إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 71🌸

الحلقة    71

فى الصباح

انس بيدخل الاوضة  ومعاة الفطار لضحي وبيحطو وبيقرب على ضحي وبيبعد شعرهاا عن عيونهاا و ضحي بتحس بية وبتبتسم اوى

انس / صباح الخيير يا ماما ضحي

و ضحي بتضحك وبتفتح عنيهاا وبتبصلو اوى

ضحي / بحبك

و انس بيلمس خدهاا بحنية وبيبسهاا من خدهاا

انس / مجهزلك الفطاار بنفسى

و انس بيحط الفطار قدمها

ضحي / انت الى جهزتو

انس / مش كلو بس انا الى حطيت العصير فى الكوبية

و ضحي بتضحك

انس / يلاا لازم تاكلى الاكل دة كلو وعملتلك البيض عيون

و ضحي بتشوف البيض بتقرف اوى وبتبعدو عنها
ضحي / لاا ريحتو وحشة اوى

انس / ريحتو وحشة ازااى دة

و ضحي مبتقدرش وبتجرى على الحمام بسرعة و انس بيخاف اوى عليهاا وبينادى بسرعة على دادة كريمة

انس / دادة كريمة داادة كريمة

و كريمة بتروح علية بسرعة

انس / ضحي تعبانة اوى

و ضحي بتخرج من الحمام و انس بيجرى عليهاا بسرعة وبيشلها

انس / ضحي

ضحي / انا كويسة

كريمة /دة من الحمل يا ابنى متقلقش عليهاا هتكون بخير

و انس بينيمهاا على السرير

ضحي / بس شميت ريحة البيض دة

و انس بيبعدو عنها بسرعة

انس / مفيش بيض يدخل الفيلاا تانى لو سمحتى يا دادة

ضحي / انس انا كويسة خلاص

انس / خلينى اكلم الدكتور احسن نطمن

كريمة / انت لو هتعمل كدة دلوقتى امال فى الولادة هتعمل اية بس

وكريمة بتخرج و انس بيروح على ضحي

انس / انتى كويسة

و ضحي بتقاعد

انس / براحة خليكى مرتاحة

ضحي / حبيبى انا كويسة انت مرحتش الشركة لية

انس / شركة اية انا هخرج ازاى واسيبك لوحدك هناا وكمان
منة  و امير مش موجودين

ضحي / حبيبى متقلقش علياا روح يلا على الشركة

انس / اية رايك اتصل بالمستشفى يبعتلنا ممرضة
 
ضحي / حبيبى مش للدرجة دى يعنى

انس / دادة كريمة مش هتقدر تفضل معاكى طول الوقت لازم حد يكون معاكى

ضحي / اية رايك تتصل بخالة سعاد

انس / سعاد

ضحي / اة

انس / حاضر يا حببتى الى يريحك هبعتلهاا عربية تجبهاا

و موبيل انس بيرن

انس / دة باباا

و انس بيتكلم مع والدو عبد الرحمن و بيكلم ضحي وبيتطن عليهاا  وبيباركلهاا على الحمل  وبيقفل التلفون

ضحي / بس سفر عمى دة هيكون تعب علية جدا

انس / هو الى اصر انو يسافر مش عارف فى حاجة غريبة

ضحي/ يمكن حابب يغير جو

انس / يمكن المهم تحبى تاكلى اية

ضحي / فرولة

انس / فرولة

ضحي / ايه عوزة فرولة

انس / دقيقتين ويكون عندك شجرة فرولة حالا

منة و امير فى النادى ومبسوطين اوى وبيلعبو رياضة مع بعض وفى بنت بتعدى من جمبهم وبتلفت نظر امير وبيبصلهاا ومنة بتبص لامير بغضب

امير / احم احم انا تعبت خلينا نروح نتغدا اية رايك

منة / خلينا نروح الكفترية دى كمان مش كدة

امير / اشمعنة الكفترية دى يعنى

منة / ما البنت راحت هنااك علشان تبصلهاا برحتك

امير / انتى مبتزهقيش يعنى

و منة بتبصلو بحزن
امير / انا ماشى سلام

و منة بتروح وره بسرعة

منة / امير استنى خلاص خلاص متزعلش

و امير بيحط ايدو على خدهاا بحنية

امير / حببتى انا عيونى مبتشفش غيرك انتى وبس لحد امتى هفضل اقولك الكلام دة

منة بابتسامة / كل دقيقة

امير بيبتسم/ لو علياا الكلام كتير

منة / اة ما انت متعود على الكلام الحلو مع البنات

امير / طب اعمل فيكى اية بس

منة / اووف خلاص خلينا نروح نتغدي مع بعض انت وعدتنى ان النهاردة  ليا انا لوحدى

امير / امرا وطاعاا يا مولاتى

ومنة بتضحك اوى و امير بيخدهاا وبيروحو على الكفترية مع بعض

انس فى الشركة وبيدخل على مكتبو وبيتفاجا بماياا فى مكتبو ومعاهاا ملفات بتدرسهاا

مايا / اسف جدا انى استخدمت مكتبك من غير استاذان كمان

انس / لا عادى ولا يهمك خليكى ممكن تستخدمية فى اى وقت

مايا / شكرا جدا انا خلصت خلاص

ومايا بتجمع الملفات وبتبص لانس اوى

مايا / انت مش هتحضر الاجتماع

انس / اة طبعاا اتفضلى

انس ومايا بيخرجو من المكتب

مايا / اة مراتك جميلة اوى

و انس بيبصلهاا بابتسامة / شكرا

مايا / وبتحبهاا اوى على فكرة واضح عليك لما جبت سيرتها فى كلامى  عيونك بتلمع وبتظهر ابتسامة على وشك

و انس بيبتسم لماياا وبيشاورلهاا تدخل الاجتماع وبيدخلو قاعة الاجتماعات

سعاد بتوصل الفيلاا وعيونها بتدقق فى كل شبر فيهاا
وباين عليهاا الحوف والحزن والتوتر و ضحي وقفة بعيد وبتبصلهاا

ضحي / حمدالله على السلامة

سعاد / الله يسلمك يا بنتى انتى لازم ترتااحى اهم حاجة الشهور الاولة

ضحي / تعبت من السرير حبيت اتمشى

سعاد / ماشى يا بنتى وانا هروح المطبخ اعملك كوبية عصير برتقال

وسعاد بتروح على المطبخ و ضحي بتبصلهاا اوى و ضحي بتروح وره سعاد وبتبص عليهاا وهى بتعمل العصير وضحي بتبتسم وبتخرج وبتروح على اوضتها

فى الليل

انس بيرجع الفيلاا وبيطلع لضحي الاوضة و  ضحي بتكون قاعدة بتقرا كتاب و انس بيروح عليهاا وبيبسها من خدها

ضحي / حمدالله على السلامة

انس / بتقري اية

ضحي / دى رواية عن اتنين قلبهم لبعض بس عمرهم ما اتقبلو

و انس بيبص لضحي اوى بابتسامة
ضحي / بتبصلى لية كدة

انس / بحبك

و ضحي بتبوسو من خدو

ضحي / وانا كمان

انس / بس انا جعاان اية البيت دة مفهوش حاجة تتاكل

ضحي / ازاى يعنى دى خالة سعاد من الصبح فى المطبخ مخرجتش

انس / سعاد يباة مش عاوز اكل اكيد كوفتة وبطاطس زى كل مرة

و ضحي بتضحك

ضحي / خلينا نشوف عملت اية النهاردة

و ضحي و انس بينزلو وسعاد بتجهز السفرة و انس بيبص للسفرة وبيشوف كوفتة وبطاطس  و ضحي بتكتم الضحكة

انس / هو انتى معندكيش اى فكرة عن اى انواع اكل تانى

سعاد / انا اناا بس

ضحي / حبيبى مينفعش نقول للاكل لا وكمان انا عوزة اكل كوفتة بصراحة خالة سعاد احسن حد بتعمل كوفتة

سعاد / ثوانى اجيب المياة

وسعاد بتروح تجيب المياة وموبيل انس بيرن

انس/ الوو باباااا

وسعاد بتقع من اديها كوبية المياة وبتتوتر اوى

سعاد / اسفة اسفة

ضحي / لا عادى يا خالة

و انس بيدخل المكتب وبيكلم والدو وبيخرج بيتعشا مع ضحي

اية بتكلم زياد فى التلفون

زياد / مالك عامل اية دلوقتى

اية / الحرارة نزلت الحمد لله هو كويس

زياد / الحمد لله

واية و زياد بيسكتو دقايق ومبيتكلموش

اية / انا

زياد / الوقت اتاخر اسف انى اتكلمت فى الوقت دة بس

اية / لا ولا يهمك عادى انت اتصلت علشان مالك مش كدة

زياد / اة طبعاا علشان مالك

اية / تصبح على خير

وبيقفلو الموبيل و محمد بيدخل  لاية
محمد / كنتى بتكلمى حد

اية / انا لا بس كنت هكلم ضحي بس الوقت اتاخر هاجلها لبكرة

و محمد بيقرب على مالك

محمد / حرارتو نزلت

اية / اة هو احسن ونايم

محمد / يلاا نامى انتى كمان تصبحى على خير

و اية بتتنهد اوى وبتفكر فى زياد

ضحي و انس بيتفرجو على التلفزيون و منة بتروح عليهم

منة / مساء الخير

انس / اهلا منة امال فين امير

منة / خرج شوية هو و نادر بيتفرجو على مطش مع بعض

ضحي / تعالى الفيلم دة حلو اوى

منة / لا بس كنت عوزاكى فى موضوع يعنى

ضحي / اة طبعاا بعد ازنك يا حبيبى

و ضحي بتروح مع منة على اوضتها

ضحي / فى اية قلقتينى

منة / يعنى انا كنت حبة اروح للدكتورة الى انتى بتروحى عندهاا

ضحي / دكتورة

منة / يعنى كنت عوزة اعرف لية الحمل اتاخر لحد دلوقتى

ضحي / حببتى متاخرش ولا حاجة بس لو حبة ماشى انا هروح بكرة الصبح نروح انا وانتى

منة / بس مش حبة امير يعرف حاجة عن الموضوع دة

ضحي / لية

منة / يعنى كل ما اكلمو يقولى انو مش حابب ولاد دلوقتى واننا لسة صغيرين يعنى كلام من دة بس انا حبة يعنى

ضحي / ماشى يا حببتى انتى متقلقيش بس من الاحسن انو يعرف

و ضحي بتسيب منة وبتخرج وبتروح لانس و ضحي بتتصدم لما بتشوف انس نايم على الكنبة وسعاد بتحطلو مخدة تحت دماغو  وبتمس على شعرو بحنية وبتبوسو من جبينو و ضحي بتروح على سعاد بسرعة

ضحي / انتى بتعملى اية

وسعاد بتتصدم وبتخاف اوى و ضحي بتاخد سعاد بعيد عن انس

ضحي / انا دلوقتى عوزة اعرف انتى ميين بالظبط

سعاد / انا ولا حد

ضحي / خلاص اقول لانس على الى شفتو دلوقتى وانتى

سعاد /لاا ارجووكى انا انا  امو

و ضحي بتتصدم

سعاد / ارجووكى اجووكى متقوليش لانس ارجووكى

و انس بيفتح عيونو
انس / ضحي

سعاد / ضحي يا بنتى ارجووكى

ضحي / ايوة يا حبيبى انا جاية حالاا

و ضحي بتروح لانس
انس / حببتى رحتى فين

ضحي / بس كنت بكلم منة

انس / خلينا ننام انا تعبان

ضحي / يلاا يا حبيبى

ضحي و انس بيطلعو مع بعض وسعاد بتراقبهم ودموعهاا بتنزل

فى الليل

ضحي بمبتقدرش تنام وبتبص لانس وهو نايم وبتبوسو من خدو وبتتسحب من جمبو وبتخرج وبتروح على اوضة سعاد وبتخبط علي  الباب وبتدخل 

وبتكون سعاد قاعدة على الارض وبتعيط  ومعاهاا صورة انس وهو صغير فى حضنهاا و سعاد بتشوف ضحي بتمسح دموعهاا بسرعة وبتقف

سعاد / قولتيلو

ضحي / لاا

و سعاد بتقاعد على طرف السرير وبتعيط

ضحي / يعنى انتى كنتى قريبة منو طول السنين دى كلهاا وهو ميعرفكيش

سعاد / انا لازم اروح من هناا

ضحي/  لية روحتي  زمان ولية هتروحى دلوقتى

سعاد / رحت زمان علشان خاطر ابنى وهروح دلوقتى علشانو

ضحي / انا مش فاهمة حاجة

سعاد / مش لازم تفهمى لان لو فهمتى يباة مش هتعيشى كتيير

ضحي / انتى لية بتتكلمى بالالغاز كدة

سعاد / حيتناا كلهاا الغااز

و انس بيدخل عليهم

ليست هناك تعليقات