إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 63🌸

الحلقة    63

فى الاسكندرية انس بيوقف العربية قريب من الشاطىء
وبيشوف ضحي نايمة جمبو فى العربية وبيلمس خدهاا بحنية وبيبعد شعرهاا عن عيونهاا و بيبتسم اوى وبينزل من العربية وبيروح لضحي وبيشلها و ضحي بتلف درعهاا حولين رقبتو وبتنام على كتفو

وسارة بتستقبلهم
سارة / حمدالله على السلامة

انس / هششش وطى صوتك

سارة / حااضر مبرووك انا جهزتلكو الاوضة اتفضلو

و انس بياخد ضحي على الاوضة وبينيمهاا على السرير بحنية  وبيقاعد جمبها

انس / ضحي

و ضحي بتلف وشهاا فى الاتجاة التانى وبتناام و انس بيضحك

تيم فى الفيلاا بيدخل اوضة علي

علي / تيم تعال انت كمان مش عارف تناام

تيم / انا هسافر اخر الاسبوع

و علي بيروح علية بسرعة
علي / رايح فيين

تيم / باباا هو

علي / باباا انت لسة بتقولو بابااا الانسان الى كان السبب فى موت  امى وبعدك عننا طول السنين دى كلهاا

تيم / لو مسفرتش هو مش هيسبناا ابدا

علي / استاذ صالح قال هو هيتصرف

تيم / صدقنى هو دة الحل الوحيد دلوقتى

علي / لا قول ان الحياة هنااك عجبتك وعاوز تكمل هنااك

تيم / لو حد فيكو حصلو حااجة مش هقدر استحمل كل يوم بسمع  تهديدو انو يكسرنى بيكو انتو

و علي بيحط ايدو على كتف تيم
علي / طول ما احنا مع بعض مفيش حد هيقدر يفرقناا

فى الصبااح

اية فى المستشفى وقفة قدم اوضة الحضانة وبتبص على ابنهاا و محمد بيروح عليها

محمد / اية كفاية كدة الدكتورة قالت متقفيش كتر يلاا

اية / هسيبو هنا لوحدو شايف صغير ازااى

محمد / متخفيش علية وكمان فى دكتورة معاهم طول الوقت

اية / قدرت توصل لضحي

محمد / لاا بس اكيد هى بخيير مدام مع انس

اية / انا مش مصدقة ان المجنونة دى عملت كدة

و محمد بياخد اية على الاوضة

محمد / هاا قررتى الاسم ولا تحبى اديكى اقتراحات

اية / مالك

محمد / مالك ولية مالك

اية/ يعنى اسم جميل وبسيط

محمد / ماشى يا ام مالك هبلغهم بالاسم علشان يسجلوة وانتى ارتااحى  مفيش حركة تانى

و اية بتبتسم لمحمد و محمد بيخرج من الاوضة  واية بتفتكر زياد وحبو لاسم مالك

فى الاسكندرية

ضحي بتفتح عنيهاا وبتتمطع اوى وبتلف فى السرير وبتبص حوليها وبتتفزع وبتقاعد بسرعة وبتبص على نفسهاا وبتشوف انها  بهدومها الداخلية وبتتصدم وبتشوف انس خارج من الحمام بالبرنس وباين  علية مبسوط وبيدندن لام كلثوم و انس بيبصلها وبيبتسم

انس / صباح الخير يا كسولة

و ضحي بتبصلو ومش بتتكلم و انس بيقرب منهاا
انس / نمتى كويس

ضحي / احنا فيين

و انس بيشاورلهاا على البلكونة  وصوت البحر و انس بيبصلها وبيشوف الدموع بتنزل من عنيها

انس / ضحي

و انس بيمسحلها دموعهاا بلهفة وخوف وبيضمهاا
انس / فى اية انتى كويسة

ضحي / اية الى حصل امبارح

انس / اية الى حصل انتى ناسية يعنى

و ضحي بتبصلو بحزن

انس / انتى جيتى الفرح وطلبتى اننا نتجوز قدم الناس

ضحي / لاا وبعد كدة

انس / واتجوزنا

ضحي / لالا وبعدو

انس / انا خطفتك وجبتك هنااا

ضحي / لااا لاا لا وبعد كدة

انس / وبعد كدة اية انتى كنتى نايمة وطلعتك على الاوضة

ضحي / واية تانى

و انس بيبصلهاا اوى وبينفجر من الضحك
انس / انتى هبلة

ضحي / انا هبلة

و ضحي بتعيط زى الاطفاال وبتضربو بالمخدة

انس / خلاص اهدى يا سيتى كنتى تعبانة وباين عليكى منمتيش  بقالك يومين قلت اسيبك ترتااحى وبس

