إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة السادسه

الحلقة.   6

🌺  عشق و لكن  🌺

-- عاصم و سعد بيدخلو المكتب بيلقو سلمي بتضحك 

عاصم \ انتو شكلكو ختو على بعض 

سلمي \ اة البش مهندس حمزة دمو خفيف اوى 

حمزة \ والانسة سلمي انسانة متعلمة وشخصية لزيزة

سعد \ يعنى هكون مطمن عليكو انتو الاتنين علشان هتشتغلو مع بعض لازم يكون فى تفاهم بنكو

-- وبيدخل عز وبيدى عاصم دوسية وبيخرج 

عاصم \ اقاعدو انتو الاتنين ادرسو الدوسية بتاع المشروع الجديد واحنا نزلين نشوف الشغل وهبعتلكو حاجة تشربوها 

سلمي \ انت منافق اوى 

حمزة \ لا يا شيخة وانتى اية باة 

سلمي \ انت رخم اوى 

حمزة \ انتي ارخم 

سلمي \ يا برودك

حمزة \ انتى كدة على طول 

سلمي \ ملكش دعوة خليك فى حالك 

-- وبيدخل عامل الكفاترية ومعاة عصير وبيقدملهم العصير وبيخرج واول ما بيخرج بيكملو 

سلمي \ احنا شكلنا مش هنتفاهم مع بعض 

حمزة \ خليكي بعيد عني احسن

سلمي \ انا موظفة هنا زى زيك وملكش دعوة اعمل اية ومعملش اية 

وبيدخل  عاصم 

عاصم \ اية يا شباب عملين اية 

حمزة بياخد كباية عصير وبيديها سلمي 

حمزة \ اتفضلى العصير يا انسة سلمي 

-- سلمي رفعت حوجبها ومستغربة من اسلوبو و حمزة  بيوقع العصير عليها 

سلمي \ اية الى انت عملتو دة 

عاصم  / حصل خير يا روحى عادى 

و سلمي بتبص لحمزة و حمزة مبتسم 

حمزة \ اسف يا انسة سلمي 

سلمي \ لا ولا يهمك يا بش مهندس عادى 

و عاصم خرج برة --

سلمي \  الشاطر الى يضحك فى الاخر 

حمزة \ ههههههههههة ها العصير طعمو حلو صح 

سلمي بتخبط حمزة فى رجلية و حمزة بيتوجع اوى 

حمزة \ اة اة اة 
 

سلمي \ ها طعمها حلو صح 

و حمزة بيجرى وراها فى المكتب وهو على رجل وحدة 
و سلمي مبسوطة من شكلو اوى 

سلمي \ اول مرة اشوف ارنب بينط كدة 

حمزة \ انا ارنب بردو امال انتى مين 

سلمي \ انا عصفورة انا كتكوتة هههههة
 
حمزة \ انا عفريتة انا مجنونة 

سلمي \ ضربة في قلبك 

حمزة \ ضربة في قلبك انتي

-- وبيدخل عز وبيقفو عادى --

عز / اتفضلو علشان هتروحو على الموقع بتاع المشروع 

و سلمي و حمزة مشيين مع بعض ومعاهم عز وبيركبو العربية وبيروحو على الموقع و عز بيدى حمزة خوزة وبيلبسها 

سلمي \ ههههههه شكلك حلو اوى هههههة 

عز \ اتفضلى انتى كمان ممنوع حد يدخل الموقع من غير الخوزة

وبيدى سلمي خوزة و حمزة بيبص على لسلمي وبيضحك اوى 

حمزة \ هههههة انتى فين مش باين منك غير رجلك 

سلمي \ ابو شكلك 

عز \ سلمي حلوة فى اى حاجة بتلبسها 

سلمي \ متشكرة يا عز 

و حمزة بيرفع حاجبو وبيعوج شفتو 

حمزة \ لايا شيخ 

-- عز بيسبهم و بيمشى بعيد --

حمزة \ اية فى اعجاب بنكو 

سلمي \ وانت مالك يا رخم يا رب طوبة تقع على دماغك علشان اخلص منك و ارتاح 

-- سلمي مشيت بعيد بتتفرج على المشروع وبتتطمن على المعدات والعمال شغلين فى المبنا فوق وهى بتتفرج عليهم بيعملو اية وفى نقالة بتقع من الدور العاشر والناس بتصرخ

