إبحث عن موضوع

حكايتنا ❤الحلقه 36❤

❤️     الحلقة  36     ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

ولينا بتبص لمالك والتطفل هيموتهااا

لينا/ انت بتعرف مدام رقية كويس

و مالك بيبصلها بغضب

مالك / انتى كمان مبتشوفيش كويس

و مالك بيشاول على اللوحة الى على المكتب مكتوب فيها اسمو و لينا بتفكر يقصد اية وبتقف فجاة وبتروح تمسك اللوحة

لينا / مالك عامر

و مالك بيبصلها وبيرفع حوجبو

لينا / لاااا انت بتكون اخو القائد باسم عامر

مالك / اة يا زكية و رقية بتكون مرات اخويا يعنى

لينا / واااو

والعسكرى بيدخل المكتب ومعاة ملفاات

العسكرى / حضرة القائد باسم بعتلكو الملفات دى تدرسوها كويس قبل  الاجتماع

لينا / يمكن بتكون اخوة وبتشبهو فى الشكل كمان
بس

و مالك بيبصلها وبيحط ايدو فى جيب البنطلون

مالك / بتقصدى اية

لينا بتبتسم

لينا / لا ولا حااجة بعد اذنك لازم اركز قبل الاجتماع

ومالك بيبصلها اوى ومدايق

**********************************   

باسم بيوصل رقية عند والدتهاا

رقية / حبيبى متتاخرش باليل وعلشان خاطرى براحة شوية علشان مالك

باسم / هحاول سلام

و باسم بيمشى و رقية بتبصلو وهو ماشى بالعربية

**********************************   

مى بتخرج من شقتها بسرعة وبتخبط جامد على الشقة الى جمبهاا و شاهين بيخرج بسرعة

مى / ابنى ابنى تعبان لو سمحت

و مى بتعيط وبتاخد شاهين من ايدو وبتروح بية على الشقة بسرعة

شاهين / يامدام يامدام مى انا

و مى بتخدو على الاوضة  الى فيها

مى / دكتور لو سمحت هو سخن اوى والحرارة مش عوزة تروح

و شاهين بيروح على الوالد بيشوفو حرارتو عليا اوى

شاهين / ولية مرحتيش بية على المستشفى

مى / انا قولت ان الحرارة هتنزل انت لسة هتتكلم اكشف علية بسرعة 

شاهين / اسف انا دكتور فى الفيزياء بس متخفيش غيري هدومك  وهخدك على اقرب مستشفى

**********************************   

باسم بيرجع البيت فى الليل

باسم / رقية    رقية

رقية / انا فى المطبخ ياحبيبى

و باسم بيدخل المطبخ وبيشوف رقية وبيروح عليها
وبيحضنها من ضهرها بيبسها من رقبتها بحنية وبيتنهد

باسم / وحشتينى

مالك / رقية انا خلصت السلطة شوفى كدة

وباسم بيبص وره على مالك لبس مريلة المطبخ وماسك طبق السلطة فى ايدو

رقية / ربنا يخليك يا مالك تسلم ايدك

باسم / ليق عليك المريلة بدل البدلة

ومالك بيبص لباسم بقهر

رقية / مالك لو سمحت نادى على ياسمين خلينا نتعشى مع بعض

و مالك بيشيل المريلة وبيرميها على التربيظة وبيخرج
من غير ولا كلمة ورقية بتقرب من باسم بغضب وفى اديها السكينة وباسم بيرفع حوجبو وبيرجع خطوتين لوري
و رقية بتشور لباسم بالسكينة

رقية / والله ياباسم لو زعلت مالك النهاردة ولا قلتلو حااجة

باسم / حببتى السلاح يطول

ورقية بعصبية بصوت عااالى

رقية / انا هخلية يطول اكتر من كدة هنااا مش المدورية هناا دة بيتى اناا و مالك اخويا ولو

وباسم بيقرب من رقية وبياخد السكينة من اديهاا وبيبعدها
وبيمسكها من خصرهاا وبيضمها اوى وبيبسها من شفايفهااا
و ياسمين بتدخل المطبخ وبتشفهم وبتضحك اوى

ورقية بتضرب باسم فى صدرو

رقية / قولتلك اكتر من مرة البنت كبرت

و ياسمين بتجرى على برة بسرعة وبتضحك وباسم بيقرب منها اكتر وبيلف دراعو وره ضهرها

باسم / اعمل اية كل لما اشوف شفيفك بتربكنى

و رقية بتقرصو من جمبو بقوة

باسم / اااة وجعتنى

رقية / اخرج برة روح غير هدومك علشان العشاء جااهر

وباسم بيبسها من خدهاا وبيخرج بسرعة ورقية بتضحك
و باسم بيروح يغير هدومه وبيخرج الصالة بيشوف مالك قاعد قدم التلفزيون بيتفرج على مطش كورة

باسم / كام كاام

و مالك بيبصلو وبيرفعلو حوجبو

مالك / ٢\٠ يافندم

باسم / احنا بره الشغل دلوقتى ماما مجتش معاك لية

مالك / راحت عند خالتك كام يوم

رقية / اية رايك فى حضرة الظابط لينا

مالك / عادي

باسم / انا اخترتها من ٢٠٠ طالب اما انت بالخداع

مالك / انا واثق انى استحق المكان دة

و باسم بيضحك بصوت عاالى اوى

باسم / اول قضية سلمتهالك لولا ليناا كان كل حااجة راحت انت عمرك مابتقدر تكمل اى حااجة للاخر ابدا

ورقية بتخرج من المطبخ

رقية / يلا السفرة جهزة

مالك بيبص لباسم

باسم / يلا تعال رقية عملالك الاكل الى انت بتحبو

بيروحو على السفرة و ياسمين بتقاعد على رجل باسم
كالعادة بياكلها بايدو

رقية / مالك ياسمين كبرت لازم تتعود انها تاكل لوحدهاا

باسم / من بكرة حبيبت بابا هتاكل لوحدهاا

ياسمين / اة انا كبيرة

و رقية بتضحك وبتلمح مالك الى طبقو فاضى

رقية / مالك

مالك / اسف يا رقية بس مليش نفس اكل تصبحو على خير

و مالك بيروح على اوضة ياسمين الى بينام فيهاا وبيقاعد على السرير ومدايق اوى وبيفكر وباسم بياكل ياسمين ومش مهتم خالص

رقية / بجد انا تعبت

باسم / حببتى تسلم ايدك على البانية جميل اوى انتى غيرتى الطريقة

ياسمين / انا شبعت

باسم / لا لسة فى حتة نونوو

رقية / روحى ياحببتى وانا هاجى اغسلك سنانك

و ياسمين بتجرى على اوضتها

رقية / انت قولت لمالك حاجة تانى

و باسم بياكل

باسم / لا ابدا

و رقية بتبصلو اوى وبتديق عنيهاا

باسم / متديقيش عنيكى اوى كدة بتكونى جذابة اكتر

رقية / نفسى اشوف جزء من اللطافة دى مع اخووك

و باسم بيرفعلها حوجبو

باسم / يعنى عوزانى اكون لطيف مع حد غيرك انتى

وباسم بيقرب من رقية و رقية بتدفعو على الكرسى تانى

رقية / باسم قولتلك البنت بلييز

**********************************   

 ياسمين فى الاوضة وبتبص لمالك اوى وحاطط ايدو على دماغو  وقاعد حزين و ياسمين بتروح علية ومعاها اللعبة بتعتها

ياسمين / انت زعلان منى

و مالك بيرفع راسو وبيبصلها

مالك / لا ياحببتى انا بس تعبان شوية هنام وهكون كويس

ياسمين/ خلاص خد اللعبة دى العب بيهاا انت وانت تكون مبسوط

و مالك بيبتسم لياسمين اوى وبيبسها من خدها ورقية بتدخل
 
رقية / ياسمين يلا على الحماام بسرعة

و رقية بتاخد ياسمين بتغسلها سننها وبتخدها على السرير بتعها وبتنيمها وبتغطيها و رقية بتبص على مالك الى لسة قاعد مكانو و بتروح علية

رقية / مالك صدقنى اخوك

مالك / متتعبيش نفسك يا رقية تصبحى على خيير

و رقية بتطبطب على كتفو وبتبوس ياسمين من جبنهاا وبتخرج

ليست هناك تعليقات