إبحث عن موضوع

نور 💜الجزء الاول💜

دايما كنت بتخيل أن حد هيحبني من شغل  او مكان معين ،حد هسحبه ليا من بين الاف النساء...حد يبذل مجهود علشان يخليني  اقع في حبه مكنتش متخيله ان ممكن الخيالات تبقي حقيقه...
كنت اول  ما باجي المكتب بلاقي  عليه وردة عباد الشمس علي مكتبي هو عارف انها الوردة الاقرب الي قلبي ،اول شخص بيفتكر عيد ميلادي ويحطلي هديه علي المكتب بيكون نفسي فيها ،ازاي قادر يعرف كل ده من مراقبته ليا بس ،كل رسايله مش بس بتحسسني انه عارفني كويس  ده كأنه ساكن جوايا عارف لو كنت فرحانه ولا زعلانه ،جعانه او راضيه ،هو عارف كمان اني شخصيه متردده  ودايما بيكتب  في رسايله  انه بيحب الصفه دي لانها بتحسسه اني طفله تايهه محتاجه شخص  يطمنها وانا الشخص ده...انا فاكره اول رساله جت من الشخص الغامض ده كنت قاعده في مكتبي وكنت تعبانه جدا في اليوم ده وحاسه اني شغاله بقالي 3ايام روحت اصلي ورجعت  لاقيت اكلي المفضل ومعاه رساله مكتوب فيها  "كنت عايز احضنك علشان يخف تعبك بس انا عارف انك مش محتاجه حضن دلوقتي  كل اللي محتاجاه هو اكلك المفضل يرجعلك  ابتسامتك لاني بحبها" المره دي مهتمش غير بالاكل  لاني كنت جعانه جدا،وافتكرت  انه ممكن يكون شخص سخيف  طلب اكل بس مكنش جعان  ففكر انه يعاكس بيه حد  ولاني كنت في مكان فيه حوالي 50مكتب فمستحيل اعرف هو مين...كان الاكل جميلا جداً ،قريت الرساله كذا مره لكن مهتمش بيها.
كنت فاكره ان الموضوع مش هيتكرر تاني ... ولكن هو بقي محور حياتي دايمًا عقلي مشغول بتساؤلات
مين هو؟ ليه بيعمل كده؟ هيظهر امتى؟
معرفش ازاي شخص يملى عقلي ويومي وانا معرفش هو مين ،كان بيوحشني لو ملقتش الورده او الرساله علي  المكتب في يوم ،بقيت بشك في اي راجل يكلمني او حتي يسلم عليا  بقيت زي اللي بيدور علي حاجه تايهه منه،ازاي حبيت شخص عمري  ما شوفته،كنت بحلم بيه كتير كان بيجي علي شكل شخص ملامحه مش واضحه وماسك في ايده ورده،عدت شهور وشهور وانا كنت عايزه افهم مين الشخص ده ..فحطيت رساله في نفس المكان اللي بيحط فيه رسايله علي المكتب وكتبت (اما ان تظهر نفسك او لا تقم بهذه الحماقات مره اخري ) مش عارفه كتبت ليه باللغه العربيه وليه كتبت كده لما كان ممكن اكتب انك مليت حياتي وخليت ايامي ملونه ليه مقولتش أظهر علشان انا حبيتك الغريب انه مخدش رسالتي ولاقيتها علي المكتب تاني يوم والظرف مفتوح ،أنبت ضميري بعد ما فضل اسبوعين ميبعتش اي رساله او ردة فعل بعد رسالتي  طب هي الرساله كانت قاسيه! ،ازاي يعمل كده!!
انا كنت غبيه اني اخليه يسيطر علي تفيكري بالشكل ده ،غبت من الشغل يومين وتمنيت ارجع الاقي رساله او اي حاجه ...كان من عادته انه بيحط اي حاجه قبل ما اجي الشغل الصبح،كنت بتعمد احيانا اجي بدري عن معادي علشان اقفشه بس محاولاتي فشلت كأنه بيبات في الشركه او بيحط طاقيه اخفا،روحت الشغل وقاعده على المكتب بفكر ليه مبقاش يبعت حاجه تاني او ممكن يكون زعل
  *زميلي بيقطع حبل افكاري * -مبقتيش تحطي الورد علي المكتب ليه يا منه كان شكله حلو ومبهج ؟
=ايه! لا مش انا اللي بحطهم انا باجي الاقيهم واحيانا بلاقي رسايل وهدايا مشوفتش حد بيحطهم علي المكتب يا عمر؟
-معقول ازاي انا بفتكرك انتي اللي بتحطيهم  عمري ما شوفت حد بيحط حاجه علي مكتبك انتي متاكده ان في حد بيحطهم ! 
=ايوة طبعا متاكده !!
-معرفتيش مين؟
=لا بس نفسي اعرف قربت اتجنن
* سكت شويه وبعدها ابتسم ابتسامه غريبه مش فاهمه معناها *
-ممكن تشوفي  مين بيحط الحاجات دي كلها من الكاميرا دي ولما تعرفي قوليلي بقي مين
=ايوة ايوة صح انا ازاي فاتت علي دي ده انا غبيه اوي
-اي خدمه يا ستي بس خلاص مش هتلاقي  حد علشان كله هتلاقيه روح يلا نروح احنا كمان
-لالا انا هروح اشوف يمكن لسه مروحوش
=طب حسبي طيب توقعي وانتي بتجري كده
*طلعت جري بسرعه علي الاوضه اللي بيبقي فيها الكاميرات لكن لاقيتها مقفوله اضايقت بس قولت اني ان شاء الله هعرف بكرا وروحت
Menna_elshamy
الجزء_الأول
نور

ليست هناك تعليقات