رواية حب و جنون ❤الحلقه السادسه
الحلقة السادسة من رواية
حب_وجنون
بقلم ندي رمضان
....................................
نبدا
وقفنا لما محمد كان عن الدكتور علشان يعرف منه عندها ايه
الدكتور:مفيش حاجه
محمد:طب والتحلل بتاعت امريكا
الدكتور:متفبركه علي برنامج
محمد:طب وإحساسها انها تعبانه
الدكتور:دي نتيجة ضغوطات
محمد:ميرسي يا دكتور
الدكتور:العفو دا واجبي
عند البنات
ندي:مالكوا قاعدين كدا ليه
منه:يعني نعمل ايه
ندي:طب انا قولت. لهشام مش هوافق علي. الجواز غير بعد ما نتيجةتحاليلك تظهر
امال:ولا انا كمان هوافق غير بعد النتيجه
منه:إنتوا تتوقفوا حياتكو ا علشاني
ندي:وحياتنا يعني ليها معني من غيرك
منه:بس إنتوا تعيشوا حياتكما
وفجاءة الباب خبط
ندي:امالافتحي
امال راحت تفتح
ودخل الشباب محمد اول ما شاف منه حضنها
منه:فيه ايه
محمد:حبيبتي انت كويسه مش تعبانه وهنتجوز
منه:انت بتتكلم بجد
محمد:طبعا
هشام: كدا بقا يا ندي نتجوز
ندي:بالسرعة دي
هشام:كدا سرعه حرام عليكي
ندي:طيب المعاد الي تشوفوه
هشام:بعد يومين موافقين يا جماعه
عمرو ومحمد :موافقين
امال:مش هنلحق نعمل حاجه
عمرو:كل الي عليكوا تنزلوا بكرا علشان نجيب البدل والفساتين
امال:ماشي
منه:طب عاوزين نعزم ناس
محمد:اكتبي الأسماء الي انتي عاوزاهم والدعوات هتوصلهم
منه:اوك
هشام:هنعدي عليكوا بكرا الصبح
ومشيوا
منه:معقوله اناطلعت سليمه وكمان هتجوز
ندي: الحمدلله
امال:طيب عاوزين ندخل دلوقت نشوف الفاستين الي في الاتليه الي هنروحه
ندي :يالا
وقعدوا. يتفرجوا وناموا وهما قاعدين
وتاني يوم الشباب عدوا عليهم وراحوا الاتليه
عند ندي وهشام
ندي:انا عاجبني الفستان دا
هشام:مش هينفع قصير
ندي:طب دا
ندي:طيب دا جميل اوي
هشام :هو فين القماش اصلا دا كله شفاف
ندي:اووف طب دا
هشام:ضهره كله شفاف
ندي:انا زهقت انت مش عاجبك اي حاجه
هشام:انتي الي مستفزه وبتختاري حاجات متنفعش
ندي:طب اختار انت بقا
وقف هشام قدام فستان ابيض جميل وطويل ومقفول ودراعه شفاف
هشام:دا لو بس دراعه شفاف
ندي:هشام انا مش هاخده دا زباله
هشام:طيب ايه ائيك بقا مش هتلبسي غيره
ندي:خلاص روح دورلك علي عروسه تانيه
هشام:استني هنا رايحه فين
ندي:مش هلبس الزفت دا
هشام:متعصبنيش
ندي بتفكير :ماشي خلاص موافقه
هشام:مش مرتحلك بس يالا
عند منه ومحمد
منه:محمد حلو دا
محمد :بس هو مش فستان دا قميص نوم
منه:لا دا عاجبني
محمد:مش هينفع بجد
منه:طيب نقيلي انت
محمد:دا روعه
منه:عندك حق خلاص نجيبه
عند امال وعمرو
امال:انا عاوزه الفستان دا
عمرو:اوك
يوم الفرح
عند البنات في الاتليه
منه:يا نهارك اسود
ندي:ايه فيه ايه
امال:هشام هيقتلك
ندي:ماله الفستان
منه:مش هو دا الفستان الي هو مرضيش انك تجيبيه انبارح
ندي:اه وانا هلبسه انهارده من غصبن عنه
امال:ندي هيتخانق معاكي
ندي:انا مش لابسه غير دا
منه:هما زمانهم علي وصول وهشام هيتخانق معاكي
ندي:انا مش هغير الفستان
منه؛براحتك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
والشباب وصلوا
عند منه ومحمد
محمد:ايه الجمال دا كله
منه:طيب مش يالا نمشي
محمد:نمشي فين بس احنا هنبات هنا
منه:يالاورآنا فرح
محمد:هو احنا بجد هنتجوز
منه:اه
محمد:دا احسن حلم في حياتي
منه:طب يالا علشان نمشي
محمد:اهربي اهربي
منه:يالا
محمد:اوك
(روايه حب وجنون بقلم ندى رمضان برعاية روايات & Novels)
*****************************************
عند امال وعمرو
عمرو:لو سمحتي مشوفتوش عروستي امال
امال:والله اومال انا مين
عمرو:انت السكر كله يا جميل
امال:طيب يلا
عمرو:ماشي يالا يا أميرتي
امال:اوك
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عند ندي وهشام
هشام:ايه دا
ندي:ايه
هشام:مش انا قولت مينفعش الفستان دا
ندي:واديني لبسته يبقي مينفعش ليه
هشام:ندي غيري الزفت دا
ندي:لا يا دا يا هروح
هشام:طيب اوك تعالي يالا
في القاعه كتبوا الكتاب ورقصوا وكان فرح جميل
وفي نهاية الفرح
مازن:مبروك يا مدام ندي
ندي:الله يبارك فيك
مازن:عندي ليك مفاجاه
ندي:بجد
مازن :اه هتلاقيهم في عربيتكوا وانتوا مروحين
ندي:اوك
وهما مروحين
ندي:هشام هتلاقي عندك حاجه تحت عند رجليك
هشام :فيه تليفون
ندي:هاته
ندي فتحت التليفون لقت فيه فيديو فتحته لقت كتب كتابها باباها الي مات قاعده مع هشام
ندي:ايه دا
هشام:والله كنت هقولك
ندي:تقولي ايه ازاي تخبي عني اننا متجوزين
هشام:ندي باباكي طلب انك متعرفيش
ندي:واديني الفيلا دلوقت
هشام:انتي بتقولي ايه
ندي:انا مش هقعد معاك
هشام:انتي بتهزري
ندي:واديني الفيلا حالا
هشام:اوك
وعدي اليوم سعيد عند الباقي الا ندي وهشام
تاني يوم
هنكمل الحلقه الجايه
حب_وجنون
بقلمي_ندي_رمضان
التعليقات على الموضوع