الكلمة بتعتو وبيجى الوزير بيسلم لفهد الجايزة والكل مبسووط اوى وديمة بتسقف مع الناس و بتشوف بسمة  غيرت هدومها وهتمشى و بتروح عليها وبتمسكها 

   ديمة  / بسمة ريحة فيين 

بسمة  / انا لو اعرف انو هنا مكنتش جيت هنا ابدا 

ديمة   / هو ميين 

بسمة بتشاور على فهد  

ديمة   /  فهد 
 
بسمة  / هو دة رجل الاعمال المحترم الى رفضل يتبرع للملجا علشان التبرعات دى ريحة للبنات 

ديمة / اية هو دة قد اية هو انسان حقيير انا كنت اتوقع منو اى حاجة بس مكنتش اصدق انو حقيير للدرجة دى ازاى هو ميستحقش الجايزة دى ابدا المفرووض انو يتحاكم على الى عملو دة 

و بسمة متفاجاة
 
بسمة /  ديمة
 
ديمة / انا لازم افضحو قدم الناس علشان يكون عبرة لغيرو من البشر 

وبسمة بتودى نظر ديمة الناحية التانية وبتشوف الضيووف كلهم وقفيين وسمعنها علشان هى مسكة الميك الى كان بيعلق فى اديها وسمعو كل حاجة والصحافة بتجرى على ديمة 

وبيسالوها اسالة كتيير هى وبسمة و مش عارفة تتكلم 
والوزير بيبص لفهد اوى بعصبية وبيمشى وبيسيبو 
والصحافة بتجرى على الوزير 

الوزير / انا لو كنت اعرف مكنتش جيت هنا ابدا 

والضيووف بيبصو لفهد  نظرة وحشة 

عبد العزيز بيروح على فهد

عبد العزيز / انت فعلا عملت كدة 

فهد  بيبص لديمة وهى مرعووبة ومش قادرة تتكلم من كتر الصحافة والصور
 
فهد / بابا انا 

عبد العزيز / اة ولا لا 

فهد    / اة انا فعلا عملت كدة 

عبد العزيز / انت طول عمرك رافع راسى لفوق اما النهاردة حطيت احترامى كلو تحت يا خسارة يا ابنى كنت فكرك غير كدة 

والصحفيين بيروحو على جودى اختو 

الصحفى / ممكن تقوللنا هو بيتعامل معاكى فى البيت ازاى

وفهد بيتعصب اوى وبيضرب الصحفى بالبكس وعبد العزيز بيزعق 

عبد العزيز / فهد

و فهد  بيبص لولدو وبيقف وبيسيب الصحفى ومتعصب اوى 
وعبد العزيز بيروح لديمة وبسمة
 
عبد العزيز / انا بعتزر على الى ابنى عملو ياريت تسمحونى 

فهد   / بابا 

عبد العزيز بيمشى ومعاة سعاد وجودى و اسامة وفهد بيقف قدم ديمة وبيبصلها اوى بغضب شديد وديمة بتبص على ايدو وهو بيتك على ايدو اوى من العصبية
 
ديمة / انا مكنتش 

فهد مبيسمعهاش وبيمشى وبيسبها

والصحفيين بيجرو وره فهد عوزيين يسالو اسالة وبسمة  بتاخد ديمة بسرعة وبيروحو على العربية بتعتها والصحفيين ورهم 

.
      **********************************

وسراج وريم وفايزة ووالد ديمة مستنينها فى البيت وديمة بتدخل وبتجرى على والدها وبتعيط 

فايزة / الى عملتية دة 

احمد / فايزة البنت معملتش اى حاجة غلط هى قالت الى فى قلبها وبس 

سراج / التلفزيوون كل شوية بيزيع الى حصل 

ديمة  / انا مكنتش اعرف ان هم سمعيين الميك كان فى ايدى بس

سراج / الى حصل حصل خلاص المهم انتى متخرجييش اليوميين دوول من البيت علشان الصحافة 

وسراج بيشاور لريم علشان يمشو وريم بتروح على ديمة

ريم / متزعليش نفسك كلها كام يوم والناس هتنسا

وريم وسراج بيمشو  

احمد / يلا روحى ارتاحى 

وديمة بتروح على اوضتها وبتفتكر الى حصل وبتعيط اوى

.
      **********************************

فى قصر فهد 

عبد العزيز فى اوضته لوحدو ومدايق جدا و فهد واقف فى البلكونة الى فى اوضته 

 فهد    / انا هندمك على الى عملتية دة

 و بيخرج وبيشوف جودى 

 فهد   / فيين بابا 

جودى / بابا فى اوضته ومش عاوز يت

و مبيخلهاش تكمل كلمها وبيروح على اوضة عبد العزيز 
وبيشوف ولدو قاعد زعلان وبيقاعد قدمه على الارض

 
  فهد    / بابا الى حصل دة 

عبد العزيز / انت ابنى وقلبى ميقدرش يغضب منك ابدا 
بس النهاردة بعد ماشفت نظرة الضيووف ليا انا قلبى وجعنى حسيت ان مفيش حد خلاص هيقدملى اى احترام 

  فهد / بابا لا متقولش كدة انا هصلح كل حاجة 

عبد العزيز / لازم كل حاجة ترجع زى الاول يا ابنى وترجع ثقة الناس لينا تانى

فهد بيبوس ايد ولدو وبيخرج ومتعصب اوى وبيضرب الحيطة بايدو وايدو بتتجرح 

اسامة /  فهد ايدك 

فهد  بيمسك ايد اسامة بغضب وبيبعدها عنو بعنف وبيخرج 
وبيروح يركب عربيتو وبيسوق بسرعة جدا وبعصبية 
وبيروح عند بيت ديمة وبيقف برة وبيبص على البيت 

وديمة بتبكى وقاعدة على السوار بتاع البلكونة وفهد بيشفها وهى بتعيط وبيفضل واقف بيبص عليها بعد شوية اعصابو بتهدى وبيمشى 

.
      **********************************

فى الصباح 

شاكر ابو عريس جودى بيروح القصر

سعاد / اهلا اتفضل اتفضل 

وعبد العزيز بيرحب بية اوى وبيقاعد معااة وشاكر قاعد ساكت مبيتكلمش 

عبد العزيز / انا فهمت الى انت عاوز تقولو

شاكر / ارجو انك متزعلش منى 

عبد العزيز / لا طبعا البيت بيتك فى اى وقت

وشاكر بيمشى 

سعاد / هو

عبد العزيز / قريت الفاتحة اتلغت
 
وجودى بتسمع ومبسوطة اوى وبتجرى على السلم وبتخبط فى فهد كان واقف على السلم وسمع الكلام وجودى بتشوفو متعصب بتبعد وبتروح على اوضتها وعبد العزيز بيبص لفهد اوى بلووم وفهد بيرجع على اوضتها ومتعصب وبيخبط التربيظة برجلو وبيوقعها وبيقاعد بيفكر 

.
      **********************************

اسامة فى اوضته وعندو صداع وماسك الموبيل بيحاول يكلم حد بس مفيش حد بيرد وبيقف بيروح يدور فى الاوضة على حاجة وبيمسك ازازة صغيرة فيها بدرة بيضة وبيخدها وبيجرى على الحمام 

.
      **********************************

ديمة فى المطبخ وقفة بتغلى اللبن واللبن بيفوور وهى مش حاسة وسرحانة وبتدخل فايزة بتجرى عليها وبتطفى الغاز بسرعة

فايزة / انتى عقلك فيين 

ديمة    / ماما انا 

فايزة /  يا بنتى انا مش متعودة انك تكونى ضعيفة اوى كدة
 
وديمة بتحضن ولدتها اوى وبتفتكر فهد لما انقذها من الموت ودموعها بتنزل وبتروح على اوضتها 

  ديمة / انا لازم اعتزرلو بس اكيد مش هيسمعنى بعد الى حصل
 
وبسمة بتتصل بديمة

 ديمة    / بسمة
 
بسمة /  يوسف تعبان اوى تعالى بسرعة 

وديمة بتجرى على الدولاب بتعها وبتطلع هدومها وبتلبس بسرعة وبتخرج 

   ديمة  / ماما ماما انا خرجة
 
فايزة / ريحة فيين هتروحى الشغل 

ديمة  / شغل اكيد بعد الى حصل دة مش هقدر اروح تانى 

فايزة / يعنى ريحة فيين 

 ديمة    / يوسف تعبان لازم اروح بسرعة 

فايزة / استنى استنى خدى الفلوس دى معاكى

وفايزة بتروح اوضتها وبتجييب لديمة فلووس وبتدهلها 

فايزة / طمنينى 

.
      **********************************

 بتبوس ولدتها وبتجرى بسرعة على برة وبتركب تاكسى وبتروح على الملجا وبتروح لغرفة الى موجوود فيها يوسف وكلهم وقفين حوليه 

