إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة الرابعه

الحلقة. 4

🌺 عشق و لكن 🌺

 
-- سلمي جريت على ابوها وهى بتعيط وحضناة اوى ومخبية وشها فى حضنو 
 
عاصم \ بنتى حببتى عملك اية الحيوان دة مرون مرون 

سلمي \ لا يا مرون سيبو مضيعش نفسك على واحد ميستهلش

و  مرون بيروح على سلمي و سلمي بتدوخ و مرون بيشلها وبيروحو على الاوضة
 
هبة \ سلمي فيها اية سلمي حببتى 

مرون \ لو سلمي حصلها حاجة مش هرحمو ابدا 

و سلمي بتفتح عنيها وبتعيط و هبة بتخدها فى حضنها 

عاصم \ متخفيش يا حببتى انتى معانا وانت يا استاذ انا نبهت عليك ان لو حصل سلمي حاجة تبلغنى وكمان الحيوان دة قرب منها قبل كدة وانت عادى وانت مش عارف ان ممكن يحصلها الى حصل 

مرون \ يا بابا انا 

سلمي \ بابا لو سمحت 

عاصم \انت السبب فى الى اختك فية دلوقتى وانا الى فكرتك كبرت بس لا انت عمرك ما هتكون مسئول ابدا

و عاصم بيضرب مرون بالقلم على وشو قدم اخواتو و سلمي بتصرخ وتجرى على مرون وبتحضنو 

سلمي \ انا اسفة 

و مرون بيبوس اختو 

سلمي \ انا الى قولت لمرون انو ميبلغكش بالى حصل ولو عاوز تعاقب عاقبنى انا 

عاصم \ انا مش عاوز اسمع صوت حد دلوقتى 

سلمي \ انا عاوزة انزل القاهرة دلوقتى 

عاصم /  بكرة الصبح 

سلمي \ لا دلوقتى 

و عاصم بيبص لسلمي وبيخرج برة وبعد شوية بيدخل 

عاصم \ جهزو نفسكو انا حجزت طيارة خاصة 

وكلهم راحو على الطيارة وعلى القاهرة ووصلو الفيلا و سلمي طلعت على اوضتها و هبة طلعت وراها وبتخبط عليها 

هبة \ سلمي افتحيلى الباب متخوفنيش عليكى يا سلمي 

سلمي \ لو سمحتى يا هبة سبينى لوحدى 

و هبة بتنزل تحت لوالدها 

هبة \ بابا انا خايفة على سلمي اوى 

عاصم \اتصلى بالدكتور بتعها خلية يجى يطمنا عليها 

هبة \ النمرة بتعتو مع مرون هروح انادى علية
 
و عاصم قاعد زعلان اوى على الى عملو مع مرون ومش عارف يعتزرلو ازاى وبتيجى هبة الفيلا تانى 

هبة \ بابا مرون مش فى البيت وخد كل هدومه معاة 

عاصم وقف مصدوم ومش عارف يعمل اية وهو حاسس انو هيضيع علتو بايدو  وبيمسك الموبيل وبيتصل بمرون
 و مرون مبيردش علية 

عاصم \ هبة روحى اتصلى بالمستشفى وخدى تلفون الدكتور وخلية يجى يطمنا على اختك 

عاصم دخل على اوضة المكتب وهو زعلان اوى و هبة بلغت الدكتور وبتدخل على والدها
 
هبة \ بابا الدكتور جاى حالا 

-- وبيسمعو صوت سلمي من اوضتها  وهى بتصرخ 

سلمي \ مامااااااااااا

و عاصم و هبة جريو على سلمي و هبة طلعة سمعت الباب بيرن وبتفتح بتلقى الدكتور وبتخدو وبيطلع لسلمي وبيكشف عليها
 
الدكتور \ هى كويسة دلوقتى ممكن نخرج برة 

عاصم / طمنى يا ابنى بنتى عملة اية 

احمد  الى هو الدكتور \ سلمي كويسة يا عمى بس اعصبها تعبانة شوية ونبضات قلبها كانت سريعة بس انا ادتها حقنة وهتكون كويسة
 
عاصم \ انا متشكر يا ابنى انك جيت بسرعة 

هبة \ انا لسة متصلة بيك ازاى جيت بسرعة كدة 

احمد \ مرون اتصل بيا وانتو لسة جيين فى المطار وبلغنى على الى حصل 

عاصم \ مرون 

احمد \ متقلقش يا عمى مرون عندى فى البيت متقلقش علية هو بس مدايق شوية 

عاصم\ انا مش عارف اشكرك ازاى 

احمد \ لو على الشكر انا الى لازم اشكرك طول عمرى انت ناسى ان لولاك انت وطنط  مكنتش سافرت برة ولا كملت تعليمى
 
عاصم \ متقولش كدة يا ابنى انا بعزك زى مرون ابنى ولا انت ناسى انى انا الى مربيك 

احمد \ لا مقدرش انسا طبعا انا هبات مع سلمي النهاردة علشان اطمن عليها اكتر 

- وموبيل احمد بيرن 

احمد \ دة مرون 

عاصم \ متردش علية 

هبة \ بس كدة هيفضل قلقان

و احمد بيبتسم  / انا فهمتك يا عمى 

هبة و احمد و عاصم فى اوضة سلمي مستنينها لما تفوق وموبيل احمد بيرن كل شوية 

-- سلمي بتفتح عنيها --

احمد \ اهلا بالى تعبانا معاها 

سلمي \ فين مرون 

هبة \ مرون مش هنا 

سلمي \ فين مرون يا بابا 

عاصم \ مرون مرون
 
ومرون بيدخل فجاة

مرون \ انا هنا يا روحى 

سلمي \ مرون انا اسفة انا السبب 

وبتمدلو اديها 

مرون \ فى اخت تتاسف من اخوها بردو 

و سلمي بتعيط  و مرون بيمسحلها دموعها 

احمد \ ممكن تهدى شوية علشان لسة ضربات قلبك مش مظبوطة 

و هبة بتروح الاخوها وبتحضنو و سلمي عنيها على مرون
 و عاصم 

فى الصباح -

عاصم \ احمد يا ابنى اصحى 

احمد \ صباح الخير يا عمى 

عاصم \ صباح النور يا ابنى معلشى تعبناك معانا اوى امبارح

احمد \ انا لازم اروح على المستشفى علشان عندى شغل مهم 

-- وبينزل احمد تحت و مرون نايم على الكرسى فى الصالة --

احمد \ مرون روح نام فى اوضتك
 
مرون \ سلمي عملة اية 

احمد \هى كويسة دلوقتى وانا هروح على الشغل وهاجى اطمن عليها باليل 

مرون \ انا جاى معاك 

عاصم \ انت رايح فين 

مرون \ عندى مشوار 

عاصم \ انا عوزك فى كلام بنا لازم نتكلم 

احمد \ مرون اهدى شوية وهكلمك 

-- احمد خرج --

عاصم بيروح لمرون وبيقف قدمه وبيضربو بالقلم تانى و مرون عيونو بتدمع --

عاصم \ انت عارف انك العجاز الى بتعجز علية عازز تسبنى اقع 

-- مرون اترما فى حضن ابوة وبيعيط اوى --

عاصم \ انا اسف يا ابنى ارجوك متسبناش وتمشى تانى انا من غيرك ولا حاجة 

مرون \ لا يا بابا متقولش كدة انت على راسى وانا مش زعلان منك انا بس كنت حاسس انى معرفتش احافظ على اختى ولو مكنتش وصلت فى الوقت المناسب مش عارف كان هيحصلها اية 

-- مرون بيوطى وبيبوس ايد ابوة 

احمد \ ربى يرضا عليك يا ابنى وبيحضنو 

هبة \ اية الى انا شيفاة دة بوس ودموع واحضان اية الخير دة 

مرون و عاصم بيمسحو دمعهم وبيضحكو 

عاصم \ ربنا يسعدكو يا رب 

-- فى دبي --

فاروق \ اهلين بالغالى

( فاروق جوز اخت حمزة )

حمزة \  ليه معرفتنيش ان بابا عرف مكاني

فاروق \ روح على اوضتك  دلوقتى

-- حمزة راح على اوضته وبتدخل اختو سما --

سما \ الا حصل  يا حمزة 

حمزة \ كفاية  الله يخليكي

-- وبيدخل فاروق  --

فاروق /  سما  سبينا لوحدنا

فاروق \ هتعمل ايه دلوقتي

حمزة \ مفيش فايدة مقفلة في وشي من كل ناحية 

-- وبيدخل سعد والد حمزة - - 

سعد \ كفاية كده اكبر و فكر بعقلك احسن 

حمزة\ انا مش طفل  

سعد \ يعني  رجل  

حمزة \ اكيد 
 
سعد\ طيب يا رجل  انا قررت وخلاص هتسافر معيا وهتشتغل معيا بشهاتك
 
-- وبيخرج سعد برة --

حمزة \ اعمل ايه دلوقتي انا هسيب البيت ده

فاروق \ ابوك هيقطع رجلك استهدي بالله

حمزة \ اعمل ايه

فاروق \ لازم تصبر وتسمع كلام ابوك وتنفز كلامو لحد ما يجى الوقت المناسب ويقتنع بموهبتك ويوافق علية 

حمزة \ يالله امتي بقي

فاروق \ فكر دلوقتي  في الكلام ده  وانت حر انت معكش  قرش  واحد ابنى نفسك الاول وبعد كده تكون حر

ليست هناك تعليقات