إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه السادسه

الحلقة   ال    ٦

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة / انا انا اااة اة

لؤلؤة بتهرب من معاذ وبتطلع بسرعة على اوضتها و معاذ بيبان علية التوتر و لؤلؤة بتدخل الاوضة وبتقف ورها وقلبها
بيدق بسرعة جدا وبتبص لعمار

بعد شوية لؤلؤة و عمار بينزلو و معاذ واقف مع وائل وبيجهزو نفسهم انهم يمشو

معاذ /احنا لزم نمشى دلوقتى وتانى مرة شكرا

عمار / ثوانى اجيب مفتاح العربية وهوصلكو

وائل بيخرج لماكس برة يتطمن علية و معاذ بيبص للؤلؤة وباين عليها التوتر و عمار بيقف بعيد وبيبص لنظرات لؤلؤة و معاذ لبعض

لؤلؤة /انا كنت

معاذ / هستني برة

معاذ بيخرج برة و لؤلؤة بتستغرب من تصرفو معاها
وبتخرج وره بسرعة

لؤلؤة / انت بتهرب منى لية

معاذ بيشوف عمار من انعكاس صورتو على المرايا بتاعة العربية

معاذ / ان شاءالله بكرة انتى و عمار تتعشو معانا

لؤلؤة وقفة ومستغربة و عمار بيخرج

معاذ / انا لسة كنت بتكلم مع مدام لؤلؤة انا هستناكو نتعشى مع بعض

عمار /معنديش مانع طبعا خلينى اوصلكو

عمار بيوصل معاذ و وائل

*****************.        

ماهر فى البلكونة وقاعد بيفكر وسرحان و بيدخل خالو

محمود / اية يا ابنى هتفضل  لوحدك كدة على طول

ماهر / الى زى عاش حياتو كلها فى ميدان الحرب صعب علية يعيش كدة

محمود / دى مجرد اجازة حاول تهدى اعصابك وترتاح كام يوم ياريت كانت لؤلؤة هنا كانت هتفرح اوى انك معانا

ماهر بيتوتر لما محمود بيتكلم على لؤلؤة

ماهر / انا هروح انام ساعتيين

محمود / طيب مش هتفطر معايا

ماهر/ لا مليش نفس

الباب بيخبط و ايات بتفتح الباب وبتدخل شهد

شهد / ايات لية كلمتينى بدرى كدة وقولتى انى لزم اجى دلوقتى

ايات / تعالى هنتكلم فى اوضتي تعالى

شهد لسة هتدخل وبتشوف ماهر واقف قدمها وبتبصلو اوى و ماهر بيبصلها و شهد دموعها بتنزل قدمه

ايات / ماهر صباح الخير

شهد / انا افتكرت عندى مشوار مهم لزم امشى هجيلك تانى

ايات / شهد شهد استنى فى اية شهد

شهد بتجرى على تحت بسرعة ومنهارة من العياط وبتقاعد  على سلم العمارة وبتعيط و ماهر بيقف قدمها تانى و شهد بتتعصب وبتضربو فى صدرو وبتبعدو من قدمها و ماهر بيمسك اديها

ماهر/ للدرجة دى انا جرحك

شهد / انت اية رجعت تانى هنا ارجوك متخلنيش اشوفك تانى

شهد بتجرى و ماهر يجرى عليها وبيمسكها اوى وبيحضنها ودموعو بتنزل

ماهر / وحشتينى

شهد بتحضنو اوى

شهد / كنت بموت كل يوم من التفكير فيك عايش ولا ميت هشفك تانى ولا لا

ماهر / انا قولت انى هقدر انساكى بس كنتى فى قلبى وعقلى

شهد بتعيط

ماهر / انا كنت خايف عليكى خايف انك تعيشى حياتك وانتى ارملة ووحيدة

شهد / لا متقولش كدة انا هستناك طول العمر

******************               

فى الليل

لؤلؤة فى البيت مستنية عمار يرجع من المستشفى علشان يروحو لمعاذ و لؤلؤة بتحس بصوت فى مكتب عمار وبتخاف اوى وكانت هتخرج من البيت قررت تتحدى خوفها وبتمسك سيخ حديد بتع الدفاية وبتقرب وحدة وحدة من الاوضة وبتدخل فجاة وخايفة اوى

وبتبص وبتشوف المكتب زى ماهو وبتخاف اكتر لانها متاكدة انها سمعت صوت فى المكتب وبتبص بتشوف شباك الاوضة مفتوح وبتجرى بتبص منو ومفيش حد وفجاة فى واحد بيهجم عليها

وبيكتم نفسها بمخدر وبينيمها على الكرسى وبيخرج بسرعة من الشباك وبيقفل الشباك وره بسرعة وبيهرب و بعد دقايق قليلة لؤلؤة بتفوق وبتبص حوليها وكل حاجة مكنها وبيوصل عمار

عمار / لؤلؤة.  لؤلؤة

لؤلؤة بتخرج من  المكتب ووشها باين علية الخوف

عمار / حببتى انتى كويسة

لؤلؤة / انا كنت كنت لا مفيش كنت بتطمن على شبابيك الاوضة

عمار / يلا هنتاخر على الناس

لؤلؤة مش عرفة لية خبت عن عمار الى حصل و بيروحو عند معاذ البيت و معاذ بيستقبلهم عندو

معاذ / اتفضلو ثوانى وراجع

وائل بيقاعد معاهم

وائل / تعالى اوريكى حاجة

وائل بياخد لؤلؤة من اديها و لؤلؤة بتضحك وبيخدها على المطبخ عند معاذ

معاذ / اية دة عندنا ضيوف فى مطبخى

وبيضحكو

وائل / خالى بيطبخ حلو اوى

لؤلؤة / يعنى هناكل ونروح المستشفى ولا اية

معاذ / انا عاملكو ملوخية مصرى بس جنان

لؤلؤة / وااو

معاذ / وائل خد الاطباق على السفرة

لؤلؤة / وانا ممكن اساعدكو

و وائل بيخرج و لؤلؤة لسة هتاخد اطباق الاكل بتشوف ايد معاذ فى خدش فى ايدو و لؤلؤة بتفتكر ان الى هجم عليها فى البيت هى خدشتو  بنفس الطريقة و لؤلؤة بتخاف منو وبيقع من اديها الاطباق

معاذ /انتى انتى كويسة فيكى حاجة

لؤلؤة بتخاف اوى ومرعووبة

لؤلؤة / انت انت

وبتشاور على ايدو معاذ و بيفهم ولسة لؤلؤة هتصرخ و معاذ بيكتم صوتها و لؤلؤة خايفة اوى

معاذ / اهدى متخفيش انا هقولك على كل حاجة بس انتى اهدى لزم تخرجى دلوقتى علشان جوزك ميحسش بحاجة

لؤلؤة / انت ميبن

معاذ / الى اقدر اقلهولك حاليا يا اميرة الاميرات انتى فى امان

لؤلؤة / اميرة الاميرات انت عرفت الاسم دة ازاى

معاذ /مش وقتوالكلام دلوقتى مش لزم عمار ياخد بالو

وائل بيدخل

معاذ / وائل خد باقى الاطباق برة لحد ما انضف الارض

وائل بيبص للؤلؤة وباين عليها انها قلقانة

لؤلؤة / بس الاسم دة مفيش بيناديني بيه غير

معاذ / ماهر صح مش وقتو الكلام انتى كدة بتحطينا فى خطر

لؤلؤة بتاخد طبق وبتخرج

والكل بيقاعد  مع بعض على السفرة

عمار / اتعلمت الطبخ ازاى

معاذ / دى كانت هواية عندى وكبرت مع الوقت وكمان البرامج والكتب مخلتش اى حد ميعرفش حاجة

عمار / بس بجد الاكل رائع صح يا لؤلؤة

لؤلؤة سرحانة ومبتكلمش

عمار / لؤلؤة

لؤلؤة بتتخض

عمار / فى اية يا حببتى انتى كويسة

لؤلؤة / لا مفيش بس كنت سرحانة شوية عندى صداع

معاذ بيبص للؤلؤة اوى و لؤلؤة بتبصلو و عمار بيروح على لؤلؤة وبيمسك اديها

عمار / حببتى تحبى نروح البيت ترتاحى

معاذ / عندى هنا حاجة للصداع هتضيع الصداع فى ثوانى

لؤلؤة / بس الصداع الى عندى مش هيروح بالادوية

معاذ بيحاول يغير الموضوع

معاذ / وائل روح هات الفاكهة

عمار طبعا واخد بالو من نظرات لؤلؤة الى فضحة كل حاجة

عمار / حببتى خلينا نمشى شكلك تعبانة

لؤلؤة / انا هكون كويسة دلوقتى

عمار / لا الاحسن انك ترتاحى فى البيت اسف يا معاذ اننا بوظنا السهرة

معاذ / لا ابدا الف سلامة عليكى

عمار / الاكل كان رائع

عمار بياخد لؤلؤة على البيت و معاذ قلقان ومتعصب اوى وبيضرب السفرة بايدو وبيوقع كل الاطباق من عليها و وائل بيخاف اوى

معاذ / وائل روح على اوضتك يلا

وائل / بس انا

معاذ / يلا حالا بسرعة ومتخرجش منها غير لما اقولك

معاذ واقف بيفكر وبيروح على الاوضة بتعتو وبيروح على المرايا وبيشدها وبيكون ورها خزنة بيفتحها وفيها جهاز ارسال حديث

*******************.                

لؤلؤة مع عمار

لؤلؤة / انا هروح ارتاح

لؤلؤة لسة هتتحرك

عمار / لؤلؤة

لؤلؤة بتخاف وبتقف مكنها

عمار / فى حاجة حصلت وانتى نسيتى تقوليها

لؤلؤة بترتبك ومش عرفة تقول اية و عمار بيقرب عليها وبيحط ايدو على خدها بحنية

عمار / لؤلؤة حببتى انا جوزك ومبيهمنيش فى الدنيا دى غيرك انتى انا قلقان عليكى ومش عارف اعمل اية قوليلى فى اية

لؤلؤة بتبص لعمار اوى وقد اية هو بيحبها و لؤلؤة مش مرتاحة انها مخبية عنو حاجة زى دى بس فى جواها حاجة
مخلياها مش قدرة تتكلم

عمار / خلاص ياروحى انا مش عاوز ازعجك اكتر من كدة
انا عارف انك مش بتحبينى بس كان عندى امل انى اقدر اخليكى تحبينى زى ما انا بحبك بس للاسف

عمار دموعو بتنزل و لؤلؤة بتعيط

لؤلؤة / لا متقلش كدة انا عرفة ان طول المدة دى انت كنت طول الوقت جمبى وبتحاول تسعدنى

عمار / لا بس انا شايف فى عيونك حاجة غريبة

لؤلؤة بتعيط وبتروح على عمار

لؤلؤة / انا تعبانة اوى ومش عارفة اعمل اية

عمار بيحضنها اوى ولاول مرة بيظهر على وشو علامات الخبث

عمار / بتحبية صح

لؤلؤة بتبصلو اوى

عمار / معاذ انا من اليوم الى شفتو فية وحسيت من نظرتكو بكدة انا مش زعلان لا انا الى يهمنى انك تكونى مبسوطة لو حتى مع واحد غيرى انا ممكن اطلع من حياتك من غير اى مشاكل بس انتى تكونى سعيدة

لؤلؤة بتعيط لما بتشوف دموع عمار

لؤلؤة / لا ارجوك متقولش كدة متعزبنيش اكتر انا هقولك على كل حاجة النهاردة بعد ما رحت المستشفى سمعت صوت فى  المكتب

و لؤلؤة بتحكيلو على كل حاجة حصلت

لؤلؤة / انا فعلا حسيت من نحيتو بشوية اعجاب وفى حاجة بتشدنى لية انا مش عرفة مش قدرة اتكلم

عمار / حببتى خلاص ارجوكى بلاش عياط روحى ارتاحى شوية فى اوضتك ومش عوزك تفكرى فى حاجة تانى

لؤلؤة بتروح على الاوضة و عمار بدا علية حالة الغضب وبيروح يفتح الخزنة بتعتو وبيطلع مسدس منو وبيحطو فى هدومه وبيطلع اسلحة تانية وبيخبيها فى هدومه وبيعمل مكالمة تليفون......................

ليست هناك تعليقات