إبحث عن موضوع

حب و جنون❤الحلقه 23

الحلقة الثالثه وعشرون من رواية
#حب_وجنون
#بقلمي_ندي_رمضان

......................................
نبدا

وقفنا لما عرفوا ان النت دي خديجه
عبدالرحمن : ملكيش مكان في البيت
خديجه : ايه
عبدالرحمن : زي ما سمعتي
خديجه : بتطرد اختك علشان بنت القاهره
عبدالرحمن : انتي تاخدي بنتك وتروحوا تقعدوا في الدوار القديم
ورد : بس ياعمده
عبدالرحمن : مفيش نقاش في الموضوع
نعمه : عندك حق يبني
نورا:خلاص يا خالي مش هناذوها تاني
عبدالرحمن : لا تاني ولا تالت مفيش قعاد هنا بكرا الصبح تمشوا علي الدوار القديم وبص لورد والي مش عاجبه يمشي معاهم

ورد بصلته بزعل : تعالي معايا يازينه اما نطلع نطمن علي مرات هشام

اما الستات الي كانوا موجودين كانوا معجبين بندي وادبها واستحقروا خديجه ونورا

اما عند ندي وهشام
هشام: ها بقيتي احسن دلوقت
ندي : اه يحبيبي بقيت كويسه
هشام : كنت هموت عليكي وخايف لتروحي مني.
ندي : متقلقش انا كويسه
هشام: فيه مفاجاءه علشانك
ندي : ايه
هشام : لا بكرا الصبح مش دلوقت
ندي : بليز بقا
هشام : لا
ندي عملت ان هي تعبانه : ااه
هشام : مالك يقلبي فيه ايه
ندي : حاسه ان بطني وجعتني فجاءه
هشام: طب ارتاحي انا عامل حسابي وجايبلك مسكنات هروح اجبها من العربيه
ندي مسكت ايده : قولي وانا هبقا كويسه
هشام فهمها : وفيها ايه لو مبقتيش كويس هموت يعني
ندي : ايه
هشام : ماتتفلقي
ندي : والله هزعل منك بجد
هشام : مقدرش
والباب خبط هشام بعد عن ندي ووقف
هشام : اتفضل
ورد دخلت وفيه في عيونها دموع ومعاها زينه
ورد : عامله ايه دلوقت احسن
ندي : انا كويسه يماما انتي مالك انتي كويسه
زينه : اصل
ورد : مفيش بس قلثت عليكي انا نازله اشوفهم وانتي يازينه خليكي مع ندي لو احتاجت حاجه ومتخافيش منها يندي زينه تربيتي
ندي : لا طبعا يماما ازاي تقولي كدا دا زينه زي اختي.
ورد : طيب يحبيتي
ونزلت.
هشام : زينه ايه الي حصل

زينه قالت كل الي حصل تحت

ندي : ازاي عمو عبدالرحمن يقول كدا لماما
هشام : لانها كانت بدافع عن عمتو خديجه
زينه: بس ماما ورد ملهاش ذنب ان طبيتها سبقاها
ندي : انا هنزلها
هشام: لا ارتاحي انا هروح اتكلم مع عمي
ندي : لا برضوا هنزلها مينفعش اسيبها
هشام :براحتك خالي بالك منه يا زينه
زينه : حاضر

عند منه ومحمد
محمد : خلاص كدا خلصت شغل الاسبوع تعبان اوووي
منه: معلش يحبيبي ربنا ميضيعش تعبك علي الفاضي
محمد : الشغل بقا صعب وهشام مش هنا بس الحمدلله عدينا من المناقصه
منه: الحمدلله

اما عند عمرو
عمرو: ايه بقا موضوع التعب دا
امال : مش عارفه تعبانه اووي
عمرو : طيب هنروح لدكتور قبل ما نمشي الصبح
امال : ماشي

اما عند ندي وورد
ندي وزينه دخلوا لقوا ورد بتعيط
ندي : بتعيطي ليه يماما عمو عبدالرحمن مكنش يقصد يزعلك
ورد : اول مره يقولي كدا بقالنا 20 سنه متجوزين
زينه : متزعلش هو هيجي يصالحلك وبعدين داانتوا متجوزين عن حب
ندي :حب امم طب احكيلي
ورد نسيت زعلها وضحكت وبدات تحكيلها ازاي شافوا بعض وازاي اجبروا اهاليهم انهم يجوزوهم

ندي : للدرجادي بتحبي عمو عبدالرحمن
ورد : طبعا دا جوزي وعشره اكتر من 20 سنه
زينه: ايه دا عمتي طلعت بتحب
ورد بكسوف : ايوا بحبه ياولاد
عبدالرحمن : وانا كمان بحبك ياورد.
ندي : ايوا بقا محدش قدك
هشام: متعرفوش تعبت معاه قد ايه علشان يقول كدا
زينه : الحمدلله انهم قالولها
عبدالرحمن : متزعليش يا ورد مقصدتش ازعلك
ورد : مقدرش ازعل منك
هشام : لا دااحنا نسبهم لوحدهم بقا

ونكمل الحلقة الجايه
#حب_وجنون
#بقلمي_ندي_رمضان

ليست هناك تعليقات