إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 69🌸

الحلقة    69

سالى / قلت مدام انت مجتش فى معادك اجى انا

و ضحي بتبص لانس

انس /معاد اية وانتى اية الى جابك هناا

سالى / ضحي اعرفك على ابننا

ضحي / ابنكو

سالى / اة ابننا انا و انس انا عرفة ان دى صدمة بالنسبة ليكى  بس متزعليش اوى لان انتى الى اختية منى ومن ابنو كنا عيشين فى سعادة وانتى الى خربتى علينا سعادتناا

ضحي / لا مزعلتش خالص على فكرة انس حكالى عن كل حااجة

و سالى بتبص لانس

انس /انا مبخبيش اى حاجة عن ضحي فاحسنك اخرجى من حيتناا وروحى شوفى الى فى بطنك دة ابن مين

و ضحي بتقرب اكتر من انس و انس بيلف دراعو حولين خصرها

ضحي / سالى احسنك ابعدى عننا بلاش اوريكى وشى التانى

سالى / والله برافو عليكو بس المحكمة هى الى هتحكم ان كان دة ابن  انس ولا ابن ميين انا مش هتنازل عن حق ابنى

و انس بيتعصب وبيروح عليهاا وبيمسكهاا من درعهاا

انس / انا صابر عليكى كتيير بس مش هقدر اصبر عليكى اكتر من كدة

ضحي / انس اهدى

و سالى بتمسك ضحي من رقبتهاا بقوة و انس بيبعد سالى عن ضحي  وسالى بتتكعبل وبتقع وبتصرخ و ضحي بتجرى عليهاا

ضحي / سالى اهدى

سالى / اااة ااااة ابنى اااة

ضحي / انس اسعاف بسرعة

سالى / ابنى لو ابنى حصلو حاجة

وبينزل امير ومنة بسرعة

سعاد / المستوصف قريب من هناا

انس /امير ساعدنى

امير و انس بينقلوهاا على العربية  وضحي معاهم وبيخدها على مستوصف صغير قريب من المزرعة وانس و امير مستنين قدم الاوضة و ضحي معاهاا

امير / انا مش فاهم اية الى بيحصل

انس / امير انا مش ناقص

و ضحي بتخرج

انس / اية الاخبار

والدكتور بيخرج

الدكتور /  احنا متطرين نتدخل بسرعة لازم نعملها عملية اجهاض فورا

انس / اجهاض

ضحي / الدكتور بيقول ان الجنين ميت فى بطنهاا من ٥ او ٦ ساعات

الدكتور / انا شاكك ان فى حاجة فى معدتهاا وانا اخت عينة وهبعتهاا  للمختبر فى القاهرة لان هناا مفيش امكانيات

انس / لو سمحت ممكن تكتب دة كلو فى تقريرك منعا لاى مشاكل وياريت تعمل الى تقدر علية

الدكتور / طبعاا طبعاا بعد ازنكو

والدكتور بيمشى و ضحي بتحضن انس اوى

انس / ربنا بيمتحناا

و ضحي بتتنهد فى حضن انس اوى

انس/ امير خد ضحي روحو انت وعلى البيت متخليش منة لوحدهاا

ضحي / لا انا مش همشى واسيبك لوحدك

انس / ماشى روح انت يا امير

امير / لو احتجتو حاجة كلمونى
امير بيروح على البيت

امير بيوصل بيت المزرعة

امير /  فين مدام منة

سعاد / المدام فوق هى  قلقانة اوى عليكو طمنى يا بية

وامير  بيطلع ومبيردش عليهاا وسعاد وقفة قلقانة اوى
و امير بيدخل الاوضة  ومنة بتجرى علية وبتحضنو اوى
و امير مبسوط وبيضمهاا ومنة بتبصلو اوى

امير / متقلقيش

و منة بتبصلو بخجل و امير بيبصلهاا ومنة بتقفل الروب بتعها بخجل

امير / الجو حر خلية لية تتعبية معاكى

و امير بيشد حزام الروب والروب بيتفتح

منة / انا انا هروح اتصل بضحي انا انا لازم اطمن

و امير بيبسهاا من شفايفهاا وبيضمهاا اوى ومنة بتستسلم لقلبهاا  وبتبعد العناد عنهاا

بعد ساعتين انس و ضحي فى الاوضة منتظرين سالى تفوق

انس / خلينا نبلغ جوزهاا  احنا لحد كدة ويكون كتر خيرناا كفاية كدة خليناا نروح

ضحي / ازااى يعنى نروح ونسبهاا هناا لوحدها

انس / هى حرة يا ضحي

ضحي / لا مينفعش حرام لازم نساعدهاا

انس / تساعدى ميين بالظبط دى كانت عوزة تخرب جوزناا وتفرق بينى انا وانتى

ضحي / اولا مفيش حد يقدر يخرب جوزناا ابدا ولا يفرق بينا

انس / يعنى لو مكنتش قولتلك على كل حاجة مكنتيش صدقتيها

ضحي / يمكن هشك اكيد لحد ما اسالك انت وبعد كدة كل الشك الى فى قلبى  هيروح انا بثق فيك

