إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه 56🌸

الحلقة   56

انس و ضحى بيوصلو فرح سلوى بنت دادة كريمة فى مكان شعبى و ضحى مبسوطة اوى ولسة هتتحرك بتشوف انس واقف مكانو وبيبص للمكان

ضحى / اوعة تكون خايف تعالة يلاا حسة ان احنا هنتبسط اوى هنااا

و انس و ضحى بيدخلو الفرح وبيشوفو الناس كلهاا بترقص ومبسوطيين و كريمة بتشوف انس و ضحى وبتروح عليهم وبيتحضن انس اوى  من الفرحة هو و ضحى

كريمة / انا مبسوطة اوى انكو جيتو تعالو تعاالو

وبيروحو يقاعدو  هم الاتنين و ضحى مبسوطة اوى منفعلة مع الغنااء و انس بيبص حولية اوى

ضحى/ اية مالك بتبص حوليك لية

انس / لا مفيش خلينا نسلم على العرساان

انس و ضحى بيروحو يسلمو على العروسة والعريس و انس
بيطلع هدية لسلوى

كريمة / لية يا ابنى بتتعب نفسك

وضحى مبسوطة اوى وفى وحدة بتطلع تاخد ايد العروسة بترقصهاا  وبتاخد ايد ضحى كمان بترقصهاا مع العروسة و ضحى مبسوطة و انس مدايق اوى ان ضحى بترقص قدم

الناس على المسرح و ضحى بترقص بلدى والكل مبسووط اوى والشال بيقع من على كتفهاا و انس بيتعصب لما بيشوف شباب بيبصو ضحى اوى وبيتكلمو عليها

الشباب / شوف الجماال كان مستخبى  عننا فين دة

الشباب / اكيد مش من المنطقة ابدا

انس بيتعصب بس بيحاول يسيطر على نفسو وبيطلع ضحى المسرح  وبيمسكهاا من اديهاا وبينزلهاا بسرعة

كريمة / فى اية يا ابنى

انس / مفيش يا دادة بس احنا اتاخرناا ولازم نمشى

كريمة / بس لسة بدرى خليكو شوية

ضحى بتحاول تبعد اديد انس عنهاا ومديقة اوى من تصرفو معاهاا بالعنف دةو انس بياخد ضحى على العربية

ضحى / انت اية الى عملتو دة احرجتنى قدم الناس

انس / وانتى اية الى بتعملية دة ازااى ترقصى بالطريقة دى قدم  الناس انتى مكنتيش شايفة الناس بتبصلك ازااى دى منطقة شعبية  وفيهاا بلطجية وشماميين

ضحى / لا الناس هناا طيبيين جدا

و انس بيشوف الشباب وقفين بيبصو عليهم وشكلهم شربين حاجة

انس / واضح جدا الى فى المناطق دى انهم

ضحى/ انس متنساش ان اناا من المناطق دى بردو

انس / ضحى اركبى خلينا نروح من القرف دة

ضحى / لا مش هركب

و انس بيمسك اديهاا
انس / قولتلك اتحركى مش وقت عناااد

وبيروح عليهم اتنين شباب
الشباب / قالتلك مش عوزة تركب معااك انت هتركبهاا بالعفياا يعنى

و انس بيسحب ضحى وره
انس / وانت مالك انت ضحى اركبى العربية

و الشباب بيروحو عليها وبيمسكو ضحى من اديهاا و انس بيهجم عليهم بقوة وبيضربهم و ضحى بتصرخ وبتجرى على انس والشباب لما بيشوفو ان ضحى صوتهاا عالى والناس

هتتجمع  الاضخم فيهم بيطلع مطوة وبيضرب انس و انس بيبعد بسرعة عنهم وبيسحب ضحى بسرعة وره ضحى خايفة اوى وبتعيط  والشباب بيبصو لانس اوى وبينسحبو بسرعة وبيهربو

ضحى / انس انت انت مجرووح

و ضحى بتعيط اوى واديهاا بتترعش و انس بيضمهاا اوى وبيخدهاا على العربية وبيتحرك بسرعة من المكان وبيروحو على المستشفى وبيسعفو انس فى  الاسعافات و ضحى وقفة برة مستنية  وبتعيط و على وتيم بيجرو عليهاا

على / ضحى

تيم / انتى كويسة فيكى حااجة اتكلمى

على / تيم اهدى

و على بيضمهاا اوى و ضحى بتشرحلهم الى حصل
وبيخرج الدكتور

الدكتور / لية قلقنين كدة الجرح سطحى بسيط وهيروح معاكو

ضحى / ممكن اشوفو

الدكتور / اة طبعا اتفضلو حمدالله على السلامة

و ضحى بتدخل الاوضة وبتشوف انس بيبتسملهاا اوى ضحى وقفة عند الباب وبتعيط و انس بيفتحلهاا دراعو وضحى بتجرى علية وبتحضنو اوى

ضحى / انا اسفة انا السبب سمحنى ارجوووك

انس / ضحى اوعى تقولى كدة تانى انتى فاهمة

تيم و على بيدخلو و ضحى بتبعد عن انس
على / انت كويس

انس / الحمد لله بخيير

تيم / انا خلصت اجرات المستشفى خلونا نروح

وبيروحو كلهم وبيوصلو انس للفيلاا و ضحى بتنزل معاة

على / هنستنكى  هناا

و ضحى بتهز رسها لعلى بحزن وبتروح مع انس وبيدخلو الفيلاا

ضحى / بتوجعك

انس/ دة جرح بسيط عادى بس خوفى عليكى انهم يازوكى او حتى  يلمسو شعرة منك

و ضحى دموعها بتنزل و انس بيضمها وبيبسهاا من جبنهاا

ضحى / انا كدة طول عمرى والظاهر انى هجبلك الحظ السئ معاياا

انس / والله لو الحظ السئ حلو كدة انا معنديش مشكلة

و ضحى بتشوف انس مسكهاا من خصرهاا وبتضربو على صدرو

ضحى / انت لازم ترتاح وانا بكرة الصبح هكون عندك

انس / يعنى هصحى على العيون دى

ضحى / مش للدرجة دى يعنى

انس / امتى باة اصحى كل يوم على العيون العسلية دى

ضحى / والله وانت بالحالة دى اكيد مش هنلحق نعمل الفرح كمان  اسبوع خلينا ناجلهاا شوية باة

انس / انتى قولتى اية

ضحى/ يعنى انا قررت يعنى بعد موافقتك طبعاا اننا نعمل كتب الكتاب والفرح الخميس الجاى بس بعد الى حصل

و انس بيحرك دراعو يمين و شمال
انس / انا انا مفيش حاجة ابداا انا تماامانتى بتتكلمى جد
يعنى مش بتهزرى مش كدة

ضحى / يعنى دة لو معندكش مانع انا حاسة انك عندك مانع اة شوف عنيك عندك مانع

و انس بيمسكهاا من درعها وبيدفعهاا فى حضنو بقوة وبيبسهاا من شفايفها

اية فى اوضتها وبتسمع الموبيل بيرن وبتشوف اسم زياد
وبتبعد الموبيل عنها وبتغمض عنيهاا وبتفتكر الى حصل

وزياد  فى المستشفى وام يوسف بتعيط وبتصرخ وابو يوسف قاعد  بيعيط

زياد / امى الله يخليكى اهدى شوية

وبيخرج الدكتور من الاوضة  وبيبص لزياد
الدكتور / البقاء للة

وام يوسف بيغما عليهاا وبتقع على الارض و زياد بيصرخ وبيجرى عليهاا  ودموعو بتنزل

زياد / امى امى سمحينى مقدرتش احمى اخويا الصغيير امى

والدكتور بيشوف ام يوسف والدكتور بيخدهاا على الاوضة  وزياد معاة  وبيشوف نبضهاا و زياد بيشوف الدكتور بيغطى امو

زياد / انت بتعمل اية انت اتجننت

الدكتور / زياد انت مؤمن وحد لله

و زياد بينزل على ركبو قدم  سرير امو وبيقاعد  على الارض

زياد / انا انا السبب

اية بتبص للموبيل وبتشوف اسم زياد مكالمة فائتة وبتفتكر  اعتراف زياد ليهاا بكل الى حصل معاة هو و يوسف وان يوسف هو الى اغتصب سمر وماتت وان زياد الى شال التهمة عن اخوة الصغير  علشان يحمية 

ضحى فى العربية مع تيم و على
ضحى / مش عارفة بس اكيد اية هتساعدنى فى كل حااجة وكمان كنزة

تيم / يعنى هشوف فرحك قبل ما اروح

ضحى بتبص لتيم بحزن

ضحى / يعنى بعد كل الى عرفتو عنو وعاوز ترجعلو

تيم / طريقة العناد دى هتكلفناا كتير خلونى انا اجلهاا بطرقتى

ضحى / افرض رفض يفهم وحاول يازيك

تيم / مستحيل يازينى متقلقيش

ضحى / بس انا مش مطمنة

على / ومن امتى وانتى بتكونى مطمنة اصلاا وكمان احنا تعبناا من  الرصاص والحرب دى المهم ان تيم رجع واحنا مع بعض

فى الصباح

جرز الفيلاا بيرن وبيكون الامن ومعاة واحد و محمد بيقبلو
محمد / افندم

الشخص / مطلوب المدام اية تروح المستشفى علشان تستلم جثة  زوجها وتمضى على الاوراق

و محمد واقف مصدوم
محمد/ يوسف

ضحى و على وقفين وره محمد وبيسمعو كل حاجة وبيتصدمو كلهم

انس بيفتح عنية وبيروح اوضة  والدو وبيشوف والدو بيفطر فى البلكونة

عبد الرحمن / اول مرة تتاخر بالنوم للساعة دى يعنى

انس / بس تعبان شوية

عبد الرحمن بيسيب فنجان القهوة بسرعة بخضة
عبد الرحمن / تعبان لية فى اية انت

انس / متقلقش يا باباا اهدى دة بس جرح بسيط امبارح اتكعبلت  وانا نازل من العربية ووقعت على حاجة حادة واتجرحت

عبد الرحمن / وانا المطلوب منى انى اصدق الكلام دة

و انس بيبوس راسو وبيقاعد قدمخ
انس / بما انك رايق شوية ومش معصب منى خلينى افتح
معاك موضوع مهم

و عبد الرحمن بينتبة لانس اوى
انس / انا و ضحى حددنا معاد الفرح هيكون يوم الخميس الجاى

عبد الرحمن / مش القرار دة متسرع شوية

انس / لا ابدا كفاية مشاكل فى حيتناا انا وهى خلينا نكون مع بعض

عبد الرحمن / انا معنديش مانع بس ياريت يتاجل شوية ويكون اخوك رجع

وباب الاوضة  بتتفتح وبيدخل امير 
عبد الرحمن / انتو مرتبين كل حاجة باة

انس / يعنى حاجة زى كدة

عبد الرحمن /الى يهمنى انك تكون مبسوط

امير / باباا عاوز اتكلم معااك فى موضوع مهم جدا

ليست هناك تعليقات