 حمزة بيبص عليهم بيلقى سلمي تحت النقالة بيجرى عليها وبيتحدف عليها وبيقعو على جمب هم الاتنين والعمال جريو عليهم بسرعة و عز بيجرى على سلمي وبيطمن عليها 

سلمي \ انا كويسة 

حمزة \ اة اة دراعى 

سلمي \ انت دراعك شكلو اتكسر 

حمزة \ حرام عليكى طب قوليكى هتكون كويس دة انا الى أنقذتك كان زمانك فى دنية تانية 

و سلمي بتضربو على ايدو و حمزة بيتوجع اوى 

سلمي \ حمد الله على السلامة يا حمزة

عز \ لازم نودية على المسشفى 

سلمي \ انا هتصل باحمد 

سلمي \ الو احمد انت فين 

احمد \ انتى الى فين انا فى البيت علشان اطمن عليكى 

سلمي \ كويس خليك عندك انا جاية بسرعة 

عز \ ها هنودية فين 

سلمي \ هنروح على البيت عندنا علشان احمد هناك
  
وبيتحركو و حمزة بيتوجع تانى من رجلو و رجلو بتنزف 
 
سلمي \ دة انت متعور فى رجلك بردو 

حمزة \ انتى السبب حرام عليكى يا شيخة عوزة تموتينى انتى معندكيش عيال 

سلمي \ انت ليك نفس تهزر 

حمزة \ اة اة اة براحة انتو بتشيلو ارنب 

و سلمي بتضحك اوى 

سلمي \ انت انسان غريب 

-- وبيخدو  على البيت و مرون و احمد كانو قلقنين اوى واول ما بيشوفو العربية وصلت الفيلا جريو عليها 

احمد \ سلمي فيكى اية انتى كويسة 

مرون \ اية يا روحى فى اية بيوجعك 

حمزة \ انا هنا يا جماعة انتو نستونى 

مرون \ مين دة 

سلمي \ دة ابن شريك بابا الجديد حمزة كان معايا فى الموقع وانقذنى كانت نقالة هتقع عليا وهو حدفنى بعيد بس اتعور
 
احمد \ تعال ساعدنى يا مرون علشان ندخلو جوة 

مرون \ سيبو انت يا احمد 

و مرون شال حمزة كانة قطة 

حمزة \ استنا

و مرون بيقف قدم  سلمي 

حمزة \ منك لله يا شيخة سوق يا عم 

و سلمي بتضحك اوى وبيروحو يعلجو حمزة جوة فى اوضة مرون وبيتوجع اوى و سلمي وقفة على الباب وبيخرج احمد
 
سلمي \ ها طمنى 

احمد \ فى كسر فى دراعو ورجلو مجروحة اوى وانا خيطلو رجلو وجبستلو دراعو وديتو حقنة مسكنة 

سلمي \ متشكرة يا احمد مش عرفة اشكرك ازاى 

احمد \ اشكرينى لما تهتمى بصحتك وتخدى الادوية فى معادها 

مرون \ هو نام دلوقتى 

-- وبيوصل عاصم ومعاة سعد

سعد \ ابني  فين 

سلمي \ هو نايم دلوقتى والدكتور طمنا علية 

احمد \ هو فى كسر فى دراعو ورجلو كانت مجروحة خيطهالو و اديتو مسكن ونام 

سعد \ انا هخدو على الاوتيل 

عاصم \ اية الى انت بتقولو دة البيت بيتك ولو مشلتكش الارض اشيلك على راسى 

احمد \ هو مش لازم يتحرك كتير علشان الجرح الى فى رجلو لسة جديد ومش سهل هو ناقصو غذاء شوية 

سعد \انا متشكر ليكو والله حاسس انى فى بيتي  بس مش عارف اقولكو ايه
 
عاصم \ ماتقولش حاجة تعال نرتاح لحد مايصحي ونطمن علية 

مرون \ سلمي تعالى 

سلمي \ لا انا هستناة هنا لحد ميصحى احسن يعوز حاجة 

-- وكلهم راحو على الفيلا و سلمي دخلت على حمزة وهو نايم وبتبص علية بتلقية عرقان وبتمسحلو عرقو 

سلمي \ انت غريب اوى مش عرفة افهمك 

حمزة \ اة اة اة 

وبينام تانى 

سلمي \ انا مش عرفة اعمل اية انت انقذت حياتى وانا مدينة ليك 

و حمزة بيصحى وبيطلب مياة 

سلمي \ اتفضل
 
حمزة \ انتى مين
 
سلمي \ اية تحب اضربك على دماغك علشان تفتكر 

حمزة \ اة انتى المجنونة 

سلمي \ انت الى مجنون ابو شكلك

حمزة \ اة اة 

سلمي \ انا متشكرة اوى على الى عملتو معاية اطلب منى اى حاجة وانا انفزهالك 

حمزة \ اى حاجة اى حاجة 

سلمي \ اة اى حاجة 

حمزة \ مش دلوقتى لما يجى وقتو بس انتى على وعدك 

سلمي \ اكيد 

حمزة \ اية رايك اننا نعمل هدنت سلام 

سلمي \ موافقة 

حمزة \ شكلك حلو وانتى هادية وبتكونى كيوت 

سلمي \ لا يا شيخ

 وبيدخل سعد عليهم وبيروح على ابنو 

سعد \ ابني عامل ايه دلوقتي 

حمزة \ انا كويس الحمد لله 

عاصم \ حمدالله على السلامة انا مش عارف اشكرك ازاى انت انقذت بنتى من الموت
 
حمزة \ دة واجب عليا ولو فى اى حد فى مكانى كان عمل كدة

هبة \ اهلا بيك يا حمزة خوفتنا عليك

مرون \ ان شاء الله تقوم بالسلامة 

حمزة \ متشكر ليكو انا تعبتكم معايا 

سعد \ عمك عاصم طلب منى انك تفضل معاهم هنا لحد متكون كويس

حمزة \ لا بس انا كدة هتعبكم معايا اكتر 

عاصم \ ولا تعب ولا حاجة وكمان هنا فى سلمي و هبة و مرون اخواتك ممكن تطلب منهم اى حاجة تحتجها 

حمزة \ متشكر اوى 

وكلهم خرجو علشان يرتاح 

سعد \ انا هروح على الاوتيل اجيب هدوم لحمزة 

عاصم \ لو تحب ممكن ابعت مرون يجبلك الى انت عوزو 

سعد \ لالا انا فى حاجات لازم اعملها

عاصم \ وفكر انك تفضل معانا انت كمان هنكون مبسوطين اوى

و سعد خرج و مرون و سلمي و هبة فى الجنينة 

هبة \ احكيلى على كل حاجة من الاول 

و سلمي حكتلم على الى حصل تانى

سلمي \ انا هروح اشوفو لو عاوز حاجة 

-- و سلمي بتروح لحمزة وبتلقى حمزة بيحاول يوصل لكوبية المياة 

سلمي \ طب مطلبتش منى لى وانا اجبهولك 

و سلمي خدت الكوبية وبتدية لحمزة 

حمزة \ ممكن تشربينى احسن دراعى بيوجعنى 

سلمي \ طب مادراعك التانى سليم 

حمزة \ لابيوجعنى هو كمان

سلمي \ صبرنى يا رب 

حمزة \ خلاص لو مش عوزة تشربينى خلاص مش عاوز 

سلمي \ لا خلاص اشرب

و سلمي بتتكسف و حمزة بيشرب من اديها وخددها بتحمر 

حمزة \ اية دة انتى اتكسفتى زى البنات 

سلمي \ رخم 
 
حمزة \ اية نسيتى الهدنة
 
سلمي \ لا مفيش هدنة عاوز حاجة تانى

حمزة \ راحة فين 

سلمي \ هروح الفيلا 

حمزة \ خليكى معاية سلينى 

سلمي \ حد قالك انى تسلية 

حمزة \ اة يا رجلى اة يا دراعى 

سلمي \ لا يا شيخ تصدق صعبت عليا 

حمزة \ هى دى اوضة مين 

سلمي \ دى اوضة مرون اخويا

حمزة \ ولية قاعد لوحدو بعيد عنكو  ............

ليست هناك تعليقات