و انس بيقرب من ضحي

انس / لو مكناش فى المستشفى دلوقتى

ضحي / كنت عملت اية

انس / كنت عملت حاجات كتيير ومنهاا انى اللغبط الروج ده

و ضحي بتضحك اوى و انس بيضمهاا وبيبسهاا من جبنهاا

امير ومنة بيبصو لبعض اوى

منة / انا عذراء

امير / يعنى كل الى حصل دة على مفيش يعنى كل المشاكل الى حصل دى على ولا حاجة

و منة دموعها بتنزل
منة / وانت ندمان طبعاا

ومنة بتسحب الروب بتعهاا وبتلبسو وبتروح على الحمام وبتبكى و امير بيروح وراهاا

امير / منة لو سمحتى خليناا نتكلم

و ومنة بتبكى ومش بترد علية

امير  / منة ارجووكى صدقينى مقصدش والله بس اسمعينى
منة افتحى الباب

ومنة بتبكى
امير / منة افتحى الباب منة

وفجاة امير بيتعصب وبيخبط الباب بقوة ومنة بتبعد وبتبكى
و امير بيدخل عليهاا وبيشفهاا  على حرف البانيو  ومنهارة من العياط وبينزل على ركبو قدمها وبيمسك اديهاا ومنة بتبعد اديهاا عنو

امير / ارجووكى مطعيتيش انا اسف انا مقصدش ابدا انا بس الى اقصدو ان بسبب الى حصل استعجلناا

و منة بتعيط  اكتر
منة / وانا مستعدة اشيل من عليك اى مسؤالية

امير / انتى بتقولى اية منة انتى مرااتى انتى دلوقتى حتة منى

امير بيمسحلهاا دموعها
امير / بس ممكن كل الى فاتناا نبداو من دلوقتى يعنى اى حاجة  انا وانتى مقدرناش نعشهاا مع بعض وقتهاا دلوقتى

ومنة بتبصلو
امير / ياربى دة انتى طلعتى عينى يا شيخة انا عرفت بنات بعدد شعر راسى بس الى انتى عملتية فياا مفيش وحدة فيهم قدرت تعملو ابدا انتى اكيد عملالى سحر مش كدة اعترفى

و منة بتبص فى الاتجاة التانى ومش بترد علية و امير فجاة بيشغل الدش عليهاا ومنة بتصرخ ولسة هتهرب و امير بيمسكهاا

امير / بحبك بجنوون

و امير بيحضنهاا اوى ومنة بتحضنو وبتضحك

انس و ضحي لسة منتظرين سالى وسالى بتبدا تفوق وبتبص حوليهاا بتشوف انس و ضحي

سالى / ابنى عملتو فى ابنى ايه

ضحي / اهدى براحة ارتاحى انتى تعبانة

سالى / ابنى

انس / هنادى الدكتور

و انس بيخرج و ضحي بتحاول تهدى سالى وسالى بتبعد ضحي عنها بعنف

سالى / ابعدى عنى اوعى تقربى منى انا هوديكى فى دهية انا مش هسيبك  انتى قتلتى ابنى

والدكتور بيدخل وبيحاول يهدى سالى وبيدوها حقنة مهدء وبتنام و انس بيروح على ضحي بسرعة

انس / حببتى انتى بخيير فيكى حاجة

ضحي / لا مفيش خلينا نروح

و انس بياخد ضحي وبيروحو على بيت المزرعة

سعاد / حمدالله على السلامة انتى بخير يا بنتى

ضحي / الحمد لله يا خالة سعاد انا بخير

سعاد / والانسة سالى هى

انس / انسة وكمان انتى مالك بتتدخلى فى كل حاجة لية

و ضحي بتبص لانس بحزن

سعاد / اسفة بس قلقت عليكو

ضحي / انا تعبانة وهروح ارتاح شوية

انس / تعالى

و انس بيطلع مع ضحي الاوضة و ضحي بتنام وانس بيغطيها كويس وبيبسها من جبنها وبتنام

فى المستشفى الاستقبال

الدكتور / لسة معرفتوش المريض الى كان فى الحادثة اسمو او اى معلومة

الاستقبال / للاسف بس احنا بلغنا الشركة وهم هيبحثو عنو

علي قلقان اوى على تيم لان تيم سايب تلفونو وبيتصل انس
و انس بيخرج من الاوضة

انس /  اهلا علي عامل اية

علي / انا بخيير بس تيم

انس / تيم فى اية مالو تيم اتكلم

علي / مفيش حاجة بس هو وصل يعنى عندك

انس / تيم جاى المزرعة يعنى

علي / اة انا مش فاهم حاجة هو كان بيقول حاجات غريبة
مش عارف وخرج ومن ساعتهاا مفيش اى خبر عنو

انس / انا هبلغ ضحي وهنيجى حالا

علي / لا متقلقهاش بس لو تيم وصل عندك او سمعت اى خبر عنو بلغنى

انس / اكيد

علي / وياريت متقولش لضحي حاجة بلاش تكون قلقانة على الفاضى

انس / خلى بالك من نفسك

علي و  انس بيقفلو التلفون

فى الليل انس بيدخل لضحي  وبيقرب منها

انس / حببتى صباح الخيير

ضحي / يااة انا نمت كتير اوى

و انس بيشاول على البلكونة و ضحي بتشوف ان الليل دخل

ضحي / اعمل اية حضرتك مبتخلنيش اعرف انام طول الليل

انس / لا ياشيخة

و ضحي بتضحك اوى
انس / يلاا صحصحى وتعالى انا مجهزلك العشا فى الجنينة

ضحي / انت الى مجهزو

انس / لا طبعا بس انا الى فكرت بعقلى

ورضحي بتبوسو من جبينو

ضحي / يسلملى عقلك

انس / شفيفى هى الى قالت لسعاد تجهزو

ضحي / لا دة انت طماع اوى على فكرة

و انس بيضحك

انس / يلاا يا كسولة انا هموت من الجوع

انس بيخرج و ضحي بتبصلو اوى وهو خارج ومبسوطة اوى
و انس بينزل الجنينة وبيشعل الشموع الى حولية وبيظبط المكان اكتر وبيسمع خطوات برنة من وره وبيلف بيشوف

ضحي لبسة فستان اسود من غير اكمام وحطة خلخال فى رجليها وحطة ميكاب هادى جدا وفردة شعرهاا على ضهرهاا
وبتقرب منو و انس بيبصلهاا اوى

ضحي / مش هتقول حاجة

انس / اقول حاجة خليناا نطلع على اوضتنا مينفعش اقول هناا

ضحي / انس انا بتكسف

انس / يااربى ياعيوون انس يا قلب انس

انس بيقرب منهاا وبيمسكهاا من خصرهاا وبيشغل نغمة هدية
على الموبيل

انس / تسمحيلى بالرقصة دى

ضحي / اسمحلك طبعاا

انس بيخدهاا فى حضنو وبيرقصو مع بعض على النغمة 💑

منة و امير فى الاوضة و منة حطة خدهاا على صدر امير
و امير بيملس على شعرها بحنية

منة / انت مبسوط

و امير بيبسها من بين خصلات شعرهاا
امير / انا اسعد واحد فى العالم كلو

و منة بتتكسف وبتخبى عيونها فى حضنو
منة / يعنى مش هيجى يوم وتندم اننا انجوزنا

امير / انا ندمان اساساا

منة / نعم

امير / انى مخطفتكيش اول يوم شفتك فية

منة / انت بتجيب الكلام دة منين

امير / من قلبى حتى شوفى

و امير بيقلع التيشرب الى هو لبسو وبيسحب منة فى حضنو ومنة بتصرخ وبيبسهاا من شفايفها 💏

علي و محمد بيدورو على تيم ومفيش فايدة

فى امريكاا

فى قصر مايكل جايسوف بيهجمو على القصر بتاعو
مجموعة كبيرة جدا من المسلحين والملثميين وبيقتلو كل الى فى الفيلا وبيدخلو مكتب مايكل جايسن

مايكل جايسن بيحاول يدافع عن نفسو وبيضربوة بالرصاص
وبيقع على مكتبو وبينسحبو من القصر بسرعة وبيفجرو القصر كلو

انس و ضحي بيتعشو مع بعض وسعاد بتبص عليهم
من شباك المطبخ ودموعهاا بتنزل

تيم في  التاكسى وفجاة فى عربية بتظهر  وبتخبطهم بقوة وعربية تيم بتتقلب فى الهواء وبتقع بقوة

عبد الرحمن فى مكتبو وبيجيلو تلفون
عبد الرحمن / زى ما قلتلكو ان يكون حادثة

المتصل / زى ما انت طلبت يا باشاا كلو تحت السيطرة

عبد الرحمن / اختفو انتو الفترة دى ومش عاوز اشوف ضل واحد فيكو

و عبد الرحمن بيقفل التلفون وبيفكر بتركيز

عربية الاسعاف بتاخد تيم والسايق على العربية وبيتحركو بسرعة  والسائق بيكون متوفى

المسعف / بسرعة التانى نبضو ضعيف بسرعة اتحركو

وبيحولو يسعفو تيم بسرعة وبيخدو على المستشفى

بعد نص الليل

موبيل انس بيرن و ضحي بتقلق على صوت الموبيل

ضحي / انس انس موبيلك بيرن

و انس بيسحب ضحي فى حضنو تانى

انس /  سيبى الى يرن يرن

والموبيل بيرن تانى

ضحي / اوووف انس شوف ميين

وانس بياخد الموبيل
انس / الو

علي / انس لازم ضحي تيجى حالاا

ليست هناك تعليقات