إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 37

الحلقة   37

موبيل ادم بيرن

ادم / فيين مراتى

اسماعيل / متخفش لسة عايشة دة طبعاا لو جبت اخوك لحد عندى  بايدك وسلمتهولى

ادم / لو مراتى حصلهاا حاجة

واسماعيل بيقفل التلفون وادم بيصرخ من شدة الغضب

***********************.             

بعد ساعتين حسام واقف مع شريف وادم

حسام / انا مستعد اسلمهم نفسى

ادم / حساام ابعد عنى دلوقتى

حسام / لو حور حصلهاا حاجة انت مش هتساامح ولاا انا هسامح نفسى ابدا

شريف / يابااشا لازم نفكر كويس

موبيل ادم بيرن و بيرد بسرعة

ادم / خلينى اكلمهاا الاول

اسماعيل / اسمع قرارك الاول

ادم / موافق خلينى اكلمهاا

واسماعيل بيروح لحور وبيفتح الباب وحور بتعيط ووقفة على كرسى وخايفة اوى من الفار

اسماعيل / جوزك عاوز يسمع صوتك

وحور بتجرى علية بسرعة وبتاخد منو التلفون

حور / ادم

و بيغمض عيونو بالم وبيبعد عن حسام وشريف

ادم / حور متخفييش

وحور بتعيط اوى

ادم / فى حد ازااكى

حور / لاا انت بخير انت

ادم / انا مفيش اى حااجة انتى لازم تكونى قوية انا هخرجك

حور /انا خايفة اوى

و بتعيط واسماعيل بياخد منها الموبيل بسرعة

ادم / الو حور   حور

اسماعيل / كفاية كدة اظن ان انا عملت الى علياا وزيادة كماان  هتصل بيك بعديبن علشان نحدد المعاد والزماان

ادم / استنى الوو الووو

والموبيل بيتقفل وادم بيسند دماغو على غصن شجرة

وشيماء بتجرى على ادم وسعاد وريم  و شيماء منهاارة
وبتجرى على ادم وبتضربو بقوة فى صدرو

شرين / انا عوزة اختى انا عوزة حور انت السبب

و شريف بيمسك شيماء وبيبعدها عن ادم وشيماء منهارة من العياط

ريم / اتكلمت معهم قلولك عوزين اية منها

ادم / هترجع

وريم بتبص لحسام بحزن

ريم / بس مش لازم حد تانى يدفع التمن

ودموعها بتنزل

وادم بيبعد عنهم وبينادى على شمس وشمس بيجرى على ادم  وادم بيركب وبيجرى بية بسرعة

ريم / بلااش تضغطو علية اكتر من كدة

حسام / هم عوزنى اناا

وبيبص لريم بحزن

حسام / ريم انا مش هسمح ان اختك تتازى بسببى مهما حصل

وريم بتعيذ

وفى واحد من الامن بيروح لشريف وبيقولو حاجة بصوت واطى

شيماء / فى اية انتو عرفتو مكان حور

شريف / شيماء لو سمحتى ادخلى البيت

شيماء / بس

شريف بخشوونة /شيماء اسمعى الكلام شوفى حالة ريم

وشيماء بتروح على ريم

***********************.             

فى الصباح

ادم بيرجع من برة وبيدخل شمس الاوضة بتعتو

شريف / ياباشاا فى معلومات جديدة مهمة

وادم بيروح على شريف بسرعة

***********************.             

و حسام فى اوضته وباب الاوضة بيخبط

حسام بصرخة / قلت مش عاوز اشوف حد

وريم بتفتح الباب وحسام بيشفهاا

ريم / انت ماكلتش حاجة من الصبح

حسام مبيردش عليهاا وريم بتروح علية

ريم / عوزاك تعرف لو حصلك حاجة هتكون نفس الالم الى هحس بية لو حور  حصلهاا حاجة ويمكن اكتر

