إبحث عن موضوع

عشق و لكن 🌸الحلقة 13🌸

الحلقة     13

🌺  عشق و لكن  🌺

-- مرون استنى لما هم مشيو وطلع من الفيلا وماسك عجاز فى ايدو وراح عند بيت سامح واستناة تحت لحد ما ينزل وبعد مدة سامح نزل و مرون راح لحد عندو ومسك العجاز وحطو على رقبت سامح وبيخنقو اوى

مرون \ انت مفكر انك هتقدر تتخلص منى

سامح \ ابعد عنى هتموتنى

مرون \ علشان نستريح منك ومن شرك

سامح \ انا معملتش حاجة ابعد عنى

مرون \ انت مفكر انى مش هعرف انك الى لعبت فى الفرامل العربية

-- مرون قبل ما سامح يتخنق بيحدفو على الارض جامد

مرون \ اخر مرة هحظرك ابعد عن عيلتى ابعد عن عيلتى انت فاهم

-- مرون مشى و سامح على الارض بيحاول ياخد نفسو بالعفية

سامح بصوت واطى \ والله لخليك تندم على الى عملتو معايا

-- سلمي و حمزة راحو على الشركه وراحو على مكتب عاصم

سلمي \ صباح الخير يا بابا

حمزة \ صباح الخير

عاصم \ صباح الخير يا ولاد اية النشاط دة

-- عز عند عاصم فى المكتب

عز \ صباح الخير يا انسة سلمي

سلمي \ صباح الخير يا عز عامل اية

-- عز بيبص لحمزة اوى

عز \ صباح الخير يا بش مهندش

حمزة \ صباح الخير

-- عز استازن علشان يمشى ويجهز اوراق وباقى التصميمات
و سلمي و حمزة عند عاصم فى المكتب وبيدخل سعد وبيسلمو على بعض

سعد \ بما اننا مجتمعين هنا اية رايكو لما تحددو ميعاد الفرح

و سلمي بتبص لحمزة وبتبتسم بسمة كسوف

عاصم \ وانا معنديش مانع

حمزة \ اية رايكو يوم الخميس

-- وكلهم بيضحكو علية اوى

عاصم \ اية مستعجل اوى كدة على الجواز لية

سعد \ اية رايكو كمان شهر من اليوم

سلمي \ مش هلحق اجهز اى حاجة

حمزة \ متقلقيش هنزل اناوانتى نجهز كل حاجة فى تلات ايام

عاصم \ انا مش عارف الجيل بتعكو دة نازل مستعجل فى كل حاجة

حمزة \ احنا فى عصر السرعة

عاصم \ خلاص الفرح بعد شهر من اليوم الف مبروك يا ولاد

-- وبيسلمو على بعض و سلمي و حمزة مبسوطين اوى
-- سلمي و حمزة بيخرجو علشان يشوفو الموقع وبيسيبو عاصم و  سعد  بيحكو فى تفاصيل الفرح

حمزة \ عز هات الاوراق وتعال علشان نمشى

-- سلمي و حمزة و عز ركبو العربية علشان يروحو الموقع
و حمزة ماسك ايد سلمي فى العربية و عز مدايق طبعا

حمزة \ عز مش تباركلنا فرحنا بعد شهر

-- عز سمع الكلام دة وكان جردل مياة نزل عليه

حمزة \ انت مفرحتش لية

عز \ لاطبعا فرحان الف مبروك

-- حمزة مسك ايد سلمي وبسها قدم عز

مرون رجع البيت و هبة كانت مستنياة وكانت قلقانة علية اوى

هبة \ انت ازاى تخرج لوحدك كدة انت اكيد اتجننت

مرون \ اهدى شوية  انا كويس اهو اهدى باة

هبة \ كنت فين

مرون \ كنت عند واحد صحبى مشفتهوش من زمان

هبة \ يعنى لازم تروح لصحبك دة مكان جالك هنا انت هتجنننى

مرون \ اتصلى بااحمد علشان يبعت ممرضة تيجى تشوف الجرح علشان نزف شوية

هبة \ اية دة الجرح بينزف بجد

مرون \ روحى باة

-- سلمي و حمزة فى الموقع بيتطمنو على الشغل و عز واقف بعيد وبيبص على سلمي. وحمزة بياخد بالو وبيمسك ايد سلمي و بيخلصو شغل و حمزة بيروح مع سلمي على الفيلا علشان يطمن على مرون و هبة بتقولهم انو خرج ورجع رجلو بتنزف

حمزة \ اية الى بتعملو فى نفسك دة حرام عليك

سلمي عمالة تبص لخوها وهو بيهرب بعنية منها والباب بيخبط

حمزة \ انا هفتح

حمزة \ مين حضرتك

اياد \ ممكن اقابل الانسة هبة

و هبة سمعت صوتو وقفت مكنها ومتحركتش وكلهم مستغربين مين الى بيجى يسال على هبة فى الوقت دة

-- حمزة بيبص على هبة بيلقيها متوترة اوى --

حمزة \ اتفضل

اياد \ لا شكرا بس كنت عوزها فى كلمتين

حمزة دخل وراح لهبة

حمزة \ اهدى شوية كلهم بيبصولك عادى واحد جاى علشان شغل مستعجل روحى روحى باة

-- هبة بتروح لاياد وكلهم قادين بعيد عنهم شويه

اياد \ قلقتينى عليكى انتى مش هتبطلى الى بتعملية دة

هبة \ انت رجعت امتى واية الى جابك هنا

اياد \ كنت هموت من قلقى عليكى وانتى بتقوليلى اية الى جابك هنا

هبة \ اية دة بجد خفت عليا من امتى دة ت
طب روح بسرعة وهكلمك

اياد \ افتحى موبيلك مع السلامة

هبة \ مع السلامه

-- هبة بتاخد نفسها وبتعدل نفسها علشان ميبنش عليها التوتر وبتدخل

سلمي \ مين الشاب الوسيم دة

حمزة \ وسيم صح

سلمي \ لا طبعا مفيش احلا منك انت

مرون \ احم احم انا هنا

هبة \ دة دة واحد عوزنى فى شغل وحاول يتصل بيا بس موبيلى مقفول

حمزة \ يا سلام على الشغل ربنا معاكى يا ستى

سلمي \ انا جعانة حد يتعشا معايا

حمزة \ استنى هنروح كلنا نتعشا برة

مرون \ انا تعبان روحو انتو

سلمي \ هتعشينا فين

حمزة \ملكيش دعوة هبة هى الى هتختار المكان

سلمي \ اية انتى زعلتى يا حلوة

حمزة \ وسيم وعجبك صح ماشى ماشى

سلمي \ ياااتى ياااتى

حمزة \ انتى بتلعبى قطة

سلمي \ واحلى قطة دخلت حياتى

حمزة \ وانتى احلا فار دخل حياتى

سلمي \ انا فار

هبة \ ممكن تسبكو من عالم الحيوان دة وتخليكو معايا باة انا كمان جعانة

حمزة \ فى محل على النيل بيعمل سمك تحفة

سلمي \ اوكى هروح اغير هدومي وهاجى بسرعة

-- سلمي طلعت ونزلت ولبسة فستان قصير

حمزة \ انى لبسة المايوة لية

سلمي \ مايوة اية دة فستان اية رايك

حمزة \ روحى غيرية

سلمي \ لية وحش

حمزة \ قصير اوى روحى غيرية

سلمي \ لا عجبنى كدة حلو اهو

حمزة \ خلاص مفيش خروج

سلمي \ شايف يا مرون

مرون \ مليش دعوة هو خطيبك انا طالع انام احسن

سلمي \ وحياتى عدنك انا بقالى اكتر من سنتين ملبستش حاجة زى دة وحياتى

حمزة \ اطلعى يا سلمي غيرى الفستان دة بسرعة

سلمي \ هبة كلمية

هبة \ مليش دعوة انا هستناكو برة

سلمي \ بس دة ظلم ظلم

حمزة \ روحى كدة وانتى طلعة زى القمر كتك القرف فى حلوتك

سلمي \ هههههههههههة انت رخم اوى

-- سلمي طلعت وغيرت الفستان ونزلت ولبسة فستان طويل شوية

حمزة \ يعنى ماشى نعديها المرة دى

سلمي \ متشكرة لكرم اخلاقك

حمزة \ يا حببتى انا لو اطول اخبيكى فى قلبى هخبيكى

سلمي \ لا يا شيخ

حمزة \ بغير عليكي من عيون الناس 

حمزة خد سلمي من اديها وبسها وراحو على هبة وركبو العربية وراحو على محل السمك و هبة بتدايق من ريحت السمك

حمزة \ طب تعالو نفاعد فى الهوى برة

حمزة و سلمي و هبة قاعدو على طربيزة برة وطلبو كلهم سمك و هبة اول ماشافت السمك بطنها قلبت وجريت على الحمام

ليست هناك تعليقات