إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 65🌸

الحلقة    65

فى المستشفى طارق واقف قدم اوضة  والدكتور بيخرج

طارق / ها يادكتور طمنى

الدكتور / متقلقش هتكون بخيير

طارق / والجنين

الدكتور / هو كمان بخير

طارق / متاكد

الدكتور / انت دكتور واكيد مش هكدب عليك

طارق / شكرا يا دكتور

الدكتور / بس انا بلغت الشرطة عن الحادثة والشرطة فى الطريق لازم تستجوهاا

والدكتور بيمشى وطارق بيدخل لسالى
سالى / جاى هناا لية عاوز تكمل الى بداتو

طارق / الدكتور طمنى وقال انك بخيير

سالى / انا طلبت من الدكتور انو يبلغ الشرطة وهقلهم انك
حاولت تقتلنى انا وابني

طارق / سالى انا اسف صدقينى انا مكنتش فى وعى انا

سالى / انا هسجنك انا هوديك فى ستين دهية كل الى عملتو معاايا  هتدفع حقو دلوقتى

طارق / سالى ارجووكى انا

سالى / طلقنى

طارق / انتى طالق

سالى / ورقتى توصلى فى اقرب وقت ومش عوزة اشوفك تانى

طارق / وابنى

سالى / قولتلك دة مش ابنك دة ابن انس

طارق / انتى كدابة

سالى / انت كنت فاكر ان ممكن احمل منك انت انا كنت بسلمك نفسى واناا قرفاانة منك مستحيل انى احمل منك ابداا

و طارق بيتعصب اوى وبيضغط على قبضة ايدو والباب بيخبط وبيدخلو اتنين من الشرطة و سالى بتبص لطارق اوى

الشرطة / لو سمحت ممكن تخرج برة

وطارق بيبص لسالى بحزن وبتوسل وبيخرج

ضحي بتوصل الفيلا عند علي اخوتها  و بتشوف محمد واقف و علي بيظبطلو البدلة

علي / ايوة كدة تماام

محمد / مكنش لة لازمة الحاجات دى خالص

ضحي / اكيد مش لبسين كدة علشان تستقبلونى

علي / ضحي

و علي بيجرى عليهاا وبيحضنهاا اوى وبيشلها وبيلف بيهاا

محمد /ايه يا بنتى انتى لحقتى

ضحي / طب قول حمدالله على السلامة

و محمد بيروح عليها وبيبسها من جبنهاا

محمد / الف مبرووك يا اوزعة

ضحي / اووف اووف يا اية اية يا ام مالك

و اية بتسمعها وبتنزل بسرعة وفى حضنها مالك

اية/ ضحي انتى رجعتى لية انتو اتخانقتو يعنى مفيش فايدة فيكى

ضحي / لا كدة كتيير وانا الى كنت بقول انكو هتفرحو لما تشوفونى

و تيم بينزل وبيشوف ضحي وبيبتسم اوى وبيحضن ضحي
تيم/ حمدالله على السلامة

ضحي / ايوة كدة شوفو

انس بيوصل الشركة بعد ما بيوصل ضحي الفيلا والموظفيين بيبركولو و انس بيروح على مكتبو وبيكون نادر فى المكتب

انس / هاا اخر الاخبار اية

نادر / اهدى شوية خلاص المسالة اتحلت

انس / اتحلت ازاى يعنى

نادر بيحكى لانس الى حصل
انس / يعنى فى حد اشتكاا عليناا

نادر / فعلا

انس / لازم نكون حرصيين اكتر من كدة كل حاجة تكون جاهزة

نادر / انا اديت اوامر ان الحسابات الخاصة بالضرايب تترصد
كل شهر او شهريين

انس / وفين كنزة مش على مكتبهاا

نادر / هى هنا من الصبح بس استازنت ومشيت بدرى تعبت معانا اوى اليومين دول

انس /انا هروح لبابا انت خليهم يجمعولى كل الدفاتر لازم اشفها بنفسى

و انس بيروح على مكتب عبد الرحمن

امير ومنة بيتمشو مع بعض ومسكين ايد بعض

منة / اكلنا كتيير لازم ازود بكرة الصبح ساعة كمان على ساعة الرياضة

امير / والله انتى اصلا رفيعة اوى كام جرام مش هياثر

منة / افهم من كدة ان انا مش عجبااك

امير / والله من غير مجاملة انا الى عجبنى فيكى عيونك اول حااجة وبعد كدة انا قررت احبك كدة كللك على بعضك

منة / يعنى بتقول امرى لله مش كدة

ومنة بتبعد عنو وبتدايق

امير / كلك على بعضك حلو والأحلى الخجل الل بعيونك
تزعل أو ترضى حلو شوكة بعين الل يحسدونك وجهك حلو طولك حلو قلبك حلو

و امير بيغنلهاا ومنة بتبتسم اوى وبترجع وبتمسك ايدو وبيمشو مع بعض

ضحي بتتصل بانس علشان تقولو انهاا هتروح مع محمد يطلبو كنزة

اية/ ضحي احنا جاهزين كلمتى انس

ضحي / مش بيرد مش اكيد فى اجتماع

اية/ حولى تاانى

و محمد بينادى على اية علشان مالك بيعيط و تيم بيروح لضحي

تيم / ضحي لازم اتكلم معاكى فى موضوع مهم

و ضحي بتبصلو اوى باستغراب
ضحي / انا من ساعة ما وصلت وانا حاسة انك متغير فى حااجة قلقاك

و تيم بيتنهد وبيسكت
ضحي / تيم فى اية انت كدة قلقتنى اوى

وبيدخل علي  عليهم
علي / يلاا اتاخرناا الناس مستنية

ضحي / تيم هنتكلم لما نرجع ماشى

علي / بردو عاوز تتكلم فى نفس الموضوع مش كدة

تيم / علي انت مش فاهم حااجة

علي/ لاا ومش عاوز افهم

ضحي / فهمونى فى اية

علي / الاستاذ وحشو حضن قاتل امو اوى وعاوز يرجعلو

و ضحي بتبص لتيم اوى
ضحي / صح الكلام الى علي بيقولو دة

تيم / انتو مش فهمين حااجة ابدا

ضحي بصرخة / وانا مش عوزة افهم حااجة انا كنت مستعدة اضحى بحياتى علشان اشوفك وارجعك لينا وانت

و محمد بيدخل
محمد / فى اية مالكو

و ضحي بتحاول تهدى اعصبهاا وبتتنهد اوى

ضحي / خليناا نمشى بلاش نتاخر على الناس اكتر من كدة

و ضحي بتمشى ومش عوزة تبص لتيم وبيروحو كلهم

امير ومنة بيوصلو الفيلاا
كريمة / اهلا يا حبيبى وشكو منور النهاردة

و امير بيبص لمنة
امير / الحمد لله يا دادة

كريمة / اية رايكو اجهزلكو العشاء فى الجنينة الجو حلو

منة / شكرا احنا اتعشينا برة

كريمة / والله كويس اوى اكلى دلوقتى مبقاش يعجبك انس كمان كشر فى وشى وقالى انا مشغول وهتاخر متعمليش حسبناا

منة / ضحي رجعت

كريمة / يادوب رحت اعملهم العشاء ولنا رجعت لقتهم خرجين تانى

امير  / اكيد راح الشركة و ضحي عند اخوتهاا طبعاا

منة / ضحي وحشتنى اوى

ضحي واخوتهاا و محمد و اية بيوصلو بيت كنزة و  ام كنزة بتستقبلهم وبترحب بيهم اوى

والد كنزة / حمدالله على سلمتك يا بنتى

اية /الله يسلمك

ام كنزة / اهلاا وسهلاا نورتو

ضحي / بنورك يا طنط هى فين كنزة

و ضحي بتتفاجا بكنزة بتدخل عليهم ومعاهاا انس

و ضحي بتقف /انس

و انس بيبصلهاا بغضب وبيتجاهل وجدهاا وبيسلم عليهم
وبيروح على اية وبيشوف مالك

اية / اية رايك فى مالك هو زعلان منك علشان مجتش تشوفو

انس / ماشاء الله ربنا يحمية

و كنزة بتسلم عليهم وبتقاعد

ابو كنزة / اكيد انتو تعرفو البش مهندس انس هو بمثابة اخو كنزة الكبير

ضحي / اة طبعاا البش مهندس غنى عن التعريف طبعاا دى صورو  ملياا المجلات

و انس بيبصلها برفع حاجب

كنزة / باباا ضحي بتكون مرات البش مهندس انس

ابو كنزة / يااة وانا بقول شفتك فيين قبل كدة وانا الى بعرفكو

والكل بيضحك اوى

ضحي / كنزة خلينا نعمل القهوة

ضحي وكنزة بيدخلو المطبخ و ضحي متعصبة اوى

كنزة / ضحي فى اية انتى كويسة

ضحي / اة مفيش بس متوترة شوية

كنزة / متوترة انا الى المفروض اتوتر مش انتى انا حاسة ان هيحصل حاجة النهاردة تبوظ كل حااجة

و انس بيدخل وبيسحب ضحي من اديهاا بسرعة وبيوقفهاا قدم الحيط وبيقف قدمها وبيحط دراعو الاتنين على الحيط حوليهاا

