إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 58🌸

الحلقة    58

انس و ضحى بيوصلو الفيلاا وبيشوفو امير  فى الجنينة
و ضحى بتتنهد

انس / ممكن تفهمينى باة فى اية ولا انتى حبيتى المغامرات

ضحى / انت مش عارف كريم  دة اية بالظبط

انس / بتقصدى اية

ضحى / كريم بيكون الاول على الجمهورية فى المصارعة الحرة  وحائز على جايزة الشجااعة وماديلية الكمال اجسام لمدة ٣ سنين  يعنى لما يعرف ان اختو اتجوزت عرفى مش هيجى ومعاة ورد يعنى

انس / انتى عرفتى المعلومات دى كلهاا عنو ازااى

ضحى / نعم

امير / انتو فى اية ولا اية شوفولى حل

انس / انت اسكت خالص وانتى جوبينى يلااا

و ضحى بترتبك وبتروح تقف جمب امير

ضحى / يعنى فاكر لما قابلناا منة فى القسم لما امير خبط العربية بتعتهاا  وكانت عوزة تتدعى علية ولما عرفت منة ان امير بيكون اخوك يعنى هى  اتنزلت عن القضية وسعتهاا هى

انس / ضحى متمتحنيش صبرى يا ضحى

ضحى / يعنى سعتهاا منة اخدت رقم تلفونى

انس/ ضحى وبعديين لخصى

ضحى / كريم اتصل بياا ويعنى افتكرناا ايام المدرسة وزمايلناا

انس / ضحى انا هنفجر

ضحى / وبس اتكلمناا وعرف اخبارى وانا عرفت اخباارو وبس

انس / ولية انا معنديش خبر

ضحى / يعنى اقولك اية دى كانت مكالمة تلفون وحدة

امير / ضحى مكالمة بس

و ضحى بتبص لامير وبتضربو فى رجلو بقوة و انس بيضغط على اسنانو بقوة

ضحى / يعنى شربنا قهوة مع بعض هم خمس دقايق وكان معانا اية كمان

امير / فعلا وانا قابلتهم فى الكفترية ووصلت ضحى للبيت بعد ما كان  كريم مصر ان هو يوصلهم

انس / وفيين كريم دة

كريم / والله الظاهر ان انا وانت بندور على بعض

و انس بيبص وره وبيشوف كريم و كريم ماسك فى ايدو منة
ومنة وشهاا احمر ومنهارة من العياط

كريم / الظاهر ان اخوك نسى حااجة بتعتو اتفضل

و كريم بيدفع بمنة و ضحى بتجرى على منة وبتحضنهاا ومنة منهاارة من البكاء

كريم / دلوقتى هى متلزمنااش الى تحط شرف ابوهاا واخوهاا فى الارض يباة متستهلش

منة / كريم ارجووك

و كريم بيبص لامير
كريم / انا كنت ناوى اكسر عضامك فى ايدى الاتنين بس
انت مش غلطاان لان الى تسلم شرفهاا لواحد وتتجوزو عرفى
يباة هى

و كريم مبيقدرش ينطقهاا وبيبص لمنة اوى بغضب وبيمشى وبيسبهم و منة بتجرى وره كريم بسرعة وبتمسك ايدو

منة / كريم الله يخليك اسمعنى ارجووك

و كريم بيدفعهاا على الارض بقوة و ضحى و انس بيجرو على منة

انس / انا عارف انت حاسس باية بس الى بتعملو دة غلط

و كريم مبيتكلمش وبيركب عربيتو وبيمشى و امير بيقرب على منة

امير / منة

و منة بتدفعو عنهاا وبتعيط

انس / ضحى لو سمحتى خدى منة جوة يلاا

و ضحى بتاخد منة ولسة هتدخل الفيلاا بتشوف عبد الرحمن واقف ورهم

ضحى / عمو الحاج

انس و امير بيبصو لوالدهم اوى بصدمة
عبد الرحمن / ضحى خديهاا على جوة

ضحى بتبص لانس بقلق وبتاخد منة وبتروح

انس / بابا انا كنت

عبد الرحمن / الظاهر انك مطلعتش قد الثقة الى ادتهالك ابدا

اية قاعدة فى البلكونة  وبتلمح زياد واقف بالموتوسكل بتاعو
جمب الفيلاا وبتقف وبتبصلو اوى بقلق و زياد بيتحرك بسرعة وبيمشى

انس و ضحى ومنة فى العربية و ضحى بتبص لانس وهو بيسوق جمبهاا و انس سرحان و ضحى بتمسك ايدو
و انس بيبصلهاا وبيبتسم ابتسمة خفيفة وبيوصلو الفيلاا

انس / منة كان من الافضل انك تكونى معاناا

ضحى/ انس خلاص سبهاا براحتها متقلقش هتكون بخير

و انس بيهز راسو بنعم بحزن
ضحى / حبيبى كلمنى لما توصل

انس/ تصبحو على خير

و ضحى بتاخد منة وبيدخلو على الفيلاا و انس بيبص عليهم لحد ما بيدخلوو بيتحرك العربية

منة/ضحى انا حاسة أن مش من المناسب انى

ضحى \منة ممكن نتكلم جوة انا هموت من التعب

على /ضحى اتاخرتى لية قلقتينى عليكى

ضحى \ على اعرفك منة هى ضيفة عندنا

على \اهلاا بيكى

و ضحى بتاخد منة من اديهاا ويتطلع على الاوضة

ضحى \منة أية رايك فى الاوضة

ومنة بتعيط اوى
منة \مستحيل يسمحنى ابدا

و ضحى بتحضنها بحنية
ضحى \حببتى  لازم تديلو شوية وقت يستجمع الى حصل
وانا كمان هتكلم معاة لأن دى مش غلطتك دى غلطة وحدة حقيرة واكيد هتدفع الثمن

ومنة \خلاص مستقبلى ضاع وحياتى ضاعت خلاص

ضحى \انا متأكدة أن انس هياخد القرار السليم يلا ارتااحى شوية انتى اكيد منمتيش من امبارح

منة \شكرا يا ضحى

ضحى \شكرا على أية انتى اختى زى على وتيم يلاا اسيبك ترتاحى

فى فيلا عبد الرحمن انس بيدخل الفيلاا

عبد الرحمن \فى كلام  منتهااش بيناا

انس \باباا  ممكن تهدى شوية انت اخد الأدوية

عبد الرحمن \انت الى مسؤال قدمى  عن الى حصل دة تفكر لو  الصحافة عرفت الى حصل موقفناا هيكون أية

انس \بابا الى حصل دة بسبب وحدة معاهم فى المسابقة وهى الى حطتلهم فى العصيير

عبد الرحمن \بس النتيجة أية يا استاذ سمعتناا على حافة الهاوية

انس \ببساطة لازم منة و امير يتجوزو شرعى وهم بعد كدة يقررون يكونو مع بعض ولاا ينفصلو

عبد الرحمن \براافو عليك بالبسااطة دى حليت المشكلة
اخوك الى مش قادر يحمى نفسة وعوزنى اجوزو ووحدة يا عالم منين ولا. اهله‍اا مين

انس\بابا  ممكن. تهدى شوية وانا

عبد الرحمن \انت  يا استاذ انت المسؤال قدمى  وانت الى لازم  تحل المشكلة دى من جزرهاا

امير \باباا انس ملوش دعوة انا الى مسؤال لو عاوز تحاسب حاسبنى اناا

انس \امير روح انت على اوضتك

امير \لاا كفاية أنا كبرت كفاية انى اكون مسؤال عن قراراتى
منة مراتى وهتجوزهاا شرعى ودة قرارى

عبد الرحمن \يباة تخرج من الباب دة ومشفش وشك تانى انت فاهم

و امير بيروح على اوضته ومتعصب اوى و انس بيروح وره امير بسرعة

انس \امير استنى

كنزة فى شقتهأ بتسمع جرز الباب وبتفتح

كنزة \ماماا.بابااا

وبتحضنهم اوى وبيدخل
كنزة \بس انتو قلتولى أن انتو هتيجو الاسبوع الجاى

ابو كنزة\يعنى نرجع تانى مش كدة

كنزة \لاا. طبعا مقصدش

ام. كنزة \احنا مقدرناش نستحمل الخبر إلى سمعنااة وجبناا بعضناا وجيناا حتى من غير ما ناخد حاجة معاناا

كنزة \خبر

و ام كنزة مبسوطة اوى
ام كنزة\خبر لما تسمعية هيجيلك زهوول

ام كنزة \مستر سامى طالب ايدك

و كنزة بتتصدم
كنزة \اية مبين وهو يعرفنى ازااى

ابو كنزة \شاف صورتك معايا وعجبتية اوى ومن ساعتها وهو هيتجنن عليكى وكمان امك بعتتلو كأم صورة كدة

كنزة \انا مش مصدقة

ام كنزة \ولاا انا يا حبيبتى مش مصدقة ابداا

كنزة \انتو ازااى بتفكرو بالطريقة دى اسفة انا مش موفقة
واسفة كمان انكو اتطريتو تسيبو اشغلكو وتيجو هناا

ام كنزة \انتى اتجننتى

كنزة \انا تعبانة تصبحون على خير

وكنزة بتكتم دموعهاا وبتروح على اوضتها

امير بينزل من اوضته ومعاة شنطة بتعتو و وره انس

انس \امير انت اتجننت مفكرنى هسيبك تمشى

امير\انس خلاص هو قال الحكم وعلينا ننفذ وبس

ولسة امير هيخرج وبيدخل حارس الجنينة بسرعة

الحارس / يابااشاا الحق يا باشاا

عبد الرحمن / فى اية

الحارس/ فى قدم الفيلاا صحافة وتلفزيون هجميين علينااا

انس/ خلونى اشوف فى اية

وبيخرج انس من الفيلاا و وره امير عبد الرحمن

الصحافة / بش مهندس انس هل الخبر دة صحيح ان تم كتب كتاب اخوك  امير فى السر هل دة بسبب طيش امير الى متعوديين عليه

و امير بيتعصب ولسة هيروح عليهم

عبد الرحمن / الخبر صحيح بس مش كامل بعد اسبوع هتشوفو  اكبر احتفاال فى مصر بمناسبة كتب كتاب ولادى الاتنين ودى  كانت مفاجاة ومش عارف انتو جبتو الاخبار دى منيين

و الصحافة بتنهال عليهم بالاسالة

عبد الرحمن / منصور اوعة حد فيهم يدخل هنااا

وبيدخلو الفيلاا بسرعة و عبد الرحمن بيقاعد وباين علية التعب

عبد الرحمن / لازم تعرفلى ميين الى سرب الخبر دة للصحافة انت فاهم

انس / حاضر يا باباا بس انت ارتااح

عبد الرحمن / ارتااح ازااى يعنى وانتو الاتنين وراياا جهزو نفسكو الفرح بعد اسبوع

انس و امير بيبصو لبعض اوى

انس / لازم تتكلم مع منة

و امير بيهز راسو بعم

فى الصبااح

انس بيتصل بضحى و ضحى بتكون بتفطر

على / ضحى انس كلمنى وهو جاى دلوقتى وبلغى منة ان امير كمان جاى معاة

ضحى/ حاضر انا هطلع اطمن عليهاا

و ضحى بتقرا الجريدة وبتشوف خبر معاد الفرح وبتشوف انس و امير بيدخلو من الباب و ضحى بتبص لانس بغضب

ضحى / برافوو براافو انا سعيدة جدا جدا شوفو مكتوب اية بالجريدة

انس / ضحى بابا اتطر انو

ضحى / انا عرفت معاد فرحى من الاخبار شوفو المفاجاة

على / بصراحة انا كمان استغربت وكنت مستني  اسمع رد منك

تيم / يعنى الى فهمتو انا ان ابوك بيحاول يدارى على غلطة ابنو الصغير


و امير لسة هيتكلم
انس / ممكن نقاعد  بهدوء ونتكلم

ضحى / عاوز تفهمنى ان فكرة الصحافة دى مش انت الى خططت ليها

انس / اة يا ضحى انا الى بعت رسالة للصحافة

و امير بيبص لانس

انس / هو دة الحل الوحيد قدمى  ممكن باة نتكلم بهدوء

ومنة بتنزل وبتبص امير و امير بيروح على منة
امير / منة خلينا نتكلم مع بعض شوية

ومنة بتهز رسهاا بالموافقة

امير / انس مفتاح العربية

و امير بياخد مفتاح العربية من انس وبيخرج هو ومنة من الفيلاا و ضحى و انس و على بيقاعدو 

سالى بتتصل بمصطفى ومتعصبة اوى ومسكة فى اديهاا المجلة

سالى / تعالة حاالاا

مصطفى / اكيد شفتى الخبر

سالى/ لازم ضربتناا الى جاية تكون قوية

مصطفى / انا تحت انزلى 

سالى / لاا اطلع انت مش لازم حد يشفنا مع بعض

مصطفى / وجوزك

سالى / مش موجوود

و مصطفى بيطلع لسالى شقتهاا

سالى / الصور دى لازم توصل لضحى مع التحليل دة

مصطفى / سالى انا بنسحب

سالى / اية بتنسحب ازااى يعنى بتنسحب

مصطفى / احناا حولنا كتير بس مفيش فايدة حاولناا نفرق بينهم  بس للاسف

سالى / اية اتخليت عنهاا

مصطفى / اتخلاا عن روحى بس متخلاش عنهاا ابدا بس

سالى / بس  انت جباان بتضحى بالى بتحبو انت لازم تتمسك بيها ضحى تستاهل تكون سعيدة وانا متاكدة انهاا مستحيل تكون سعيدة معاة

و مصطفى حاسس انو عقلو مشوش

امير ومنة بيتمشو مع بعض على النيل ومبيتكلموش ولا كلمة

امير / انتى كويسة

منة / اول مرة فى حياتى احس انى ضعيفة اوى كدة

و منة بتمسح دموعهاا

امير / انا جمبك

و منة بتبصلو
امير /اخر الاسبوع هنكتب الكتاب والفرح

منة/ اكيد مش بتاخد راى طبعاا والمفروض انى اكون مبسوطة علشان هتصلح الغلطة الى وقعناا. فيهاا دى

امير / منة متصعبيش الموضوع اكتر

منة / انا بشكرك انك هتتحمل الى حصل بس انا بديك فرصة
انت مش مسؤال عن الى حصل ابدا انت دلوقتى ممكن تروح وتنسى  انك فى يوم شفتنى ولا عرفتنى وتكمل حياتك

امير / انتى شيفاانى رخيص اوى كدة

و امير بيمسك منة من درعهاا بقوة

امير / مش انا الى بلعب باقدار الناس انتى مرااتى ولانسيتى
ويوم الخميس هيكون كتب كتبناا والفرح

ومنة بتعيط اوى و امير بيبعد ايدو عنهاا ومنة بتبصلو وبتترمى فى حضنو

منة / انا خايفة

و امير دموعو بتنزل وبيطبطب عليهاا بحنية

على / انس ضحى الموضوع دة انتو حلوه مع بعض متدخلونيش انا بنكو ماشى

و على بيسبهم لوحدهم ضحى مش بتبص انس

انس / انتى عوزة اية يا ضحى

ضحى / اخيراا سالتنى السؤال دة اخيرا افتكرت ان كل حاجة مشاركة

و انس بيتنهد اوى
انس / انا مش عارف انتى عوزة اية بالظبط انا تعبت بجد تعبت  مش عارف هنخرج من الدوامة دى امتى وازااى

وموبيل انس بيرن

انس / الو نادر

انس / انا جاى على الشركة حالاا لا مش هتاخر

و ضحى بتبصلو اوى بحزن و انس بيقرب منهاا

انس / ضحى صدقينى لاول مرة احس انى مش فهمك

ضحى / هى دى المشكلة انت مش فاهمنى

انس / طب فهمينى انتى

ضحى/ انا مش مستعدة للجوز حاليا ظروف تيم و اية و محمد كمان و على الى عاوز يسافر امريكاا ويسبنى وانت جاى دلوقتى تقولى  فرحنا اخر الاسبوع

و انس بيتنهد اوى

انس / انا عندى اجتماع مهم لازم اروح بعد اذنك

ضحى / هتروح بردو من غير

انس / من غير اية انتى حسمتى كل حااجة انتى بتدوس عليناا وعلى حبناا علشان الى حوليكى كب وانا وانااا يا ضحى مبتفكريش فياا لية  انا محتاجك جمبى وخصوصاا فى الوقت دة بالزاات انا تعباان

و انس بيبصلهاا بحزن وبيخرج وبيسبهاا

انس فى الشركة بيدخل مكتبو نادر وره

نادر / انس مالك فى اية

انس / مالى يعنى

نادر / انا بنادى عليك وانت ولا هناا خالص

انس /  ممكن تسبنى لوحدى شوية

نادر / والاجتماع

انس / الغى الاجتماع خالص

نادر / الغى اية دة احنا ما صدقناا اننا اقنعناهم انهم يوردلناا الخامات

انس / نادر كفاية قولتلك اتصرف

نادر / طب اتصرف ازااى وكمان كنزة مجتش النهاردة

انس / نادر

مصعب / خلاص اهدى شوية انا هتصرف

و نادر بيخرج من المكتب و انس متعصب اوى وبيضرب المكتب بايدو بقوة

ضحى فى أوضتها و اية بتخبط على الباب

اية / ضحى

و ضحى بتمسح دموعهاا بسرعة

ضحى / تعالى يا اية ادخلى

و اية بتدخل
اية / فى اية مالك من ساعة ما رجعت انا من برة وانتى فى الاوضة   حتى مسالتنيش الدكتور قالى اية

ضحى / اسفة يا حببتى هاا قوليلى عملة اية

اية / انتى الى قوليلى مالك فى اية ومنة فيين مش فى الاوضة

ضحى / اة منة خرجت مع أمير بيتكلمو مع بعض شوية

سكينة / انا سمعااكى يلاا اتكلمى

ضحى / ما انا بقولك ان منة خرجت

اية / انا سمعااكى اية تاانى

و ضحى بتروح تحط خدهاا على كتف اية

ليست هناك تعليقات