إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه 75🌸

الحلقة   75

علي بيخرج من البيت وبيشوف ليا قدمه وبيبتسملهاا

ليا / اخيرا شفتك بتبتسم

علي / نعم

ليا / امبارح انت عديت من جمبى ولا حتى سلمت عليا وكنت مكشر اوى  لدرجة ان روكى خاف منك

علي / والله مختش بالى اسف

ليا / انت كويس

علي / اة بس  اختى تعبانة شوية يعنى

ليا / انا عرفت من الاخبار حمدالله على سلامتهاا

علي / الله يسلمك

ليا / ممكن اجى اطمن عليهاا معاك

علي /بس يعنى هى رفضة تقابل حد

ليا / بس انا هخليهاا توافق

و علي بيتحرج يقولها حاجة

علي/ اوكى

ليا / يلاا بيناا

علي / هتروحى كدة

و ليا لبسة شورت قصير جدا ابيض وعلية بلوزة بحمالات رفيعة  وربطة قميص بكمام على وسطهاا

و ليا بتبص لشكلهاا

ليا / شو فى

علي / لا ولا حاجة بس اية شو فى انتى مش مصرية

ليا / لا طبعا مصرية بس ماما لبنانية يعنى بابا مصرى وماما من لبنان

و علي بيبتسم لليا وبيروحو على عربية علي وبيمشو

اية و محمد بيشوفو علي وهو بيركب العربية مع لياا

محمد / اية الى علي بيعملو دة

اية/ اية يعنى شباب

محمد / لا بجد بس لما يرجع

اية / هروح اشوف مالك احسن يجيلى اكتئاب

محمد / لااا بجد

و اية بتمشى وبتسيب محمد

علي بعد شوية بيوصلو لفيلاا انس وبيشوفو امير ومنة فى الجنينة

علي / خلينى اعرفك على امير و مراته

وامير  بتبتسم اوى اول ما بيشوف ليا جاية عليهم بيقف بسرعة وبيظبط هدومه

امير / يا لهوى اية الصروووخ دى

منة / امير

امير / احم اااة رجلى

منة / دلوقتى افتكرتهاا مش كدة

علي / صباح الخيير

منة / اهلا علي

علي / اعرفكو لياا حبة تطمن على ضحي

امير / يارتنى كنت ضحي

علي/ احم

ومنة بتخبط امير فى رجلو و امير بيتالم وليا بتتخض

ليا / فيك شى انت بخيير

امير / يالهووووى

علي / احم احم ليا خلينا نروح نشوف ضحي

ليا / بااى

امير / وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتو يا اخت لياا

منة / الله عليك يا شيخ امير

و امير بيكتم الضحكة ومنة بتضربو على كتفو وبتضحك

علي ومعاة ليا بيروحو لضحي الاوضة و علي بيخبط على الاوضة  و انس قاعد  جمب ضحي بيقرا كتاب

انس / ادخل

و علي بيدخل

علي / صباح الخير هى عاملة اية دلوقتى

و انس بيبص ضحي اوى بحزن

انس / مفيش جديد

علي / معايا ضيفة حبة تتطمن على ضحي

انس / ضيفة مين

و  علي بيدخل لياا

ليا / هاى

انس / اهلاا

و علي بيقرب على ضحي وبيبعد شعرهاا عن عيونهاا و ضحي بتفتح عنيهاا وبتشوف علي

علي / حببتى

و ضحي بتمسك ايد علي وبتاخد ايدو فى حضنهاا و علي بيشاور لليا تقرب

ليا / هاى ضحي انا لياا

و ضحي بتبص لليا اوى وبتبص لعلي

علي / حببتى ليا  جارتناا وعرفت انك تعبانة  حبت تيجى تتطمن عليكى

ضحي / شكرا

ليا / انتى عندك نونو

و ضحي بتغطى بطنهاا بسرعة وبخوف

علي / ليا خليهاا ترتااح

ليا /اوكى مبسوطة انى اتعرفت عليكى يا ضحي

ولسة علي هيخرج مع لياا

ضحي / علي

و علي بيبصلهاا وبيروح عليها بسرعة و ضحي بتحضنو اوى و علي بيبسهاا من جبنهاا

علي / ربنا يخليكى ليا يا حببتى انتى كويسة

و ضحي بتهز رسهاا بنعم

علي / هوصل ليا وهاجى تانى ماشى

و ضحي بتهز رسهاا بنعم و علي بيخرج مع لياا


بعد اسبوع

انس بيفتح عنية وبيبص على ضحي و ضحي مش موجودة
وبيتخض اوى وبيروح على الحمام وبيفتح الباب ومش موجودة وبيخرج من الاوضة  بسرعة وبيدور عليهاا فى كل الاوض وبيخبط على امير  ومنة بتفتح الباب

منة / انس فى اية ضحي كويسة

انس / ضحي مش عندك

و انس مبيستنش انهاا ترد علية وبينزل بسرعة بخوف شديد
على الجنينة

انس / ضحي.   ضحي

والامن بيروح على انس بسرعة

انس / مدام ضحي خرجت من الفيلاا

الامن / لا يا بش مهندس احنا مشفنهاش خالص

و انس بيتنهد وبيحاول يركز وبيرفع لعيونو لفوق وبيشوف ضحي وقفة  فى البلكونة  بتاعت اوضتهم  وقفة بهدوم النوم الخفيفة و انس بيدخل الفيلاا بسرعة وبيقبلو امير ساند على عجاز ومنة

امير / انس

انس / خلاص محصلش حاجة تصبحو على خير

و انس بيطلع على الاوضة ومنة و امير بيبصو لبعض بحزن

و انس بياخد الروب وبيدخل لضحي البلكونة وبيحطو على كتفها بحنية و ضحي ولا اتحركت ولا حست بية و انس بيحضنهاا اوى من ضهرهاا

ضحي / كنت بدور عليك

و انس بيضمها اوى وبيبسهاا من خدها

انس / انا هناا جمبك

و ضحي بتلف وبتبصلو اوى وبيشوف الدموع فى عنيهاا
و انس بيمسحلها الدمعة الى نزلت من عيونهاا وبيبسهاا من جبنهاا و ضحي بتحضنو اوى و انس بيخدها على الاوضة

انس / اية رايك ننزل انا وانتى المطبخ مش جعانة

ضحي / لااا

و ضحي لسة هتبعد عنو وتروح على السرير و انس بيمسكها من اديهاا

انس / ضحي

و ضحي مش قدرة تبص فى عيونو

انس / وحشتينى وحشنى نظرت عيونك فى عيونى ارجووكى

و ضحي بتعيط  وبتبص لانس اوى و انس بينزل على ركبو قومها  وبيحضنها من خصرهاا

انس / انا محتاجك ضحي ارجووكى

و ضحي بتملس على شعرو بحنية

ليا و علي فى كافية

علي / يعنى انتى سبتي الدراسة علشان ترجعو مصر

ليا / يعنى ان انا اسيب الدراسة وارجع مصر مرتبطين ببعض

علي / انا مش حابب اضغط عليكى انى اعرف الاسباب بس
لازم تكملى دراستك

ليا / فعلا ماما بصراحة بتلح علياا

ليا / اية رايك نتقابل بكرة ونروح نقدم الاوراق مع بعض

و ليا بتبتسم علي اوى

       وفجاة بيدخل اتنين بودى جارد وبيروحو على لياا

حراسة / انسة ليا الباشا طلبك حالاا

و ليا بتبص لعلي بتوتر

علي / ليا فى مشكلة

ليا / لاا مفيش حاجة بس باباا طالب يشفنى لازم اروح

علي / متاكدة انك هتكونى بخيير

ليا / اكيد

وليا بتروح مع الحرس وبتركب العربية معاهم و علي بيبص عليها وهى مشية بالعربية وبيروح على عربيتو وبيمشى ومدايق اوى

انس اخد ضحي على المطبخ وبيدخلو و ضحي بتشوف الخدم الى فى المطبخ اول مرة شفهم بتحس بالخوف
وبتقف مكنهاا

انس / حببتى يلاا

و انس بيلف دراعو حولين خصرهاا بحنية و ضحي بتبص للخدم والخدم بيبصلهاا

انس / اخرجو انتو يلااا

والخدم بيخرجو و ضحي بتمسك فى انس وهم خرجيين جمبهاا و انس بيمسك ايد ضحي الى مسكة في هدومه وبيبوس اديهاا الاتنين و بيخدها وبيخليهاا تقاعد على الكرسي و بيبعد شعرهاا عن عيونها وبيلف شعرها حولين ودنهاا برقة

انس / تحبى تاكلى اية

ضحي بتهز اكتفهاا بلا مبالاة

وانس / اية رايك بطاطس واوووو

و ضحي بتبتسم لانس

ضحي / واوووو

انس / اخير شفت الابتساامة الى بتخلى قلبى يدق من جديد

و انس بيبسها من خدهاا  وبيروح يطلع بطاطس

انس / انا النهاردة هعلمك ازااى تعملى بطاطس  ماشى الاول
بتقشرى البطاطس بالطريقة دى شوفى ازااى ايوة كدة شوفى جوزك  بيقشر بطريقة هندسية

و ضحي بتضحك و انس بيبصلهاا اوى ومبسوط انها بتضحك وباين  عليهاا مرتااحة شوية و انس بيبصلهاا وسرحان فيهاا وبيتالم وبتكون السكينة جرحت ايدو

و ضحي بتشوف دم نازل من صباع انس بتفتكر عبد الرحمن لما قتل كارما وقتل كل الرجالة الى كانو معاهاا بدم بارد و ضحي بتخاف اوى

ضحي / لااا

انس / حببتى دة جرح بسيط شوفى خلااص مفيش حااجة

و ضحي دموعهاا بتنزل وبتبعد بسرعة وبترجع بضهرهاا لوري
و انس بيقرب منهاا

انس / ضحي حياتى انا كويس شوفى حرج بسيط ضحي ارجووكى

و ضحي بتهز رسهاا بلااا وبتبعد عنو بخوف

انس بيتعصب اوى / ضحي كفااية انا تعبت تعبت

و ضحي بتتفزع من صرخة انس

ضحي / انا انا مش هقول حااجة انا انا لااا خلاص لاا دم لااا

انس /ضحي ارجووكى انا تعبت اوى خلاص

والخدم بيدخلو على صرخة انس و ضحي بتخاف منهم اوى

انس / اخرجو برة

والخدم بيخرجو برة سرعة و ضحي بتبص لانس وبتحاول تهدى شوية وبتتنفس بهدوء وبتبص لانس و انس بيمدلها ايدو و ضحي بتجرى علية وبتترمى فى حضنو وانس بيضمهاا اوى

فى الليل

انس بينزل من الاوضة وبيكون عبد الرحمن فى المكتب
و عبد الرحمن فى مكتبو و انس بيدخل المكتب

انس / بابا انت لسة صاحى الوقت اتاخر

عبد الرحمن / تعال يا ابنى

و انس بيدخل لوالدو المكتب وبيقاعد معاة

عبد الرحمن / ضحي كويسة يا ابنى هى عاملة اية النهاردة

انس / يعنى شوية بحس ان فى تحسن وفجاة بنرجع للصفر من تانى

عبد الرحمن / انا اعرف دكتور كويس فى انجلترا اية رايك تسفرو

انس / الدكتور قال منقدرش نجازف باى حااجة علشان
الجنين الى فى بطنهاا احنا بنحاول نخلية كويس

عبد الرحمن / ان شاء الله هتتحسن وابنك هتشيلو فى حضنك يا حبيبى

انس / يارب يا باباا

انس / بفكر اخدها المزرعة كام يوم

عبد الرحمن / ماشى يمكن حالتهاا تتحسن هنااك

انس / هروح اشوف امير شوية

و انس بيخرج من المكتب وبيروح لامير ومنة قاعدين قدم التلفزيون وبيتفرجو على فلم ومنة بتاكل اميرالتفاح باديهاا

انس / يعنى شحط زيك وبتاكلك باديهاا انت غبى يا ابنى مراتك حامل  لازم تتغذي هى مش انت

امير / يااة انا مريض كماان

و انس بيبتسم لامير وبيطبطب على كتفو

منة / خلينى انا اروح اقاعد مع ضحي شوية

انس / هى اخدت الادوية بتعتهاا وبتفضل نايمة مش اقل من اربع ساعات

منة / بس حاسة ان حالتهاا مش بتتحسن

امير/ لازم نعمل حاجة مش معقول نسبها بالحالة دى

انس / هخدها ونروح المزرعة بكرة الصبح

منة / يكون احسن يمكن لما تكونو لوحدكو حالتهاا تكون احسن

امير / انا هروح انام تصبحو على خيير

و منة لسة هتقف و امير بيسحبهاا تقاعد تانى

منة / اة فى اية

امير / هو اية الى فى اية ساعدينى علشان تعبت خلينى اطلع انام

منة / انت مش ملاحظ انك بتتدلع زيادة عن الازم يعنى

امير / اة بتقصدى علشان بتساعدينى علشان انا مضروب رصاصة فى رجلى ومش قادر ومريض مش قدرة تستحملينى

منة / على فكرة مصعبتش علياا

امير / خلااص انا مش عاوز منك مساعدة خلينى انادى الخدم يسعدونى

منة / يسعدوك فى اية باة

امير /  يعنى اغير هدومي اخد دوش كدة يعنى

فنة / علشان اقطم رقبتك

و امير بيمسكهاا من خصرهاا

امير / اية رايك اوريكى الحسنة الى فى كتفي

منة / دة اغراء يعنى

امير / يعنى حاجة زى كدة

ومنة بتضحك اوى وبيطلعو على اوضتهم

فى الصباح

علي واقف فى جنينة الفيلاا وعيونو على فيلا ليا انو يشفهاا
و اية بتخرج وبتبص علية اوى

اية / روح اسال عليهاا احسن

علي / نعم هى ميين

اية / الى مصحياك من الصبح كدة ومخلياك واقف فى البرد

علي / انا لا ابدا بس حابب العب رياضة

و علي بيعمل نفسو انو بيلعب رياضة

اية / ممكن حضرتك تلعب رياضة لحد الصيدلية هتلى حفاضات لمالك وتعال

علي / معندك محمد خلية يروح

و محمد بيخرج
محمد / انا هروح اجيب  وهنشوف اخرت الوقفة دى اية

و محمد بيخرج و علي بيفضل رايح جاى فى الجنينة وعيونو على باب فيلا ليا  وبيشوف الباب بيتفتح وبتخرج ليا ومعاهاا روكى الكلب بتعها و علي بيعمل نفسو انو بيجرى يعنى نوع من الرياضة 😉

وبيشفها وبيعمل نفسو انها صدفة
علي / ليا

وليا بتقرب منو

ليا / انا كنت عوزة اعتزرلك يعنى علشان اتطريت انى امشى بالسرعة دى

علي / لا عادى ولا يهمك

و ليا باين عليهاا مديقة اوى وفى عنيها دموع

علي / اية رايك نتمشى شوية

ليا / اوكى

وبيتمشو مع بعض ومفيش حد فيهم بيتكلم و علي بيحاول
يتكلم ومش عارف

ليا/ بابا وماما هينفصلو

و علي بيبصلها وليا دموعها بتنزل

ليا / حاولت اعمل كل حااجة ومفيش فايدة

ليست هناك تعليقات