إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 68🌸

الحلقة    68


انس / سالى انتى مش طبيعية ابدا

سالى / حبى ليك هو الى حب مش طبيعى

انس / ماشى يا سالى ممكن تروحى دلوقتى انا مشغوول

و سالى بتبتسم اوى

سالى/ هستنك النهاردة اة وكمان انا اطلقت من طارق خلاص  وميقدرش يهددنا باى حااجة انا نهيت كل حااجة معاة

انس / ماشى ماشى يلاا روحى دلوقتى

و انس بيمشى وبيسبهاا وبيروح على اوضة الاجتماعات
و نادر بيقرب منو

نادر / انس انت لسة ليك علاقة بسالى

انس / علاقة اية وزفت اية دى باين عليهاا خلاص اتجننت رسمى

و عبد الرحمن بيبص لانس

انس / خلينا نشوف الاجتماع يلااا
وبيبدا الاجتماع

ضحي ومنة فى مول كبير

منة/ ضحي خلينى اشوف جينز هناا

ضحي / دى هدوم ولاد

منة / بس انا برتاح فيهم خليناا نشوف

ضحي / لاا انتى هتيجى معايا

و ضحي بتاخد منة  وبتروح على محل وبتطلعلهاا فساتين

منة / ضحي انا مش بلبس الحاجات دى

ضحي / انا مسالتكيش على فكرة ماشى اتفضلى ادخلى جربى الحاجات دى يلاا

منة / ضحي خلينى برحتى لو سمحتى

وفى بنت جميلة اوى بتروح على ضحي

البنت / انتى ضحي مش كدة

و ضحي بتبصلها باستغراب
البنت / انا متبعة كل اخبارك انتى والبش مهندس انس انتو مثال للحب والاخلاص

ضحي / شكرا

البنت / انا  زميلة امير فى الفرقة كمان هو كان بيحكيلى عنكو اصل انا و امير قريبين اوى من بعض بس مش عرفة الظاهر ان امير غير النمرة بتعتو مش عرفة اوصلو بلغى سلامى

ومنة بتبص للبنت بغضب  وضحي بتبص لمنة

ضحي / اوكى

البنت / بعد ازنك لازم اروح مبسوطة انى شفتك بااى

ضحي / بااى

و ضحي بتبص لمنة
ضحي / هاا هتجربى الفساتين دى ولاا انادى عليهاا واديهاا نمرت امير

و منة بتاخد الفساتين من ضحي وبتروح تجربهم و ضحي بتضحك

وبعد لف كتيررررررررر

              بيرجعو البيت وبيقاعدو بتعب

ضحي / ااة خلاص رجلى مش قدرة تعبت اوى

منة / وانا كماان

كريمة / باين عليكو تعبنيين اوى تحبو اعملكو حاجة تشربوهاا

ضحي / حاجة اية دة انا يادووب الحق اجهز الشنطة

و ضحي بتطلع على اوضتها

اية بتخبط على  محمد وبتدخل
اية / محمد ممكن نتكلم

محمد / تعالى

اية بتقاعد جمب محمد وبتحاول تجمع الكلام

محمد / اية الموضوع كبير اوى كدة

اية / لا بس الموضوع بخصوص زياد

محمد / زياد

اية / هو طالب انو يعنى كل فترة يشوف مالك يعنى بما انو عمو

محمد / لاا

اية / بس يا محمد

محمد / مفيش اى حد من العيلة دى يقرب منكو ابدا

اية / خلاص اهدى شوية

محمد / وهو قالك امتى

اية / يعنى لما حصل الحادثة لتيم و علي هو كان بالصدفة قريب

محمد / علي قالى فعلاا بس مش مقتنع انو كان بالصدفة

اية / بس يعنى

محمد / اية الموضوع دة مش هيتفتح تانى

و اية بتهز رسهاا بنعم

اية / هروح اشوف مالك

و اية بتخرج من  وبتروح على اوضتها و  وبتبص لمالك

انس و امير بيوصلو الفيلاا وبيقاعدو من التعب و كريمة بتشفهم

كريمة / اجهز العشا يا حبيبى

انس / لاا دة احنا يا دووب نطلع على الطريق بلاش نتاخر

امير / دادة نادى ضحي ومنة بعد ازنك

و كريمة لسة هتطلع و انس بيشوف ضحي نزلة على السلم ولبسة جيب اسود قصير لفوق الركبة وعلية تيشيرت ابيض ربع كوم

انس / انتى عوزة تجبيلى صدمة قلبية مش كدة

و ضحي بتبصلو برفع حاجب و انس بيقرب منهاا و ضحي بتلف دراعهاا حولين رقبتو

ضحي /بعد الشر عليك

انس / انتى عرفة لو مكناش هناا

ضحي / كنت عملت اية

و انس بيمسكهاا من خصرهاا وبيقرب منهاا اكتر

امير / احم احم

و انس بيبصلو بغضب
انس / انت واقف لية هناا روح شوف مراتك اتاخرت لية

ولسة امير بيتحرك ومنة بتنزل ولبسة فستان ابيض لتحت الركبة  وربطة شعرهاا بشريطة ستان لفوق

امير / دى مين

و انس بيضرب امير على رجلو

امير / انتى منة مش كدة

انس / يلاا خلوناا نتحرك

و انس بياخد ضحي وبيمشو على العربية و امير واقف قدم منة ومبيتحركش

منة / هنمشى

امير / انتى مراتى مش كدة

و منة بتبتسم اوى وبتبصلو بخجل
منة / يعنى بيقولو كدة

و امير بيقرب منها وبيبسهاا من خدهاا ومنة بترتبك اوى وبتهرب من قدمه و امير بيبص عليهاا وهى ماشية و بيبص جمبو بيشوف دادة كريمة وقفة بتبصلو وبيتخض وبيخرج بسرعة

فى العربية انس و ضحي قدم  ومنة امير وره

امير / انتى حلوة اوى

و انس  بيسمع امير وبيبصلو اوى

انس / هى دى الكلمة الى طلعت منك

و منة بتكثف اوى

ضحي / انس ممكن تركز معاياا انا وتسبهم

و انس بيقرب منها وهى بتبعد
انس / امال انا مركز مع ميين غيرك انتى

ضحي / حبيبى كدة مش هنوصل المزرعة النهاردة

و انس بيشغل العربية وبيمشى

تيم فى اوضته و علي بيدخل

علي / العشاء جاهز خليناا نتعشا مع بعض

تيم / مليش نفس

علي / ماشى برحتك عنك ما اكلت حااجة

و علي بيخرج ومتعصب اوى وبيرجع يدخل تانى لتيم

تيم / فى حاجة مهمة لازم اقولهاا لضحي انا قررت ضحي لازم تعرف كل حاجة  وهى الى تقرر

علي / بتتكلم عن اية

و تيم بيروح على تلفونو
علي/ بتتصل بميين فهمنى انت لية بتتكلم بالالغاز

تيم / ضحي الموبيل بتعهاا مغلق

علي / اة انا كنت جاى اقولك انها اتصلت وقالت هتقفل الموبيل كام يوم علشان ريحة مع انس المزرعة

و تيم بيتعصب وبيرمى الموبيل
تيم/ مش قادر دماغى هتنفجر مش عارف اسكت وخليهاا اعيش فى الضلمة ولا اتكلم واخليهاا تعيش فى النار

علي / انا مش فاهم اى حاجة من الى انت بتقولهاا بس
انا قلبى مش مطمن ابدا

انس فى الطريق و بيبص لضحي بيشفهاا نايمة على الكرسى
وبيشوف منة نايمة على كتف امير و انس بيدخل استراحة فى الطريق

انس / ضحي ضحي امير امير

ومنة بتفتح عنيهاا بتشوف انها نايمة على كتف امير وبتكثف

انس / فاضل ساعتين على المزرعة تحبو تشربو حااجة

منة / عوزة مياة

ضحي / لا مش عوزة حاجة

انس / امير خليك انت هنا معاهم انا هروح اجيب المياة وحاجة نكلهاا متسبهمش لوحدهم

و انس بيدخل الكافية الى على الطريق

سالى مجهزة عشاء ولبسة فستان ازرق ستان طويل
وبتشعل الشموع وبتجهز الورد على السفرة وبتشعل موسيقى ومبسوطة اوى وبتبص فى الساعة وجرز الباب بيرن

و سالى بتملس على بطنهاا بحنية

سالى / باباا جة يا حبيبى خليناا نفتحلو بسرعة اكيد مستعجل  يشفنا زيناا تمام

وسالى بتروح تفتح الباب وبيكون طارق

سالى / طارق انت جاى هناا لية

طارق / البسبور بتاعى محتاجو

سالى / خليك عندك وانا هجبلك حاجاتك لحد عندك

وسالى بتدخل وبتكون جمعت كل حاجات طارق
فى شنطة وبتشوف طارق دخل الشقة وبيبص للسفرة

طارق / الظاهر انى ازعجتك

سالى / دى حاجة متخصكش يلاا اتفضل خد حجاتك وروح من هناا

طارق / مستنية مين هاا ميين الضحية المرة دى

سالى / طارق لو مخرجتش من هناا انا هبلغ البوليس

و طارق بيقرب من السفرة وبيبص عليهاا اوى وبيبتسم

طارق / عملالو كل الاكل الى بيحبو براافو عليكى انس محظوظ جدا

سالى / اخرج برة

طارق / ماشى هخرج متتعصبيش كدة

وطارق وهو ماشى بيمسك المفرش بتاع السفرة وبيشدو وبيوقع كل  حاجة على السفرة وسالى بتصرخ

طارق / يااة اسف ماختش بالى

وطارق بياخد الشنطة وبيخرج وسالى بتبص للحاجات الى وقعت واتكسرت وبتعيط اوى

بعد ساعتين بيوصلو المزرعة وبيدخلو البيت
ضحي / الله جميل اوى

منة / والخيل الى برة دة تبع المزرعة هناا مش كدة

امير / عندنا هناا احسن الخيول العربية الاصيلة

منة / ممكن اشفهم

امير / اكيد تعالى

امير و منة بيخرجو يشوفو الخيل

ضحي / خلينا نشوف الخيل احناا كمان

و انس بيمسكهاا من اديهاا وبيشلها

ضحي / انس

انس / فى خيل فوق خلينى اورهولك الاول

ضحي /  لاياشيخ

و انس بيبصلهاا برفع حاجب و ضحي بتضحك اوى و انس بيطلع هو و ضحي و انس بيحس بحركة فى الدور الى فوق

ضحي / فى اية

انس / مفيش الظاهر ان فى حد من الى كانو بينضفو فوق لسة

ضحي / وفيهاا اية

انس / انا ادتهم اوامر كلهم يروحو قبل ما نوصل هناا

ضحي / مفيهاش حااجة يمكن تعب وحب يرتااح

انس / لية هناا فندق ولا اية

و انس بيطلع على اثار الصوت وبيدخل اوضة  فى اخر الدور
وبيشوف وحدة من ضهرها بتصلى

انس / انتى ميين

ضحي / انس دى بتصلى حرام سبهاا

وبتخلص الصلاة بسرعة بخضة وبتلف ورها

الست / انا اسفة انا

ضحي / اهدى متخفيش

انس / انتى هناا لية انا اديت اوامر ان كل العمال يروحو من هناا قبل ما نوصل

الست / انا قلت افضل هناا يمكن تحتاجو حاجة يعنى

ضحي / انس خلاص

و ضحي بتروح عليهاا وبتسلم عليها بابتسامة

ضحي / انا ضحي مرات البش مهندس

انس / روحى انتى على بيتك ولو احتجناكى هنبعتلك

الست / حاضر يا بية

ضحي / لية خليهاا يمكن نحتجهاا فعلاا انتى اسمك اية

الست / انا خدمتك سعاد

ضحي / ماشى يا خالة سعاد انا هموت من الجوع ممكن تجهزلنا حاجة نكلهاا

سعاد/ حالاا حالا

وسعاد بتحط المصلية الى فى اديهاا وبتبتسم لضحي وبتخرج

ضحي / اية العصبية بتعتك دى لية بتتكلم بقسوة معاهاا

انس / مش عارف انا مبحبش الست دى بالذات انا بطلت اجى هنا  المزرعة علشنهاا هى مش فاهم بابا لية محتفظ بيهاا هناا

ضحي / ممكن باة يا زوجى الحبيب تفرجنى على البيت

انس / اة طبعاا اتفضلى يا مولاتى

امير ومنة وقفين فى الاسطبل وبيتفرجو على الخيل
منة/ دى حامل مش كدة

امير / اة الظاهر انها حامل فعللا

منة / حرام الجو برد عليهاا هناا مش كدة

و منة بتملس على الفرسة بحنية و امير بيقرب عليهم وبيعمل نفسو  بيملس على الفرس وبيمسك ايد منة ومنة بتبصلو اوى

امير/ انا بحبك

ومنة بتبص للارض بخجل و امير بيقرب منهاا وبيرفع عيونها فى عيونو

امير/ انتى مكسوفة لية

منة / يعنى انت طول الوقت يعنى

امير / انا بحب و قلبى مقدرش اسيطر علية ابدا اصل انتى
مش عرفة القلب بيدى اشارة للعقل والعقل بيدى اشارة لحواسى

ومنة بتضحك اوى وبتحس بايد امير بتلف حولين خصرهاا وبترتبك اوى وامير بيقرب منهاا والفرسة بتعمل صوت
ومنة بتتخض وبتبعد عنو و امير بيبص للفرس بغضب
ومنة بترجع البيت

امير بيكلم الفرسة / يعنى اعمل فيكى اية هاا اديكى بكس اولدك وانتى وقفة

والفرس بيخبط فى الارض بغضب
امير بيحس بالخوف /انا كنت بهزر معااكى

و امير بينسحب بسرعة من قدم الفرس و بينزلو بيتعشو هم الاربعة

ضحي/ تسلم ايدك يا خالة سعاد الاكل طعمو يجنن

وسعاد بتبتسم لضحي وبتمشى

انس / ولا يجنن ولا حاجة تقريبا انا باجى هناا مرة وحدة فى السنة  وكل لما اجى تعملى نفس الاكل دة حاجة مملة جدا

ضحي / حرام عليك فعلا اكلهاا يجنن

انس / انتى الى تجننى

منة / انا تعبانة هروح ارتااح تصبحو على خيير

ضحي / وانتى من اهل الخير يا نونو

و ضحي بتبص لمنة اوى بابتسامة
انس / فى اية مالك بتبصلهاا لية كدة

ضحي / لا مفيش يلاا انا كمان تعبت خليناا نرتاح النهار قرب يطلع

ومنة فى اوضتها و بتفتح الشنطة وبتتصدم وبتكون ضحي بدلت بيجامات النوم بتاعتهاا بقمصان النوم الى اشتروهاا مع بعض  ومنة بتخرج من الاوضة  ومتعصبة وبتشوف ضحي و انس  دخلين اوضتهم

ضحي / منة فى حاجة يا حببتى محتاجة حاجة 😊

و منة بتقرب من ضحي
منة/ اية الى عملتية دة

ضحي بصوت واطى / لو مش عوزاة يبص لغيرك لازم تعملى كدة

ومنة متعصبة اوى و ضحي بتدخل الاوضة و ومنة بترجع لاوضتها ومتعصبة وبتحاول تشوف اى حاجة منهم تقدر تلبسهاا  وبتغير هدومها وبتبص فى الساعة و امير اتاخر

و مطلعش ينام وبتقلق علية وبتنزل بتشوف امير نايم على الكنبة و منة بتقرب منو وبتبصلو اوى وهو نايم وبتلمس خدو و امير بيتخض وبيبص لمنة اوى