انس / انا قولتلك اية

ضحي / اولاا قولتلك بلااش الطريقة دى معاياا ثانيا انا اتصلت بيك اكتر من مرة

و انس بيشوف تلفونو
انس / نسيتو فى المكتب

ضحي / وانت مقلتليش انك هتيجى هناا

انس / لما كنزة كلمتنى مقدرتش ارفض ومكنتش اعرف
ان محمد هو العريس اصلاا

ضحي / عجبك شكلناا قدم الناس

انس / قولى لنفسك يا هانم

ضحي / لا ياشيخ انا دلوقتى الى غلطانة مش كدة

انس / اة انتى الى غلطانة بس وحشتينى

ضحي / وانت كمان

و انس بيلمس خدهاا بحنية
ضحي / شفت ايدى بتوجعني  ازااى

انس / ضربة فى ايدى انا السبب مش كدة

ضحي / بعد الشر عنك ياروحى

انس / اعمل اية فى شفيفك دى بس عاوز اكولهم

و ضحي بتبتسم بخجل وبتهز اكتفهاا

انس / خليناا نروح على بيتناا اية رايك

ضحي / فكرة حلوة جدا

و كنزة بتصرخ فيهم
كنزة / تروحو فيين ان شاء الله

ضحي و انس بيتخضو اوى وبيبصلهاا
كنزة / انتو بتعملو اية

و ضحي بتبص لانس وبتضحك

ضحي / اهدى خلاص حبيبى روح انت هدى محمد احسن انا سمعة ركبو  بتخبط فى بعض من هناا

انس / متتاخريش بتوحشينى

كنزة / احمم احمممم

انس / حاضر بسرعة القهوة

و ضحي بتضحك اوى هى وكنزة و انس بيخرج من المطبخ

امير بيدخل الاوضة  وبيشوف منة بتقرا كتاب

امير / اية رايك نتفرج مع بعض على التلفزيون

منة / بس انا بقرا

امير / اوكى عادى

منة / استني  انا جاية معاك

ومنة بتسيب الكتاب وبتروح مع امير
امير / بس لو حبة تقري عادى مفيش مشكلة ناجلهاا يوم تانى

منة / يعنى انا قررت اغير حاجات كتير فى حياتى يعنى مفيهاش حاجة لو اجلت القراة لبكرة والنهاردة نتفرج على فيلم مع بعض

و امير بيبصلها اوى بابتسامة وضحة وبيروحو يقاغدو قدم   التلفزيون و امير بيشغل فيلم اكشن

منة / هقول لدادة كريمة تعملناا فيشار

امير / بس دادة كريمة مشيت من شوية هى بتمشى الساعة ٩ على بيتها

منة / يباة انا هعملك فيشار بنفسى

امير / خلينى اساعدك

ومنة و امير بيدورو مع بعض على درة الفيشار و امير بيبص لمنة اوى ومبسوط اوى

منة / اهو خلاص انا لقيتو ومنة بتعمل الفيشار و امير واقف بيتفرج عليها

ومنة بتاخد بلهاا
منة / اية كنت متخيل ان انا فشلة يعنى فى المطبخ

امير / لا طبعا عارف انك ذكية وشطرة وحلوة

و منة بتضحك
منة / ذكية عرفناهاا وشطرة ودى عرفناهاا واما حلوة دى اشك شوية

امير بيجيب طبق وبيحطو قدم منة وبيعكس صورتهاا فية

امير / شوفى بنفسك الجمال الربانى الى من غير الوان

ومنة بتتكسف
منة / اول مرة اسمع كلام حلو من شاب يعنى طول الوقت انا بالجينز  وشعرى القصير وتصرفاتى وحركاتى زي الولاد شوية
فكان الشباب بيتعملو معاياا كانى واحد صحبهم مش كانى بنت ممكن  يعجبو بيهاا يعنى

امير بيقرب منهاا بيرفع عيونهاا فى عيونو
امير / دة من حسن حظى اناا

و امير بيقرب من منة وبيحط ايدو على خصرهاا ومنة بتتوتر و امير بيبسها من شفايفهاا وبيسمعو جهاز الانذار بيرن وبيتخضو اوى وبيشوفو الفشار بيتحرق وفى دخان كتيير

و امير بيطفى جهاز الانذاار بسرعة وبيخرجو من المطبخ بسرعة علشان الدخان وبيبصو لبعض هم الاتنين وبيضحكو اوى

منة / بكدة تسحب كلمة شطرة دى خالص

وبيضحكو اوى وبيروحو يتفرجو على التلفزيون ومنة بتقاعد  وامير بيقاعد جمبهاا وبيقرب منهاا وبيلف دراعو حوليها ومنة بتحط خدهاا على كتفو و امير مبسوط اوى

فى بيت كنزة بيشربو القهوة

اية بتغمز لمحمد علشان يتكلم
محمد / احم عمى انا جاى النهاردة اطلب ايد كنزة بنت حضرتك  اتمنى انك توافق