وحسام بيبصلهاا بحزن وبيشوف دموعهاا بتنزل وحسام بيروح عليها  وبيمسحلهاا دموعهاا وريم بتتفزع لمابيلمسهاا

حسام / اسف انا

وريم بتخبى عيونهاا باديهاا وبتنهار من العياط

حسام / دموعك دى بتنزل على قلبى زى الناار ارجووكى

ريم / اوعدنى انك مش هتسبنى

حسام / مش هقدر اوعدك

وريم بتبص فى عيونو وبتشوف دمعة بتهرب منو وبتنزل

ريم / بعد ما خرجتنى من الضلمة عاوز ترجعنى تاانى

وحسام بيمسك اديهاا بقوة

حساام / لااا لاا يا ريم انتى خرجتى من الضلمة علشانك انتى علشان لازم تعيشى لازم تعيشى فى النور بياا او من غيرى لازم تعيشى انتى اكتر حد فى الدنيا دى لازم يعيش علشاانك وبس

ريم / بس من غيرك مش هقدر

وحسام بيبعد بعيد عنهاا وبيخبى دموعو عنهاا بسرعة
وريم بتروح علية وبتحضنو من ضهروو بقوة

حسام / ريييم

وريم بتهرب من اوضة حسام بسرعة وبتعيذ

***********************.             

وحو بتسمع مفتاح الباب بيتفتح وبتدخل شادية عليهاا ومعاها الاكل

شادية / خدى كلى

حور / مش عوزة اكل

شادية / لولا الحاج كنت خليتك تموتى من الجوع وارميكى للكلاب

حور / ابعدى عنى مش عوزة حاجة منك

وشادية بتروح عليهاا وبتمسكهاا من اديهاا بغضب

شادية / بصى يا بنت انتى لو عليتى صوتك تاانى ورحمة ابنى لهقطعلك لسانك

الجد / شادية

وشادية بتدفع حور على الارض بغضب

الجد / تعالى يا بنتى انا عوزك تعاالى

وحور بتبص لشادية بخوف وبتروح للجد وبتمشى وره بخوف وبيخرجو للساحة برة فى الهوى

الجد / اقاعدى هناا جمبى

وحور وقفة مكنهاا بخوف

الجد / تعالى يا بنتى متخفييش

وحور بتقاعد جمبو

الجد / انتى يا صفية

وفى وحدة من الخدم بتروح علية بسرعة

الجد / هاتى العشااء هناا بسرعة

حور / لو سمحت انت شكلك راجل طيب انا عوزة اروح بيتى

الجد / متخفيش مفيش حد هنا هيازيكى مستحيل نازى حرمة

اسماعيل بيوصل وبينزل من العربية وبيبص لحور بغضب وحور بتخاف منو  لما بتشوف سلااح فى ايدو

حور / بس انتو قتلتو نهلة الدكتورة الى كانت فى اوضتى

والجد بيبص لاسماعيل

الجد / صح الكلام دة

اسماعيل / لا  محصلش

حور بغضب /لاا كداب حصل انت قتلتهاا بدم بارد انتو

الجد / ابنى مش بيكدب يا بنتى فى سوء تفااهم

الجد بيبص لاسماعيل

حور / وانت صدقتو انا متاكدة انت دبحتهاا كنت فكرهاا انا كنت  عاوز تنتقم وتاخد طار ابن اخووك انت انت و بتعيذ

الجد / اسمااعيل البنت متاكدة

اسماعيل / انا فعلاا رحت المستشفى علشان اخطفك واجيبك هناا بس وانا داخل لقيت واحد بيهرب ولما شفتهاا سيحة فى دمهاا جريت وره والرجالة اخدوة احناا مش بنمد ادينا على حريم

حور / مين الى عمل كدة لو كلامك صح

اسماعيل / عشقهاا هو الى قتلهاا وعندى الدليل هو لسة محجوز عندنا

وحور بتبص للجد بحزن

حور / وبتسمى اية انك تخطفنى دى رجولة

واسماعيل بيقرب على حور

الجد / اسماعيل

اسماعيل / انت مش شايف كلمهاا يا حاج

الجد / كلمو خلية يجيب اخوة هناا علشان هى ترجع

واسماعيل بيهز راسو بنعم وبيتحرك بعيد

الجد / يا بنتى انتى هناا ضيفة مش اكثر

***********************.             

ادم بيغير هدومه وحسام بيدخل علية

حسام / انت رايح فيين

ادم / ملكش دعوة

حسام / انتو. عرفتو مكان حور صح وانت رايحلها انا كمان هاجى معاكو

وادم بيتحرك فى الاوضة بسرعة

ادم / حسام انت مش هتتحرك من هناا انت فااهم

حسام/ هم عوزنى اناا

وادم بياخد سلااحو وبيحطو فى هدومه

ادم / ولا انت ولا هى حسام روح من هناا انا مش نااقص

وادم بيخرج من الاوضة بسرعة وحسام وره

ادم / شريف فين الجهااز

وشريف بيدى ادم جهااز وادم بيلبسو فى رقبتو وبيحط سماعة فى ودنه

ادم / الرجالة جهزة

شريف / كل حااجة تحت امرك

وادم بيتحرك متجااهل حسام و بيشوف موبيلو بيرن
و بيشاور ان مفيش صوت

ادم / انا موافق هيكون معااية

وبيقفل الخط

ادم / بيدينا ميعاد لتسليم حسام بكرة باليل

شريف / ومش هنستنى يافندم

وادم بيشاورلهم يتحركو وبيركبو العربيات وحسام غضبان جدا

***********************.             

مروان بيخرج من العناية من عند والدو وباين علية الحزن اوى

دينا / حبيبى هيكون بخيير

مروان / بخيير ازاى يا دينا دة حتى معرفنيش انا ميين

ودينا بتمسك ايدو ومروان بيبوس اديهاا ومروان بيبص لملامح دينا اوى و بيضمهاا اوى لصدرو

مروان / حببتى انتى كان لازم تروحى على الفيلاا انتى تعبانة من السفر

دينا / لا انا بخيير متقلقش علياا حبة اكون معااك

مروان / فى اية مالك فى حد زعلك

دينا / لاا بس من ساعة ما نزلنا من الطيارة بحاول اتصل
بحد من اخواتى مفيش حد بيرد علياا

مروان / متقلقيش اكيد مفيش شبكة ولا حااجة اول ما النهار
يطلع انا هخدك ونروح نتطمن عليهم

دينا / ربنا يخليك ليا يا حبيبى

ام مرواان / باة ابوك بين الحيا والموت وانت جاى من المانيا علشان تشوفو ولا علشان تحب فى مراتك

مراون بيبص لوالدتو بحزن

مروان / امى

ام مروان / ابعد كدة بلاا امى بلاا بتاع باة

ودينا بتطبطب على كتف مروان بحنية

دينا / حبيبى عادى ولا يهمك هى اعصبهاا تعبانة

ومروان بيبوس جبنهاا بامتناان

***********************.             

حور قاعدة مع الجد فى الهوى

الجد / مش هتشربى شااى فى حياتك احسن من الشاى على النار دى

حور / فعلاا ريحتو حلوة اوى

والجد بيبصلهاا وحور بتبص للنجوم وعنيها هتدمع

الجد / انتى قوية

وحور بتبصلو وبتمسح عيونها بضهر اديهاا زى الاطفال

حور / انا قوية بية هو بس لما بكون بعيد عنو بكون ضعيفة ضعيفة اوى

الجد بيخبط بالعجاز الى فى ايدو فى الارض

حور / مش هتازية صح

الجد / روحى ناامى يا بنتى بكرة الصبح ياا عالم

وحور بتمسك ايدو ودموعها بتنزل

حو / كان مجرد حادثة اطلب الى انت عوزو ادم هو هو هينفذو

الجد / الروح بالرووح

ليست هناك تعليقات