إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة الرابعه

🌟  الحلقة  ٤   🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


محمد بيوصل الفندق هو ومؤيد وفى استقبالو ادارة المهرجان والكل بيسلم علية وتصوير و محمد بياخد 
مؤيد وبيطلع على الاوضة

محمد / مؤيد انا عندى مقابلة فى القاعة هنا فى الفندق 
انت افتح التلفزيون واتسلا فى اى حاجة 

محمد بيغير هدومه وبيبص لمؤيد 

محمد / مالك ساكت يعنى كانك بترتب لحاجة. 

مؤيد / انا لااا بس دايخ شوية من الطريق بفكر انام 

محمد / ماشى ارتاح انت وانا مش هتاخر عليك 

محمد بيظبط شعرو كويس وبياخد الموبيل بتاعو وبيخرج 
 و مؤيد بيروح يشوف محمد وهو بيركب الاسنسير و مؤيد بيطلع ظرف من شنطتو وبيلبس شنطتو على كتفو وبيروح 

 ياخد الفايزة بتاعت محمد وبيخرج من الاوضة بسرعة وبينزل من سلم الطواري وبيخرج بيروح على اول تاكسى 

مؤيد / لو سمحت تودينى الاسكندرية 

التاكس / اتفضل 

ومؤيد بيركب فى التاكسى وقلقان اوى 


      ********************************** 


بعد اكتر من تلات ساعات محمد بيرجع على الاوضة ومؤيد مش موجوود وبيقلق علية جدا وبيشوف الظرف الى مؤيد سابو 

مؤيد / محمد انا عارف انك هتزعل منى بس انا لازم ادور على اختى لازم اشفها ومتخفش عليا هم يوميين وبس 
استنني هرجع ومتخفش عليا اخوك مؤيد 

محمد بيقطع الورقة ومتعصب جدا 


      ********************************** 

مؤيد بينزل فى الاسكندرية وبيبص حولية بخوف وقلق

التاكسى/ يا ابنى انت عارف انت هتروح فيين 

مؤيد / انا اة ثوانى بس اصرف فلوس من هنا 

ومؤيد بيصرف مبلغ من البنك وبيرجع للتاكسى وبيديلو فلوس كتير 

التاكسى / لا يا ابنى مش المبلغ دة كلو بص يا ابنى انت لازم تحافظ على الفلوس كويس ومينفعش تمسك فى ايدك فلوس كتير كدة انت متعرفش الخير من الشر 

مؤيد / شكرا يا عمو 

التاكسى / انت عاوز تروح فيين 

مؤيد بيطلع صورة جويرية وهى صغيرة متصورة وره عربية عليها عفش بتاعتهم كانت اول يوم ينقلو فى الشقة الجديدة 
وهى صغيرة
 
مؤيد / بدور على اختى 

التاكسى بياخد الصورة من مؤيد 

التاكسى / يعنى اختك الصغيرة تاهت منكو يعنى 

مؤيد / لا مش صغيرة هى كبيرة دلوقتى هى متعرفش انى موجوود اصلا بس كنت عاوز اعرف المكان الى فى الصورة دى فيين

التاكسى / الى ورهم دى حديقة المنتزة بس الصورة دى زمان اوى 

مؤيد / ٢١ سنة 

التاكسى / ياااة يا ابنى 

مؤيد/ ممكن تودينى هناك 

ومؤيد بيروح فى نفس المكان 

مؤيد / متاكد ان هو دة نفس المكان 

التاكسى / اة هو بس طبعا اتغير كتير عن الاول 

ومؤيد بيضحك ومبسوط اوى وبيمشى فى المنطقة ومبسوط اوى من المكان 


      ********************************** 

محمد بيكون بلغ الشرطة يدورو على مؤيد فى كل مكان 
 

الظابط / احنا عرفنا هو فين بس مش بالظبط 

محمد / ازااى يعنى 

الضابط / هو فى اسكندرية هو صرف من البطاقة من فرع البنك هناك 

محمد / كنت حاسس انا متشكر جدا 

محمد بيخرج من قسم الشرطة ومدايق اوى وموبيل محمد بيرن 

محمد / مصطفي انا عرفت هو فيين هو بيدور على اختو 

مصطفي / بس اهم حاجة انو يكون بخير وميحصلوش حاجة 

محمد / دة لو حصلو حاجة انا مش عارف هعمل اية انا هسافر على الاسكندرية النهاردة لازم ادور علية بسرعة 

