إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 21

🌟 الحلقة ٢١ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

فى الصباح محمد بيفتح عنية جويرية مش موجوودة فى الاوضة و بيشوف الساعة

محمد / جويرية جويرية. 

جويرية مبتردش وبيخرج من الاوضة وبيسمع جويرية بتغنى فى المطبخ وبيروح على المطبخ وبيقف يتفرج عليها و بيروح عليها وبيحضنها

محمد / صباح الخير

محمد بيبوس جويرية من خدها

جويرية / صباح السعاد النهاردة اول يوم ليك فى الشركة
متعطلنيش لازم تروح فى وقتك

جويرية بتبعد محمد عنها وبتحط الفطار على تربيظة المطبخ

جويرية / انت لسة واقف يلا روح غير هدوم بسرعة

محمد / اية رايك لو مروحتش الشغل النهاردة كمان

محمد بيمسك جويرية من خصرها وبيظبطلها فى شعرها بحنية

جويرية / ممنوع يلا على الاوضة غير هدومك بسرعة

محمد بيبسها من خدها وبيروح الاوضة

جويرية / حبيبى الفطار جاهز

محمد بيخرج

محمد / اية دة كلو تسلم ايدك يا روحى

وبيقاعدو يفطرو مع بعض

محمد / حببتى انا همشى محتاجة حاجة منى

جويرية بتروح على محمد وبتظبطلو هدومه باهتمام

محمد / حببتى انتى لو كل يوم عاملتينى كدة يبقي مش هتحرك من هنا

جويرية / لا يلا امشى يلا رووح

محمد بيمشى خطوتين وبيرجع لجويرية تانى وبيمسكها من خصرها وبيبسها من خدها و جويرية بتضحك اوى وبتوصل محمد على الباب وبتبصلو اوى

جويرية / استنى

جويرية بتروح على محمد وبتنعكش شعرو شوية

محمد / بتعملى اية

جويرية / اصل انت طالع وسيم اوى

محمد بيقرب عليها

محمد / خلينى النهاردة كمان انا هدى نفسى اجاازة النهاردة 

جويرية / لاااا يلا

محمد بيبسها من شفايفها وبيمشى و جويرية بتبصلو من البلكونة و محمد بيشاورلها و جويرية بتشوف ريم وقفة جمب العربية بتاعتها وبتبصلهم اوى و جويرية بتدخل من البلكونة وتليفون جويرية بيرن

جويرية / الو

مؤيد / جويرية انا مؤيد

جويرية مبتردش ومش عارفة تقول اية

مؤيد / جويرية انا عارف انك زعلانة منى بس والله غصب عنى انا كنت مستني وقت مناسب علشان احكلكو على كل حااجة بس مقدرتش

جويرية / مؤيد لو سمحت انا مش عوزة يكون ليا اى علاقة بية

مؤيد / انا عارف ان بابا وماما جرحوكو جرح كبير

جويرية / جرح وملوش دواء يا مؤيد

مؤيد / انا لازم اقفل

      **********************************

ومؤيد بيقفل الموبيل وبيدخل علي الاوضة

علي / مؤيد رحمة النهاردة باليل هنسافر فرنسا جهزو نفسكو

رحمة / بابا بس احنا

علي / مفيش اى نقاش فى الموضوع دة

علي بيخرج من الاوضة ومؤيد و رحمة مديقين اوى ومؤيد متعصب اوى

      **********************************

محمد فى الشركة وبيوصل قبل ريم الشركة وبيدخل المكتب
وبيشوف الملفات الى على المكتب وبيبدا شغل وبتدخل ريم المكتب

ريم / صباح الخير اخير قررت انك تيجى الشركة

محمد بيتجاهل كلمها

محمد / ريم شوفى الملف دة وادرسية كويس قبل الموافقة
انا وافقت علية لو انتى كمان موافقة نحدد ميعاد ونجتمع

ريم بتبص لمحمد اوى و مصطفي بيدخل

مصطفي / محمد المكتب جااهز

ريم / مكتب اية

محمد / انا اتصلت بالسكرتيرة امبارح وطلبت منها تحضرلى مكتب ليا اقدر اباشر منو الشغل

ريم / لية المكتب هنا مديقك فى اية لو فى حاجة مش عجباك اغيرها

محمد / لا ابدا بس علشان اكون برحتى اكتر

مصطفي / واقدر انا اخد اجاازة بقي الفرح قرب

محمد / ريم انا فى مكتبى لو احتجتى حاجة منى

      **********************************

محمد و مصطفي بيخرجو من المكتب وبيروحو على مكتب محمد الجديد هو صغير شوية بس هادى ورقيق

مصطفي / هو صغير شوية

محمد / لا بالعكس مناسب جدا

مصطفي / عندك على المكتب كل الاوراق الى طلبتها واوراق الشحنة الجديدة والمكتب فى السعودية طالب يتكلم معاك

محمد / براحة شوية خلاص اوكى

مصطفي / انا خارج ومش هرجع الشركة النهاردة 

محمد / لية

مصطفي / انا و اسماء بنتفرج على شقق الهانم مش عاجبها اى شقة من الى شافتهم والفرح خلاص مفيش وقت ولازم تكون شقة متشطبة كمان

محمد / ربنا معاك ماشى بس خلى موبيلك مفتوح لو احتجت حاجة

مصطفي / ماشى سلام ربنا معاك بقي

مصطفي بيخرج و محمد بيطلع الموبيل بتاعو وبيتصل جويرية و جويرية فى المطبخ بتغسل الاطباق وبتغنى ومش سمعة الموبيل و محمد بيتصل اكتر من مرة و جويرية مش سمعة الموبيل و السكرتيرة بتدخل المكتب

السكرتيرة / بش مهندس الاجتماع جاهز

محمد بيتصل على تليفون الشقة ومبتردش و محمد بيروح على اوضة الاجتماعات و ريم والموظفين مستنين و محمد واقف بعيد بيحاول يكلم جويرية اكتر من مرة و ريم مديقة جدا من الانتظار و بتروح على محمد

ريم / لو حضرتك مشغوول ممكن ناجل الاجتماع نص ساعة

محمد / لا اتفضلى

محمد بيقاعد وبيبدا الاجتماع

      **********************************

جويرية بتخرج من المطبخ وبتروح تمسك الموبيل بتعها وبتشوف رنات كتير من محمد وبتحاول تتصل بية و محمد عملو صامت علشان الاجتماع و ريم بتبص على موبيل محمد بتشوف اسم جويرية و بتبص محمد اوى وبتحاول تطول فى الاجتماع اوى و جويرية بتحاول تكلم محمد اكتر من مرة

وبتتصل بمصطفي

مصطفي / انا مش فى الشركة يمكن مش سمعو علشان عندو شغل كتير ودلوقتى هو فى اجتماع

جويرية / شكرا يا مصطفي

جويرية بتسيب التليفون ومديقة اوى وبتشغل التلفزيون وبتتفرج علية وكل شوية تبص على الموبيل

      **********************************

محمد بيخلص اجتماع وبيخرج وبيروح على مكتبو وبيدور
على الموبيل فى جيبو ومش موجوود و السكرتيرة بتدخل المكتب

السكرتيرة / دى كل ملاحظات الاجتماع

محمد / لو سمحتى انا نسيت الموبيل فى اوضة الاجتماع

والسكرتيرة بتخرج و محمد بيشوف الاوراق

      **********************************


 و ريم فى مكتبها ومعاها موبيل محمد وبتفتحو وبتشوف محمد و جويرية متصورين سيلفى مع بعض فى الشقة هما بيضحكو وهما بيهزرو وبتشوف فيديو لجويرية وهى فى المطبخ بتعمل فشاار و محمد بيصورها وبيضحكو اوى

محمد / وها السيدة جويرية محمد تصنع الفشار لزوجها

جويرية بتروح على محمد وبتبوسو من خدو والفشار بينط على الارض و جويرية بتصرخ و محمد بيضحك اوى عليها

ريم بتتعصب اوى وبترمى الموبيل فى الحيطة وبتكسرو
و بتتعصب اوى وبتعيط و السكرتيرة بتخبط و ريم بتظبط نفسها بسرعة

ريم / ادخل

السكرتيرة / لو سمحتى البش مهندس محمد بيدور على الموبيل بتاعو

ريم / لا مشفتهوش 

والسكرتيرة بتخرج و ريم بتروح تجمع الموبيل وبيكون اتكسر

ريم / انا غبية

ريم بترمية فى السلة بسرعة من غير ما حد يعرف

      **********************************

السكرتيرة بترجع لمحمد المكتب

السكرتيرة / اسفة يافندم انا دورت على الموبيل فى كل حتة ومش موجوود

محمد / شكرا

محمد مدايق و ريم بتدخل المكتب ومعاها ملفات كتيير

ريم / لازم تشوف الملفات دى علشان لازم تنزل الارشيف

محمد بياخد منها الملفات و ريم بتشوف الملفات معاة وبيشتغلو و ريم مش باين عليها اى حااجة

      **********************************

جويرية بتتصل بمنة

منة / جويرية كنت لسة هكلمك عاملة اية

جويرية / انا بخيير

منة / مالك صوتك في ايه 

جويرية / مفيش بس كنت فى المطبخ محمد اتصل بيا
 ومكنتش سمعة الموبيل ولما اتصلت بية مبيردش وبعدين مقفول قلقانة اوى

منة / اتصلى بمصطفي

جويرية / مصطفي مع اسماء برة الشركة

منة / انتى هتقلقينى لية اكيد مفيش حاجة متخفيش

جويرية / مش عارفة بس الموبيل انو يتقفل كدة غريبة يعنى

منة / طب روحى الشركة هى قريبة منك مش بعيدة

جويرية / انتى عارفة مش عوزة اتواجه مع ريم حاليا

منة / جويرية لازم يكون فى مواجة مش هتفضلى طول العمر كدة يلا روحى اتطمنى على جوزك انا عرفة انك مش هترتاحى غير لما تشوفية

جويرية بتقفل مع منة التلفون وبتروح تغير هدومها

      **********************************

جويرية بتنزل وبتركب تاكسى وبتروح على الشركة وبتقف قدم الشركة ومش عارفة تدخل ولا لااا وقلقانة اوى وبتدخل والامن بيوقفها

جويرية / عوزة اقابل البش مهندس محمد

الامن / الدور التانى 

جويرية بتطلع لمحمد و السكرتيرة بتوقفها

السكرتيرة / حضرتك عوزة ميين

جويرية / عوزة البش مهندس محمد لو سمحتى

السكرتيرة / مكتبو الجديد هنا بس هو فى اجتماع مع الانسة ريم

جويرية بتتوتر

السكرتيرة / حضرتك ميين

جويرية / قاليلو جويرية

السكرتيرة / ممكن تستني هنا لو سمحتى

جويرية بتقاعد فى الاستراحة و بتكلم نفسها

جويرية / خلاص انتى اطمنى انو بخير امشى احسن وبلاش اعطلو

جويرية لسة بتقف وهتمشى ريم بتخرج من مكتب محمد وبتبص لجويرية. 

ريم / جويرية

جويرية / ريم عاملة اية

ريم / يعنى انتى متخيلة انى منهاارة صح

جويرية / ريم انا

ريم / انتى كدابة انا سالتك اكتر من مرة اكتر من مرة يا جويرية وقولتلك لو فى حااجة بينك وبينو قولتيلى لاا

ريم بتمسك ايد جويرية بقوة

جويرية / ريم

ريم / وضحكتى عليا انا اعتبرتك صحبتي وانتى طلعتى

محمد / جويرية

جويرية بتبص لمحمد اوى بحزن و محمد بيروح عليهم و ريم بتسيب ايد جويرية وبتمشى وبتسبهم بعصبية

محمد / اى وقت المدام تيجى فية تدخل على طوول انتى فاهمة 

السكرتيرة / يافندم انا مكنتش اعرف انها المدام

جويرية دموعها بتنزل وبتمشى و محمد بيروح عليها بسرعة وبيمسكها من اديها وبيخدها على المكتب و جويرية بتعيط اوى و محمد بيحضنها

جويرية / انا مش وحشة اوى كدة ريم مفكرانى انى خنتهاا انا جرحتها اوى

محمد بيمسك اديها وبيبسها وبيشوف ضوافر ريم جرحة ايد جويرية

محمد / هى الى عملت فيكى كدة

جويرية / لااا محمد بوصلى انا مش عوزة مشااكل ارجوك

محمد بيبعد جويرية عنو وبيتعصب اوى وبيروح مكتب ريم
 و ريم بتشوف محمد بيدخل بتقف وبتبصلو اوى

محمد / دى اخر مرة تكلمى جويرية بالطريقة دى

جويرية بتدخل وره محمد بسرعة

ريم / برافوو عليكى براافو يا جويرية

جويرية / محمد لو سمحت محصلش حااجة

محمد / ريم انا بحظرك لاخر مرة لو قربتى من جويرية ولو لمستيها تانى انا الى هقف فى وشك وانتى متعرفنيش لما اغضب

ريم / يااة للدرجة دى قدرت تضحك عليك

جويرية / محمد خلينا نروح من هنااا محمد ارجووك
 اسمعنى

ريم / جميل الطيبة والحنية الى انتى بتضحكى بية على كل الى حوليكى

محمد بصوت عاالى

محمد / ريم

ريم بتتفزع من صوت محمد وبتبصلو بخوف

محمد / لما تتكلمى عن مراتى تتكلمى بادب انتى فاهمة 

محمد بيخبط السلة برجلو بقوة و الموبيل بتاعو بيخبط رجلية وبيوطى يجبه وبيبص لريم اوى و ريم مش عارفة تتكلم

محمد / اعتبرى كل الشغل الى بينا انتهى ماشى وانا هتحمل الخسائر كلها

جويرية بتعيط اوى وبتخرج من المكتب لما بتسمع محمد
بينهى كل الشغل الى بينو وبين شركة ريم وبتخرج من الشركة وبتعيط اوى و محمد بيروح على جويرية وبيمسك اديها

جويرية / انا اسفة انا السبب فى كل الى حصل انا شوم عليك من يوم ما عرفتنى وكل مصيبة جتلك من ورايا انا انت لازم تبعد عنى انا شوام على كل الى يقرب منى

جويرية بتعيط اوى وبتبعد محمد عنها ولسة بتعدى الطريق وفى عربية بتخبط جويرية و محمد بيجرى عليها بسرعة
  و جويرية بتبصلو اوى وبتغمض عنيها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات