إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه 59🌸

الحلقة   59


 
أمير ومنة فى العربية و أمير  بيبصلهاا ومنة سكتة ومش بتتكلم  وبيوقف العربية

أمير / منة انا عمرى ما هغصبك على حااجة ابدا لازم تفهمى كدة

و منة بتتكسف اوى وبتحاول تبعد عيونهاا عنو

منة / فكرة انى اتجوز واحد معرفهوش انا يعنى

و أمير بيشوف دموعها بتنزل وبيمسك اديهاا ومنة بتبصلو

أمير / ممكن تهدى انا عارف انتى تقصدى اية بالظبط صدقينى انا  عمرى ما هغصبك على حاجة ابدا لو حبيتى بعد كتب الكتاب اننا ننفصل  معنديش مشكلة دة هيكون اختيارك انتى

ضحى و اية مع بعض

اية / ضحى انس عندو حق انتى فكرتى فى كل الى حوليكى معادة هو مع ان تفكيرك لازم يكون هو وبس انتى غلطتى  وغلطى كتيير

ضحى / انا

اية /  يا ضحى انتى  لية بتضيعى كل حاجة حلوة فى حياتك بلاش تضيعى انس من ايدك الى زيو قليل اوى

انس فى المكتب ونادر بيدخل المكتب

نادر/ الحمد لله كل حاجة تمام

انس / نادر اسف انى اتعصبت عليك

نادر / يا عمى عادى يعنى اتعصب زى ما انت عاوز بس المهم تكون  خرجت كل الى جوااك

انس / الى جوايا كتير اوى ولو خرج هيحرق الكون

نادر / لاا الله يخليك خليه جوة محبوس احسن

و انس بيضحك
نادر / الانجلييز دول ولاد لزينة بس اذكية اوى الله يحرقهم

انس / عملتو اية

نادر / يا سيدى تممنا كل حاجة للاخر وكمان بكرة هتروح لجنة  من الشركة وهتمضى العقود هنااك وطبعاا انا معاهم خليناا نشوف اللحم  الابيض والشعر الاصفر بااة

انس / لا انا هسافر وانت هتفضل هناا

نادر / ولية النكد دة بس

انس / انا محتاج ابعد شوية ودة وقتو

نادر / انت بتهرب باة

انس / سميهاا زى ما هتسميهاا احجزلى على اول طيارة بكرة الصبح

نادر / طب انت رايح فين خليناا نتكلم فى التفصيل

انس / ابعتلى كل حاجة على الاميل بتاعى

و انس بيخرج من المكتب ومدايق اوى و نادر بيبصلو بحزن

مصطفي  واقف قدم فيلا ضحى وعيونو على الفيلاا وماسك فى ايدو ظرف كبير وباين علية التردد

اية وقفة فى البلكونة  وعيونهاا على المكان الى زياد كان بيقف فية  كل يوم و ضحى بتدخل  على اية

ضحى / اية انس مش بيرد على الموبيل

واية سرحانة ومش بترد عليها
ضحى / اية انتى كويسة

اية / اية بتقولى حااجة

و ضحى بتبص للمكان الى اية بتبص علية ومفيش حاجة برة

ضحى / انتى كويسة

اية / زياد

ضحى / زياد 

اية / من يوم الى حصل وهو كل يوم بيجى يقف هناا من الساعة ٥ لحد الساعة ١٠

ضحى / وازااى الامن ماخدش بالو منة انا هبلغهم

اية / ضحى لاا استنى

و ضحى بتبص لاية

ضحى / اية فى اية انا مش فاهمة انتى بتقصدى ايه

اية / هو بيقف بس يطمن علياا ومبيحاولش انو يدخل او يتكلم معايا بس بيشفنى من بعيد وبس

ضحى / احسن يكون مفكر انو هياخد الوالد منك

اية/ لا مظنش بس هو بقالو يومين مش بيجى

ضحى / احسن ممكن يكون زهق ولو جة هناا انا هبلغ الشرطة عنو انا مش عوزاكى تكونى قلقانة ابدا او متوترة مااشى

و اية بتهز رسهاا بنعم وعيونهاا على نفس المكان و ضحى بتحاول تتصل بانس اكتر من مرة بس مبيردش عليهاا
و انس فى العربية والموبيل بتاعو فى المكتب نسية هنااك

فى الصباح

ضحى بتروح شركة انس وبتروح على مكتبو

موظفة/ ايوة يا فندم حضرتك عوزة ميين

ضحى / انتى ميين

الموظفة / انتى الى مين

ضحى / البش مهندس فى المكتب

الموظفة / والله معنديش اوامر انى ادى معلومات البش مهندس لاى حد

ضحى / الظاهر انك جديدة هناا وفيين كنزة باة

الموظفة /عندك معاد ولا هتضيعى وقتى معاكى

ضحى / ابعدى عنى

و ضحى بتبعدهاا عن طرقهاا وبتدخل مكتب انس ومتعصبة

ضحي / استاذ نادر

الموظفة / انا اسفة يا فندم هى الى

نادر / اهلا ضحى اتفضلى اتفضلى

الموظفة بتتوتر اوى لما بتشوف ترحيب نادر لضحى

ضحى / اسفة انى دخلت كدة فجاة

و نادر بيشاور للموظفة تخرج  وبيشاور لضحى تقاعد وبيقاعد قريب منهاا

نادر / انتى كويسة

و ضحى بتتنهد اوى
اية / فين انس بتصل بية من امبارح مبيردش وكمان ااتقفل الموبيل خالص الصبح يعنى بالطريقة دى ميفتكرش انو بيضغط علياا هو

نادر / انس سافر انجلترا

و ضحى بتتصدم وبتحس برعشة بس بتحاول تسيطر على نفسها

ضحى / سافر

نادر / انس بقالو فترة اعصابو تعباانة هو مبيحكليش حاجة
بس انا بقدر افهم بالظبط جواة اية

ضحى / سافر

مصعب / هو سافر فى شغل دة المفروض بس اثر ان هو الى يروح مش انا

ضحى / شكرا واسفة انى ازعجتك

و ضحى لسة هتخرج
ضحى / على فكرة موبيل انس كان هناا من امبارح وانا بعتهولو على  المطار اكيد فصل شحن

ضحى / شكرا

و ضحى بتخرج ومش قدرة تسيطر على نفسهاا وبتخرج من الشركة  والامن بتعهاا بيجبلها العربية قدمها

ضحى / انا حبة اتمشى شوية وهروح لوحدى

الامن / بس يا انسة عندنا اوامر

و مصطفى  بيروح على ضحى
مصطفى/ ضحى حمدالله على السلامة رجعتى الشغل امتى

ضحى/ مصطفي عامل اية

مصطفى / انا كويس اية مالك انتى كويسة

و ضحى بتحاول تبتسم
ضحى / لا مفيش عادى كنت جاية فى موضوع كدة وخلاص

مصطفى / ضحى كنت عاوز اتكلم معاكى فى موضوع مهم يهمك جدا

ضحى / مصطفى اسفة بس انا تعبانة شوية

مصطفى / ضحى الظرف دة فى كل حاجة ممكن اقولهاا لازم تشوفية

و ضحى بتبص للظرف وبتخدو من مصطفى
مصطفى/ انتى كويسة

و ضحى بتهز رسهاا بنعم ضحي و بتركب العربية والامن بيركب وبتمشى وبتعيط وبترمى الظرف والشنطة جمبهاا فى العربية

الامن / على الفيلاا يا انسة

و ضحى بتهز رسهاا بنعم

انس بيوصل انجلترا وبيدخل الفندق وفى وفد من الشركة منتظرو  وبيبلغوهم تحيتهم وسعادتهم انهم هيشتغلو معااة وبيقاعدو يتكلمو فى الشغل فى اجتماع طويل

كنزة فى اوضتها وام كنزة بتدخل

ام كنزة/ مستر سمير كل يوم بيتصل وبيسال ردك اية

كنزة / انتى عوزة اية منى بس ارحمينى الله يخليكى انا بنتك ازااى تعملى  كدة فياا ازااى

ام كنزة / انا بعمل فيكى اية انا كل الى عوزة اعمو انى اضمنلك  مستقبلك قبل ما اموت انا وابوكى يا بنتى انا خايف عليكى

كنزة / لاا انتى مش خايفة علياا انتى خايفة احسن الفلوس دى كلهاا تروح لحد غركو

وام كنزة بتضربهاا بالقلم وكنزة بتصرخ وبتبكى

ام كنزة / انا معرفتش اربيكى فعلاا بس حطى فى بالك الشحات الى تعرفية دة مسمعكيش تتكلمى عنو تاانى انتى فاهمة

كنزة / الشحات دة احسن من ١٠٠ واحد زى سمير دة على الاقل هو  بيعرف يعنى اية حب يعنى اية صدق الى معرفتهوش منكو انا عرفتو منو هو

وام كنزة بتخرج وبتقفل الباب بقوة وكنزة بتبكى

اية مسكة الموبيل بتعهاا ووقفة فى الجنينة ريحة جاية بتتمشى وباين عليها القلق اوى وبتدخل العربية و ضحى

بتنزل منهاا و اية بتشوف ضحى بتبكى وبتجرى على الفيلاا وبتروح وره بسرعة وبخوف وبتطلع وره اوضتها وبتدخل بتشوف ضحى نايمة على السرير وبتعيط

اية/ ضحى ضحى فى اية ضحى انتى كويسة ضحى

ضحى / انس سافر وسبنى يا اية خلاص اتخلا عنى سبنى وسافر

اية / ضحى اهدى سافر فيين

و ضحى بتقولهاا على الى حصل

اية / وانتى هناا بتعملى اية يا ضحى انس استحمل علشانك كتير وراح علشانك اخر الدنياا ولية انتى كمان متروحيش علشانو اخر الدنيا

و ضحى بتمسح دموعهاا وبتبص لاية

اية / قولتيلى هو سافر فين

ضحى / انجلترا

اية / اة ودلوقتى اكيد الجو ثلج هااك خلينى احطلك البلطو دة ودة كمان اة وبيجامة الصنفيير دى تقيلة هتدفيكى

ضحى / انتى بتعملى اية

اية / بجهز الشنطة اة فكرتينى كنت هنسى اهم حااجة
الشراب الصوف احسن تبردى

و ضحى بتجرى على اية وبتحضنهاا اوى

اية / ااة حسبى بطنى

ضحى/ انا بحبك اوى يا اية

اية / وانا نفسى اخلص منك باة واشوفك احلا عروسة منورة بالفستان الابيض

ضحى / بس علي  وتيم و محمد دول عملين زى العساكر بتوع الامن

اية / ولا يهمك منهم يلاا انتى روحى اتكلمى معاهم وانا
هجهزلك الشنطة

والباب بيخبط
ضحى / ادخل

الامن / انسة ضحى الظرف والشنطة بتوع حضرتك

ضحى / شكرا جداا

اية / اية الظرف دة

ضحى / مش عرفة مصطفى ادهولى وقالى انو مهم ولازم اقراة

و اية بتاخد منها الظرف وبتحطو على السرير
اية/ مش وقتو  دة خالص يلاا روحى قوللهم وخلى حد
يحجزلك على اقرب طيارة

و ضحى بتخرج من اوضتها وبتنزل بتشوف تيم بيتكلم فى التلفون

تيم / اوكية باابى

و ضحى بتبصلو بحزن
تيم / لازم اسفر كمان اسبوع

ضحى / هترجع تانى

تيم / يعنى اقدر مرجعش ازااى يعنى واسيب الخدو الحلوة دى

على  / مالك انت بخدود اختى

ضحى / سبكو من خدودى انا مسافرة

على / نعم

ضحى / انا مسافرة انجلترا لانس

على/ عادى كدة

و ضحى بتتكلم مع تيم و على وبتحاول تقنعهم برايهاا

مصطفى بيكلم سالى

مصطفى/ انا اناا سلمتها الظرف باديهاا

سالى / زمنها قرات الرسالة سلام باة علشان مستنية مكالمة مهمة

و سالى بتقفل فى وش مصطفي ومبسوطة اوى

فى الصباح

ضحى فى انجلتراا بتنزل المطار وفى واحد مستنيها بالعربية

السائق / الانسة ضحى

ضحى / اة اناا

السائق/ صالح بية هو الى بعتنى لحضرتك

و ضحى بتروح معاة وبياخد منها الشنطة بتعتهاا منهاا وبتركب العربية

ضحى / عوزة اروح على الفندق دة لو سمحت

و ضحى معاها عنوان الفندق الى نازل فية انس و انس بينزل مطعم الفندق وقاعد بيفطر لوحدو

فى مصر أمير ومنة فى محل فستين افراح

أمير / اية رايك فى دة

منة / اى حاجة

أمير / حتى لو انتى مغصوبة على الفرح

منة / لا مش قصدى انا بصراحة طول عمرى مش بتخيل نفسى بالفستان الابيض والفرح والترحة كدة يعنى

أمير / متاكد انك هتكونى احلاا عروسة

منة/ مظنش

أمير / تعالى معاايا وسبيلى نفسك خالص

و منة بتبص لامير اوى بخجل وتوتر
أمير / تعالى يلاا

وبيدخلو على المحل وبيشوفو الفستان

انس بيطلع اوضته ومدايق اوى وحاسس بالملل وفجاة
بيشوف ضحى وقفة قدمه فى الاوضة و انس بيبص حولية وبيرجع بيبص لضحى اوى

انس / انتى خيال مش كدة

و ضحى بتقرب علية

انس / انا بحلم وانا صاحى

و ضحى بتقرب اكتر وبتضربو فى صدرو بقوة وانس بيتالم

انس/ ضحى انتى جيتى هناا ازااى وامتى انتى

ضحى / انا اية هاا خلااص زهقت منى ومشيت وسبتنى لوحدى  يمكن اة انا عنادية وظلمتك معايا بس مكنتش متخيلة انك تروح كدة بالسرعة دى

و ضحى بتعيط و انس بيقرب منهاا وبيمسحلهاا دموعها

انس / انتى هناا علشانى اناا يعنى انتى قطعتى المسافة دى كلهاا علشانى اناا

ضحى / انا بكرهك

انس / وانا بموت فى الشفايف دى الى بتقول بكرهك

و ضحى بتضربو على كتفو

ضحى/ حقير

و انس بيضحك وبيحضنهاا اوى وبيلف بيهاا

منة بتخرج من البروفاات ولبسة الفستان الابيض و أمير مستني برة و أمير بيبصلها اوى ومبيتكلمش

منة/ انا كنت عرفة انو مش حلو علياا

أمير / روعة

و منة بتبص لنفسهاا وبتبتسم
منة/ حلو بجد

أمير / مشفتش احلا من كدة ابدا دة جمال طبيعى من غير اى الواان

ومنة بتتكسف وبتدخل البروفات تغير هدومها

انس و ضحى بيخرجو من الفندق

ضحى / هنروح فيين

انس / يعنى هنعمل اية هنلعب بالتلج

و انس بياخد تلج وبيرمية على ضحى و ضحى بتصرخ وبتاخد تلج وبترمية على انس و انس بيتفادا التلج وبيضحك و ضحى بتجرى وره وبتوقعو فى التلج و انس بيسحبهاا معاة وبيقعو هم الاتنين على التلج وبيضحكو
اوى و انس بيلمس خدهاا اوى

انس / بحبك اوى

انس بيبسهاا من شفايفهاا و ضحى بتتكسف اوى وبتخبى عيونهاا فى حضنو و انس بيضمها اوى على صدرو

فى الليل

انس و ضحى بيرجعو الفندق وبيروحو على الاستقبال
انس / لو سمحت همد وجودى هناا يوم كمان

الاستقبال / اسف يافندم الاوضة  اتحجزت حضرتك طلبت اننا نحضر الشيك

انس / خلاص مفيش مشكلة احجزلى اوضة تانية

الاستقبال / بسبب التلج كل الطرق مقفولة  والاوض كلهاا محجوزة

ضحى /انس خلاص خلينا نرجع احسن

الاستقبال / وصلى اعلان من شركات الطيران ان كل الرحلات توقفت

انس / انت بتقولى نام فى الشارع

ضحى / انس  اهدى شوية تعالة

و ضحى و انس بيطلعو اوضة  ضحى الى حجزاهاا هى

ضحى / كويس ان استاذ صالح حجزلى اوضة  خلينا ننام هناا للصبح

انس /بس مينفعش

ضحى / متخفش مش هعوضك وانت نايم والله المفروض ان انا البنت  يعنى انا الى اخااف

انس / اكيد لازم تخافى

ضحى / نعم

انس /يلاا روحى ارتاحى وانا هنام هناا

ضحى / هتعرف تنام هناا

انس / اعمل اية غصب عنى لو سمحتيلى طبعاا ممكن انام جمبك

ضحى / لا ياشيخ

انس / يلاا بطلى كلام روحى نامى

و ضحى بتبتسم وبتروح تغير هدومها وبتلبس بيجامة عليهاا صورة  صنفور و انس بيبصلها اوى

انس / انتى بتمتحنى صبرى مش كدة

و ضحى بتحدفو بالمخدة وبتنام و انس بيقاعد يتفرج عليهاا
وهى نيمة ومبسوط اوى

فى الصباح

ضحي  بتفتح عنيهاا وبتبص على الكنبة الى انس كان
نايم عليهاا مش موجوود وبتشوف الموبيل بيرن

ضحي / الو علي

علي / بتصل بيكى مش بتردى لية

ضحي / طب قول صباح الخير الاول

علي / صباح الخيير ايه عندناا الليل هيدخل

ضحي / اة فرق التوقيت

علي / رجعة امتى

ضحي / مش عرفة انس هيحجزلنا على اول طيارة

علي / انا بصراحة مش عارف الوضع بتاعك دة هيستمر لامتى

ضحي / علي كفاية محمد وتيم

علي / ماشى يا ضحي بس لازم تعرفى ان انا مش عجبنى الوضع الى انتى فية دة

ضحي / بتقصد اية انت عارف انا مبعملش حاجة غلط

علي / ماشى يا ضحي ارجعو انتو بالسلامة علشان مفيش وقت كتير  الفرح كمان خمس ايام بس اية مطلعة عينى معاهاا من السوق  لمحل الجزم الحريمى انا اتبهدلت

و ضحي بتضحك
ضحي / متاكدة ان اية مش هتعدي الايام دى عادى بالساهل

علي / خلى بالك من نفسك وكلمينى على طول

ضحي / حاضر

و ضحي بتقفل التلفون وبتروح تخبط على الحمام

ضحي / انس

ومفيش حد
ضحي / هيكون راح فين بدرى كدة

و ضحي بتفتح باب الاوضة  وبتبص قدم الاوضة وبترجع  تغير هدومها وبتدايق اوى من كتر الانتظاار وبتقلق اوى وبتحاول تكلمو كتير  ومش بيرد عليها

ليست هناك تعليقات