منة / انت لية نايم هناا الجو برد

و امير بيبصلهاا اوى ومنة بتتحرج وبتقفل الروب باحكام

امير/ انتى

و منة بتبص لهدومها بخجل

منة / يعنى قلت ان اللبس دة مريح فى النوم اكتر

امير / هو من ناحية مريح هو مريح جدا فعلا

و منة بتتوتر اكتر وبتلف شعرهاا حول ودنهاا
منة / يعنى هتنام هناا ولا يعنى

امير / هنام هناا بعد الى شفتو دة ازااى يعنى

ومنة بتروح على الاوضة بسرعة و امير بيدخل  وبتنام

امير / هتنامى بالروب

منة / اة انا بردانة

و امير بيبتسم اوى

فى الصباح

ضحي بتفتح عنيهاا بتشوف انهاا نايمة على صدر انس
وبتحضن انس اوى وهو نايم وبتبصلو اوى وبتبتسم وبتروح على  شنطتهاا وبتطلع قلم حبر وبتروح على انس وبتعملو هالات سودة بالقلم حولين عيونو وبتعملو شنب ملفووف ودقن صغيرة  وبتتصور معاة سلفى

انس / بتعملى اية

ضحي / مفيش ولا حاجة

انس / مش قلتلك متلعبيش فى حاجات الناس

ضحي / قولتلك دى حجاتى اناا ملكى اناا وبس

و انس بيدفعهاا فى حضنو وبتخبط فى صدرو وبيبسهاا من شفايفهاا💏

انس / صباح الخير

ضحي / صباح الخيير ممكن يلاا تروح تاخد دوش علشان عوزة  اتفرج على المزرعة

امير / تحت امرك يا مولاتى

و انس بيروح على الحمام وبيبص فى المراياا وبيتخض
و ضحي بتستخبى فى الدولاب بسرعة وبتكتم الضحكة

انس / ضحي انتى فيين ضحي مش هتفلتى من ايدى النهاردة

ولسة هيخرج برة  وبيسمع همس فى الدولاب وبيفتح الدولاب  وبيشوف ضحي قاعدة فى الدولاب وحطة اديهاا على عيونها

انس / اعمل فيكى اية

و ضحي بتفتح عنيهاا
ضحي / حبنى

انس / معنديش مانع

و ضحي بتصرخ لما بتشوف انس بيدخل معاهاا فى الدولاب

امير بيفتح عنية بيشوف منة نايمة جمبو وبيتفرج عليهاا وهى نايمة  ومبسوط اوى وبيلمس خصلات شعرهاا

ومنة بتحس بايدو بس مبتفتحش عنيهاا و امير بيلمس خدهاا بحنية وبيملس على شعرهاا وبيبسهاا من جبنها وبيروح على الحمام  ومنة بتفتح عنيهاا ومبسوطة اوى وبتتنهد

تيم بيخرج من الباب الخلفى ومتخفى وفجاة علي بيمسك ايدو

تيم / علي

علي / كنت متاكد انك هتعمل كدة

تيم / لازم اروح لضحي فى حاجة خطيرة لازم تعرفهاا

علي / حاجة خطيرة اية هى اية الحاجة الخطيرة دى الى تخليك تضحى بحياتك انك تخرج من هناا

تيم / لازم اوصل لضحي مش لازم اسبهاا عيشة فى الضلمة دة اكتر من كدة

وتيم بيسيب علي وبيركب تاكسى وبيمشى و علي واقف مش عارف يعمل اية

انس و ضحي بينزلو من اوضتهم  وبيتصدمو هم الاتنين

ضحي / سالى

وسالى بتبصلهم هم الاتنين بابتسامة سخيفة

سالى / قلت مدام انت مجتش فى معادك اجى انا

و ضحي بتبص لانس
انس /معاد اية وانتى اية الى جابك هناا

سالى / ضحي اعرفك على ابننا

ضحي / ابنكو

سالى / اة ابننا انا و انس انا عرفة ان دى صدمة بالنسبة ليكى  بس متزعليش اوى لان انتى الى اختية منى ومن ابنو كنا عيشين فى سعادة وانتى الى خربتى علينا سعادتناا.......

ليست هناك تعليقات