إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 72

🍎 الحلقة ٧٢ 🍎

 

.            
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

. . 
فى الصباح

الكل على السفرة بيفكرو

ليا بتنزل من اوضتها

محمود / ليا ريحة فين

ليا / عندى محاضرات بدرى

محمود / استنى خلينى اوصلك معايا

سهي / طب افطرى الاول يا حببتى قبل ما تمشى

ليا / لا مليش نفس هاكل اى حاجة فى الجامعة

وكريم ورودى بينزلو وكريم بيشد شعر رودى ورودى بتضربو 
 وكريم بيجرى ورودى بتجرى ورى

شمس / على الصبح كدة

رودى / بابى بوظلى شعرى

كريم / صباح الخير

الكل صباح النور و كريم بيبص لليا

ليا / بابى انا هستني برة فى العربية

وليا بتخرج

محمود / سهي ملها البنت متغيرة لية

سهي / مش عارفة زى ما انت شايف كدة

ريهام / انا طلعة الاوضة لو سلوى جت ابعتهالى

شمس / بس انتى ماكلتيش حاجة

ريهام / شبعت

ريهام بتطلع و علي بيبص عليها وهى طلعة بحزن

كريم / ماما انا خارج

زياد / رايح فين

كريم / عندى مشوار مهم كدة وهروح الجامعة

زياد / وتعالة على الشركة

كريم / طب خليهاا يوم تانى

زياد / هستنااك النهاردة

كريم بيبص لامو باستعطااف

شمس / زياد خلى الوالد ياخد نفسو شوية

زياد / خلاص علشان خاطر امك بس

كريم بيبوس راس شمس ومبسوط

كريم / سلام

زياد / استنى خد اختك فى طريقك وصلها لشركة جوز خالتك

رودى / بس يابابا انا

زياد / هو مفيش كلمة انا اقولها وتتسمع ابدا

شمس / هو ممكن مفيش خناق على الاكل لو سمحتو

رودى / حاضر حاضر

ورودى بتزعل وبتروح على اوضتها

كريم / بسرعة هستناكى برة

سهي / مفيش حد مرتاح ابدا

شمس / مهو لو هم يهدو شوية ويبطلو عصبية

سهي بتضحك وبتخرج الجنينة

زياد / انا همشى

شمس / مع السلامة ربنا معااك

زياد / بس كدة

شمس / فى اية

زياد / بقلنا٢٠ سنة و٨ شهور متجوزين وبتسالى فى اية

شمس بتروح علية وبتظبطلو هدومه بدلع

شمس / عادى يمكن نسيت

زياد بيمسكها من خصرها بحنية وبيبسها من خدهاا

 زياد/ اية رايك اخد اجازة النهاردة وافضل معاكى

شمس / لاياشيخ

زياد بيبسها من رقبتها بدلع ورودى بتنزل

زياد / هو انتى كدة ديماا

رودى / وانتو ديماا كدة يعنى طول ٢٤ ساعة رومنسية

زياد بيروح عليها وبيمسكها من ودنهاا

رودى / اااة اااى ااى خلاص

زياد / يلاا روحى اخوكى مستني يلااا

رودى / حاضر بس كنت عوزة فلوس

زياد / انا لسة باعت مصروفك على حسابك

 
رودى / لا انا عوزة اشترى شوية حاجات لياا وكمان مصروفى دة لازم يزيد شوية انا دلوقتى طالبة جامعية

زياد بيطلع الفيزة بتعتو

زياد/ اتفضلى رصيدك النهاردة مفتوح يعنى

رودى / يعنى ادعك الفنوس

شمس / رودى بعقل ماشى

رودى / حاضر حاضر

ورودى بتجرى على برة بسرعة و شمس بتروح على زياد

شمس / ربنا يخليك لينا يا حبيبى

زياد / احنا كنا بنقول اية من شوية

شمس / كنا بنقول يلااا على شغلك بسرعة

زياد بيضحك وبيبسها من خدهاا وبيمشى

شمس / اة زياد كلم لينا انا كنت بكلمها امبارح وكان صوتها متغير

زياد / حاضر يا حببتى

.
            **********************************

كريم بيوصل رودى قدم شركة حسام

كريم / هتعرفى ترجعى لوحدك

رودى / مش عارفة

كريم / لما تخلصى كلميني وانا هاجى اخدك من هناا

رودى / لاا لسة هروح اجيب شوية حاجات

كريم / خلى بالك من نفسك ولو احتجتى حاجة كلمينى

رودى /حاضر حاضر

ورودى بتبوس كريم من خدو وبتنزل من العربية وكريم بيمشى ورودى بتدخل الشركة

الامن / حضرتك ريحة فيين

رودى / انا عوزة اقابل البش مهندس حسام
 
الامن / اسم حضرتك

رودى / رودى زياد عبدالعزيز

الامن / اسف الاسم دة مش موجود فى الكشف

رودى / طب ممكن تديلو خبر انى موجودة

الامن / اسف هو فى اجتماع

رودى / ممكن استنه

 
الامن / طبعا يافندم اتفضلى هناا

ورودى بتقاعد فى الاستقبال بملل و بعد نص ساعة بتشوف حسام وسراج ومعاهم عملاء بيروحو على المكتب

 
رودى / لو سمحت ممكن اقبلو

الامن بيتصل بالتلفون

سراج / رودى

رودى بتبص وره

سراج / انتي وقفة لية هناا

رودى / اصل كان فى ميعاد مع حسام علشان موضوع البيت 
واسمى مش فى الكشف هنا ورفض يدخلنى

 
سراج / الانسة رودى تدخل فى اى وقت مفهووم

الامن / حاضر يافندم

وسراج بياخد رودى من اديهاا وبيروحو على مكتب حسام وسراج بيدخل المكتب ومعاة رودى وحسام مش موجود

سراج / تشربى اية ياحببتى

رودى / شكرا يا عمو

وبيدخل حسام المكتب وبيشوف رودى
 
حسام / بابا كدة كل حاجة وقفة على العقود

سراج / مش تشوف مين عندناا الاول

حسام / اهلا رودى

ورودى بتبتسم لحسام بس

سراج / انت ازاى تنسى تحط اسم رودى فى كشف الزيارات

حسام / اة اسف نسيت

رودى / لا عادى دة المتوقع طبعا

سراج بيبص لرودى باستغراب ورودى عيونها على حسام

حسام / اسفين لحضرتك

رودى بتبتسم ابتسامة خفيفة

سراج / المهم حصل خير سيب كل حاجة واهتم بس بموضوع جوز خالتك زياد

حسام / بس يابابا انا لازم اروح الموقع

سراج / دة اهم بالنسبة ليااا

حسام / حاضر يا باباا

سراج / رودى لما تخلصى مع حسام تعالى على مكتبى خلينى 
اشوفك قبل ما تروحى

رودى / حاضر يا عمو

وسراج بيخرج وحسام بيتنهد اوى وبيروح يقاعد على المكتب

رودى / اسفين اننا بنزعج حضرتك

حسام / ولا حااجة دة شغلى

رودى / يعنى غصب عنك صح

حسام / لا ابدا اى حاجة تخص الشغل انا بعملها وانا مبسوط

حسام بيطلع لوحة كبيرة فيها الارض بتاعت زياد

.
            **********************************

كريم مستني بالعربية فى الطريق وريم بتخبط على ازاز العربية وكريم بيبتسم اوى لما شفها وبيفتح العربية

ريم / السلام عليكم

كريم / وعليكم السلام لية مخلتنيش استني. قدم الفيلاا

ريم / لا بس كدة احسن

كريم / لو فى مشكلة

ريم / لا ممكن نمشى علشان عندى مكتب النهاردة ومش لازم اتاخر

وكريم بيبتسم وبيمشى بالعربية وكل شوية بيبص لريم فى المراياا

 
كريم. /لية ساكتة ومبتتكلميش

ريم / عادى يعنى هقول اية

كريم / اى حاجة المهم اسمعك وانتى بتتكلمى

وريم بتبتسم بخجل اوى 

كريم / انتى متاكدة ان عنوان صاحب ياسين دة مظبوط

ريم / ياسين كل مرة يكون فى مشكلة مع والدو بيروح لحسن صحبو

كريم / وانتى تعرفى العنوان يعنى

ريم بتبص لكريم

ريم / اخت حسن كانت زميلتى فى المدرسة علشان كدة اعرف العنوان

كريم / اسف مقصدش حاجة

وريم مديقة ومبتردش علية وكريم بيقف بالعربية

كريم / صدقينى مقصدش حااجة بس لما قولتيلى انك تعرفى عنوان حسن دة استغربت شوية والله ما عدم ثقة فيكى ابدا بس يعنى لما عرفت ان حسن دة والد مش تمام قلقت عليكى بس

 
ريم / اية افتكرت انى بروح اسهر معااهم يعنى

كريم بيبص لريم بحزن و لسة هيتكلم

ريم / لو سمحت الطريق من هناا

وكريم بيفهم انها متعصبة اوى ومش عوزة تتكلم وبيكمل طريقو 

.
            **********************************

 رودى بتشرح لحسام تفصيل البيت وحسام بيكمل التصميم

حسام / شوفى هناا هيكون الطابق كلو بيطل على الجنينة

رودى / لاا

حسام بيتنهد اوى

حسام / دة لو بصمم لمجمع اسكانى مكنتش تعبت كدة

رودى / لو مش قادر تكمل التصميم ممكن اروح اقول لعمى سراج يشوف مهندس تانى بدالك

حسام بيبصلهاا اوى

حسام / تشربى حااجة

رودى / كولاا لو سمحت

وحسام بيرفع السماعة وبيطلب كولاا وقهوة وبيكملو التصميم

.
            **********************************

زياد فى الشركة بيمضى على اوراق ومعاة السكرتيرة

زياد / كفاية كدة ابعتيلى المهندس مصعب

السكرتيرة / المهندس مصعب فى المستشفى

زياد / فى المستشفى لية

السكرتيرة / عمل حادثة وهو راجع من الشركة امبارح

زياد بيتعصب اوى

زياد / ازاى مفيش حد يبلغنى لحد دلوقتى

السكرتيرة / يافندم انا عرفت الخبر النهاردة الصبح

زياد / يلاا اخرجى

والسكرتيرة بتاخد الاوراق وبتخرج بسرعة وخايفة من عصبية زياد و زياد بيتصل بمصعب وشمس بنته هى الى بترد على التليفون

شمس / اهلا يافندم

زياد / والدك عامل اية دلوقتى طمنينى

شمس بتعيط

 
شمس / بابا تعبان اوى انا مش عارفة اعمل اية لوحدى

 
زياد / اهدى يا بنتى اهدى شوية انا جااى حاالاا متقلقيش

 
زياد بيقفل التليفون وبياخد المفاتيح بتعتو والموبيل وبيخرج بسرعة

.
            **********************************

كريم بيوصل قدم بيت حسن

ريم / هنا فى العمارة دى تقريبا فى الدور الثالث

كريم / خليكى هناا مش هتاخر

وريم زعلانة منو ومبتردش علية وكريم بيطلع العمارة هى فى حى شعبى وكريم بيطلع وبيخبط على الشقة وفى واحد بيفتح الباب

الشاب / ايوة يا شبح طلبك اية

كريم / انا عاوز ياسين لو سمحت

الشاب / ياسين دة صنف جديد وانا معرفهوش ولا اية

كريم / صنف اية انا عاوز ياسين او حسن موجوود

الشاب / حسن انت يا عم تعالة شوف فى واحد عوزك

حسن بيخرج

حسن / نعم

كريم / انا كريم ممكن اشوف ياسين لو سمحت

حسن / وانت مين يعنى

كريم / انا بكون زى اخوة

حسن بيبص لكريم من تحت لفوق

حسن / هو نايم تعالة ادخل

كريم بيدخل و حسن بيقفل الشقة وكريم بيبص حولية بيشوف فى شباب بيشربو حشيش ومنظرهم غريب 
وبيبصو لكريم اوى

الشباب / مين الناس النضيفة دى يا جووجوو ههههههههة
 
حسن / اسكت يلا انت وهو

كريم / لو سمحت ممكن اقابل ياسين

حسن / ادخل هو هناا فى الاوضة دى

كريم / ممكن تنادى علية لو سمحت انا هستني هناا

حسن بيدخل الاوضة وبيخرج و ياسين معاة

ياسين / كريم انت اية الى جابك هناا

كريم بيمسك ياسين من ايدو وبيبعدو عن الموجودين
 
كريم / انت ازاى تعيش فى مكان زى دة يلا تعالة معاياا

ياسين / لااا اجى معاك فين ملكش دعوة بياا

كريم / امك هتموت من الزعل عليك وانت هناا عايش مع الاشكال دى ولا هم شبهك ولا انت بتشبهم

ياسين / لا انت غلطان هم شبهى وانا شبهم انا مبسوط ومرتاح هناا

كريم / روح غير وتعالة معايا

ياسين / انت مين علشان تكلمنى بالطريقة دى

والباب بيخبط بقوة و ياسين بيفتح الباب

ريم/ كريم البوليس البوليس تحت

كريم من غير ما يفكر بيمسك ريم من اديهاا هى ياسين برة الشقة بسرعة ولسة هينزلو بيشوفو الشرطة بتطلع على السلم

 
ياسين / البوليس طالع

كريم / بسرعة على فووق بسرعة

ياسين بيجرى وكريم ماسك ايد ريم بقوة بيجرى بيهاا على فوق لحد ما بيوصلو السطوح و ريم مش قادرة تاخد نفسهاا

ياسين / خلاص رحنا فى دهية انا خلاص انتهيت

كريم بيمسكو من هدومه بقوة

كريم / اخرص شوية

وبيشوفو الشرطة بتدور فى العماارة و كريم بيخدهم بسرعة وبيخرج سطح العماارة وبيدور فى كل مكان

ريم / كريم البوليس انا لازم اكلم باابى

كريم / ريم اهدى مفيش حااجة هتحصلك انتى سمعاانى

ريم بتبص لكريم اوى ودموعهاا بتنزل

كريم / انا جمبك

ياسين / انتو هتحبو فى بعض هنااا

كريم / هشش اخرص

وكريم بيشوف فى بيت قريب من السطوح الى هم علية

كريم / رودى هاتى ايدك

رودى / لاا هنقع

كريم / خليكى وثقة فياا

وريم بتمسك ايد كريم وبتنط على السطح التانى وكانت هتقع وكريم بيلحقهاا بسرعة وبيشدهاا على صدرو بقوة 
 و ياسين بينط بسرعة هو كمان وبيسمعو خطوات وبيبعدو بسرعة وبيستخبو فى عشة الفراخ و ريم بتبص لكريم اوى وبتبتسم وكريم ماسك اديهاا وبيضغط على اديها بحب

ياسين / خلاص راحو

وبينزلو من العمارة التانية

ريم / العربية

كريم / مش دلوقتى يلااا خلونا نروح من هناا

وبيخرجو على الطريق بسرعة

.
            **********************************

زياد فى المستشفى وواقف مع الدكتور

الدكتور / للاسف حالتو خطيرة خليكو مستعدين لاى حاجة

زياد بيزعل اوى وبيروح على شمس بنت مصعب

 
زياد / شمس يا بنتى انتى محتاجة حااجة

شمس / الدكتور قال اية

زياد / ان شاء الله هيتحسن متقلقيش

زياد بيبص على مصعب وحولية الاجهزة كتير

زياد / مفيش حد من اهلك عرف بالحادثة

شمس / معنديش غير عمى مختار هو من الاسكندرية بس تقريباا العلاقة مقطوعة من زمان

زياد / متقلقيش انا جمبك ولو احتجتى اى حااجة انا موجوود

.
            **********************************

حسام مع رودى فى المكتب

حسام / كدة هنبدا بكرة فى تجهيز البناء

رودى بتاخد شنطتهاا

رودى / شكرا يا بش مهندس انا هروح لعمى سراج اشوفو

حسام / خلينى اوديكى المكتب

وحسام بياخد رودى على مكتب والدو

سراج / هاا خلصتو

حسام / وهنبدا كل حاجة من بكرة وباسرع وقت هيكون كل حاجة جاهزة

رودى / انا تعبتكو معايا

سراج / ولا تعب ولا حااجة الاوراق دى هتسلميهاا لوالدك بايدك

رودى / حاضر هو ممكن حد يطلبلى تاكسى اصل المفروض كريم هيجى يخدنى ومش بيرد على التلفون باين انومشغول

 
سراج / انا طبعا مش هامن عليكى تركبى تاكسى حسام هيوصلك

 
حسام / باابا انا

رودى / لاا اكيد حسام عندو شغل انا هروح لوحدى عادى

سراج / حسام متسبش رودى لحد ما توصلها لباب الفيلاا بنفسك

حسام / حاضر يابابا اتفضلى

ورودى بتخرج مع حسام من الشركة وحسام باين علية انو مدايق اوى

رودى / اتفضلى العربية هنااك وكمان هشتغل سواق لحضرتك

 
رودى / والله انت مش مطر انك توصلنى متخفش انا هقول لعمو سراج ان انت الى وصلتنى سلااام

حسام بيمسكهاا من اديهاا

حسام / انتى ريحة فين انتى مفكرة نفسك فين انتى فى منطقة صناعية يعنى قدمك ساعتين لحد ما تطلعى على الطريق

رودى / ابعد ايدك عنى

حسام / اسف اتفضلى اركبى لو سمحتى

 
ورودى بتبص لحسام بغضب وبتركب العربية وحسام بيمشى

.
            **********************************

 

ياسين وكريم ورودى فى كافية

ياسين / انا اسف على الى حصل دة بسببى انا

كريم / ما انت عندك دم اهو

.
            **********************************

زياد بيرجع البيت وبيدخل فى الاوضة وسلوى مع شمس  
بترتب الاوضة

شمس / حبيبى حمدالله على السلامة رجعت بدرى

زياد بيجلس على الكنبة بحزن

شمس / سلوى كفاية تنضيف هناا روحى لريهام لو سمحتى

سلوى بتفهم وبتخرج بسرعة و شمس بتقرب من زياد وبتقاعد جمبو

شمس / حبيبى فى اية مالك
زياد / مصعب عمل حادثة وفى العناية المركزة

شمس /حادثة وحالتو اية

زياد / حالتو خطيرة جدا وكلام الدكتور مبيطمنش ابدا

شمس بتحضن زياد اوى و زياد بيضمهاا وبيتنهد اوى

شمس / فى خبر تانى مش حلو

زياد / فى اية

شمس / انا كلمت فهد النهاردة وقالى ان فى مشكلة كبيرة حصلت بين والدو ووالدتو

زياد / مشكلة اية يعنى

شمس / سعود طلع متجوز على ليناا

زياد / اية ازااى يعمل حاجة زى دى

شمس / ممكن تهدى شوية

زياد بيطلع الموبيل

شمس / زياد اهدى الاول ليناا مش مستحملة كلام تانى ممكن تهدى وتفكر الاول قبل ما تتكلم معااها ولازم كمان تتكلم مع سعود كمان

زياد بيرمى الموبيل وبيمسك دمااغو و شمس بتطبطب على ضهرو بحنية و زياد بيحط راسو على صدرهاا زى الطفل الصغير و شمس بتمسح على شعرو بحنية

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات