إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 65

🍎   الحلقة     ٦٥   🍎

 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

زياد / سلام مش هتاخر

كريم بيبص لزياد

كريم / ازااى بتقدر تعمل كدة

زياد / امك دى حتة من رووحى ياكريم حبى لامك مش شبة اى حب انت ولا غيرك تعرفوة ابدا انا مستعد ادفع عمرى كلو علشان ابتساامة وحدة منهاا

وكريم بيبوس جبين ابوة

زياد / خلينا نمشى بلاش نتاخر عليهم

كريم / بس انت تعبان

زياد / مكان راحتى مش هناا مكان راحتى هنااك على كتف امك

 
وكريم بيساعد زياد يقف

محمود بيدخل الفيلا بالعربية

محمود / اية يا شبااب اللحمة جاهزة ولا لااا

علي وسراج بيحولو يشغلو الشواية وبتطلع دخان كتير

ياسين / عمى محمود تعالة انقذنا هنمووت من الدخاان

علي/ دة بدل ما تيجى تساعدناا يا حمار انت

ياسين / لااا انا هاكل بس انا هروح عند البنات احسن

شمس / بنات اية رايكو بكرة نخرج مع بعض بنات وبس ونسبهم

ريهام / ايوة كدة يا شمس انتى فكرى واحنا وراكى

ياسين / ماماا عاوز عصير

ريهام / شايفة يا شمس حتى كوبية العصير مش قادر يجبهاا لنفسو

سهي / ليا هاتى  عصير

ليا بتعمل السلطة مع  وريم وبيضحكو

ليا / انا مش فاضية بعمل السلطة خلى رودى

ياسين بيبص لرودى قاعدة بتسمع موسيقى ورودى بتبصلو

ياسين / ممكن لو سمحتى

رودى بتبتسم وبتروح على المطبخ  و ياسين بيبص حولية وبيروح ورى رودى بسرعة  و رودى بتجيب العصير من التلاجة

ياسين / تعبتك معايا

رودى / ولا تعب ولا حااجة اتفضل

ياسين بياخد منها العصير

ياسين / دة احلا عصير شربتو فى حياتى علشان من ايدك انتى

رودى / هو انت لسة شربت حااجة

ياسين / الجواب باين من العنوان

ياسين بيلمس خد رودى

ياسين / انتى نعمة اوى

رودى بتضرب ايدو بقوة

رودى / انا فعلا بشرتى نعمة بس فى وقت الازم بكون حجر هينزل على دماغك دى وهتكسرهاا.

ياسين بيبتسم اوى ورودى بتمشى وبتسيبو  و زياد وكريم بيوصلو و كريم بينزل وبيسند زياد

زياد / كريم اتعامل عاادى

كريم / بس

زياد / انا كويس خليك طبيعى يلاا تعاالة

شمس بتشوف زياد وكريم جيين عليهم و بتبتسم اوى

ريهام / لسة زى ما انتى عيونك بتنور لما بتشوفى زياد

شمس بتبتسم وبتروح على زياد وكريم

شمس / حمدالله على السلامة

شمس بتحضن كريم وكريم بيبوس اديهاا

زياد / ايوة اول ماشفتى ابنك جريتى علية وانا خلاص راحت عليا

شمس بتبص لزياد اوى وبتروح علية

شمس / انت روووحى

 زياد بيسحبها من اديها بقوة وبتخبط فى صدرو

كريم / انسحب انا احسن

زياد بيضربو على دماغو وكريم بيضحك اوى  و رودى بتشوف زياد ماسك خدود شمس وبيتكلم معااها بحب شديد 
بتروح عليهم

زياد / اهى جت مفرقة الجامعات

رودى بتضحك وبتروح على ابوهاا

رودى / انا كمان مليش حضن زى دة باة

زياد بيحضنهاا اوى

علي / زياد

زياد بيشاورلهم

زياد / هروح انا للشباب

ورودى / فين كريم

شمس / ممكن يكون راح على اوضته محتاجة حاجة

رودى / لا بس مش شفتو من الصبح

شمس / ربنا يخليكو لبعض ياحببتى تعالى يلااا

.
            **********************************

كريم فى اوضته قاعد سرحان  و باب الاوضة بيخبط

 
كريم / ادخل

ليا / ممكن ادخل

كريم بيقاعد كويس

كريم / اتفضلى

ليا بتدخل وبتبص على الاوضة
 
ليا / الاوضة اتغيرت كتير اصل دى الاوضة الى كان بابا بيهرب فيها من ماما لما بيزعلو مع بعض

كريم بيبصلها باستغراب

كريم / انا مش فاهم انتى عوزة اية بالظبط

ليا / انا الظاهر انى ازعجتك يعنى

كريم / كويس انك فهمتى

ليا بتبصلو بزعل وبتخرج بسرعة من الاوضة ودموعها بتنزل 
وبتروح على اوضتها بسرعة

.
            **********************************

شمس بتدور على زياد وبتشوفو قاعد  بعيد بتجيب طبق لزياد وبتروح علية

شمس / حبيبى ماكلتش حاجة لية

زياد بياخد منها الطبق وبيمسك اديهاا وبيخليها تقاعد جمبو

زياد / لية بتتعبى نفسك

شمس /انت ماكلتش حاجة

زياد بيحط ايدو على خدها بحب

زياد / لو حسيت انى جعان ممكن اكل خدودك دوول

شمس بتضحك و  زياد بيضمها علية و  شمس بتنام على
 كتفو

زياد / انتى مبسوطة

شمس / انا مبسوطة طول ما انت جمبى

زياد بيبصلهاا اوى بيفكر لو هو حصلو حااجة شمس هتعمل اية من غيرو هتتعب اوى من بعدو عنهاا  و زياد بيضمهاا اوى

.
            **********************************

محمود / سهي سهي

سهي بتروح على محمود

سهي / نعم يا حبيبى

محمود / فين ليا

سهي بتبص حوليهاا

سهي / مش عارفة هروح اشفهاا يمكن فى اوضتها

ريم وقفة بتتكلم فى التليفون بعيد وحسام بيشفهاا وقفة لوحدهاا و بياخد طبق بتاعو وطبق بتاع ريم وبيرحلهاا 
 و ريم بتقفل الموبيل

ريم / شكرا حساام خلينا نروح ناكل معاهم هناااك

وريم بتاخد الطبق بتعهاا وبتمشى وحسام بيبص عليها وهى ماشية  و ريم بتروح على ابوهاا

ريم / بابى تحب اجبلك حااجة.

هاني / لا ياحببتى تعالى جمبى هناا

وريم بتبص على حسام الى واقف بعيد وبتشاورلو او يجى يقاعد معاهم و حسام بيحاول يبتسم وبيروح يقاعد مع ريم  و هاني

هاني /  حسام اخبار الشغل معااك اية

حسام / الحمد لله الشغل كويس جدا وكمان هنفتح فرع جديد بعد اسبوع

هاني / اة كنت مع والدك من يومين وقالى مبرووك وقالى كمان على مجهودك الخرافى فى الشغل والتصميم

حسام / شكرا

هاني / اعمل حسابك انت الى هتصمم المكتب لريم لما تتخرج

حسام / اكيد طبعاا

.
            **********************************

سهي بتدخل اوضة لياا

سهي / ليااا حببتى بتعملى اية هناا

ليا / مفيش حاجة يا ماما بس فى حاجة دخلت فى عينى

سهي / حببتى خلينا نروح المستشفى بسرعة

ليا / ماما دى حاجة بسيطة متقلقيش وخلاص خرجت

سهي / طب تعالى اغسلى وشك وخلينا ننزل ابوكى مش عاوز ياكل حاجة غير لما تكونى موجودة

ليا / حاضر روحى انتى وثوانى وهنزل

سهي بتبوس ليا من خدها وبتخرج وليا بتعيط

ليا / هو فاكر نفسو ميين علشان يعاملنى بالاسلوب دة

الباب بيخبط

ليا / ادخل

كريم بيدخل
 
ليا / اية فى حاجة تانية نسيت تقولهاا

كريم / انا جاى اعتزر منك انا بس دماغى مشوشة شوية اليومين دول اسف انى دايقتك

ليا / انت كويس

كريم / يعنى خلينا ننزل نتغدا مع الكل

ليا / اوكى

وليا بتنزل مع كريم وبتبتسم لكريم اوى

.
            **********************************

.

