إبحث عن موضوع

حبك اقنحم حياتي🌸الحلقه 70🌸

الحلقة    70

بعد نص الليل

موبيل انس بيرن و ضحي بتقلق على صوت الموبيل

ضحي / انس انس موبيلك بيرن

و انس بيسحب ضحي فى حضنو تانى
انس /  سيبى الى يرن يرن

والموبيل بيرن تانى
ضحي / اوووف انس شوف ميين

وانس بياخد الموبيل
انس / الو

علي / انس لازم ضحي تيجى حالاا

و انس بيصحصح بسرعة وبيقف بخضة

انس / علي فى اية

و ضحي بتروح على انس بسرعة

انس / اهدى ثوانى ونكون عندك احنا قريبين من المستشفى

ضحي / مستشفى لية علي حصلو حااجة انس اتكلم

انس / تيم عمل حادثة

و ضحي بتبص لانس بصدمة و انس بيمسك اديهاا بحنية

انس / حببتى لازم نروح المستشفى حالاا يلاا

و انس بياخد البلطو بتاع ضحي وبيلبسهلهاا بسرعة على هدوم النوم وبيخرجو بسرعة

اية لوحدهاا فى الفيلاا وقلقانة اوى وبتتصل بمحمد

محمد / للاسف مفيش حد عاوز يدينا اى معلومات

اية / محمد انا خايفة اوى

و محمد بيحط ايدو على جبينو ومش عارف يتصرف

محمد / اية انتى اهدى متخفيش احنا زودنا الحماية على الفيلاا  اكيد مفيش حاجة هتحصل

اية/ يعنى اية مخفش الى حصل لتيم وفى نفس الوقت الى اسمو  مايكل دة يتقتل فى نفس الوقت انا مش هستنا هناا اكتر من كدة  ادينى عنوان المستشفى انا هاجى

محمد / خليكى مكانك انا هتصل بيكى تانى

و محمد بيقفل مع اية ومدايق اوى وبيشوف ضحي و انس دخلين المستشفى

ضحي/ محمد فين تيم

محمد / فى العناية ورفضين اى حد يشوفو

و انس و ضحي بيروحو على  العناية المركزة الى فيها تيم
وبيشوفو علي واقف قدمها

ضحي / علي

و علي بيروح على ضحي وبيحضنهاا اوى وبيعيط

علي / انا السبب كان لازم امنعو انو يخرج كان لازم امنعو باى طريقة

ضحي/ ايه الى حصل تيم هناا لية

علي / كان رايح المزرعة عندك مش عارف قالى فى حاجة مهمة لازم تعرفيهاا لازم تعرفى حقيقة

و ضحي بتشوف الدكتور بيخرج من اوضة تيم وبتروح علية بسرعة

ضحي / دكتور اخوياا تيم عامل اية دلوقتى طمنى يا دكتور

الدكتور / للاسف حلتو صعبة جدا اسف خليكو منتظرين اى خبر فى اى وقت

و ضحي دموعهاا بتنزل و انس بيقف ورها وبيمسكهاا من كتفهاا

ضحي / عوزة اشوفو لو سمحت يا دكتور

و الدكتور بيوافق ضحي تدخل لتيم و ضحي بتكتم الشهقة ودموعهاا بتنزل بغزارة وبتقرب منو وتيم حولية اجهزة كتير وتقريبا مفيش عضمة فى جسمو سليمة ابدا و ضحي بتلمس خدو بحنية وتيم بيحس بيهاا وبيفتح عيونو بكسل

ضحي/ تيم

وتيم بيبتسم لضحي و بتبكى اوى  وفجاة الاجهزة بتصدر صوت رنة و ضحي قلبهاا بينقبض وبتبص للاجهزة بجنون

ضحي / تييييم تيييم اخوياا تيم رد علياا

وبيدخل الدكتور و انس وره الدكتور بسرعة و بيبعد ضحي عن تيم

الدكتور / البقااء للة

و ضحي بتصرخ
ضحي / تييييم

و انس بيضم ضحي بقوة

بعد شهرين

اية فى السوبر مركت ومعاها مالك وحطاة فى عربية المركت
وبتلعبو ومالك بيضحك اوى اية بتحاول تجيب علبة اكل لمالك  من رف عالى ومش عرفة وفجاة بتشوف زياد قدمها بيجيب علبة الاكل وبيديها لاية

اية / زياد انت بتعمل اية هناا

زياد / مش هكدب عليكى واقولك انها صدفة

اية / يعنى كنت ماشى وراناا

زياد / كنت حابب اديكى اول نسخة للكتاب بتاعى

اية / كتاب

زياد / حابب تكونى اول وحدة تقراة

و اية بتخدو منو
زياد / ممكن اشيلو

و اية بتهز رسهاا بنعم و زياد بيقرب من مالك وبيشيلو
ومالك مبسوط وبيضحك لزياد

انس بيدخل اوضة  ضحي بتكون قاعدة  فى البلكونة

انس / حببتى يلا الفطار جاهز دادة كريمة عملالك الكيك الى انتى بتحبية

ضحي / معلش يا انس انا مليش نفس

انس / اية رايك نخرج نفطر برة انا وانتى

ضحي / حاسة ان انا تعبانة مش قدرة

انس / علشان خاطرى اناا حياتى مش معقول الى انتى بتعملية دة  لازم تخرجى وتشوفى الدنياا انتى من شهرين مخرجتيش من الاوضة

و ضحي بتعيط و  انس بينزل على ركبتو قدمها وبيمسك اديهاا وبيبوس اديهاا الاتنين

انس / حببتى عارف ان الى حصل دة صعب عليكى بس اكيد تيم  مكنش يحب الى انتى بتعملية فى نفسك دة

ضحي / غصب عنى مش قدرة

انس / علشان خاطرى انا خلينا نخرج نفطر مع بعض برة
على النيل اية رايك

و ضحي بتهز رسهاا بالموافقة و انس بيبتسم اوى وبيبسهاا من جبنها وموبيل انس بيرن

انس / ايوة يا نادر الغيلى اى مقابلات النهاردة

نادر /الغى اية بس انت اتاخرت لية انا بعت عربية لجمال بية المطار  وهيكون هناا خلال خمس دقايق

انس / يااة نسيت جدا الموضوع دة

و انس بيضغط على اسناانو
ضحي / حبيبى روح انت انا كويسة متقلقش علياا

انس / حببتى انا اسف بس نتغدا مع بعض ماشى

ضحي / ماشى روح انت بلاش تتاخر

و انس بيبسها من خدها وبيمشى

علي بيتمشى على الكرنيش هو ميادة 
ميادة / علي فى موضوع مهم لازم تعرفو

و علي بيبصلها
ميادة / انا عرفة الحالة الى انت فيهاا بس غصب عنى والله

علي / ميادة فى اية اتكلمى

ميادة /اخو خطيب مي

علي / ومالو

ميادة بخجل وقلق
ميادة / طلب ايدى من محمود

ميادة / عرفة هتقولى اية بس انا مش عرفة اقول اية لمحمود للاسف  هو مفهوش عيب واحد علشان ارفض علشانو هو ظابط طيار  وكويس كدا واخلاق

علي / والله مدام فى المواصفات دى كلهاا الف مبروك

و ميادة بتبصلو بحزن
ميادة / هو دة الرد الى عندك

علي / معنديش غيرو

و ميادة بتمسح دموعهاا
ميادة / انا مش هعتبك على الكلام دة بعد ازنك

َو ميادة بتوقف تاكسى وبتركب وبتمشى و علي بيبصلها وهى مشية بحزن

انس فى الشركة وفى انتظار جمال بية
انس / نادر هيوصلو امتى

نادر / انا كلمت السواق وقال انهم على وصول اهم وصلو

و انس بيقف فى استقبلهم وبيظبط هدومه بوقار وبينزل من العربية راجل سنو حوالى ٥٠ سنة ومعاة بنت شابة فى غاية الجمال والرشاقة والاناقة وجمال شعرهاا الاشقر وواصل لتحت خصرها

انس / اهلا وسهلا جمال بية اهلا

جمال / اهلاا يابش مهندس اعرفك على مايا بنتى

انس / اهلا نوتو مصر اتفضلو

و انس و نادر بيخدهم على اوضة الاجتماعات

اية و زياد فى كافية و زياد بيلاعب مالك
زياد /لو مديقة خلينا نروح

و اية متوترة اوى وبتبص لمالك
اية / مالك مبسوط

زياد / افهم من كدة انك مديقة فعلاا اننا مع بعض

اية / لا مش قصدى بس مش حبة ادايق محمد

زياد  / انا بفهم شعورو كويس علشان كدة طول المدة الى فاتت كلها محاولتش اخطى الحدود الى هو عملهاا

اية / وهو مقدر دة طبعا

منة بتدخل لضحي  ومنة باين عليها مديقة اوى
منة / ضحي انتى لازم تشوفى حل فى الانسان دة مليش دعوة

ضحي / منة بتقولى حاجة

منة/ لا كدة كتير والله هنتحر وانتو كلكو تشيلو زمبى

ضحي / ممكن تهدى وتفهمينى فى اية

منة / رسالة يا ضحي رسالة

ضحي / رسالة اية

منة / انتى مش مركزة معايا امبارح باليل وصلت رسالة لامير على الموبيل  وسالتو مين الى بعتلك رسالة قالى دة نادر بيفكرنى بمعاد الشغل

ضحي / وفيها اية

منة / مدام هى من نادر علشان الشغل لية بيمسحهاا انا دورت على الرسالة لقيتو ماسحهاا يا ضحي مسحهاا

ضحي / منة اهدى بس انتى الى موسوسة شوية

منة / ومدام الرسالة من الشغل لية هيمسحهاا علشان هى مش من الشغل

ضحي / منة الى بتعملية دة غلط لو فى اى شك عندك من اى حاجة  اتكلمى معاة متخليش اى حاجة تضيع الحب الى بينكو

منة / انتى رايك كدة

ضحي / طبعا

منة / ماشى سلام

ومنة بتسيب ضحي وبتخرج من الاوضة بسرعة
ضحي / مجنونة

ومنة بتروح على اوضتها و امير نايم
منة / امير اصحى امير

امير / يووة منة خلينى شوية

منة / امير اصحى عوزة اتكلم معااك

امير / اووف معرفهااش انا معرفهااش والبنت الى كانت فى المول  كمان معرفهاش اول مرة اشفهاا

منة / لا هسالك على حاجة تانية

و امير بيقاعد  وبيتنهد
امير / نعم

منة / اوعة تكدب علياا ماشى الرسالة الى جتلك امبارح بليل
وقولتلى من نادر انا دخلت على الرسائل عندك وملقتش ولا رسالة  علشان طبعا حضرتك مسحتهاا اوعة تقول محصلش ولية  مسحتهاا لو هى من نادر هاا هاااا اتكلم

امير / خلصتى كلامك

منة / اة

امير / تصبحى على خير

ولسة امير هيناام ومنة بتشدو تانى علشان يقاعد

منة / مش هتنام غير لما تقولى الحقيقة الرسالة كان مكتوب فيهاا اية

امير / يعنى لو قولتلك هترتاحى

منة / اة

امير / من نادر كان مكتوب انا حجزتلكو المكان الساعة ٦
خلاص ممكن انام باة

منة / هتنام اية انت هتجننى مكان اية اتكلم

امير / المكان الى كنت هعملك فية مفاجاة عيد ميلادك النهاردة خلاص ارتحتى ممكن انام باة

و امير بينام وبيغطى راسو ومنة بتفكر وبتحط اديها على شفايفهاا  لما بتفتكر ان النهاردة عيد ميلادها فعلاا

و منة بتقرب من امير
منة / امير

و امير مبيردش عليهاا
منة / حبيبى اسفة

و امير بيبصلها بغضب وبيقاعد مظبوط

امير / ممكن اعرف امتى هتبطلى الغيرة المجنونة بتعتك دى
قولتلك اكتر من مرة انا بحبك ومستحيل ابص لاى حد غيرك ابدا  انتى لية مش عوزة تفهمى لية هتدمرى حيتناا وهتدمرى كل حاجة حلوة بينا

ومنة بتبوسو من شفيفو
منة / اسفة اخر مرة

و امير بيسحبهاا فى حضنو وبيضمها اوى
امير / بحبك يا مجنونة

انس بينهى الاجتماع

نادر / النهاردة هنعمل حفلة صغيرة بمناسبة العقد بيناا

و انس بيبص لنادر
مايا / ودى فرصة اننا نتعرف على بعض اكتر ونكون اسرة وحدة

انس / اة طبعاا اتفضلو

وجمال ومايا بيخرجو مع نادر و انس بيدايق اوى وبيتصل بضحي

ضحي / الو

انس / حببتى عملة اية

ضحي / انا بخيير

انس / حببتى اسف مش هعرف اجى على الغداء نادر
عامل حفلة لجمال بية بمناسبة العقد بينا

ضحي / حبيبى متقلقش علياا انا كويسة انت شوف شغلك

و انس مدايق اوى وبيقفل التلفون مع ضحي وبيدخل نادر

نادر / انس رحت فيين

انس / انت ازاى مقلتليش على موضوع الحفلة دى

نادر / انس انت الفترة دى مش مركز ابدا انا قولتلك على فكرة  وانت قلت ان الفكرة كويسة

انس / نسيت

نادر / عارف ان ضحي وخدة تفكيرك بس انت لازم تركز شوية

انس / ماشى

فى الليل

اية و علي بيروحو لضحي الفيلاا و علي بيبوس ضحي من جبنهاا وبيحضنها اوى

اية / مالك زعلان من خلتو ضحي علشان مبتسالش علينا

ضحي / انتى مجبتهوش معاكى لية هو وحشنى اوى

اية / لو وحشك كنتى جيتى واتطمنى عليناا

ضحي / معلش انتى عملة اية

اية/ الحمد لله بخيير شوفى انا جيبالك اية

و اية بتطلع علبة صغيرة من الشنطة وبتفتحهاا وبيكون فيها
فطاير باللحمة

اية / عملتهالك مخصوص علشانك يلا لازم تكليهاا

ضحي / بس مليش نفس

اية / بس دادة كريمة قالتلى انك ماكلتيش حاجة من الصبح

ضحي / علي قولهاا حاجة بجد مليش نفس علي مالك انت سرحان فى اية

علي / لا مفيش كنتى بتقولو اية

ضحي / مالك يا روحى فى اية

و علي بيبتسم وبيبوس ايد ضحي

علي/ متشغليش بالك بيا انا كويس يلاا كلى انتى بتحبيها

واية بتاكل ضحي باديهاا و ضحي مبتقدرش تاكل وبتجرى على الحمام بسرعة و اية و علي بيروحو ورها بسرعة

اية / شفتى علشان مش بتاكلى حتى شوفى انتى خسيتى قد اية  مبقاش فيكى غير عضم بس

و علي بيساعد ضحي انها تخرج من الحمام
ضحي / علي سكتهاا كفاية

علي / لازم هتصل بالدكتور يجى حالاا

ضحي / اووف انا بس عوزة ارتااح

اية / لا متسمعش كلمهاا يا علي وشهاا اصفر اوى

فى الليل

انس و نادر فى انتظار جمال وبنتو ماياا وبيكونو فى استقبلهم و انس ماسك الموبيل بتاعو وبيحاول يتصل بضحي اكتر من مرة  بس ضحي مبتردش وبيوصل جمال ومايا

نادر / انس وصلو

وبيستقبلوهم والكل مبسوط اوى فى الحفلة و مايا بتتناقش مع انس فى امور الشغل و نادر بيقرب من انس

نادر /والله البنت صرووخ وزكية

و انس بيبصلو بغضب
مايا / ممكن تسمحلى بالرقصة دى يا بش مهندس

انس باحراج / اة طبعا بس لو جمال بية يسمح

جمال / اة طبعاا

وبيرقصو مع بعض ومايا باين من عنيهاا انها معجبة بانس
وانس بيشوف ضحي بتدخل الحفلة ولبسة فستان اسود طويل وفى غاية الجمال

و  انس بيبصلهاا اوى ومايا مستغربة و انس عيونو على ضحي و ضحي بتقرب منهم خطوة خطوة وبتقف قدم انس

ضحي / بعد ازنك ممكن اخد البش مهندس

و مايا بتبص لضحي باستغراب وبتبص لانس ومايا بتبعد و ضحي بتقرب من انس وبتمسك ايدو وبيرقصو مع بعض

انس/ انتى ميين

ضحي / انا مراتك

و انس بيحضنهاا اوى وبيرفعهاا من على الارض فى حضنو

ضحي / انس برااحة مش كدة

و ضحي بتحط اديهاا على بطنهاا وبتبتسم اوى لانس

ضحي / انا حامل

و انس بيبصلهاا ومبيردش عليهاا و ضحي بتبص حوليهاا وبترجع تبص لانس

ضحي / حبيبى مش هتقول حاجة

انس / انا حامل

و ضحي بتضحك اوى وبتضرب انس
ضحي / انا الى حامل مش انت

و انس بتنزل من عيونو دمعة و ضحي بتمسك ايدو بحب
و انس بيحضنهاا اوى و مايا بتروح على نادر

مايا / دى ميين الى مع البش مهندس

نادر / دى باة روح البش مهندس

مايا / نعم

نادر / دى ضحي محتاج عمر بحالو علشان اقولك دى تكون اية للبش مهندس

ليست هناك تعليقات