ابو كنزة / كنزة هى بنتى الوحيدة والى يهمنى انها تكون سعيدة وبس وانا متاكد انها هتكون سعيدة معااك الف مبرووك

انس / الف مبرووك

والكل بيبارك لمحمد  وكنزة

محمد / بعد اذنك تحددلنا معاد يعنى علشان الدبل

انس / طب ما تلبسو الدبل دلوقتى مدام الكل متجمع اية رايكو

ابو كنزة/ معنديش مانع فكرة حلوة

و محمد بيتوتر وبيبصلهم وبيبص لانس
محمد / بس انا مكنتش عارف ان يعنى

و انس بيطلع علبة حمرة من جيب الجاكيد
انس / بما انى فى مقام اخو العروسة انا عامل حسابى وجبتلكو الدبل هدية منى يارب تعجبكو

و ضحي بتمسك ايد انس ومبسوطة اوى والكل مبسوط اوى
و بعد ساعتين الكل بيمشى ضحي و انس فى العربية

ضحي /انا مبسوطة اوى على الى انت عملتو يعنى بخصوص الدبل

انس / بس حسيت شوية ان محمد ادايق

ضحي / انت عارف محمد حساس شوية بس متقلقش هو عارف  قد اية انت بتعز كنزة

انس / حسيت النهاردة ان فى حاجة يعنى بينك انتى وتيم
طول الوقت فى نظرات وعتااب وحزن بينكو

و ضحي بتدايق اوى
انس / لو مش حبة تحكيلى يعنى

ضحي / تيم عاوز يسافر امريكا

انس / اية ازااى بعد الى عملناة دة كلو

ضحي / لسة متكلمناش مع بعض

انس / اتكلمى معاة بهدوء وعرفى هو عاوز اية

ضحي / هو دة الى هعملو

و انس بيمسك ايد ضحي وبيبسها

انس / العيون دى مش عاوز اشفهاا حزينة ابدا انتى فاهمة

سالى فى المستشفى وطارق معاها ومعاهم المازون بيتطلقو

طارق / كدة كل حاجة بينا انتهت

سالى / مفيش اى حاجة بينا بدات علشان تنتهى اصلا

طارق. / كنت فاكر انك ضحية كنت فاكر انك ضحية ام 
معندهمش اى احساس بالمسؤالية كنت فاكر انك ضحية واحد انانى ومغرور زى انس كنت فاكر انك ضحية الظرووف بس للاسف طلع ان كل دوول هم ضحاايا وانتى الجاانى

سالى / خلصت الى عندك دلوقتى روح ومش عوزة اشوفك تانى

طارق / بس اكيد هنتقابل تانى وسعتهاا

سالى / انت بتهددنى

طارق / لااا مش بهددك بس هيجى يوم وتيجى تبوسى رجلى علشان اسمحك من تانى بس سعتهاا هفعصك برجلى

سالى / اخرج برة

وطارق بيخرج برة  ومتعصب ومدايق اوى

سالى / خلاص يا حبيبى مفيش اى حد هيفرقناا عن ابوك ابداا  انا مستعدة احفر فى الصخر علشانك مستعدة اعمل اى حاجة علشانك انت وبس خلاص الحاجز الاول اتزاح من قدمنا فاضل حاجز واحد وبس هى ضحي

وسالى بتضغط بقبضة اديهاا على السرير بغضب

انس ضحي بيدخلو الفيلاا
ضحي/ فى ريحة غريبة مش كدة

انس / الظاهر كدة

انس بيدخل المطبخ و ضحي بتشوف امير ومنة نيمين على كتف بعض قدم التلفزيون وريحين فى النوم اوى

انس / ضحي شوفى

ضحي/ هشششششش

و انس بيشوف امير ومنة

انس / اااااااااااااامير

ضحي / ابو شكلك سبهم شكلهم حلو

امير ومنة بيصحو بسرعة وبيظبطو نفسهم

منة / ضحي

ومنة بتروح على ضحي بسرعة وبتحضنهاا اوى

ضحي / عملة اية فى غيابى

و انس و امير بيحضنو بعض وبيسلمو على بعض اوى

منة / وحشتينى اوى يا ضحي

ضحي / والله انا كنت خايفة عليكى الظاهر ان فى حد هناا مهتم بيكى

ومنة بتبص لامير بخجل و ضحي بتقرب من منة اكتر

وبشويش / انتى كويسة

ومنة بتهز رسهاا لضحي بنعم
انس / ضحي يلاا الوقت اتاخر

منة / ضحي خليكى معايا فى حاجات عوزة اتكلم معاكى

انس / امير خد مراتك بعيد

و انس بياخد ضحي من اديهاا وبيطلع و ضحي بتشاور لمنة بااى وبتشاورلهاا بكرة هيتكلمو

ليست هناك تعليقات