مصطفي / وانا هحجز وهنزل فى مطار الاسكندرية 


      ********************************** 

جويرية مع ريم فى مكان الحفلة ومبسوطة  و  بتعمل بروفات مع الفرقة وبتغنى معاهم و ريم وقفة بتسمعها 

 
ريم/ جويرية مالك حاسة انك بتغنى بخوف لية 

جويرية/ بس تعبانة شوية

ريم/ لا دة مش تعب ابدا فى حاجة 

جويرية دموعها بتنزل وبتحكى لريم على كل حاجة 

ريم / وانتى لية ساكتة لية مرحتيش القسم واشتكيتى علية 

جويرية / ريم انا مش عوزة مشاكل

ريم /جويرية الى بتعملية دة غلط لازم تروحى وتشتكي علية لازم تسمعى كلامى 

جويرية / ريم خلاص انا اتاخرت لازم امشى 

ريم / ومين قالك انى هسيبك انا هوصلك بنفسى يلا تعالى 

جويرية بتروح مع ريم على البيت 

جويرية / ريم شكرا اوى 

ريم/ ولا شكر ولا حاجة 

جويرية بتشوف منة و وائل نزلين من العمارة بيروحو عليهم 

جويرية / ريم صحبتي ودول منة وائل اصحابي من زمان 

ريم بتسلم عليهم وبيتعرفو على بعض وبيتكلمو 

وائل / انا اعرف جويرية من ايام الجامعة وهى الى عرفتنى على منة 

ريم / حلو اوى الصداقة الى عمرها طويل 

جويرية / انا و منة متربين مع بعض وزى الاخوات كمان 

منة / احنا هنفضل وقفين كدة خلينا نطلع نشرب حاجة مع بعض 

ريم / معلش خليها فى وقت تانى 

ريم بتروح على العربية وبتجيب دعوة لوائل و منة 

ريم / لازم تيجو الحفلة 

منة / دة لو وقت الدكتور وائل وميعاد المستشفى طبعا يسمح 

ريم / انتو قلتو ان جويرية كانت معاكو فى الجامعة يعنى 

جويرية / اة انا خريجة طب 

ريم / لاا دة كدة لازم تحكيلى على كل حاجة بس وقت تانى باااى 

ريم بتركب العربية وبتمشى 

منة / باين عليها طيبة اوى 

وائل / اة وجميلة 

منة / تحب انادى عليها

وائل / فى اية انا بقول راى وبس 

جويرية / هو انتو هتتخنقو فى الشارع 

وائل / جويرية انا سبتلك ادوية مع طنط فوق لازم تخديها انتى ضعيفة جدا 

منة / جويرية وائل بيقول ان التحليل بتقول انك لزمك تغذية كويس

جويرية/ حاضر يلا انتو مش كنتو خرجيين يلا يلا امشو 

منة بتبوس جويرية 

منة / ماشى يا حببتى سلام 

جويرية بتتنهد وبتطلع ووقفة بتبص عليهم وهم مشيين 

ومؤيد بيخبط فى جويرية وهو ماشى بيتفرج على المكان 

مؤيد / اسف اسف يا انسة مقصدش 

جويرية/ اوكى ابقي بص وانت ماشى كويس 

جويرية بتدخل العمارة وبتسيبو ومؤيد بيبص عليها اوى 


      ********************************** 


مؤيد بيتعب من اللف فى المنطقة بيسال الناس على اسم ابوة لو حد يعرفو بس مفيش حد يعرفو خالص وبيتعب والليل بيدخل علية وبيقاعد  على الرصيف بيرتاح 


      ********************************** 

فى الليل

 جويرية بتنزل تشترى عشاء ليها هى ووالدتها وبتشوف منة وائل بيتخنقو قدم العمارة 

جويرية / فى اية مالكو 

منة / اخدنى انو هيخرجنى واول ما ركبنا العربية اتصلو بية فى حالة ولادة روحنا وقالى نص ساعة وسبنى فى مكتبو ٦ ساعات ٦ ساااعات يا جويرية 

وائل / اعمل اية الشغل حكم عليا بكدة وانتى لازم تساعدينى مش تتخنقى معايا وقولتلك تعالى نخرج يلا قولتيلى لا خلاص مليش مزااج
 
منة / جويرية قولى حاجة انا تعبت 

جويرية /طب ممكن تهدو سوية 

وائل / خلاص انا اسف خلينا نطلع نتكلم فوق يلا 

منة / لا مش هطلع هقاعد فى الشارع هنا 

جويرية / منة خلاص بقي قالك اسف 

منة / لااا 

جويرية / خلاص يا وائل اطلع انت وانتى خدى مفتايح شقتنا وروحى عندى وانا هجيب طلبات ومش هتاخر 

وائل بيكلم منة و بيحايل فيها على السلم و جويرية بتضحك عليهم اوى وبتمشى وبتروح تجيب العشاء وفجاة بيطلع قدمها رجالة خليل 

الرجالة/ البية عاوز يتكلم معاكى 

جويرية / ابعدو من هنا 

الرجالة / لو مش هتيجى معانا هنخدك بالعفيا 

وبيمسكو ايد جويرية وبيشدوها و جويرية بتصرخ ومفيش حد سامعها وبيخدوها على عربية خليل وخليل بينزل من العربية 

خليل / انتى مش ملاحظة ان دة تقل زيادة عليا ماشى يا ستى انتى كسبتى اية طلبااتك فلوس ماشى بيت ماشى عربية مواافق 

جويرية بتضربو بالقلم وخليل بيردلها القلم بقوة و جويرية بتصرخ وفجاة مؤيد بيجرى عليها و جويرية على الارض 

مؤيد / يا انسة انتى كويسة 

والامن بيمسكو مؤيد بقوة 

جويرية / انا هبلغ عنك  

خليل / ههههههة بلغى يا قطة معنديش مانع 

ورجالة خليل بيروحو على جويرية وبيمسكوها وبيحولو يدخلوها العربية ومؤيد بيمسك حجارة وبيضرب خليل على دماغو والرجالة بيسمعو صرخة خليل بيسيبو جويرية وبيجرو على خليل بسرعة و جويرية بتجرى على مؤيد وبتمسكو من اديه 

جويرية / اجرى بسرعة اجرى 

جويرية ومؤيد بيجرو هم الاتنين بسرعة وبيطلعو مع مكان فى ناس كتير ورجالة خليل كانو بيجرو ورهم وبيسبوهم بسرعة خوف من الناس 

جويرية / انت كويس فيك حاجة

مؤيد مش قادر ياخد نفسو من الجرى 

مؤيد / اة وانتى 

جويرية / انت ساكن فيين لازم تروح على بيتك وتبعد من هنا 

مؤيد / مش عارف كنت بدور على اوتيل قريب 

جويرية / اوتيل 

جويرية بتشوف رجالة خليل وقفين بعيد وبيبصو عليهم 

جويرية / تعالة معايا دلوقتى 

جويرية بتخدو بسرعة على البيت بتعها وبتخبط بسرعة 
 و منة بتفتح الباب و جويرية بتدخل بسرعة وبتشد مؤيد معاها وبتقفل الباب بقوة وبتقفلو بالمفتاح 

منة / جويرية جويرية جويرية اية مالك انتى كويسة ومين دة

وائل بيروح عليهم بسرعة 

وائل/ جويرية

جويرية / فين ماما 

منة / طنط نوال اخدت الادوية بتاعتها ونامت 

جويرية / الحمد لله

 جويرية بتدخل تقاعد و منة و وائل بيروحو عليها بسرعة ومؤيد واقف عند الباب بتوتر
 
جويرية / كفاية اسالة انت وهى 

جويرية بتعيط  وبتحكى لمنة و وائل على كل حاجة 

وائل / وانتى ازااى تسكتى كنتى مستنية اية انو يسيبك فى حالك 

جويرية / كنت متخيلة ان لما يعرف انى مش بتاعت الحاجات دى هيزهق ويمل منى ويسبنى فى حالى مكنتش متخيلة انو ممكن يخطفنى 

منة بتحضن جويرية اوى و جويرية بتعيط
 
وائل / انتى غبية يعنى للدرجة دى 

منة / وائل خلاص 

وائل / يعنى اية خلاص هى طول حياتها بتعمل الى فى دمغها وبس 

جويرية / خلاص اسفة اسفة عرفة انى غلطانة 

وائل بيبص لمؤيد اوى 

وائل / انت ميين انت اية دخلك هنااا 

جويرية / اة دة هو انت اسمك اية 

مؤيد / انا مؤيد 

جويرية / اة دة مؤيد الى انقذنى منهم 

مؤيد / انا همشى 

وائل / لا استنى خليك يمكن نحتاجك بس اتصل باهلك وبلغهم احسن زمنهم قلقنين عليك 

وائل بيتصل بواحد زميلو ظابط  وبيحكيلو على كل حاجة

الظابط / انا جاى حالا متخليش اى حد يخرج لحد ما اوصل 

منة / انت هتفضل واقف كدة اقاعد 

ومؤيد بيقلع الشنطة من على ضهرو وبيقاعد بقلق وموطى راسو لارض 

جويرية /مؤيد انا مش عرفة اشكرك ازااى انت انقذت حياتى النهاردة 

مؤيد / انا لما شفتهم مقدرتش امسك نفسى 

منة / انت من فين يعنى ساكن فيين 

مؤيد / انا بدور على اوتيل قريب من هنا 

وائل / اوتيل 

منة / يعنى انت اهلك مش سكنين هنا

مؤيد / لا بابا وماما اتوفو من حوالى ٤ شهور والسفارة الفرنسية رحلتنى وسفرتنى على الامارات كنت مع اخويا ولما جة هنا فى شغل انا هربت منو 

وائل / اية اية انت بتقول اية مش فاهمين حاجة 

منة / براحة على الولد انت خضيتو 

مؤيد مكسوف منهم اوى 

جويرية / المهم انت مفيش حد تقدر تبلغو انك هنا علشان ميقلقش عليك 

مؤيد / اخويا فى مصر هنا بس مش عاوز يعرف مكانى دلوقتى 

وائل / اوعة تكون عامل موصيبة احنا مش نقصين 

مؤيد / لا والله مش عامل حاجة 

منة/ ياعينى كيووت اوى الولد دة شوفو خايف ازاى 

وائل / منة
 
منة / فى اية دة طفل صغير 

مؤيد / لا انا راجل عندى ١٥ سنة 

جويرية / ماشى يا كبير الى عملتو النهاردة بيثبت فعلا ان الرجالة مش بالسن لا بالافعال 

والباب بيخبط وبيكون الظابط 

وائل / خلونا نروح الشقة بتاعتنا علشان طنط متصحاش 

وبيروحو شقة وائل و منة و جويرية بتشرح للظابط على كل حاجة حصلت

الضابط / وفين الولد دة 

وبيبصو على مؤيد بيشفوة نايم على الكنبة و وائل لسة هيروح يصحية 

جويرية/ وائل لا حرام هو باين علية تعبان 

الضابط / بكرة الصبح هاجى اخد اقوالو 

وائل بيروح مع الظابط وبيتكلم معاة برة على انفراد 

جويرية /منة هاتى غطاء بسرعة 

منة بتجيب غطاء و جويرية بتغطى مؤيد وهو نايم 

وائل / منة روحى مع جويرية انتى كمان خلى جويرية ترتاح شوية وانا هنا لو فى اى حاجة ومتقلقوش فى عسكرى على باب العمارة 

جويرية و منة بيروحو على شقة جويرية وبينامو مع بعض


      ********************************** 

محمد فى اسكندرية ونازل فى فندق كبير وواقف فى الشباك وقلقان على مؤيد جدا ومعاة صورة لمؤيد وبيبصلو اوى


      ********************************** 

فى الصباح 

باب اوضة محمد بيخبط وبيفتح بيكون مصطفي 

مصطفي / فى اى اخبار 

محمد / لا انا بعت ناس تدور علية فى كل اسكندرية ومفيش فايدة 

مصطفي / اهدى انت بس 

محمد / اهدى ازاى ومؤيد معرفش هو فين ولا بيعمل اية 

محمد و مصطفي بيفكرو 

محمد / اية الى انا بعملو دة انا غبى جدا 

مصطفي / فى اية 

محمد / انا بدور على مؤيد لية المفروض انى ادور على اختو الاول وساعتها هقدر اوصل لمؤيد 

مصطفي / فعلا بس احنا منعرفش اى حاجة عنها ولا حتى عنوان ولا حتى اسمها هنلقيها ازااى 

محمد / مؤيد كان معاة صورة وهى صغيرة وكان وري اختو جنينة او زى القصر يعنى حاجة اكيد موجودة لحد دلوقتى
 
مصطفي / محمد الى بتقولو دة غريب ومش مفهوم 

محمد / هات لاب توب بسرعة خلينا ندور فية

مصطفي/ طب خلينا نروح السفارة المصرية وندور على عنوان والد مؤيد

محمد / دى اول حاجة انا عملتها ميعرفوش هو فين بالظبط 

      ********************************** 

جويرية بتصحى هى و منة و نوال بتدخل الاوضة
 
نوال /اية دة منة انتى نايمة هنا ياا بنتى لية فى حاجة 

منة بتبص لجويرية اوى 

منة / اصل يا طنط انا و وائل اتخانقنا امبارح وجيت انام هنا 

نوال / لا يابنتى مينفعش تسيبى بيت جوزك ابدا

جويرية / ماما خلاص 

نوال / لو انتى مكنها كنت قولتلك نفس الكلام لو زعلتى انتى وجوزك او فى اى خلاف بنكو مش لازم انتى الى تخرجى لا هو الى يخرج لو كل واحد فيكو عاوز يكون لوحدو
 
منة / حاضر يا طنط 

نوال / يا بنتى انا وعمك  حصل بينا خلافات كتيير 
بس عمرى ماسبت بيتى ابدا 

منة بتروح على نوال وبتحضنها 

منة / حببتى يا طنط نوال حببتى انتى امى 

جويرية / ابعدى دى امى انا 

نوال / انا امكو انتو الاتنين انا ربتكو انتو الاتنين زى بعض بالظبط ومفرقتش بنكو ابدا من اليوم الى المرحومة والدتك يا بنتى اتوفت وانا وعدتها انى ههتم بيكى وهعملك زى بنتى بالظبط 

منة/ ربنا يخليكى ليا يا رب 

جويرية / انا هروح اخد شور 

نوال / جويرية اية الى فى خدك دة يا بنتى 

جويرية / خدى انا اة اصل انا كنت ريحة الحمام باليل وخبطت فى الحيطة 

نوال / كدة تازى نفسك يا بنتى 

منة / انا هروح اصحى وائل احسن يتاخر 

نوال / انتى مش قولتى انكو متخنقين مع بعض 

منة / اة يا طنط انا فكرت مع نفسى ولقيت ان انا الى كنت غلطانة 

نوال / برافو عليكى يا حببتى ايوة كدة لما تغلطى لازم تقولى انا غلطانة 

منة بتبتسم لنوال اوى بتوتر وبتمشى بسرعة وبتروح على شقتهم وبتبص على مكان مؤيد وهو مش موجوود وبتروح لوائل 

منة / وائل وائل اصحى يلا لازم نروح القسم

وائل/ اة حاضر خلاص صحيت 

منة / مؤيد فيين 

وائل/ مؤيد مين 

منة / وائل مؤيد الوالد الى كان هنا امبارح 

وائل / مش عارف كان نايم برة 

وائل و منة بيخرجو وبيدورو علية فى الشقة ومش موجوود 

وائل / يمكن نزل يجيب حاجة 

وائل و منة بيغيرو هدومهم وجويرية بتخبط و منة بتفتح 
 
جويرية / فين مؤيد 

منة / مش عرفة جيت ومش لقيتو وائل ميعرفش حاجة عنو 

جويرية / احسن يحصلو حاجة بسببى 

منة / احسن يكون حرامى وسرقنا 

منة بتجرى بتتطمن على الدهب بتعها والفلوس 

منة / كل حاجة فى مكنها 

وائل / خلونا ننزل صحبي مستنين علشان يفتح محضر بالى حصل


      ********************************** 

محمد مش قادر يوصل لاى حاجة عن طريق النت 

مصطفي بيدخل / محمد عندك مقابلة مهمة كمان ساعتين 

محمد / مصطفي دماغى مش فضية لاى مقابلات 

مصطفي / بس وزير الصناعة المصرى بنفسو ومعاة رجال اعمال من كل الدول عوزين يقبلوك ودى مش حاجة بسيطة وكمان جيين هنا اسكندية وعلشان المهرجان هيكون هنا 

محمد بيمسك دماغو ومش عارف يركز خالص 

محمد / انا مش عارف اعمل اية بس 

مصطفي / يلا روح جهز نفسك وانا هدور شوية 

محمد بيدخل على الحمام بياخد دوش وبيغير هدومه
 و مصطفي بيروح على محمد وبيظبطلو هدومه كويس 

محمد / لو وصلت لاى حاجة كلمنى 

مصطفي /حاضر بس انت ركز فى المقابلة بس 

محمد بيبص فى الساعة وبيخرج 


      ********************************** 

محمد بيتقابل مع الوزير ومعاة رجال اعمال مصريين وبيقاعدو مع بعض وبيتكلمو فى حجم الاستثمارات الجديدة والاقتصاد العالمى وبتيجى صحفية بتصورهم مع بعض 
محمد باين علية مشغول اوى وتفكيرو مشوش
 
محمد / بعد ازنكو 

محمد بيخرج برة القاعة وبيفك الجرافاتا وبيحاول ياخد نفسو 

محمد / روحت فيين 

وفجاة محمد بيحس بحد بيخبط على كتفو وبيبص وره بيكون الوزير

محمد / انا اسف لحضرتك بس كنت محتاج اشم هواء 

الوزير / باين من عيونك من لحظة ما شفتك وانت مش مرتاح 

محمد / لااالاا طبعا بس فى حاجات عائلية شغلانى بس
 
الوزير / انا لو اقدر اساعدك فى اى حاجة 

محمد / لااا شكرا يافندم احنا ممكن ندخل اتفضل 

ولسة هيدخلو 

محمد / هو ممكن تساعدنى 

الوزير / اة طبعا لو حاجة اقدر عليها

محمد بيشرح للوزير عن مؤيد و الوزير بيشاور للحرس الى وقفين حوليهم وبياخد وبيديهم اسم ابو مؤيد 

الوزير / خلال دقيقتان هتكون كل البيانات عندك 

الوزير / بصراحة انا معجب بيك جدا ولازم تفضل كدة ديما عيالتك هى فى المرتبة الاولى قبل اى حاجة علشان هم الى هيسندوك لو وقعت وهيكونو سندك 

محمد / انا مش عارف اشكر حضرتك ازااى 

الوزير / ولا شكر ولا حاجة انا بيعجبنى الشباب الى زيك وبفرح جدا لما بشوف فى عنيهم الامل والنشااط علشان انتو مستقبلنا يا ابنى ودة بعيد عن الجنسية طبعا انا بحثت عنك وعرفت واخت شوية معلومات عنك 

وفى واحد من الامن بيروح عليهم ومعاة ورقة صغيرة 

الوزير / دة العنوان ورقم التلفون 

محمد مبسوط جدا 

المزير / مستني اية يلا روح 

محمد / بس الاجتماع 

الوزير / نحدد ميعاد تانى وهبلغك بالمعاد بس ابقي طمنى على اخوك
 
محمد بيجرى على برة بسرعة وبيروح على الجراج ومش بيستني حد يجبلو العربية لحد عندو بيروح يركب عربيتو بسرعة وبيمشى وبيسال امين شرطة على العنوان


      ********************************** 

 . 
محمد بيروح على العنوان وبيقف قدم عمارة جويرية وبيبص على العمارة اوى وبيبص يمين وشمال وبيشوف وائل و منة دخلين العمارة

محمد / لو سمحت العنوان الى مكتوب دة صح 

وائل بيقرا العنوان 

وائل / اة هى دى العمارة انت عاوز ميين هنا 

محمد / فى هنا عيلة  ابو العز 

منة / اة اتفضل احنا جيرنهم اتفضل 

محمد بيطلع مع وائل و منة و وائل بيرن الجرز على شقة جويرية و جويرية بتفتح 

جويرية / دة كلو تاخير انا اكلت الفشار كلو انتو عرفيين لو جبتو فيلم كوميدى 

وائل / جويرية الاستاذ كان بيسال عليكو 

منة و وائل بيدخلو شقة جويرية و جويرية بتبص لمحمد  ومحمد بيبصلها 

جويرية/ افندم فى حاجة 

محمد / انا بكون اخو مؤيد 

وائل / اة مؤيد اتفضل اتفضل 

محمد بيدخل الشقة وبيبص عليها 

منة / اتفضل اقاعد
 
وائل / احنا كنا قلقنين اوى علية لما اختفا فجاة بس الشرطة لازم تاخد اقوالو طبعا هو مجاش معاك لية

محمد / يعنى مؤيد مش هنا 

نوال بتخرج من الاوضة
 
نوال / جويرية 

جويرية / بلييز ممكن متتكلمش قدم امى 

جويرية / ماما احنا هنا 

نوال / فيين الادوية بتعتى 

جويرية / اة اهى يا ماما ثوانى واجيب المياة 

نوال بتبص لمحمد اوى 

نوال / اهلا يا ابنى 

محمد / اهلا بحضرتك 

منة بتبص لمحمد اوى ومبتسمة و وائل بيخبطها فى درعها 

نوال / انت ميين يا ابنى

جويرية / ماما دة صاحب وائل فى المستشفى اتفضلى الادوية بتعتك 

نوال بتاخد الادوية 

جويرية / يلا يا حببتى لازم ترتاحى 

نوال / طب ارحب بالضيف يا بنتى 

جويرية / لاااا هو انا هنرحب بية يلا يا حببتى لازم ترتاحى 

جويرية بتاخد والدتها على الاوضة بسرعة 

منة / معلش اصلها متعرفش حاجة من الى حصلت وهى قلبها ضعيف وممنوع يعنى عليها الزعل 

محمد / المهم فين مؤيد 

جويرية بتخرج 

جويرية / فين مؤيد احنا الى لازم نسالك هو فيين لازم يروح يشهد معايا

محمد بيتعصب 

محمد / يشهد على اية انا مش فاهم حاجة 

وائل / يشهد على الناس الى حولو يخطفو جويرية امبارح 

منة / بصراحة اخوك شجاع جدا لما شاف جويرية بالصدفة فى الشارع وشوية مجرمين كانو بيحولو يخطفوها هو اتدخل ولولا مؤيد مكناش هنعرف ممكن يعملو فينا اية
 
محمد بيحط ايدو على دماغو ومش قادر يركز وفى رسالة بتوصل لجويرية و جويرية بتفتح تلفونها وبتكون رسالة من 
خليل وبيبعتلها صورة لمؤيد وهو متكتف وخايف اوى 
 و جويرية بتحط اديها على شفايفها وبتكتم الصرخة 

منة / جويرية جويرية فى اية 

منة بتشوف الرسالة 

منة / مؤيد 

محمد بيجرى بيشوف الرسالة وبيشوف مؤيد 

جويرية / بيهدد انو هيقتلو دة كلو بسببى انا ياريتو ما جة وانقذنى 

محمد / لازم نبلغ  

جويرية / لااا استنى هو خطف مؤيد لو بلغنا ممكن يقتلو 

محمد / اية يقتلو ازااى يعنى لا مستحيل وانتى ازااى تعرضى مؤيد لخطر زى دة ازاااى
 
جويرية / والله هو كان نايم عند وائل وقولنالو انو ميخرجش 
ومش عرفة خرج لية واختفى واحنا بنحسبو انو خاف وهرب
 
وائل / لازم نتصرف بسرعة 

محمد بياخد الموبيل تانى وبيقرا الرسالة وفى عنوان فى الرسالة ان جويرية تروح على هنا 

محمد / لو اخويا حصلو حاجة 

وائل / اهدى احنا كمان قلقنين علية 

محمد / انا مش هستني انا هروح بنفسى ارجع اخويا 

وائل / انا جاى معاك 

جويرية / منة خليكى هنا مع ماما هى مدام اخدت الادوية مش هتصحى دلوقتى خالص 

جويرية بتجرى ورى محمد و وائل

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات