إبحث عن موضوع

رواية اشواك الحب❤الحلقة 13

الحلقة 13

و مروان بيسحب دينا من بين حور و شيماء وبيلف دراعو حولين اكتفهاا

مروان / انتى دلوقتى مرراتى اناا

و حور بتروح على ديناا وبتحضنهاا

حور / مبرووك يا روحى دة اليوم الى كنتى بتحلمى بية من زماان اسعد يوم فى حياتك ودة مرواان الى وجعتلنا دمغنا بية طول الاربع سنين الى فااتو بحبو يا حور بحبو يا حور اوى

ودينا دموعهاا بتنزل وبتحضن حور اوى

دينا / مش عوزة اسبكو ابدا

شيماء / متقلقيش انا كمان فى خلال كام يوم هجيب عريس وسيم

ودينا بتضحك وبتحضنهاا
دينا / مجنونة

مروان / خلينا نوصلكو

حور / لاا روحو انتو احنا هناخد تاكسى طرقناا غير طرقكو يلاا سلاام

دينا / حور متنسيش تكلمى عادل وقليلو ان انا زعلانة منو

و حور بتحدفلهاا بوسة فى الهوى

و مرون بيفتح العربية لدينا

مروان / يلاا يا عروسة اركبى

***********************.             

ادم فى اوضة سعاد ريح جااى وباين علية مدايق وسرحان

سعاد / فى اية يا حبيبى بس قولى انت عااوز اية ولا بتفكر فى اية

و ادم مش سمعهاا  وسعاد بتحاول تقاعد مظبووط وبتقلق اوى على ادم انو اول مرة تشوفو بالحالة دى وسعاد بتحاول تقف بسرعة وبتحس بدوخة وبتقع على الارض وادم بيتنفض وبيجرى عليهاا بسرعة

ادم / امى امى

سعاد / متخفش يا حبيبى انا كويسة بس دخت شوية

و ادم بيشلها بسرعة وبينيمهاا على السرير

ادم / انتى كويسة فيكى حااجة قوليلى

وسعاد بتمسك ايد ادم

سعاد / انت فيك اية قولى متخبيش عنى

ادم / انا هكلم الدكتورة هخليها تيجى بسرعة

سعاد / يا ابنى انا بخيير وكمان فى الممرضة

ادم / لاا انا طردت الممرضة خلااص انا هتصل بيهاا

و ادم بيتصل بحور و حور بتدخل الشقة مع شيماء وبتسمع الموبيل بيرن و بتبص للرقم

حور / اووف اووف عاوز اية منى دة لوقتى

شيماء / مين هو

حور / مفيش مش هرد

شيماء / هروح اتطمن على ريم حور هتنامى انتى لوحدك
انا بخاف انام لوحدى هنام مع ريم

حور/ اوكى بس لما اشوف البية دة راح فيين بالضبط

وادم بيتصل بيها اكتر من مرة بالحااح

سعاد / يا ابنى اسمع الكلام سبهاا النهاردة كتب كتاب اختهاا

و ادم بيتصل بيهاا اكتر من مرة ومتعصب اوى و حور بتتخنق من الموبيل

حور / اوووف اووف الوووو نعم

ادم بعصبية / مبترديش على الموبيل لية

حور / مش عوزة ارد انا حرة وبتتصل بيا لية

ادم / يعنى مثلاا هكون عاوز اسمع صوتك المزعج دة لازم خلال خمس دقايق تكونى هناا امى تعباانة

حور/ اية مدام سعاد فيهاا اية الممرضة متصلتش بيا لية

ادم / علشان انا طردهاا من هناا بنت غبية

وحور بتبعد التلفون

حور / هى بردوو الى غبية

ادم / رحتى فيين متتاخريش

حور/ قولى هى حاالتهاا اية دلوقتى بالظبط

و حور بتاخد جزمتهاا الى كانت لسة بتقلعها وبتاخد شنطتهاا وبتخرج من الاوضة

ادم / اكيد مش على التلفون تعالى بسرعة

وبيقفل التلفون فى وشهاا

حور / حقيير حقيييير

شيماء / حور فى اية

حور /شيماء عادل موبيلو مغلق اول ما عادل يوصل كلمينى انا لازم اروح فى عندى مريضة تعبت لازم اروح حاالاا

شيماء / اوكى متقلقيش خلى بالك من نفسك

***********************.              

دينا ومروان بيوصلو الفيلااا و مروان بيبص لديناا

مروان / حببتى وصلنا بيتناا

دينا بتبصلو اوى بخوف

دينا / بيتناا

و مروان بيبتسم اوى على دهشتها

مروان / يعنى بيتنا لاسبوع بس وبعد كدة هنسافر وهنبنى نفسناا لوحدناا انا وانتى واولادناا

و دينا مش بترد بس بيزيد توترهاا

مروان / دينا انتى طول الطريق متكلمتيش ولا كلمة انتى كويسة

و دينا بتهز رسهاا بنعم ومروان بينزل من العربية وبيروح عليهاا وبيمسك اديهاا وهى نزلة ومروان بيشلها

دينا / مرواان بتعمل اية

مروان / انا كنت مواعد نفسى ان اول يوم هتدخلى فية
بيتنا هتكونى فى حضنى

و دينا وشها بيحمر اوى ومروان بيبتسم على كسفهاا وبيدخلو الفيلاا

و مروان بيتصدم ان امو وخالتو موجودين فى انتظرهم
ومروان بينزل ديناا على الارض

ام مروان / وانت شايلهاا لية يا حبيبى اية مبتعرفش تمشى يلاا تعالة انا جهزتلك الاكل

و مروان بيبص لدينا وبيبص لوالدتو

مروان / اكل اية يا امى احنا اتعشينا برة وتعبنين

خالت مروان / يعنى امك طول النهار بتجهز فى الاكل وانت
تقولهاا اتعشينا برة دة يصح يا ابنى

و ديناا عيونهاا على الارض بخجل

مروان / يا خالتى احناا بس بجد تعبنين ولازم نرتااح

ام مروان / خلاص يا اختى مهو اتجوز خلااص واحناا

وام مروان بتعيط ومروان بيروح عليهااا وبيحضنها اوى

وخالت مروان بتبص لديناا اوى ودينا حاسة ان رجليهاا مش قدرة تشلها

مروان / انا مقدرش على زعلك ابدا خلاص يلاا خلونا نتعشا مع بعض

ومروان بيروح على ديهاا وبيلف دراعو حولين اكتفهاا وبيروحو على السفرة و ام مروان وخالتو بياكلو فية بالقوة

مروان / خلاص يا امى انا شبعت كفااية

ام مروان / انت لسة اكلت حااجة

مرواان / لاا كفاية خلاص ديناا لو اكلتى يلاا

و دينا ماكلتش حااجة من طبقهاااوبتهز رسها بالموفقة وبتقف

دينا / تسلم ايدك يا ماما

ومروان بيخدهاا من ايدهاا بسرعة وبيطلعو على اوضتهم

خالت مروان / انا مش عارفة عجبو اية فى البت البردة دى دى لوح ثلج يعنى ليلي بنتى وحشة

ام مرووان / متفكرنيش يا اختى دة انا قلبى بيتدبح كل لما بفتكر هو فى حد زى ليلي حبيبت خالتهااا

ومروان ودينا بيوصلو قدم الاوضة بتعتهم ومروان بيشلها

دينا / مرواان نزلنى خلااص

ومروان بيدخل

مروان / اتفضلى يا عرووسة

ومروان بيقرب من السرير وبيحطهاا علية بحنية و دينا بتغطى رجليهاا الى ظهرت من حركة الفستان بسرعة ومروان بينزل قدمها على ركبو وبيمسك اديهاا

مروان / انا مش مصدق انك معاايا ومرااتى وملكى انا وبس

و دينا بتبتسم وعيونهاا على الارض بخجل و مروان بيبوس اديهاا بحب

مرواان / تحبى اساعدك تغيرى هدومك

و دينا بتقف بسرعة بخوف

دينا / اية لاا انا انا

و مرواان بيقرب عليهاا

مروان / ديناا انتى مراتى وانا جوزك فاهمة يعنى اية

و دينا بتاخد القميص والروب بتعهاا من على السرير وبتروح على الحماام بسرعة ومروان بيضحك اوى عليهاا

***********************.             

حور بتوصل المزرعة وبتجرى على بيت المزرعة بسرعة وبتخبط والشغالة بتفتح

حور / ماما سعااد ماما سعاااد

و حور بتجرى على الاوضة بسرعة وبتشوف ادم قاعد جمبهاا وهى نايمة و بتجرى عليهاا بسرعة

و ادم بيبص لحور اوى وحور بتشوف سعاد وبتشوف ضغطهاا

سعاد / حور اهدى يا بنتى متخفيش انا بخيير بس حسيت
بشوية دووخة بس

وحور بتبص لادم اوى

ادم / والله دة شغلك ولازم تعتنى انتى بية

و بيخرج من الاوضة

وسعاد بتمسك ايد حور

سعاد / معلش يا حببتى هو اتخض علياا مش اكتر قوليلى اختك خلاص راحت بيت جوزهاا

و حور بتبتسم اوى

حور / بس خايفة عليهاا اوى من الحياة الجديدة دى

سعاد / هيجى يوم انتى كماان هدخلى حياة جديدة

***********************.             

مروان واقف قدم الحماام

مرواان / دينا انتى كويسة ديناا بقالك اكتر من نص ساعة انا خايف عليكى بس ردى علياا ديناا انا هكسر البااب

دينا / لاا

ودينا بتفتح الباب ومروان بيبصلهاا و دينا لبسة القميص النوم وعلية الروب وربطة الروب اكتر من ربطة باحكام

مروان / حببتى انتى بخيير

و دينا بتهز رسهاا بنعم ومروان بيمسك اديهاا وبيقربهاا منو
ودينا بتحط اديهاا وبتوقفو

دينا / انت عاوز اية

مروان / نعم

و دينا بتقفل الروب اوى عليهاا علشان ميبنش حااجة منهاا
دينا / انت بتبصلى لية كدة انت عااوز اية منى

مروان /يعنى هكون عاوز اية مراتى وحببتى وشريكة حياتى
ومروان بيقرب منهاا وبيمسكهاا من خصرهاا

و دينا بتحاول تفك نفسهاا من قبضة ايدو

دينا / مرواان ابعد عنى هصوت لو لمستنى

مروان / طب صوتى يا دينا ورينى هتعملى اية

ومروان بيلمسها ودينا بتصرخ ومروان بيكتم صرختهاا بشفيفو ودينا بتضربو بالقلم بقوة ومروان بيبصلهاا بزهوول

دينا / مرواان اسفة مش قصدى بس اناا

مروان / انتى ضربتينى

دينا / اة ما انت قليل الادب

وام مروان بتخبط على الباب بقوة و مروان بيفتح الباب و مروان مش سيبلهم مساحة للدخول

ام مروان / احنا سمعنا صرخة فى حاجة

مروان / لا يا امى مفيش تصبحى على خير

ومروان بيقفل الباب فى وش امو وبيبص لديناا اوى ودينا
بتحط اديهاا على شفايفهاا  و مروان بيروح على السرير وبيناام وبيديهاا ضهرو و دينا بتبص علية هو نايم ولا لااا
وبتقرب علية

دينا / مرووان انت زعلان منى مرووان

و مروان بيحط المخدة على دماغو ومبيردش عليهاا
ودينا بتقرب منو ودموعهاا بتنزل

دينا / مرواان اسفة مرووان بلييز رد عليااا

ومروان بيسمع عياطها

مروان / انتى بتعيطى لية دلوقتى هااا

دينا / انا خايفة انت لازم تطمنى مش تخوفنى اكتر

و مروان بيقرب منهاا وبينيمهااا فى حضنو

مروان / خلااص اهدى انا اسف يا روحى يمكن حبى ليكى واشتياقى هم الى خلونى مقدرش اسيطر على نفسى سمحينى خلينا ننام انتى اكيد تعباانة

ودينا بتحس بالامان وبتلف درعهاا حولين خصرو ومروان بيحضنها اوى وبيبسهاا من جبنهاا

***********************.             

حور فى الجنينة

حور / يعنى اية مرجعش لحد دلوقتى لااا متتحركيش من مكانك خليكى مع ريم و لسة بتلف علشان ترجع للبيت
بتشوف ادم واقف ورها

ادم / باين ان حصل حااجة انتى بخير بقصد يعنى
ان انا جبتك غصب عنك

و حور موبيلهاا بيرن

حور / الوو نعم اييية اخويااا عادل فييين

و حور دموعهاا بتنزل

ادم / انتى ريحة فيين

حور/ اخوياا هم هم اتصلو بيا هم

و ادم بياخد منهاا الموبيل وبيتصل باخر نمرة

الو / هناا قسم المعموورة الوو

و ادم بيبص لحور و حور وقفة بزهوول ودموعهاا نزلة

ادم / يلاا خلينا نرووح اتحركى انتى هتقفى كدة مصدومة كتيير

وحور بتتنفض من صرختو عليهاا وبتروح على العربية وبتركب و ادم بيمشى بسرعة

ادم / الظابط قالك اية

حور / هو انهم مسكو اخويا عندهم

و ادم بيبصلهاا انهاا مش قدرة تجمع الكلام من الخووف
بعد ساعة بيوصلو لقسم الشرطة المعموورة وحور بتجرى
بسرعة وبتشوف عادل واقف وفى ايدو الحديد

حور / عادل انتو عملين لية كدة فية فكوو ايدو

مؤيد / حور خرجينى من هناا حور ارجووكى حور انا معملتش حااجة

و عادل بيصرخ اوى حور بتعيط

و ادم بيسبهم وبيروح على الظابط وبيقدر يفهم منو كل حااجة وبيخدو عادل من حور

حور / استنو انتو ريحيين فيين عادل

و ادم بيروح عليهاا وبيمسكهاا وبيبعدهاا بعيد

ادم / حور لزم تسمعى من الظابط كل حااجة

و حور بتروح مع ادم على مكتب الظابط

الظابط / انا اسف انى معرفتش حضرتك من الاول اهلاا
يا باشاا

حور بتبص لادم باستغراب و ادم بيتجاهل نظرات حور

حور / ممكن اعرف انتو ازااى تعملو عادل بالطريقة دى

الضابط / احنا اسفيين يا فندم بس دى اجرات وحضرة العميد ادم

ادم / ممكن نعرف الى حصل

الضابط / احنا قبضنا علية هو ومعااة اتنين من اصحابو وهم بيسرقو عربية فى منطقة المعمورة

حور / لا كدب اخويا ميعملش كدة

الضابط / للاسف احنا مرقبنهم من فترة وقبضنا عليهم

و حور بتعيط وبتبص لادم

حور / لاا مستحيل اخويا يعمل كدة انا لازم اخد اخوياا من هناا

و الظابط مش عارف يتكلم

ادم / ياريت تبلغنى بكل جديد بعد اذنك

و حور بتبصلو بزهوول

و بتصرخ

حور / انا مش همشى من هناا غير واخوياا معايا

و الظابط بيلص لادم باعتزار

ادم / بلااش غبااء باة

و ادم بيمسكهاا من درعهاا وبيمشى بيهاا لبرة القسم
و حور بتعيط اوى

حور / ارجووك اعمل حااجة عادل برئ وكمان مستقبلو هيتدمر بقضية زى دى هيكون نهاية لرفضو فى كلية الشرطة زى ما كان بيحلم

و حور بتنهاار من العياط

ادم / انا مستعد اخرجلك اخوكى فى خلال ساعة وحدة

و حور بتمسح دموعهاا بسرعة وبتقرب علية

حور / بجد انت انت

ادم / بس فى مقابل طبعا

حور / انا مستعدة اعمل اى حااجة

ادم / يعنى اى حااجة اى حااجة

و حور بتبصلو اوى

حور / لو ينفع ادخل انا مكانو انا موفقة

و ادم بيتامل رعشة عيونهاا

ادم / تتجوزينى

ليست هناك تعليقات