إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 62🌸

الحلقة    62

اية فى  المستشفى والباب بيخبط
اية / ادخل

وبيدخل زياد  و اية بترتبك اوى وبتحاول تقاعد و بتتالم  و زياد بيروح عليها وبيخليها تقاعد براحة

زياد / انتى كويسة

اية / عرفت ازااى

زياد / محمد الى بلغنى

و اية مرتبكة ومش عرفة تتكلم
زياد/ حمدالله على السلامة هتسمية اية

اية / مش عرفة لسة مفكرتش وصل بدرى عن ميعادو

زياد / اية رايك فى اسم مالك

و اية بتبصلو اوى

زياد / دة لو عجبك طبعا بس انتى امو وانتى حرة

و محمد بيدخل
محمد / اهلا زياد

زياد / جيت اقول لاية حمدالله على السلامة

محمد / انا بلغتك لان انت عمو ومن حقك انك تعرف بس

زياد/ صدقنى انا مستحيل ازية هو او اية

محمد / انا مش هستني انك تازيهم

زياد / فاهم تقصد ايه بس لو تسمحلى اشوفو واطمن علية

محمد / بس دة يكون بعد ما نحدد معاد طبعا

زياد / اكيد انا همشى وحمدالله على سلامتك

و اية بتهز رسها بهدوء و زياد بيمشى و محمد بيروح على اية وبيمسك اديهاا

محمد / كل حاجة هتكون بخير ماشى

ضحي بتوقف العربية فى الطريق وبتنزل منها ولسة علي هينزل ورها وتيم بيمسك علي

تيم/ استنى انت رايح فيين سبهاا شوية لوحدهاا

فى الفيلاا بيدخل امير ومنة والصحافة ووسائل الاعلان بيهجمو  عليهم والكل مبسوط اوى والعيون بتسال على انس و ضحي و انس  بيختفى من المكان وبيبعد شوية

والكل مبسوط اوى ومنة عيونهاا على كريم طول الوقت
والمازون بيوصل ومنة و  امير بيقاعدو و انس بيقاعد جمب امير وكريم  جمب منة ومنة بتمسك ايد كريم اوى وكريم بيبوس ايد منة  المازون بيبدا يكتب الكتاب

وفجاة بيسمعو صرخة من ورهم
ضحي / لااا استنى

والكل بيتفزعو وبيستغربو اوى وبيشوفو ضحي وقفة ولبسة الفستان ابيض قصير لفوق الركبة

انس / ضحي

و ضحي بتروح على انس وبتنزل على ركبهاا قدم انس
انس / ضحي بتعملى اية

ضحي / تقبل تتجوزنى

والصحافة بتصور والكل مش مصدق الى بيحصل و انس بيوقفهاا تانى

انس / انتى اتجننتى

و ضحي بتنزل على ركبها تانى وبتبصلو بحزن

ضحي / انا بحبك ومستعدة اكمل عمرى كلو معاك انا مجنونة ومتهورة  سامحنى واقبل

انس بيتعصب اوى

انس / مش هو دة الفستان الى اتفقناا علية دة قصير وانا محظرك

ضحي / يعنى انت سبت الكلام الى انا قلتو كلو ومسكت فى الفستان القصير

انس / انتى خدعتينى مش هو دة الفستان

ضحي / بس دة عجبنى واتطريت احطك قدم الامر الواقع

انس / ضحي قولتلك مليون مرة مش انا الى بتحط تحت الامر الواقع

ضحي / يعنى عوزنى اعمل اية دلوقتى

و انس بيقرب منهاا وبيحضنهاا وبيبسهاا من شفايفهاا وبيرفعها من على الارض فى حضنو وبيلف بيهاا وتيم و علي بيبصو لبعض وعلي  كان هيتحرك وتيم بيمسكو

تيم / خليك واحد متحضر

علي / بس

تيم / كانك مشفتش حااجة

والكل مبسوط اوى
المازون / استغفر الله العظيم اية الى بيحصل دة يعنى هتكتبو الكتاب ولا

انس / اكتب بسرعة يا حضرة الشيخ قبل ما ترجع
فى كلمهاا دى مجنونة

والمازون بيكتب الكتاب وتيم و علي شهود عليه و امير ومنة بيكتبو الكتاب و انس وخالد شهود علية  والكل مبسووط اوى  وفجاة انس و ضحي بيختفو من بعد كتب الكتااب

عبد الرحمن / امير اخووك فيين

و الكل بيدور عليهم 

انس شايل ضحي على كتفو وبيجرى بيهاا فى اتجاة العربية
و ضحي بتصرخ

ضحي / انس       انس نزلنى

و انس بيركب ضحي العربية بسرعة

ضحي / احنا ريحيين فيين

انس / ريحيين على اى مكاان

ضحي / والفرح واخوااتى والناااس

انس / من النهاردة انا ليكى كل حاجة

ضحي /  انت كدة خطفنى يعنى

انس. / اة انا خطفك عندك مانع مراتى وانا حر فيهاا

ضحي / انس انت بتخوفنى لية

و انس بيبصلهاا اوى وبغمزة من عينو
انس / اكيد لازم تخاافى

ضحي بقلق / انت بتقصد اية

انس / اكيد مش هقولك اقصد ايه هناا ميصحش بردوو

و ضحي بتضربو على كتفو
ضحي / حقيير

و انس بيضحك اوى ضحي قلبهاا بيدق وبتحاول تاخد نفسهاا وبتتنهد

انس / الطريق طويل نامى ساعتين لحد ما نوصل

ضحي / انام ساعتين احنا ريحيين فين

انس / مفاجاة

ضحي / مفاجاة اية

انس / مش انتى لوحدك الى بتعملى مفاجات

وضحي بتكثف اوى
ضحي / كنت خايفة اخسرك مكنتش قدرة استوعب

انس / لما شفتك دخلة عليها بالفستان الابيض حسيت ان قلبى  اتحرك من مكانو وبيروح لعندك

فى الليل

منة و امير بيطلعو بعد الحفلة على الاوضة

امير / دى اوضتك

ومنة بتبص للاوضة اوى

منة / وانت فين اوضتك

و امير بيبص لمنة اوى وبيرتبك
امير / اوضتي

منة / ياريت  تكون قريبة من اوضتي يعنى انا معرفش حد هناا

و امير بيرتبك
امير / انا فى الاوضة الى جمبك يعنى لو احتجتى حااجة

منة / شكرا يا امير

وامير بيبتسم لمنة
امير / لو احتجتى حاجة انا موجوود

و امير بيخرج وباين علية انو متعصب وبيدخل الاوضة الى جمبها الى هى اوضته القديمة وبيقلع الجاكيد وبيرمية على الارض بعصبية  وبيسمع خبط على الباب وبيفتح وبتكون منة

منة /كنت محتاجة الموبيل بتاعك اكلم كريم

امير / اة طبعاا

و امير بيجيب الموبيل بتاعو ومنة بتاخد الموبيل

امير / خلية معاكى النهاردة علشان لو احتجتية

منة / شكرا انا مبسوطة اوى

امير / وانا كمان

منة / انت مش عارف وجوود كريم جنبى فى المرحلة دى من حياتى  هو مش بس اخوياا لاا  كل حااجة ليا فى الدنيا دى

امير / كويس ان علاقتكو رجعت من تانى

منة / دة بفضل ضحي هى الى راحت اقنعت كريم

و امير بيقاعد على السرير ومنة  قدمه وبيتكلمو

منة / انا مكنتش بعمل اى حااجة من غير كريم  باباا كان على طول مسافر  وكان كريم ليا ام واب هو كل حاجة ليا

امير / انس كمان

منة / بس احنا معرفناش ضحي و انس فيين

امير / فين اكيد مبسوطيين

منة / هم بيحبو بعض كنت بتمنى ان انا كمان احب زيهم بس الظاهر  ان ربنا كتبلى حياة تانية

امير / مش يمكن ربنا كتبلك حياة افضل من الى بتتمنيهاا

منة / يمكن بعد ما كل حاجة تنتهى بيناا حياتى ترجع زى الاول  بس اشك ان ممكن حياتى ترجع زى الاول

امير / وانا السبب مش كدة

منة / تصبح على خيير

ومنة بتروح على اوضتها و امير متعصب ورايح جاى فى الاوضة  ومتعصب اوى وبيضرب الكرسى برجلو بغضب

ليست هناك تعليقات