إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه 35🌸

الحلقة   35

انس فى عربيتو وكل دقيقة بيبص للساعة وبينزل من عربيتو بسرعة  وبيدخل شركة

الامن / حضرتك عاوز مين

انس / محمود عاصم

الامن / هو فى اجتماع ممكن تستنى هناا

و انس بيقف  ومتعصب اوى و بعد دقايق الامن بيروح على انس ومعاة محمود

محمود / قالولى انك عاوز تقابلنى

انس / انت عارف انا ميين

و محمود مستغرب
انس / انا خطيب ضحى وبحظرك تقرب منهاا انت فاهم

محمود / اة انت باة البش مهندس انس اهلا

انس / ولا اهلا ولا وسهلا مش عوزك حوليهاا ابداا انت فاهم

محمود / دة تهديد يعنى

انس / افهمو زى ما انت تحب

محنود / بس انا مبتهددش على فكرة

و انس بيضربو بالبكس بقوة
انس / يباة دة الى ممكن يفهمك لاخر مرة بقولك ابعد عنهاا

و انس بيمشى ومتعصب اوى وبيركب عربيتو وبيمشى
وبيجيلو تلفون من كنزة

كنزة / الاجتماع جاهز يا بش مهندس

انس / انا على الطريق مش هتاخر سلام

امير على المسرح وبيتدرب على الرقص وبيتكعبل وبيقع
وبيدايق اوى ومتعصب وبيشاور للموسيقى تقف وبيدخل ادهم القاعة

ادهم / اية القعدة فى البيت زودت وزنك

امير / ادهم

وادهم بيبتسم لامير وبيروح علية وبيحضنو
امير / وحشتنى يا صحبى

ادهم / انت كمان اعمل اية قلبى الطيب مقدرش يبعد عنك اكتر من كدة

امير / والله الى يسمعناا كدة يقول اننا مخطوبين

وبيضحكو اوى هم الاتنين
ادهم / اية ناوى على المسابقة

امير / مش عارف

ادهم / يعنى اية مش عارف دى فرصة اوعة تضيعها من ايدك

امير / باباا و انس

ادهم / حاول تتكلم معاهم بهدوء وتفهمهم ان الرقص دة جزء منك

امير / الظاهر ان انت بس الى بتفهمنى

ادهم / يباة لازم تشوف اى طريقة تحاول تقنع فيهاا اخوك

امير / عندى طريقة وحدة بس صعبة وممكن تفشل من اول خطوة

ادهم / يباة فى امل

و انس بيدخل قاعة الاجتماعات واحمد وصالح موجودين ومعاهم  عبد الرحمن

انس / اسف على التاخير

عبد الرحمن / زى ما قلناا الشراكة دى لازم تنتهى وياريت تنتهى  من غير اى مشاكل

احمد / والله كل حاجة دلوقتى مش بايدى اناا

انس / تقصد اية

صالح / احمد بية باع كل نصيبو فى الشركة لبنتو البش مهندسة ضحى السيوفى

و انس و عبد الرحمن بيبصو لبعض اوى

اية بتخبط على شقة ضحى و ضحى بتفتح
ضحى / اية انتى مش معاكى مفتااح

اية / نسيتو فى البيت

و اية بتدخل وره ضحى الشقة

ضحى / شيفاكى يعنى كل يوم هناا اية معندكيش بيت تهتمى بيه

اية / عندى واجب ناحية  اختى حببتى لازم اخلصو

ضحى / اية لو هتكلمينى فى نفس الموضوع ارجوكى كفاية

اية / هو لحد دلوقتى بيتمنى منك اشارة وحدة ضحى لية بتعزبى نفسك وبتعزبية معاكى

ضحى / انتى الى لية بتعزبينى انا مش عوزة افتح الموضوع دة

اية / لو لسة فكرة انو على علاقة بسالى دى

ضحى / خدى شوفى

و ضحى بتدى الموبيل بتعهاا لاية وبتشوف سالى بتبعت لضحى صور ليهاا هى و انس وهم مع بعض وصور خليعة
و ضحى دموعهاا بتنزل

اية / دى وحدة حقيرة عوزة

ضحى / الصور دى حقيقة ولا لااا باين جدا انهاا حقيقة
دة غير الرسايل الى مبقدرش اقراهاا من الالم اية الله يخليكى لو بتحبينى وبتعتبرينى اختك فعلاا مش عوزة اتكلم تانى

و اية بتحضنهاا
اية / بس انتى بتغلطى يا ضحى بس الى انتى عوزاة

سالى بتسجل فى الاستوديو اغنية جديدة وطارق بيروح الاستوديو  وسالى بتشوفو وبتقطع الاغنية وبتخرج

سالى / انت اية الى جابك هناا

وطارق بيمسكهاا من اديهاا بقوة
طارق / اتكلمى بادب يلاا خليناا نمشى

سالى / سيب ايدى حد يشفناا ترجووك

طارق / لو حد شفناا انتى مراتى ولا نسيتى

سالى / لاا مش نسية متخفش بس بلااش حد يعرف حالياا

طارق / ميهمنيش خليناا نروح بيتناا انتى وحشتينى اوى

وسالى بتبصلو باحتقاار

فى الليل

على / ضحى هنتاخر يلاا مش معقول زمنهم مستنين

ضحى / انا مش فاهمة اية لازمة يعنى السينماا بس

على / اهو تغيير جو

ضحى / باة تغير جو بردو ولا علشان ميادة

على / ميادة اية انا

ضحى/ لا ياشيح عليا اناا ايا حبيبى انا الى مربيااك

على / طب ممكن يلاا عيب نخليهم يستنو كدة واحنا الى عزمنهم

ضحى / انا خلصت اتفضل

و ضحى بتنزل هى على ومحمود و ميادة مستنين قدم عربية محمود

ضحى / فين مى

محمود / عندهاا برد حبة تفضل فى البيت

و ضحى بتبص لمحمود وفى اثار على خدو
ضحى / محمود من اية دة انت كويس

و محمود بيبص لضحى اوى
محمود / ولا حاجة خليناا نروح علشان منتاخرش بقالى كتير
اوى مدخلتش سينماا


وبعد ما وصلو و دخلو فيلم اكشن

محمود سرحان طول الوقت و على بيحاول يفتح اى موضوع مع ميادة وبيبصلها بخجل

ضحى / محمود فى اية انت كويس

محمود / هنتكلم بعديين متقلقيش انا كويس

ومحمود بيطبطب على ايد ضحى كنوع من الاطمانان و ضحى بتلمح انس قاعد  قريب منهم فى السينماا

ضحى / انس هو الى عمل فيك كدة

محمود / بتقولى اية

ضحى / هو الى عمل كدة

ومحمود بيشوف انس و انس بيحاول يبين انو منتبة للفيلم
ضحى / ولية مقلتليش

محمود / ضحى خلاص عادى سوء تفاهم وخلاص

ضحى / على ميادة خلوناا نروح

على / اية لية الفيلم لسة فى نصفو

و ضحى بتخرج والكل بيخرج ورها و انس بيخرج و ضحى بتشوفو  وبتروح علية

ضحى / انت وعدتنى انك هتبعد عنى

انس / طول ما الاشكال الى زى دى قريبة منك انا مستحيل ابعد

ضحى /انت ازااى تسمح لنفسك انك

وفجاة بيسمعو صوت انفجاار قوى داخل قاعة السينماا والكل بيصرخ  وبيحصل حريق ودخاان وصرييخ و انس بيحضن ضحى بسرعة وبيدفعهاا بعيد وبيحميهاا بجسمو ومحمود  بياخد ميادة و على وبيبعدو بسرعة

على / ضحى ضحى

و ضحى بتحط اديهاا على دمغهاا وبتصرخ
ضحى / امى امى امى امى

و انس بيضمهاا اوى
انس / ضحى انا جمبك انتى ضحى ضحى بصيلى ضحى

و ضحى بتمسك فى هدوم انس وبتبصلو اوى بخووف
و انس بيشلها وبيخدهاا من سلم الطوارء وبيخرجو

ضحى / على على اخوياا

انس / متخفيش انا شفتو خارج من الباااب اهدى هو بخيير

و ضحى منهاارة ومش عرفة اية الى بيحصل وصوت الصريخ بيالمهاا  وصوت الاسعااف و خايفة اوى وبتضم انس اوى وبتبكى  و انس بيضمهاااوبعد ساعة ضحى بتفتح عنيهاا بتشوف على قدمها

ضحى/ على

و على بيروح عليهاا وبيحضنهاا
ضحى / انت انت

على / انا بخيير متقلقيش ومحمود و ميادة برة هم بخيير

ضحى / اية الى حصل انا

على / اتنين ارهابين فجرو حزام ناسف فى السينماا وناس كتيير ماتت الحمد لله اننا خرجناا قبل ما تنفجر

ضحى / والناس دى زمبهاا اية ووكان فى اطفاال

على / ضحى اهدى

و ضحى بتبكى وبتحضن على اوى والباب بيخبط  وبيدخل
محمود و ميادة

مخمود / انتى بخير

و ضحى بتهز رسهاا بنعم وعنيهاا على الباب ومش قدرة تسال علية وبيدخل انس  وبيبصلهاا اوى

انس / انا عارف انك مش عوزة تشوفينى ابدا بس مكنتش اقدر اروح غير لما اشوفك بعينى

و ضحى بتبصلو ومش بتتكلم و محمود موبيلو بيرن

محمود / دى ميسااء اكيد قلقانة علياا

محمود / الو ميسااء حببتى انا بخيير والله بخير متقلقيش انتى  مش لازم تتوترى يا حببتى علشان ابننا مش الدكتور قالك انو بيحس بكل حاجة حولية ساعة وهنكون عندك

و انس بيبص لمحمود اوى
محمود / انا مدام اتطمنت عليكى لازم امشى ميسااء قلقانة
اكيد البش مهندس انس هيوصلكو

ومحمود بيبص لانس وبيبتسم وبيخرج هو و ميادة

انس / انتو سمعتوة قال اية

ضحى / اة كان بيكلم مراتو اصلهاا حامل وحملهاا صعب شوية

انس / بس اية مقلتليش كدة

ضحى / وانت مين علشان تقولك اصلاا حسابى معاهاا لما ارجع

وبتدخل اية و يوسف الاوضة

يوسف / اهى يا سيتى هى بخيير

و اية بتعيط وبتحضن ضحى اوى
ضحى / انا كويسة محصليش حاجة

اية / انس انت هناا كمان

ضحى / لا ياشيخة عوزة تفهمينى انك متعرفيش صح

اية / وهعرف منين

ضحى / خليناا نروح على البيت احسن هيحصلى حاجة

انس / براحة

و انس بيخاف عليهاا اول ما بتنزل من على السرير و ضحى بتبصلو اوى بحزن

على / خليناا نروح

انس / ثوانى هجيب العربية قدم الباب

ضحى / لا شكرا

يوسف / انا خلصت شغلى يلاا خلوناا نروح

و اية بتشاور لانس عوزة تفهم اية الى حصل و على بياخد ضحى وبيحرجو و يوسف و اية ورهم و انس بيقاعد  على نفس السرير الى كانت قاعدة  علية ضحى

ليست هناك تعليقات