ضحي / وبس لاياشيخ وهو راح فين

انس / وهو ميين

ضحي / انا كنت لبسة الفستاان ميين الى

انس / اكيد مش هسيبك تنامي بية يعنى

ضحي / انا قولتلك قبل كدة انك حقيير

و انس بيضحك اوى و ضحي بتضربو بالمخدة بقوة

انس / يلاا صحصحى بلاش دلع هننزل نفطر انا وانتى سارة مجهزة الفطار على البحر ورانا حاجات كتير

ضحي / بس انا مجبتش اى حاجة معايا البسهاا

انس / شنتتك وصلت من ساعتين يلاا اكيد محتاجة مساعدة

ضحي / انت عارف لو قربت منى

و انس بيضحك
انس / اوكى الصبر حلو بردو انا هغير هدومي  دقيقتان تكونى جهزة

و انس بيدخل الحمام و ضحي بتكلم نفسهاا

ضحي / اة يا ضحي الغبية ازااى تناامى زى التور كدة اااوف اوووف

عبد الرحمن بيتكلم فى التلفون

عبد الرحمن /لاا انا هبعتلك كل الى فى المخازن بس انت رتب نفسك  وفوق شوية

مايكل جايسون / فى حاجة نسيت اقولك عليهاا

عبد الرحمن / حاجة

مايكل / تيم عرفك

عبد الرحمن / يعنى اية عرفنى مش فاهم

مايكل. / يعنى هو شافك يوم اجتماع المنظمة وسالنى ان كان انت ولا لا

عبد الرحمن / هو متاكد ولا شكك

مايكل / انا عارف ابنى كويس عيونو زي الصقر

عبد الرحمن / يباة لازم تتقطع راسو قبل ما

مايكل / هههههههة انت عارف ان لو شعرة وحدة اتهزت عند ابنى  روس كتير هتتقطع

عبد الرحمن / انت كدة بتجازف بحيتناا كلناا وبحياة المنظمة كلهاا  واكيد السفيير لة راى تانى

مايكل / انا قولتلك علشان يكون عندك علم وبس غير كدة مفيش

و عبد الرحمن بيقفل التلفون ومدايق اوى ورايح جاى فى الاوضة

امير بيخبط على  منة

منة / ادخل

و امير بيدخل  ومنة بتكون بتتكلم فى التلفون

منة / لاا انا كويسة عوزة اشوفك انت هتروح النادى

و امير بيبصلهاا اوى وبيقاعد  على اقرب كرسى

منة / اوكى ساعة وهكون عندك فى النادى محتاجة كام تمرين  كدة بقالى فترة متمرنتش

ومنة بتقفل التلفون
امير / باين عليكى نمتى كويس

منة / فعلاا اول مرة من فترة كبيرة انام كويس كدة

ومنة بتفتح الدولاب بتعهاا
امير / ريحة فيين

منة / هروح النادى كريم اتصل بالمدرب بتاعى وهو كلمنى
واخت منو ماعد النهاردة

امير / يعنى كدة من غير ما تقوليلى

منة / اقولك

امير /  انتى نسيتى اننا متجوزين والنهاردة المفروض يعنى انها دخلتنا

منة / لا مش نسية بس انت الى نسيت ان احناا مش زى اى اتنين متجوزين يعنى دى فترة وهتعدى وكل واحد هيروح لحياتو

امير / وانتى بردو الى بتقررى

منة / لاا  مش انا الى قررت الظروف هى الى قررت عننا وانا دلوقتى بحارب علشان ارجع طبيعية بحارب علشان ارجع منة القوية  بحارب علشان اقدر اصلح الكسر الى جوايااا

ومنة بتعيط  وبتخبى عيونهاا فى الاتجاة التانى و امير بيقرب منهاا

امير / خليناا نحاول انا وانتى نحاول نصلح الى اتكسر مش يمكن بعد ما يتصلح يعجبناا ويكون هو الى يساعدناا فى حيتنا

و منة بتبص لامير اوى  والباب بيخبط وكريمة بتزغرت
و امير بيروح يفتح وكريمة بتدخل ومعاهاا وحدة من الخدم

كريمة / حطيهاا هنااا يلاا روحى انتى

كريمة/ الف مبرووك يا حبيبى الف مبرووك صبحية مباركة يا عرساان

امير / ربنا يخليكى يا دادة كريمة اية دة كلو

و كريمة بتشوف منة وباين على منة انها مديقة و كريمة بتسحب امير عليهاا من هدومها بسرعة

كريمة / انت دايقتهاا فى اية

امير / انا لا هى مولودة كدة عاادى يعنى

كريمة / انا اسبكو تفطرو براحتكو الف مبرووك يا حبيبى

منة/ شكرا

وكريمة بتبصلهم وامير  بيبتسم لكريمة وكريمة بتخرج من الاوضة

امير / كان ممكن تبتسمى شوية قدمها

منة / نعم

امير / اة مش لازم حد يعرف ان فى اى مشكلة بيناا وخصوصا باباا

و منة بتبص لامير اوى

امير / اة وكمان من النهاردة انا وانتى هنام فى اوضة  وحدة

منة / لا طبعاا

امير / انتى نسيتى اننا متجوزين على الاقل قدم  الناس

منة / بس

امير / قولتلك ان انا مستحيل اعمل حاجة غصب عنك او لمجرد  انهاا تديقك لو حبة تروحى النادى دلوقتى يباة هروح معااكى لازم نظهر  انا وانتى مع بعض وخصوصا اليومين

دول لان الناس بتتكلم  كتير على مفاجاة خبر زوجناا انا وانتى لازم نظهر باننا بنحب بعض وسعداء بلاش نخليهم يتكلمو كتير

و منة بتقاعد  على طرف السرير ومديقة اوى
امير / دادة كريمة مجهزة فطاار حلو جداا الله الزتون الاخضر الى انتى بتحبية

و  منة بتبصلو اوى
منة / عرفت ازااى ان انا بحب الزتون الاخضر

امير / انتى مش عرفة انا ميين انا بكون امير عبد الرحمن يعنى  بعرف دبة النملة

ولسة امير هيتحرك وبيتكعبل وكان هيقع  ومنة بتضحك اوى علية امير بيبصلهاا اوى وبيحدفهاا بالزتونة وبيضحكو اوى

انس و  ضحي بيروحو على الشاطئ وبيشوفو سارة مجهزة فطار جميل  جدا وبشكل راقى اوى

ضحي/ الله جميل اوى

انس / عجبك

ضحي / جدا

وبيروحو يقاعدو  مع بعض و انس بيبصلهاا
ضحي / اية مش هنفطر

انس / حاسس ان انا بحلم

ضحي/ اكيد طبعا لازم تحس بكدة هو انت كنت تطول انك تتجوزنى

انس / لاياشيخة

ضحي / طبعاا انا خفت احسن تموت من حسرتك فقلت اكسب فيك ثواب واتجوزك يعنى حالة انسانية

و انس بيقف و ضحي بتتخض وبتقف بسرعة وبتبعد خطوة

ضحي / انت هتعمل اية

انس / والله انا كنت ماجل حاجات كتير ممكن اعملهاا بس
بصراحة مدام انا حالة انسانية بالشكل دة يباة خلاص

ضحي / خلاص اية

و انس كل ما بيقرب خطوة و ضحي بتبعد خطوة
ضحي / انس هتعمل اية كنت بهزر معاك

انس / بصرااحة انا خلاص لغيت الهدنة الى كنت عاوز اعملهاا

ضحي / انس الله يخليك اقاعد خليناا نفطر مع بعض

و انس بيمسكهاا من اديهاا وبيدفعهاا فى حضنو بقوة و ضحي بتصرخ  وبيمسكها من خصرهاا

انس / انتى ملكى اناا مش كدة

ضحي / لاا

و انس بيرفع حوجبو

ضحي / انت الى ملكى اناا

انس / وانا موافق

و انس بيرفعهاا على دراعو الاتنين
ضحي / انس نزلنى

انس / تق تق

ضحي / انا جعاانة بلييز

انس  بيقربهاا من التربيظة و ضحي بتاخد وحدة توست وبتضحك اوى ضحي و  بتاكل انس وهى على دراعو

ضحي / مجنوون

و انس بيمشى بيهاا
ضحي / انت رايح فيين

انس / مفاجاة

و ضحي بتشوف خيمة من الحرير وكلهاا ستاير بيضة  وورد مفروش على  الارض بطريقة جميلة

ضحي / الله جميلة اوى

انس بينزلهاا على الورد و ضحي بتمشى قدمه وبتدخل الخيمة  وبتشفهاا وبتكون مبسوطة اوى  وبتلف وبتبص لانس وبتجرى علية وبتحضنو اوى و انس بيبص لعيونهاا

انس / انتى طلعتيلى منين

ضحي / من الفنوس

انس بيضحك اوى وبيبسهاا من شفايفهاا بحب و ضحي بتحس بايد انس بتفتح سوستة الفستان وبتبعد عنو بسرعة

ضحي / انت هتعمل اية

انس / يعنى هعمل اية هحبك يعنى

و انس بيقرب منهاا وبيمسكهاا من اديهاا وبيلفهاا وبيحضنهاا من ضهرها وبيبسهاا من رقبتهاا

انس/ حاسس انك متوترة شوية

و ضحي بتهز رسهاا بنعم و انس بيضحك وبيبسهاا من خدهاا
وبيلفها وبيبص فى عيونهاا

انس / الى بينى وبينك مش بس دة الى بينى وبينك اكتر من كدة بكتيرر بس دة هو الى بيكملو فهمانى

و ضحي بتهز رسهاا بنعم
انس / يلاا هننزل البحر

ضحي / هننزل البحر بس انا محبتش المايوة

انس / مايوة اية ومين قالك انى هسمحلك تلبسى مايوة يعنى

ضحي / يعنى هنزل ازااى

و انس بيقلع هدومه و ضحي بتتحرج اوى وبتلف بعيونها
فى الخيمة باحراج وفجاة انس بيشلها و ضحي بتصرخ من المفاجاة

انس/ وقت الحماام

و انس بيخرج بيهاا من الخيمة وبيجرى بيهاا على المياة بسرعة و ضحي بتصرخ

ضحي/ انس لاا انس

و انس بيدفعها فى البحر و ضحي بتصرخ و انس بينط عليهاا
وبيشلها وبيضحكوو اوى و ضحي بتمسك فى رقبتو بسرعة
و انس بيحضنهاا وبيلف بيهااا و انس مبسووطة اوى

وبتضحك  وبيلعبو مع بعض فى البحر بعد شوية بيطلعو وبيقاعدو على الشاطئ و انس بيضمها على صدرو و ضحي بتحط خدهاا على صدرو وبتحس  بالامان  وبيشوفو اتنين

بنات اجانب بيقربو من الشاطئ و بيقلعو هدومهم و انس بيبصلهم اوى و ضحي بتضربو على صدرو

ضحي / بتبص على اية

انس / يعنى هبص على اية يعنى معااية قرد بديل وقدمي
عصفورتين هبص على اية

و ضحي بتبعد عنو
ضحي / انا قرد بديل

و انس بيضحك وبيمسكهاا من اديهاا وبيلف دراعو حوليها

انس / بموت فيكى وانتى متعصبة بتغرينى على فكرة

ضحي / ابعد عنى ملكش دعوة بيا

انس/ اعمل اية حاولت ابعد عنك اكتر من مرة مقدرتش

ضحي / لاياشيخ

انس / بحبك يا هبلة  انتى روحى انتى منى انااا

ضحي / لو عينك جت كدة ولا كدة والله

و انس بيبسهاا من شفايفهاا بقوة و ضحي بتخبى عيونهاا فى صدرو بسرعة بخجل و انس مبسوط اوى وبيضمهاا

امير ومنة فى النادى وفى بنات بتروح على امير

البنات / احنا زعلنين منك ازااى تتجوز ومتقلناش

امير / احم احم يعنى النصيب

البنات / ومين دى باة الى اتجوزتهاا وسبتناا احناا

ومنة بتبص لامير بغضب وبتمشى وبتسيبو وبتروح على قاعة الرياضةو امير بيحاول يتخلص من البنات وبيروح ورها
وبيشفهاا بتتمرن وفى مدرب بيساعدهاا

المدرب / لما كريم كلمنى وقالى انك هترجعى تتمرنى تانى قلت لازم اقطع اجازتى واجى طبعاا علشان خاطرك

منة /شكرا يا كابتن

المدرب / انتى من احسن الناس عندى عنك لياقة بدنية مميزة جدا خليناا نبدا

ومنة بتمسك فى مقابض باديهاا وبترفع بجسمها لفوق والمدرب بيمسك خصرهاا وبيساعدهاا و امير بيشوفو وبيروح عليهم

امير / انتو بتعملو اية

منة / امير يعنى بنعمل اية بنتدرب

المدرب / انت ازااى تدخل هناا اتفضل برة

امير /انا جاى اتمرن عندك مانع

ومنة بتبص لامير اوى بغضب المدرب بيبص لامير ومنة باستغراب

منة / اية هتتدرب وهتسيب البنات الى هناك لوحدهم

امير / بنات هم الى جم علياا

منة/ لا بجد روح احسن زمنهم زعلنين اوى وخلينا نتمرن

ومنة بتكمل التدريب والمدرب بيساعدهاا و امير متغاظ اوى ومش عارف يعمل اية وبيتعصب اوى وبيضرب الرمل بتاع الملاكمة بايدو بقوة وبيتالم ومنة والمدرب بيجرو علية

منة/ امير حصلك حااجة

المدرب / فى حد يضرب الرمل بالشكل دة

منة / خلينا نروح للعيادة بعد ازنك يا كابتن

امير ومنة بيخرجو والمدرب بيبتسم اوى
امير / اكيد المدرب مدايق دلوقتى

منة/ مدايق لية

امير / علشان عطلتكو عن التدريب انتى تعرفية منين دة باين علية انسان منحرف على فكرة

منة / اولا انا مسمحلكش انك تتكلم على المدرب بتاعى بالشكل دة  ثانياا انت اية الى جابك وراياا

امير / انتى مش حاسة انو بيتعمد يلمسك مرة ضهرك ومرة

و منة بتضربو على ايدو امير بيتالم

منة / انت عارف مكان العيادة فين بعد ازنك عندى تدريب

ومنة بتمشى وبتسيبو و امير بيتعصب اوى

ضحي و  انس بيتغدو مع بعض فى المطعم وبيدخلو البنتين الاجانب المطعم  وبيقاعدو قربين منهم و ضحي بتشوف انس بيبصلهم و بتدايق اوى وبتقف

انس/ ريحة فين

ضحي / سارة عوزانى اساعدها فى المطبخ فى ناس كتير فى المطعم

انس بيبص حولية مفيش غير البنتين وضحي بتدخل المطبخ ومتعصبة اوى

سارة / اهلاا بالعروسة فى حاجة نقصاكو كنتى نادى علياا لية جيتى

و ضحي سكتة ومبتتكلمش
سارة / فى اية يا  ضحي

ضحي / قلت اخلية لوحدو معاهم علشان يبصلهم برحتو

و سارة بتبص على برة المطعم وبتشوف البنتين الاجانب
وبتفهم وبترجع ضحي

سارة/ دة انتو فى شهر العسل يعنى مش معقول

ضحي / انا شفتو بعينى

سارة / عادى دى نظرة بريئة يعنى

ضحي / اصل انتى مش فاهمة اصل يعنى انا و انس احناا يعنى

سارة / اية المكان على الشاطئ مكنش مريح يعنى

وسارة بتضحك و ضحي بتضربهاا
ضحي / اووف

سارة / افهم من كدة انكو يعنى

و انس بيدخل المطبخ ومعاة الاطباق
انس / تسلم ايدك يا سارة الاكل جميل

سارة / بالهناا والشفا

انس / حببتى هوصل لمكان قريب هجيب شاحن للموبيل

ضحي / هتتاخر

انس / لا اتسلى انتى مع سارة لحد ما ارجع

و انس بيبوس ضحي من خدهاا وبيخرج

سارة / عندناا مهمة انا وانتى

فى اليل

امير ومنة بيرجعو البيت وكريمة بتقابلهم

كريمة / اهلاا يا حبيبى اجهزلكو العشاء

امير / انا مليش نفس

منة / وانا كمان بعد ازنكو

ومنة بتطلع على الاوضة و امير بيطلع ورها وبيدخل ورها الاوضة  ومنة بتتخض لانها كانت هتغير هدومها

منة / انت اية الى جابك هناا

و امير بيتجاهل كلمهاا وبيروح يفتح الدولاب وبيطلع هدوم

امير / انتى نسيتى ان دى اوضتي  انا وانتى يعنى

و امير بيروح على الحمام ومنة مديقة اوى ومتعصبة

ليست هناك تعليقات