بسمة وسالى ومديرة الملجا وباقى الاطفال وديمة بتقرب علية 

بسمة /  بيسال عليكى من بدرى 

ويوسف وشو اصفر اوى  بيبتسم لما بيشوف ديمة
 
يوسف / ديمة 

ديمة     /يوسف انت هتكون كويس متخفش 

يوسف / انا مبسوط علشان انتى معايا خليكى جمبى 

وديمة بتعيط 

  ديمة  / بسمة  فين الدكتور بسرعة 

بسمة / الدكتور قال انو لازم ننقلو المستشفى وانتى عارفة مفيش فلوس فى الملجا 

وديمة بتتصدم وبتطلع الموبيل بتعها وبتتصل بالاسعاف 

ديمة / يوسف كلمنى خليك معايا يوسف انت وعدتنى انك ترقص فى فرحى صح 

ويوسف بيضحك 

يوسف / انتى صدقتى  

ويوسف بيغما علية وديمة بتصرخ 

ديمة  / يووووسف يووسف بوصلى يوسف يوسف فتح عنيك

.
      **********************************

وبعد شوية الاسعاف بتوصل وبينقلوة على المستشفى 
الاستقبال مش عوزين يدخلوة علشان الفلوس و ديمة بتطلع الفلووس كلها الى معاها وبتقلع السلسلة الى هى لبسها
 
ديمة  / بس اسعفووة بسرعة ارجوكى
 
والاستقبال بيشورو للامن انهم يخرجوهم 

وديمة بتصرخ 

ديمة / يوسف يوسف 

فهد بيدخل هو وعبد العزيز 

فهد / استنو 

وديمة بتسمع صوتو بتتفاجا وبتبص وراها بتشوف فهد بيروح على الاستقبال وبيطلع شيك وبيدفع كل المصاريف 
والدكاترة بتجرى على يوسف 

وديمة مش عارفة تقول اية و بتروح لعبد العزيز 

ديمة  / انا 

عبد العزيز / روحى يا بنتى اطمنى علية الاول وديمة بتبص لفهد اوى وفهد مشغوول مع الاستقبال 

بسمة / ديمة 
 
وديمة  بتروح معاهم بسرعة وبيدخلو يوسف  العمليات بسرعة وديمة بتعيط 

وفهد وعبد العزيز وقفيين معاهم وديمة بتسرق نظرات لفهد
 وهو متجاهل وجدها 

فهد / بابا روح انت على البيت وانا هنا

و بيتصل بالسواق علشان يجى ياخد ولدو 

عبد العزيز / انا كويس يا ابنى
 
فهد / بابا انا موجوود متقلقش 

وعبد العزيز بيروح لديمة
 
عبد العزيز / متقلقيش يا بنتى خليكى قوية زى اول مرة شفتك فيها
 
ديمة  / عمى انا اسفة على الى حصل فى الحفلة 

عبد العزيز / انا مش فاكر اى حاجة حصلت بس خلو بلكو ابعدو عن الصحافة علشان بس ميفكرووش اننا بنعمل كدة علشان الى حصل فهمانى يابنتى 

ديمة  / بتهز رسها بنعم 

عبد العزيز / فهد معاكو لو احتجتو حاجة تانى اطلبو منو متتكسفيش هو زى اخوكى و بيمشى 

بسمة / ديمة  انا خايفة احسن نكون ظلمينو

وديمة بتبص لفهد ووهو بيتكلم فى التليفون والدكتور بيخرج و ديمة بتجرى علية 

ديمة / دكتوور لو سمحت يوسف هو

الدكتور / حالتو صعبة جدا والورم الى عندو فى مكان حساس ادعيلو 

وديمة بتعيط وبسمة بتخدها فى حضنها وفهد بيبص على ديمة وهى بتعيط

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات