إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 70

🍎    الحلقة    ٧٠   🍎

 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

.   
رودى / باابى باابى بااابى

وبتجرى على زياد وبتحضنو اوى و كريم بيدخل الاوضة

كريم / باباا حمدالله على السلامة

زياد / انتو هتفضلو كدة على طول بتوصلو فى الوقت المناسب مش قولتلك قبل كدة يا بنتى تخبطى على الباب

رودى بتضحك وبتحضن زياد اوى

شمس / ثوانى ثوانى

وكريم ورودى بيبصو لشمس

 
شمس / انت ازاى افتكرت ان ديما رودى وكريم يدخلو علينا  
بالشكل دة

رودى بتبص لزياد اوى   و زياد بيبص لشمس

زياد / انتى قولتيلى

شمس / لاا انا متاكدة انى مقولتلكش على حاجة

زياد / اقولك بس متزعليش

شمس بترفع حوجبهاا لزياد

زياد / انا افتكرت كل حااجة

رودى/ بجد ياباابى انا فرحاانة اوى

كريم بيحضن زياد اوى وبيبوس راسو

شمس / كريم خد رودى وروحو ارتاحو  يلااا

كريم / ماما

شمس / كريم خد اختك واخرجو برة

زياد / لاا الولاد وحشونى عاوز اقاعد معااهم

شمس بتبص لزياد اوى بغضب

شمس / كريم رودى يلااا

زياد / لو اتاخرت عليكو اتصلو بالاسعاف

وكريم ورودى بيضحكو وبيخرجو برة
 
شمس / الذاكرة رجعتلك من امتى

زياد / من غير عصبية

شمس / ززززياد

 
زياد / من يوم ما حلمت بيوم ولدتك لرودى

شمس / ااة يعنى من ٣ ايام صح

زياد / حياتى المفروض انك تكونى مبسوطة ان الذاكرة رجعتلى

شمس / وانت كان عجبك اوى انى سهرانا طول الليل 
احاول اخليك تفتكر اى حااجة وانت بتضحك عليا

زياد بيضحك

زياد / كنت مبسوط اوى بصراحة

شمس / لو مكنتش عامل عملية خطيرة كنت كنت

زياد / كنتى عملتى اية

شمس / ماشى يا زياد مااشى

زياد / شمس استنى

شمس / انا بقي مش هخليك تشوف وشى تانى علشان انت متعرفش انا كنت بتوجع ازااى وانت كنت مبسوط 

شمس بتخرج من الاوضة وكريم ورودى كانو وقفين ورى الباب

شمس / انتو بتعملو اية هناا

كريم / كنت عاوز اسال بابا الساعة كام

شمس بتبص لكريم ورودى وكريم ورودى مسكين الضحكة 
 و زياد بيروح على شمس وبيحضنها من ضهرهاا

زياد / اسف

شمس / كنتو عرفين انت وهى صح

وكريم ورودى بيجرو بسرعة هم الاتنين وبيخبطو فى علي
  و ريهام

علي / كريم رودى فى اية

وبيشوفو زياد و شمس و زياد حاضن شمس

علي / زياد انت كويس

زياد /فى اية هو الواحد ميعرفش يقاعد مع مراتو شوية

شمس بتبص لريهام و ريهام بتبص للارض

شمس / كنتى مستخبية فين انتى كمان

شمس بتحضن ريهام اوى

ريهام / والله انا مكسوفة منكو اوى علشان السخافة الى عملها ياسين

شمس / لاياشيخة

ريهام بتحضنها اوى

زياد / ااة ااة

شمس / زياد فيك اية زياد

زياد / حاسس انى دايخ اوى

علي / انت كنت كويس دلوقتى

زياد بعصبية / وانت مالك انت

شمس بتبص لزياد

شمس / زياد انت بتمثل عليا تانى

زياد / والله الموضوع عجبنى

شمس بتضربو على كتفو وبيضحكو اوى كلهم

.
            **********************************

فى الصباح

ريم بتروح على الكلية بتاعتهاا وبتشوف حسام واقف بعربيتو قدم الكلية وبتروح علية بسرعة

ريم / حسام انت عندك شغل هنا ولا اية

حسام / لا انا جاى علشان عاوز اتكلم معاكى شوية

ريم بتبص فى الساعة

ريم / بس انا عندى محاضرة مهمة دلوقتى

حسام / خلاص هستناكى لحد ما تخلصى المحاضرة
 
ريم / حسام انت قلقتنى كدة فى اية

حسام / لاا مفيش حاجة متتخضيش اوى كدة لما تخلصى نتكلم

ريم / اوكى سلام

وريم بتدخل على الكلية بتاعتهاا بسرعة وحسام بيبص عليها لحد مابتبعد وبيتنهد وبيدخل العربية بتعتو وبيفكر

.
            **********************************

كريم بيجرى فى الجنينة هو ورودى وبيلعبو رياضة ورودى بتركب على ضهر كريم وبتضحك اوى وكريم بيجرى بيها
ورودى بتضحك اوى شمس وقفة فى البلكونة بتتفرج عليهم 
 و زياد بيروح على شمس وبيحضنها من ضهرهاا وبيبسها من خدها

شمس / نفسى اشفهم مبسوطين كدة على طول

زياد/ حببتى انا مستحيل اخلى اى حااجة تخلى السعادة دى تروح

شمس بتبص لزياد  و زياد بيحضنها اوى

شمس / ربنا يخليك لينا يا حياتى

زياد / اة تعالى اوريكى حااجة

زياد بياخد شمس وبيقاعدو قدم الاب توب

زياد / انا طلبت من سراج يبعتلى الصور دى

شمس بتشوف صور بيوت

شمس / انت عوزنا ننقل مكان تانى

زياد / اكيد يعنى وجدنا هناا كان مؤقت مش اكتر

شمس / بس

زياد / شمس متفتكريش انى ساكت عن الى عملو ياسين دة كدة لا انا ساكت علشان مجرحش علي و ريهام بس مستحيل اعرض بنتى لاى حاجة زى دى تاانى

شمس / بس خلينا نفكر بهدوء

زياد / شمس انا قررت خلاص

شمس / مدام انت قررت خلاص يبقي اعمل الى انت شيفو صح

و لسة هتسيبو وتمشى زياد بيمسك ايديها

زياد / شمس استنى

شمس بتقاعد جمبو بهدوء

زياد / كدة او كدة مكناش هنستمر فى وجدنا هناا كتير

شمس / حاضر بس خلينا منعملش قلق فى البيت

زياد / انا مبقولش اننا نروح بكرة خلينا نختار المكان ولسة فى توضبات كتير

شمس / فرجنى بقي

زياد بيلف دراعو حولين رقبة شمس وبيضمها وبيوريها 
صور بيوت كتير جميلة

.

حسام فى عربيتو مستني ريم وبيبص فى الساعة وريم بتخبط على ازاز العربية وحسام بيفتح الباب وريم بتركب

ريم / اسفة اتاخرت عليك كان فى اوراق لازم اجبهاا

حسام / لا عادى ولا يهمك

ريم / اية بقي الموضوع الى انت استنتني علشانو دة كلو

حسام / فى كفترية قريبة خلينا نروح نشرب قهوة ونتكلم

ريم / اوكى

وحسام بيتحرك بالعربية وبيمشى

.
            **********************************

رودى قاهدة فى الجنينة ومعاها ورقة وبترسم فيهاا عصفور واقف على غصن شجرة فى الجنينة  و ياسين بيقرب منها

ياسين / بترسمى لو اوى

رودى بتبصلو ولسة هتتحرك ياسين بيقف قدمها

 
ياسين / رودى قوليلى اعمل اية بس علشان تسمحينى

رودى / تبعد عنى

ورودى بتمشى وبتسيبو  و كريم بيروح على رودى

كريم / رودى

رودى بتبص لكريم

كريم / اية مالك شكلك متغير لية

رودى / لا مفيش بس بدور على مكان هادى اقدر ارسم فية بهدوء

كريم بيبص لياسين

كريم / ديقك فى حااجة تانى

رودى / انت كنت عاوز حااجة منى

كريم / اة اتفضلى دة الكرنية بتاعك الاوراق خلصت ومن بكرة هتروحى الجامعة

رودى / اخيرااا

كريم بياخد منها الرسمة الى فى اديهاا

كريم / مش بطاال يجى منك والله

رودى / لا ياشيخ

وكريم بيضحك وبيلف دراعو حولين رقبتهاا وبيضحكو

 
كريم / بس فى حاجة مهمة لازم تعرفيهاا

رودى / اوعة تقول انك رجعت فى كلامك ومش هتكمل فى الكلية

كريم / لاا خلاص انا اخت قرار هكمل يعنى هكمل

رودى / اية الى لازم اعرفو باة

كريم / انتى فى نفس الكلية مع ياسين

رودى بتبص لكريم

كريم / بس اكيد مش خايفة

رودى. /لا طبعا اخويا حبيبى واقف فى ضهرى هخاف لية
 
وكريم بيقرصها من خدهاا ورودى بتضحك

.
            **********************************

ريم وحسام بيقاعدو فى كافية هادى وبيتقدملهم القهوة

رودى / حسام قول فى اية هنفضل كدة لامتى

حسام / باختصار انا بحبك

ريم بترتبك وبتخبط القهوة باديها والقهوة بتقع على اديها

حسام / ريم انتى كويسة حصلك حااجة

ريم بتبعد اديهاا عن حسام بارتبااك

ريم / لاا مفيش حااجة

حسام. / ريم انا بحبك من زمان من واحنا صغيرين بس مكنتش عندى الجرائة انى اعترفلك بالحب دة بس خلاص انا مش قادر

ريم ساكتة ومش بتتكلم ومرتبكة اوى

حسام / انتى مبتتكلميش لية

ريم / حسام انا انا مش عارفة اقولك اية

حسام / قولى اى حااجة ارجوكى

ريم / انا طول عمرى نظرتى ليك انك اخويا الكبير الى وقت الى احتاجو بيكون جمبى

حسام / وهفضل كدة برضو معاكى وفى ضهرك ديما

ريم / مش عارفة انت اخويا يا حسام ومستحيل تكون حاجة تانية غير انك اخوياا دة وانا صغيرة كنت بحكيلك انت على اول حب فى حياتى فاهم دة معناة اية

حسام بيبان على وشو ملامح الحزن

ريم / حسام انا اسفة انا مش عارفة اقولك اية

حسام / متقوليش حااجة انا لازم امشى

وحسام بيمشى وريم بتروح ورة بسرعة

ريم / حسام حسااام خلينا نتكلم

حسام بيمسك دموعو  و ريم بتشوف غيونو مليانا دموع وبتبصلو اوى ومش عارفة تتكلم وحسام بيسبها وبيروح يركب عربيتو وبيمشى  و ريم حزينة جدا على حسام

.
            **********************************

كريم بيروح على العربية بتعتو ولسة هيركب ليا بتقف قدمه

 
ليا / هتفضل تهرب منى كدة كتير

كريم / انا مبهربش من حد

ليا / طب ولية مبتتكلمش معايا

كريم / عادى يعنى معنديش كلام اقولو

ليا / طب انا عندى كلام كتير عوزة اقولو ليك

كريم / فى وقت تانى عندى محاضرات دلوقتى سلام
 
ليا / هستناك لما ترجع

كريم / مستنيش كتير ممكن اتاخر هروح الشركة النهاردة 

وكريم بيركب وبيمشى وليا بتبصلو اوى وهو ماشى وبتتعصب وبتضرب الارض برجليهاا

.
            **********************************

شمس بتدخل الاوضة وبتشوف زياد بيغير هدومه..

شمس / زياد

زياد / نعم ياحببتى

شمس / انت بتعمل اية

زياد / مش عاارف حاسس ان البدلة دى مش مظبوطة صح

شمس  بتقرب منو

شمس / انت خارج

زياد / اة يا روحى لازم اروح الشركة النهاردة وقولت لكريم 
هيروح كمان عامل اجتماع للموظفين

شمس / مش هتخرج من هناا

زياد بيتجاهل كلمهاا وبيروح على الاب توب بتاعو وبيخدو وبيحطو فى الشنطة واوراق  و شمس بتروح تاخد منو الشنطة

شمس / زياد انا بتكلم معااك مش هتروح الشركة انت لسة تعبان

زياد / شمس ممكن تهدى شوية انا كويس اكيد يعنى مش 
هفضل قاعد فى البيت عمرى كلو

شمس / لاا مش هتخرج من هناا

زياد / حببتى هم ساعتين بس ومش هحاول اجهد نفسى

شمس / لو مصمم انك تروح خلاص انا كمان هروح معااك

زياد / شمس انا هتاخر كدة خلينى امشى

شمس بتروح على الدولاب بتعها وبتطلع هدوم

 
زياد / انتى بتتكلمى بجد هتروحى معايا الشركة

شمس / اة هروح الشركة معااك

زياد / اية ريك تعمليلى سندوتش معااكى وتخدية فى الشنطة كمان

شمس / انت بتتتريق علياا

زياد بيروح عليهاا وبيبسها من خدهاا

زياد / حببتى مينفعش ياروحى

شمس / زياد اقفلى السوستة لو سمحت علشان منتاخرش

زياد / شمس انتى بتتكلمى بجد

شمس / اة بتكلم بجد رجلى على رجلك فى اى مكان تروحو

.
            **********************************

كريم فى الكلية بتعتو بيخلص محاضراتو وبيخرج وفى شاب بيروح علية

الشاب / سلام

كريم بيبصلو

كريم / وعليكم السلام

الشاب / انا علي

كريم / وانا رامي 

رامي/ انت اول مرة اشوفك هنا فى الكلية

كريم / اة فعلا

رامي / اصل الدفعة دى كلها عارفة بعض وبصراحة لما شفناك 
استغربناا اوى يعنى احنا فى نص الدراسة وطالب جديد

كريم / فى مانع يعنى

علي / لاا لاا ابدا بس نتعرف يعنى عادى

كريم بيمد ايدو  رامي بيبتسم لكريم وبيسلم علية

كريم / انا كريم زياد عبدالعزيز

رامي /انا رامي محمد
 
كريم / اهلا اتشرفت بمعرفتك

رامي / وانا كمان

رامي / اية رايك نشرب قهوة مع بعض لو معندكش مانع

كريم / اة طبعاا

و بيروحو مع بعض على الكفترية

.
            **********************************

رودى قاعدة فى الجنينة بترسم و زياد و شمس بيخرجو من الفيلا ورودى بتشفهم بتسيب الرسمة على الارض وبتجرى عليهم

رودى / مامى بابى ريحين فين

زياد / اسالى الست والدتك

شمس / حببتى انا هروح مع بابا الشركة هي خلص شوية اوراق  ومش هنتاخر

رودى / باابى خدنى معاك انا كمان بلييييز

زياد بيبص لشمس بغضب

شمس / رودى خلاص بدل مايتعصب لية مبتخرجيش تتمشى

رودى / اااوف اروح فين انا مليت اوى

زياد / يلااا اركبو

شمس بتبص لزياد

زياد / عوزانى اسبهاا هنا لوحدها يعنى

رودى بتحضن زياد اوى وبتبوسو

رودى / شكرا باابى اوعدك مش هتحرك من مكانى ابداا

ورودى بتروح مع شمس و زياد

.
            **********************************

ريم  بتتمشى على النيل وبتفكر وبتوقف تاكسى وبتركب وبتمشى

.
            **********************************

ليا قاعدة فى اوضتها و ياسين بيخبط علي الباب

ياسين / لياا فينك مش بتخرجى من اوضتك بقالك يومين

ليا مبتردش علية وبتشغل موسيقى  و ياسين بيطفى الموسيقى وبيقاعد قدمها

ياسين / فى اية مالك

ليا / بسببك كريم مش عاوز يبص فى وشى بسببك انت

ياسين / يعنى انا دلوقتى السبب فى كل حاجة

ليا / بسبب الى عملتو مع رودى

ياسين / يوووة رودى رودى رودى فى اية هى مش اول بنت ولا اخر بنت اعمل معااها كدة

ليا / بس انا قلتلك انها مش زى اى بنت الى تعرفهم

ياسين / خلاص وانا اتاسفت مليوون مرة اعمل اية يعنى

ليا / مش عارفة 

ياسين / ماشى يا لياا سلام

ياسين بيخرج وبيخبط الباب بقوة وليا مديقة اوى وبتضرب الكرسى برجليها ورجليها بتوجعها

.
            **********************************

كريم بيخرج من الجامعة وبيتصل بريم

كريم / السلام عليكم

ريم / وعليكم السلام

كريم / انتى نسيتى المعاد الى بينا ولا اية

ريم / ميعاد اة اسفة كريم نسيت خلاص اوكى انا فى الطريق

كريم / انتى كويسة فى حااجة

ريم / لا ابدا بس حاسة انى تعبانة شوية

كريم / لو تعبانة نخليها وقت تانى

ريم / لا لا عادى انا بخير بس ابعتلى العنوان فى رسالة

كريم / اوكى

.
            **********************************


زياد و شمس ورودى بيوصلو الشركة والموظفين بيشوفو زياد بيروحو علية بسرعة وبيسلمو علية  و شمس ورودى وقفين بيبصو علية بفخر وقد اية الناس بتحبو اوى

مصعب بيروح على شمس

مصعب / مدام شمس اهلا اهلاا

شمس / انت البش مهندس مصعب صح

مصعب / حمدالله على سلامة البش مهندس زياد

شمس / الله يسلمك

مصعب / اتفضلو اتفضلو على مكتب البش مهندس
 
شمس ورودى بيروحو مع مصعب على مكتب زياد 
 و زياد بيدخل المكتب

زياد / ها ياحضرة المدير اخبار الشغل اية

مصعب / كل حااجة ماشية مظبوط بتعلمات حضرتك

زياد / لا استغفر الله دة مجهودك انت والشباب الى معااك

رودى / بابى الشركة حلوة اوى

مصعب / ماشاء الله ماشاء الله دى بنت حضرتك

زياد بيضم رودى

زياد / دى بياض التلج

ورودى بتضحك وبتضم زياد اوى

زياد / شمس خليكو انتو هناا انا هروح مع البش مهندس مصعب

شمس / ماشى يا حبيبى

رودى / وانا هعمل اية هناا

زياد / والله انتى الى قولتى عوزة اجى معاكو ومش 
هتتحركى من مكانك كمان

رودى / بليز بليييز عوزة اتفرج على الشركة

زياد بيبص لشمس و شمس بتهزلو رسها برجاء

زياد / تعالى يلااا

ورودى فرحانة اوى وبتجرى بتمسك فى دراع زياد

زياد / حببتى تحبى تشربى اية

شمس / لاا ولا حااجة متشغلش بالك بيا بس خلى بالك من نفسك

زياد بيبوسها من جبنهاا وبيخرج هو ورودى ومصعب

.
            **********************************

كريم بيوصل قدم مول كبير وبيشوف ريم بتنزل من التاكسى فى الاتجاة التانى وسرحانة اوى وهى ماشية وبتعدى 
الطريق من غير ما تشوف حوليهاا وكريم بيبص عليهاا بقلق 
وبيشوف عربية سريعة جاية عليهاا وبيجرى بسرعة من غير ما يفكر وبيحضنهاا وبيبعد بيهاا بسرعة

 
كريم / ريم فى اية انتى كويسة

ريم بتبص لكريم اوى وبتبص على اديها الى على صدر كريم 
وبتتوتر اوى و بتبعد عن كريم بسرعة ومخضوضة اوى وبتاخد نفسهاا

ريم / اسفة بس انا

كريم / لو حاسة بحاجة خلينا نروح المستشفى

ريم / لاا انا كويسة

وريم وكريم بيعدو الطريق وبيروحو على المول

كريم / خلينا نشرب حااجة فى الكفترية الاول

وريم بتهز رسها بنعم وبيروحو على الكافية وبيطلبو عصير

كريم / انتى احسن دلوقتى

ريم. بتبتسم لكريم

ريم / خلينا نشرب العصير ونشوف هنجيب اية

كريم / انتى اكتر واحدة تعرف هم محتاجين اية

ريم / بس للاسف هم مش محتاجين لعب او هدوم لاا هم محتاجين حنان منى ومنك ومن غيرك بس للاسف حتى الحنان باة بمقدار معين

كريم بيبص لريم باعجاب و ريم بتتكسف اوى وبتبعد بعيونها بعيد بتوتر

.
            **********************************

حسام فى الشركة فى مكتبو قاعد سرحان و سراج بيدخل المكتب على حسام

سراج / حساااام حسااااام

حسام بيتخض وبيقف بسرعة

حسام / بابا فى اية

سراج / العمارة الى فى الهرم الى تحت الانشااء

حسام / انا انا كنت هروح النهاردة 

سراج بيحط ايدو على دماغو

سراج / العمارة وقعت

حسااام / ازااى يعنى وقعت

سراج / دى مصيبة مصيبة

حسام / فى اى حد حصلو حااجة

سراج / انت لسة هتسال يلااا اتحرك لازم نرووح بسرعة

وحسام وسراج بيخرجو بسرعة

.

 

.
            **********************************


رودى / بابى اية الجهااز دة

زياد مشغول مع مصعب والعمال بيتكلمو مع بعض  و رودى بتقرب على جهااز متعلق ولسة هتمسكو

زياد فجاة بيجرى عليهاا وبيمسك اديهاا بقوة

رودى / بابى انا

زياد بيبعدها بسرعة عن الجهاز

مصعب / مين الى مسؤال عن الجهااز

وبيجى عامل من بعيد بسرعة

العامل / انا يابااشا

مصعب / انت ازااى تسيب الجهاز مفتووح

العامل / انا بس كنت فى الحماام

مصعب / لما تخلص ورديتك تعالة على المكتب

العامل / ياباشاا انا

مصعب / بيروح على زياد بسرعة

زياد بيبص فى ايد رودى الاتنين وعلى وشهاا بلهفة

رودى / بابى انا كويسة باابى

مصعب/ دى غلطة يا بش مهندس اكيد مش هتتكرر تانى

رودى / بابى انا بس كنت عوزة اعرف اية دة اسفة

زياد بيحضن رودى اوى

زياد / دى مدة خطيرة جداا ونقطة منها كفيلة بموت فيل فاهمة

رودى بتحس بالخوف وبتهز رسها بنعم  و زياد بيشاور للعامل والعامل بيروح على زياد  و العامل باصص فى الارض

روى / بابى بلييز

زياد بيبص لرودى 

زياد / دى اخر مرة اشوف اهماال منك انت فااهم

العامل بيوطى على ايد زياد و  زياد بيطبطب على كتفو بحنية وبيخرجو من المكان كلو  وبيروحو على المكتب
 و شمس قاعدة على مكتب زياد بتقرا فى الاوراق

زياد / اسيبك نص ساعة تخدى مكاانى باسرعة دى

شمس بتقف بسرعة و زياد بيروح عليها بسرعة وبيضمها 
و بيخليها تقاعد تانى فى مكانو و زياد بيقاعد على حرف المكتب قدمها وبيمسك اديها

زياد / حببتى مليتى صح

شمس / لا ياحبيبى عادى كنت بسلى نفسى فى الاوراق دى

الباب بيخبط و زياد بيقف

زياد / ادخل

وبيدخل موظف المكتب

الموظف / بش مهندس الكتلوكات وصلت

زياد بياخد منو الكتلوك والموظف بيخرج ورودى بتروح على
زياد بتتفرح معااة على صور العربيات

رودى / جميلة اوى العربية دى ياباااابى

زياد / الى انتى شيفاة دة كلو من انتاج شركتناا احنا بنافس المنيا وروسياا كماان

رودى / يعنى اكون بنت زياد عبدالعزيز ومعنديش عربية

شمس / رودى مستحيل اخليكى تسوقى عربية انسى
 الموضوع دة

رودى / كريم معاة عربية من بعد ما خلص الثانوية

شمس / رودى مفيش نقاش فى الموضوع دة

زياد / هاا هتتغدو اية تحبو نروح نتغدا برة ولا نبعت نجيب غداء هنا

شمس / كريم اتاخر

زياد / لا هو قال انو هيتاخر شوية متقلقيش

رودى / انا عوزة سوشى

شمس / مش عارفة بتاكلى القرف دة ازااى

زياد / سبيها الى هى عوزااة

رودى بتبوس زياد وبتحضنو اوى من ضهرو والباب بيخبط وبيدخل مصعب

مصعب / بش مهندس زياد فى ضيف عاوز يسلم على حضرتك

زياد / مين

وبتدخل بنت جميلة وشعرها طويل اوى بيوصل لركبتهاا 
 و رودى بتقرب من زياد

رودى / مين البنت دى

مصعب / حضرتك مش فاكرهاا طبعاا

شمس بتبص لزياد وبترفعلو حواجبهاا

البنت بتبص لمصعب وبتبتسم وبترجع تبص زياد اوى

مصعب / دى شمس الصغيرة بنتى المهندسة شمس مصعب

 
زياد بيبتسم وبيسلم عليهاا

شمس/ انا مبسوطة جدا انى شفت حضرتك 

زياد / انتى بقي شمس والدك بيكلمنى عنك كتير وعن مجهودك فى الشركة

مصعب بيحط ايدو على شعر شمس بحب وفخر  و زياد بيبص لشمس و شمس بتقرب منو

زياد / ودى بقي شمس الكبيرة ودى رودى بنتى

وبيتعرفو عليهاا

.
            **********************************

ريم وكريم بيشترو هدوم للاطفال الى فى الدار

ريم / كريم كفاية كدة انت جبت كل حااجة تقريبا

كريم / خلاص ماشى خلينا نروح

ريم / لو معندكش حاجة خلينا نروح للدار دلوقتى ونفرح الولاد

كريم / للاسف لازم اروح الشركة وعدت بابا انى هكون هنااك قبل الاجتماع

ريم / خلاص نخليها وقت تانى

كريم / خلينى بكرة الصبح اعدى عليكى ونروح مع بعض

ريم / اوكى

كريم / خلينى اوصلك على البيت

ريم بتروح مع كريم على العربية وبيمشو مع بعض

.
            **********************************

حسام بيرجع البيت وابتسام بتقبلو

ابتسام / حمدالله على السلامة يا ابنى فى اى اخبار جديدة

حسام / قبضو على المقاول بتعناا وهو اعترف هناك انو غش فى الخامات

ابتسام بتطبطب على كتف حسام

ابتسام / الحمدلله انها جت على قد كدة يا ابنى

حسام / بابا فين

ابتسام / فى المكتب

وحسام بيروح لسراج المكتب وسراج واقف قدم الشباك 
وبيفكر بحزن

حسام/ باباا

سراج بيتنهد وبيلف بيبص لحسام

سراج / التحقيق وصل لاية

حسام / المقاول اعترف

سراج / حتى لو اعترف خلاص سمعة شركتناا ضاعت خلاص

 
حسام / وانا السبب انا الى كنت مسؤال عن المنشاة دى 
انا الى اهملت فى شغلى

سراج / الكلام دلوقتى ملهوش لازمة لازم تفكر هنقف على رجلينا ازااى

 
حسام بيبص لابوة بحزن

.
            **********************************

ياسين سهران مع اصحابه فى نادى ليلى واصحابه بيضحكو 
وبيهزرو وبيرقصو و ياسين قاعد عند البار وسرحان 
ساندى بتروح علية

 
ساندى / يعنى صح زى ما بيقولو ان الحب عذاب 

ياسين بيبص لساندى

ياسين/ عوزة اية منى بالظبط

ساندى بتحط اديها على كتفو بحب وبتقرب منو

ساندى / انا بحبك

ياسين / وانا مش طايق اشوفك تانى يلااا ابعدى عنى

سندى بتبص لياسين بغضب

ساندى / من اليوم الى شفتك تتزلل للبت دى كان اسمها رودى صح

ياسين / متجبيش سيرتهاا على لسانك يازبالة

ياسين بيدفع ساندى بعيد والكل بياخد بالو منهم

ساندى / بتضربنى علشنهاا

ياسين / ولو جبتى سيرتهاا تانى هقتلك

والامن بيروح على ياسين وبيبعدوة بسرعة عنهاا و اصحاب سندى بيخدوها بعيد عنو وبيهدوهم

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات