إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة الخامسه

الحلقة    5

🌺  عشق و لكن  🌺

-- فى مصر --

-- مرون بيدخل على سلمي ومعاة فطار --

مرون \ سلمي اصحى انا جبتلك فطور 

سلمي \ لا مش جعانة 

مرون \ انتى من امبارح مكلتيش حاجة كدة هتتعبى اكتر 

سلمي \ ممكن يا مرون تسبنى لوحدى 

مرون \ ماشى هسيبك لوحدك بس عاوز اشوف الابتسامة الحلوة 

-- سلمي بتبص لاخوها وبتبتسم وبتعيط - - 

مرون \ اية يا روحى متعيطيش باة 

سلمي \ لو سمحت سبنى لوحدى 

-- مرون خرج برة وساب الفطار جوة و اول ما بيخرج بيسمع سلمي بترمى الفطار بعيد وبتعيط
 
عاصم \ اختك عملة اية 

مرون \ مش عوزة تاكل اى حاجة 

هبة \ انا خايفة عليها اوى يا بابا لازم نخرجه من الى هى فية دة 

عاصم \ خلاص انا عرفت هعمل اية سبوها بس 

وبيعدى اليوم وهى رفضة تاكل بردو وفى الصباح

عاصم \ سلمي انتى لحد دلوقتى ملبستيش قومى بسرعة ناقص ساعة وحدة

سلمي \ فى اية 

عاصم \ انتى عندك شغل يا هانم ونايمة لحد دلوقتى 

سلمي \ شغل اية مش فاهمة حاجة 

عاصم \ انا عينتك معانا فى الشركة وهسلمك المشروع الجديد بتاع القرية السياحية مش دة الى انتى نفسك فية 

سلمي \ بجد يا بابا يعنى موافق انى اشتغل معاك فى الشركة 

عاصم \ انا معنديش وقت انا مشغول قومى بسرعة انا مستنيكى تحت 

و سلمي بتجرى على الدولاب وبتلبس بسرعة وبتنزل 

سلمي \ انا جهزة 

هبة \ اية دة فى اية 

عاصم \ سلمي اتعينت فى الشركة تعالى افطرى الاول 

هبة \ طب وانا كمان 

عاصم \ هتشغلى اية باة 

هبة \ ممكن رئيسة مجلس الادارة

-- وكلهم بيضحكو عليها اوى 

سلمي \ فين مرون 

هبة \ عندو تدريب النهاردة وهيتاخر 

سلمي \ اوكى ها يا بابا انا شبعت يالا بينا 

عاصم \ وانتى مستنيانى لية 

سلمي \ يعنى اروح اول يوم فى الشغل بتاكسى 

عاصم \ ازاى بنت عاصم بية صاحب اكبر شركات فى البلد تركب تاكسى
 
وبيحدفلها مفاتيح عربية 

سلمي \ اية دى 

عاصم \ روحى شوفى بنفسك 

سلمي و هبة بيجرو على برة وبيشوفو عربية قدم  البيت لونها احمر وحلوة اوى اخر موديل و سلمي فرحانة اوى اوى 

عاصم \ ممكن توصلينى معاكى لو سمحتى طبعا 

سلمي \ ربنا يخليك ليا يا رب 

و سلمي بتجرى على العربية وبتشغلها و عاصم بيركب معاها
 
هبة \ مبرووك عليكى يا روحى 

-- سلمي بتحدفلها بوسة فى الهوا وبتمشى --

عاصم / انتى النهاردة هتتعرفى على شريكى الجديد وابنو هو خريج هندسة زيك بس هو جد فى شغلو شوية انا اول مرة هشوفو بس ولدو بيقول انو عنيد وانو ماسك كل شغلو هناك بيحب شغلو اوى 

سلمي \وانا اعند منو 

-- وبيوصلو الشركة و سلمي بتنزل وهى وولدها وبيدخلو الشركة والموظفين بيسلمو على سلمي علشان بقلهم سنتان مشفهاش خالص 

عاصم \كفاية باة ممكن كل واحد يشوف شغلو

عز \ اهلا يا سلمي اهلا يا عاصم بية 

عاصم \ اهلا يا عز عندنا اية النهاردة 

-- عاصم بيدخل المكتب ومعاة سلمي 

عز \ فى اجتماع مع راساء الشركات 

سلمي \ عامل اية يا عز
 
عز \ انا بخير الحمد للة انتى وحشتينى اوى يا سلمي 
قصدى وحشتينا كلنا 

سلمي \ وانتو والله خلاص هنشبع من بعض 

عاصم \ سلمي هتشتغل معانا هنا فى الشركة جهزلها الاوراق 

عز \ دة خبر حلو اوى بس الاجتماع هيبدا حالا

عاصم \ تعالى يا سلمي علشان اعرفك على الشريك الجديد واعرفهم عليكى 

-- سلمي مبسوطة وبتمسك ايد والدها 

عاصم \ انتى مسكانى كدة لية خليكى قوية 

سلمي \ اة صح اتفصل حضرتك 

عاصم \ هههههههههه ايوة كدة 

-- وبيدخلو على الاجتماع و عاصم بيسلم عليهم وبينادى علي سلمي علشان يعرفها على شريكو الجديد 

عاصم \ اعرفك على بنتى سلمي هتساعدنا فى المشروع الجديد 

سلمي \ اهلا بحضرتك اتشرفت بمعرفتك 

سعد \ اهلا يا بنتى ودة ابنى 

سعد \ حمزة تعال

سعد \ دى الانسة سلمي بنت عاصم بية 

-- سلمي و حمزة بيبصو لبعض اوى وبيفتكرو اللحظة بتاعت الحفلة وسرحو هم الاتنين

عاصم \ انتو تعرفو بعض قبل كدة 

حمزة سلمي \ اة لا 

عاصم \ يعنى اية 

سلمي \ لا دى اول مرة اشوف الاستاذ حمزة 

عاصم \ سلمي خدى حمزة على المكتب لحد ما الاجتماع يخلص 

سلمي \ اتفضل يا بش مهندس حمزة
 
-- سلمي و حمزة خرجو برة

سلمي \ الدنيا صغيرة 

حمزة\ هنعمل ايه

سلمي \ اولا عوزاك تحكيلى حكيتك من اولها 

حمزة \ ملكيش دعوي بيا

سلمي \ طب لو حبيت انادى عليك اقول يا جرسون ولا يا فنان ولا يا عامل الصيانة ولا يا بش مهندس 

حمزة \ ولا اى شىء قولى يا حمزة وخلاص بس لو  اهلى عرفو يالله 

سلمي \ متخفش بس انت غريب اوى 

حمزة \ مكناش اتوقع اننا نتقابل تاني

سلمي \ الظاهر كدة اننا لازم نتعامل مع بعض فياريت تحسن من اسلوبك شوية 

حمزة \ والله  النهارده رافعتى ضغطى 

سلمي \ ههههههههة 

-- عاصم و سعد بيدخلو المكتب بيلقو سلمي بتضحك 

عاصم \ انتو شكلكو ختو على بعض 

سلمي \ اة البش مهندس حمزة دمو خفيف اوى 

حمزة \ والانسة سلمي انسانة متعلمة وشخصية لزيزة

سعد \ يعنى هكون مطمن عليكو انتو الاتنين علشان هتشتغلو مع بعض لازم يكون فى تفاهم بنكو

ليست هناك تعليقات