ياسين واقف بعيد وبيبص على رودى وهى بتهزر مع والدهاا وبتحضنو وبتتدلع علية وبتبوسو من خدو  بقوة و زياد
و  شمس بيضحكو اوى  و ليا وكريم وقفين وره و ليا بتخبط على كتف ياسين  و ياسين بيبصلهم

ليا / بتعمل عندك اية

ياسين / مفيش بس الهوى هناا حلو اوى

ليا / مجنون

وكريم بيسبهم وبيروح على والدو ووالدتو

شمس / كريم كنت فيين

رودى / كيمو بابا وعدنى انو هيسفرنى سويسرا الشهر الجااى
 
كريم بيبص لزياد اوى

زياد / واى وعد انا وعتهولك ومكنتش موجود كريم هيوفى بالوعد دة

 
كريم/ لااا كل واحد يوفى بوعدو

زياد بيبص لكريم بحزن

شمس / انت ناوى تسافر فى مكان ولا اية

زياد / انا لااا ابدا مش هروح فى حتة

رودى / انت وعدتنى ولازم توفى بوعدك ليااا

فى الليل

زياد فى المطبخ ماسك دماغو بايدو وبيتالم وبياخد الادوية بتعتو

 
شمس / حبيبى

زياد بيرتبك اوى وبيخبى الادوية بتعتو بسرعة فى المطبخ
 و شمس بتقرب منو

شمس / بتعمل اية هناا انت كويس

زياد / انا لا مفيش بس كنت حابب اشرب قهوة

شمس بتبص لزياد اوى باستغراب

شمس / زياد فى اية مالك ولية عرقان اوى كدة ووشك اصفر

 
زياد بيضحك اوى

زياد / وناقص تقوليلى ان نفسى بتغم علياا ومبروك انا حاامل

شمس بتضحك اوى  و زياد بيضمهاا اوى  و ريم بتدخل المطبخ ومعاهااا مريم

ريم / اسفين

مريم / حببتى انتى لازم تتعودى على دة معاهم

زياد بيضحك وبيبوس شمس من جبنهاا وبيخرج وبيسبهم 
 و شمس بتبص لزياد وهو خارج

مريم / ااية متخفيش مش هيهرب منك

شمس / مش عارفة حاسة ان زياد مخبى عنى حااجة

ريم / خالتو عوزة اعرف انتو ازاى اتعرفتو على بعض

مريم / ريم زياد  ابن خالتى الله يرحمهاا

شمس / يعنى زيك انتى وحسام كدة ولاد خاالة احنااا بس حكايتنا انا و زياد مش زى اى حكااية

هاني / مريم القهوة

مريم / الحقى ابوكى بالقهوة بدل ما يعملنا فرح هنااا

وريم بتضحك

ريم / حرام يا ماما باابى طيب خالص 

مريم / اة ما انتى بنت ابووكى

شمس / امك كدة طول عمرهاا مطلعة عنين ابوكى من وهما لسة فى الخطوبة

ريم / والله باين كدة انى هسهر معاكى يا خالتو وتحكيلى على كل حاجة

الكل قاعدين برة بيلعبو بلاستيشن

حساام / عمى محمود شووط شووط

علي / جووووون جوون

والكل بيضحك و زياد قاعد وماسك دماغو وبيحاول ميبينش انو بيتالم  و كريم بيبص علية من بعيد  و مريم وريم بيخرجو من المطبخ ومعاهم القهوة

مريم / زياد القهوة اتفضل

زياد بياخد القهوة من مريم وايدو بتترعش و مريم بتبصلو اوى

مريم / انت كويس

زياد بيبتسم وبيهز راسو بنعم

رودى ولياا وريم بتروح معاهم بيتفرجو على مجلة ازيااء وبيضحكو و كريم بيبص لابوة بحزن وبيتالم ان ابوة بيتوجع قدمه ومش عارف يعمل حااجة و كريم بيروح على زياد

كريم / باباا خلينى اطلعك اوضتك ترتااح

زياد / مش عاوز امك تاخد بلهاا متقلقش انا كويس
 
شمس بتخرج من المطبخ وبتبص لزياد

زياد / فين شمس

شمس / انا هناا

زياد بيبص لشمس اوى  و شمس وقفة و  دموعهاا بتنزل 
و بترفع اديهاا

شمس / زياد اية دة

زياد وكريم بيتصدمو والكل بيبص لشمس و زياد باستغراب شديد و زياد بيحط ايدو على عيونو

كريم / ماما

شمس / انت ازااى تخبى عنى حاجة زى دى ازاااى

شمس بتصرخ  و كريم بيروح على امو بسرعة

كريم / ماما اهدى شوية

شمس / انت كنت عاارف

كريم / امى انا

شمس / كنت عاارف ان ابوك بيموووت

والكل بيتصدم

رودى / ماامى انتى بتقولى اية

زياد بيروح على شمس

زياد / شمس

شمس بترفع عيونهاا فى عيونو وبتمسكو من هدومه بقوة

شمس / انت مش هتمووت انت فااهم مش هتموووت

زياد / حياتى اهدى شوية

زياد دموعو بتنزل وبيحط ايدو على خدهاا بحنية و شمس بتبعد ايدو عنها

شمس / علشان كدة قررت اننا نرجع هناا

رودى بتعيط اوى وبتروح على كريم

رودى / كريم انا مش فاهمة حااجة ارجووك قول ان دة كدب

وكريم بيحضن رودى اوى

زياد بيحاول يضم شمس على صدرو و شمس بتبعدو عنهاا بقوة

شمس / انت الى اخترت ماشى خلينا نتعود على بعدك عننااا من دلوقتى

شمس بتنهاار من العياط

زياد / شمس ارجووكى اهدى شوية خلينا نتكلم

شمس بتضرب الفااظة باديهاا بقوة وبتصرخ

شمس / لاااااا

و اديها بتتجرح وبتنزف والكل بيجرى عليهاا بسرعة 
 و مريم بتجرى على شمس بسرعة

شمس / مش عوزة حد يلمسنى

زياد بيروح عليها وبيمسك اديهاا وبيربط اديهاا بسرعة

شمس /  قولى انك مش هتسبنى

زياد بيخدهاا فى حضنو وبيضمها بقوة  و رودى بتعيط اوى وكريم وخدها فى حضنو  و علي بيروح على زياد

علي / زياد قولنا حالتك اية بالظبط

زياد بيبص لشمس وبيمسك اديها بقوة

زياد / ورم فى المخ

كريم / بس فى عملية

شمس / هنعمل العملية تانى وهتنجاح وهترجع احسن من الاول

زياد / لااا

زياد بيقرب من شمس وبيحط ايدو على خدها

زياد / نسبة العملية ضعيفة خلينى اعيش معااكى اكثر وقت ممكن انا فاضل فى حياتى شهر خلينى اعيش كل لحظة فية جمبك

 
شمس بتترمى فى حضنو وبتحضنو اوى

شمس / لااا لاااااا

زياد / عاوز اخد اخر نفس ليا وانا فى حضنك

شمس / لااا زياد انت مش لازم تستسلم ابدا انا جمبك وهتعمل العملية

زياد / شمس افهمى لية اضيع وقت ممكن اعيشو معااكو 
نسبة العملية ٣٠ ٪

شمس بتمسكو من هدومه بقوة

شمس بصرخة /ولو حتى ١٪

زياد حاسس بتعب وبيبص لشمس وبيحاول يفتح عيونو قدمها وفجاة مبيحسش برجلو ابدا وبيقع على ركبو قدمها 
والكل بيصرخ  و شمس بتحضنو اوى

كريم / باابااا باابا اطلبو الدكتوور بسرعة

رودى / باابى باابى متسبنيش باااااابى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات