إبحث عن موضوع

رواية الوعد 💥 الحلقه الاولي 💥

💥  الحلقة   ١   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

** ورد فى اولى كلية طب جامعة القاهر **

ورد وقفة فى البلكونة وكل شوية بتبص فى الساعة
و سمر جارت ورد فى الشقة الى جمبهم بتخرج البلكونة

سمر / ورد ها وصلو

ورد / لا يا سمر لسة

سمر / حمزة وحشنى اوى

ورد / وانا كمان

سمر / اية بتقولى حاجة

ورد / بقول ان سامر وحشنى اوى

سمر / انا دخلة ماما بتنادى

***********************.              

ورد وقفة وبترجع بالذاكرة لخمس شهور

ورد /سامر خلى بالك من نفسك وكلمنى كل يوم

سامر /حاضر وانتى كمان خلى بالك من نفسك واقفلى الباب كويس عليكى

ورد /سامر كل يوم لزم اسمع صوتك

سامر /انتى فكرانى رايح حفلة احنا فى حالة حرب يعنى ممكن معرفش اكلمك

ورد /امتى الحرب دى تخلص باة ونستريح

سامر /هتخلص لما نخلص عليهم كلهم اخوكى مش ناوى يرجع الا لما يخلص عليهم

بسام /ها ياحضرت الظابط خلصت

سامر /اة جاهز بس لما اختك تسبنى امشى

ورد بتعيط

ورد /وانت مستعجل اوى لية

سامر و بسام بيروحو لورد وبيمسحلها دموعها

بسام /ورحمت امك مش عاوز نكد هو هيروح يخلصلنا عليهم وهيرجع

** سامر و بسام اخوات ورد **

***********************.              

--وفى شقة حمزة --

سمر / ماما ماما فين الشرابات بتاعت حمزة

سعاد /اية يا بنتى اهى عندك فى الدرج اهى

حمزة /امال لما تتجوزى هتعملى اية

سمر /لية هو انا هتجوز علشان اجبلو الشرابات

حمزة بيحدفها بالمخدة

حمزة /ومين هيتجوز وحدة مدلعة وهبلة زيك

سمر /شايفة يا ماما بيقول اية

سعاد /هتفضلو كدة طول عمركو بطلو بقي يلا يا ابنى هتتاخر

حمزة بيروح على البلكونة وبيبص للبلكونة الى فى العمارة الى قدمه على طول وبتخرج كريمان وبتشورلو و حمزة بيحدفلها بوسة فى الهوى وبيخرج وولدتو بتظبطلو البدلة

سعاد /بص بقي انت

حمزة /حاضر هتغطا كويس وهاكل كويس يلا بقي هتاخر ولو اتاخرت هتعاقب يرضيكى يعنى

--سمر وسعاد بيحضنوة --

حمزة /فين دعاء

سمر /انت عارف مبتحبش تودعك

دعاء /بس قولت مش هقدر مسلمش عليك قبل ما تسافر

دعاء بتروح تحضنو و بتبوسو

والباب بيرن

سعاد /اكيد سامر

سمر بتجرى على الباب بسرعة وبتفتح

سمر /اية يا واااد الشياكة دى

سامر /شايفة يا طنط لسة بتقولى يا واااد

سعاد /انت راجل وسيد الرجالة يا حبيبى اتفضل ادخل

سامر /هنتاخر اية يا استاذ ناوى تعمل ١٠٠ ضغط المرة دى

حمزة /لا خلاص انا جاهز

--حمزة بيخرج و ورد وقفة على الباب ---

حمزة /سلام يا ورد ولا انتى خلاص هنقولك يا حضرة الدكتورة

ورد /ان شاء الله يا حمزة

سامر \ يلا انت هترغى لسة سلام يا قمر

ورد \مع السلامة خلو بلكو على نفسكو

سامر و حمزة بينزلو

***********************.              

ورد بترجع للحاضر و سمر بتخرج البلكونة تانى ومعاها طبق

سمر /ورد خدى دة لسامر

ورد/اية دة

سمر /ماما عملت لسامر المهلبية بالمشمش الى بيحبها

ورد / طب لية بتتعب نفسها كدة

وسعاد بتدخل البلكونة

سعاد /اية يا بنات لسة موصلوش

ورد /لا لسة يا طنط تسلم ايدك يا طنط

سعاد /ربنا يرجعهم بالسلامة وانا هعملهم الى نفسهم فية

ورد بتبص على الساعة

ورد /اتاخرو اوى المفروووض انهم يكونو وصلو من ساعة

سعاد /هروح اشوف الاكل الى فى الفرن

كريمان بتخرج البلكونة وبتشورلهم وهم بيشورلها و كريمان وقفة مستنية و  ورد بتدايق

سمر /شايفة لبسة اية يلهوى اخويا دة طول عمرو بيقع واقف ههههة

ورد /وصلو وصلو

وفى عربية جيش بينزل منها سامر و حمزة وبيشورلهم وحمزة  بيقلع الكاب وبيشاور لكريمان و ورد بتشوفو وبتتنهد وبتدخل وبتروح تفتح الباب وهى و سمر وقفين برة مستنين و سامر و حمزة بيخرجو من الاسنسير و ورد و سمر كل وحدة بتجرى على اخوها وبتحضنو اوى

سامر /ااااة

ورد /سامر فى اية

سامر \ اعمل اية فى الاستاذ مكنش بينشن على العدو كان بينشن عليا انا

حمزة /قولتلك اسف انت الى طلعت قدمي  فجاة

سامر /لو مكنتش طلعت قدمك كنت ميت اكيد

حمزة /ايوة بقي زلنى

ورد /سامر انت مجرووح اوى

حمزة /ايوة بقي ادلع يا سيدى ادلع متبقيش رهيفة اوى كدة دة انتى هتطلعى دكتورة

سعاد بتخرج وبتحضنهم هم الاتنين

سعاد /حمدالله على سلمتكو يا ولاد اية دة دراعك مالو

سامر /مجرد جرح بسيط فى واحد حمار كان هيموتنى

حمزة /يلا يا امى انا ميت من الجوع احسن مش هيبطل

حمزة بيدخل هو وسعاد و سمر لسة ورد و سامر دخلين بسام بيخرج من الاسنسير

بسام / سامر حمدالله على السلامة

وبيحضنو بعض اوى وبيدخلو و ورد بتجرى على المطبخ وبتحط الاكل على السفرة

***********************.              

ورد /يلا الاكل جاهز يلا

وبيروحو يقاعدو على السفرة

بسام /ايوة مبتعمليش الاكل دة غير لما سامر حبيبك يجى صح

ورد /وانت كمان اخويا حبيبى ونور عنيا كمان

بسام /ايوة كدة

سامر /تسلم ايدك يا ورد

وبيتعشو و سامر بيروح على اوضته وبينام و بسام بيدخل يذاكر

**  بسام فى كلية هندسة فى اخر سنة **

ورد بتروح على البلكونة  على امل ان حمزة يخرج البلكونة وبتبص فى الشارع من بعيد بتشوف حمزة واقف مع كريمان وبيقدملها هدية و ورد بتدايق اوى ولسة هتدخل

سمر /ورد فين بسام

ورد /جوة محتاجة حاجة

سمر /اصل فى سؤال مش فهماة

ورد /ههههة سؤال برضو

سمر / يا ورد ناديلو بقي

ورد /ههههههة حاضر

***********************.              

ورد بتدخل وبتروح لاوضة بسام

ورد /بسام كلم

بسام /مين

ورد /سمر

بسام بيسيب الرسمات الهندسية الى فى ايدو بسرعة وبيروح على البلكونة

سمر /اخيرا شفناك يا استاذ

بسام /هو انا اقدر برضو

سمر /ايوة اضحك عليا بكلمتين 

بسام /وحشتينى

سمر /لاياشيخ

بسام /والله العظيم وحشتينى اوى

سمر /وانت كمان من يقول ان احنا جيران وبشوفك مرة كل اسبوع

بسام /حببتى انتى عرفة ان عندى امتحانات الاسبوع الجاى

سمر /لاياشيخ

بسام /اة والله

سمر /خلاص سمحتك

بسام /سمحتينى

سمر /اة

بسام /امال انا بحبك لية علشان قلبك الابيض دة وبيضحك عليكى بسرعة

سمر /اية

بسام /بهزر معاكى والله

سمر / رخم

بسام /بحبك

سمر /وانا كمان

بسام /هروح اذاكر وانتى كمان روحى ذاكرى كويس عاوز تقدير السنة دى انتى فاهمة

سمر /حاضر بااااى

***********************.              

بيدخلو بسام و بيروح على اوضة ورد

بسام /ورد بتعملى اية

ورد /عاوز حاجة

بسام /كنت عاوز اشرب من ايدك كوبية قهوة حلوة زيك كدة

ورد / من عيونى

ورد بتروح على المطبخ وبتسمع حمزة طالع وبتاخد كيس الزبالة وبتخرجها برة بسرعة

حمزة /ورد سامر صاحى

ورد /اتفضل هو نايم اصحهولك

حمزة /هو انا مش هستنا اكيد انو يصحي

-- حمزة بيدخل وبيروح على اوضة سامر و بسام ووبيدخل

بسام /اهلا يا حمزة

حمزة / هو الاستاذ دة واخد اجازة علشان ينام طول النهار والليل

حمزة بيروح علي سامر

ورد /حرام هو تعبان

حمزة /يابنتى بلاش طيبت القلب الى عندك دى متنفعش فى الزمن دة

حمزة بياخد المخدة من تحت دماغ سامر وبيضربو بيها
و سامر بيتخض اوى وبيقف

سامر /انت مش هتبطل حركاتك دى بقي

حمزة /زهقان عاوز اخرج

سامر /متخرج وانا مالى سبنى انام

حمزة /انا مليش صاحب غيرك فى البلد دى اعمل اية هتيجى معايا

سامر /طب سبنى انام شوية

حمزة بيمسكو من ايدو

حمزة \ اتفضل على الحمام وغير بسرعة وخلينا نخرج وانتى كمان ورد روحى هاتى سمر وخلينا نخرج مع بعض

بسام /وانا كمان

ورد /انت عندك مزاكرة

بسام /لا انا خلصت

ورد بتضحك

سامر /انا عارف انك مش هتسبنى فى حالى ومش هنام انا عارف

والكل بيلبس وبيخرجو مع بعض وبيهزرو وفرحنين وراحو الملاهى والشباب بيلعبو نيشان

بسام /انا اول لعبة هكسبها لسمر

سامر /وانا لورد

حمزة /اما انا هيدها لكريمان

ورد اضيقت

ورد /وحتى وانت بعيد بتفكر فيها

سامر /بتقولى حاجة يا ورد

ورد /لا يا حبيبى

بسام بيكسب وبيديها لسمر و حمزة كسب عروسة و سامر بيحاول يكسب معرفش علشان دراعو مجروح

حمزة /لا يبقي العروسة دى لورد

ورد /لا انا مش عوزة انت جيبها لكريمان

حمزة /سيبك منها دلوقتى انا هعوضها بس بصراحة العروسة شبهك اوى هادية كدة وحلوة وملامحها كلها طفولة زيك اتفضلى يا ورد

ورد بتاخد العروسة منو وبتحضنها وفرحانة اوى من كلامو فى وصفها

ليست هناك تعليقات