إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 11

🌟   الحلقة  ١١  🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية / طباخة اية انتو تعرفو بعض 

أسماء / انت اية الى جابك هنا 

مصطفي / ياما اكلت من اديههاا 

أسماء / ياربى قولتلك وطى صوتك شوية انت متعرفنيش انت فاهم 

جويرية / أسماء فى اية 

أسماء / اهلى هنا يعرفو انى بدرس فى كلية حقوق  وميعرفوش انى شغالة شيف فى مطعم بليييز

الكل بيبص لأسماء اوى 

محمد / هى العيلة دى كلها كدة 

وائل / باين كدة ان حاجة وراثية بقي

والكل بيضحك اوى 

أسماء / مش فاهمة تقصدو اية 

جويرية / لا ولا يهمك سيبك منهم متقلقيش مفيش حد منهم هيتكلم ابدا خلونا ندخل علشان مفيش حد ياخد بالو يلا 

وبيدخلو كلهم والرجالة بيقاعدو على السفرة بيكلو مع بعض 
والبنات بيكلو على تربيظة المطبخ وبيهزرو وبيضحكو اوى 

كريمة / يلا يا بنات الرجالة خلصو اكل جهزو الشاى 

جويرية / انا هعمل الشاى خليكو انتو

خديجة / امتى بقي تفرحينا وتقوللنا خبر حلو يا جويرية 

جويرية / خبر حلو مش فاهمة 

زينب / هههة على النونو يعنى 

منة / نونو ههههة بيقولو نونو 

جويرية بتخبط منة على رسها 

جويرية / لا انا و محمد ماجلين الموضوع دة دلوقتى لسة شوية 

خديجة / ماجلين هى دى حاجة تتاجل ولا اية 

أسماء / يا ماما دلوقتى مش زى زمان لازم يعيشو حياتهم الاول قبل العيال ووجع الدماغ 

خديجة / دة وانا فى سنك كان معايا ٣ ولاد 

جويرية / انا هاخد الشاى 

جويرية بتاخد الشاى وخرجة وبتتكعبل وهى ماشية والصانية بالشاى بتقع منها والكل بيتخض و شاهين بيكون قريب منها بيجرى عليها بسرعة 

جويرية / ااة ايدى اتحرقت 

ولسة شاهين هيمسك اديها محمد بيمسك ايد جويرية وبيبص لشاهين و شاهين بينسحب 

محمد / مش تشوفى كويس وانتى ماشية 

منة / جويرية انتى كويسة 

محمد بياخد جويرية على المطبخ بسرعة وبيحط اديها تحت المياة 
 
جويرية / ااة بتوجع 

محمد بياخد مياة بايدو وبيحطها على اديها بحنية و جويرية بتبصلو اوى و محمد بينفخ على اديها بحنية و جويرية بترتبك اوى وبتبعد اديها من محمد 

جويرية / خلاص انا كويسة 

محمد / مرة تانية خلى بالك وانتى ماشية 

جويرية / حاضر 

محمد بيبص حولية بيشوف البنات وقفين بيبصلهم اوى ومبتسمين و محمد بيبص لجويرية وبيرتبك وبيخرج وبيسبهم 

منة / هووف هووف لسة بتوجعك يا جويرية 

جويرية / منة 

زينب / يااة قد اية الحب دة حلو اوى 

بثينة / انا من بعد ماشفت جويرية و محمد قررت مش هتجوز من غير حب ابدا ولازم يكون طويل ووسيم زى محمد
 
منة / فعلا محمد وسيم اوى صح يا جويرية 

جويرية / نعم وسيم ماخدتش بالى 

والبنات بيضحكو اوى 

أسماء / رد مش مقنع ابدا هههههههة 

جويرية / يلا خلونا نخلص شغلنا النهاردة الحنة 

خديجة / جويرية خدى أسماء وروحى الجنينة الا ورى هاتى برتقال علشان العصير للضيوف يلااا بسرعة 

أسماء / يلا تعالى يا جويرية هروح معاكى 

منة / استنو خدونى معاكو

 وبيروحو هم التلاتة على برة 


      ********************************** 

محمد واقف مع مصطفي بيتكلمو فى الشغل و بيشوف جويرية والبنات خرجيين 

محمد / جويرية ريحة فيين

جويرية / هنروح نجيب فاكهة من الجنينة  

مصطفى / استنو هنيجى معاكو 

أسماء / محمد مش قادر يبعد عنك ولا اية 

جويرية / أسماء 

محمد / مصطفي قولتلهم هنروح معاهم لية 

مصطفي / انا قولت الى انت عاوز تقولو بس يلا خلينا نروح عيب البنات وقفين

وائل ماسك معزة صغيرة وبيلعب معاها 

منة / الى جبلك يخليلك 

وائل / ريحين فين كدة كلكو 

مصطفي / تعالة معانا ريحين نجيب فاكهة 

وائل بيروح معاهم وبيروح على منة و منة فرحانة وبتتعلق فى دراعو وبيروحو على الجنينة 

أسماء / شجر البرتقال من هنا تعالو 

وبيمشو كلهم على شجر البرتقال 

مصطفي / محمد انت اطول واحد يلا ربنا معاك 

جويرية / خلى بالك احسن تقع 

منة / خايفة علية اوى 

جويرية / منة 
 

محمد بيطلع على الشجرة وبيقطف البرتقال وبيحدفو للشباب 
وبيجمعو البرتقال فى السلة 

أسماء / كفاية كدة 

منة / وااو دة كريز الى هناك دة 

أسماء / احنا احسن حد بيزرع كريز فى الصعيد كله

منة / ممكن اخد منو 

أسماء/ اة طبعا الى انتى عوزاة 

وائل بيروح يقطف كريز لمنة و منة بتاكل منو و محمد بيجيب لجويرية كريزة وبيمسحها كويس 

جويرية / شكرا 

محمد بيبصلها اوى و جويرية بتبصلو 

مصطفي / مش عوزة كريز انتى كمان 

أسماء / لا مش عوزة 

مصطفي / ولا فرولة 

أسماء / لو حابب اروح اجبلك فرولة 

مصطفي / ياريت 

أسماء بتروح على شجر فرولة وبتنط لفوق بتمسك غصن وبتقطف فرولة لمصطفي 

مصطفي / احلا فرولة شفتها فى حياتى 

أسماء / لاياشيخ 

مصطفي / بجد جميلة اوى الفرولة دى 

أسماء بتضرب مصطفي فى رجلو بقوة 

مصطفي / ااة 

أسماء / علشان تاكل فرولة حلو ماشى 

مصطفي / فرولة شرسة اوى 

جويرية / أسماء منة يلا اتاخرنا عليهم كدة 

وبيمشو كلهم مع بعض وبيروحو على البيت وبيشوفو عمال منزلين كراسى وزينا وخشب للمسرح 

خالد / ياشباب تعاو سعدو الرجاالة يلاا 

والبنات بيدخلو البيت والشباب بيروحو يسعدو العمال


      ********************************** 

فى الليل 

الشباب كلهم بيطلعو اوضهم علشان يغير هدومهم
 
أسماء / جويرية خلينا نطلع نغير هدومنا احنا كمان 

جويرية / منة بثينة يلا خلونا نطلع قبل ما حد يوصل 

والبنات لسة هيطلعو وبيشوفو مصطفي و وائل و محمد لبسين جلاليب صعيدى ونزلين على السلم و جويرية بتبص لمحمد اوى و محمد بيبصلها 

منة / وائل معرفتكش هههههة حلوة اوى 

جويرية وقفة بتبص لمحمد ومبتتكلم والبنات بتخبط جويرية فى كتفها
 
جويرية / احم احم احنا هنطلع نغير هدومنا 

مصطفي / لية عملين الرجالة برة فى الساحة والبنات هنا 

بثينة / دة سلو البلد هنا كدة احنا هنا بنعمل الحنة للعروسة والعريس والرجالة بيكونو برة بس بيدخل العريس بيلبس العروسة عقد من الفلوس على رقبتها علشان ربنا يرزقهم الرزق الواسع وبيحط عليها شال علشان ربنا يرزقهم بالزرية الصالحة احنا العادات كدة عندنا 

منة / وائل لية معملتش كدة معايااا 

وائل / خلونا نمشى يا شباب احسن تقولى نعمل فرح من جديد 

والشباب بينزلو والبنات بتطلع على اوضهم يغيرو


      ********************************** 

 
بثينة بتروح على أوضة جويرية 
  
بثينة /  حلوة اوى يا جويرية 

جويرية / انتى الى حلوة 

منة / ها يا بنات خلصتو 

جويرية / انا خلصت خلاص خلونا ننزل يلا بس أسماء فيين
 
أسماء / انا هنااا اية رايكو 

وبيسمعو صوت زغريت وهيصة 

بثينة / اهل العريس جابو الحنة للعروسة يلا بسرعة 

وبينزلو كلهم على تحت بسرعة وبيشوفو زينب قاعدة وام العريس بتحطلها حنة فى اديها والكل بيزغرت اوى
 ومبسوطين 

خديجة / جويرية تعالى انتى كمان 

جويرية / انا

خديجة / اة مش قولتلك هعملك حنة انتى كمان يلا تعالى اقاعدي
 
جويرية / لااا لاامش عوزة 

كريمة / مدام مش عوزة سبيها براحتها يا خديجة 

منة / يلا جويرية يلااا 

أسماء و بثينة بيزقو جويرية علشان تقاعد وخديجة بتحطلها حنة فى اديها و جويرية بتبص لمنة اوى بغضب 

كريمة / يلا يا بنات غطو رسكو ونادو للعريس 

خديجة / ونادو على محمد جوز جويرية كمان 

جويرية / لاا يا مرات عمى انا 

خديجة / انتى تسكتى خالص 

وبينادو على محمد والعريس وبيدخلو والعريس معاة عقد من فلوس وشال على ايدو و محمد معهوش حاجة و العريس بيلبس زينب العقد والشاال والكل بيزغرت اوى ومبسوطيين
 
خديجة / محمد خد لبس الشال دة لجويرية 

جويرية بتبص لمحمد اوى وبيلبسها الشال على رسها 
و بيطلع علبة قطيفة حمرة من جيبو وبيطلع منها سلسلة
وفيها دمعة من الالماس الازرق 

محمد / انا كنت جيبهولك بمناسبة عيد ميلادك يارب يعجبك 

خديجة / وكمان عيد ميلادك النهاردة 

جويرية / بس دة كتير 

خديجة / ربنا يبعد عنكو العيين ياارب 

والكل بيزغرت اوى و محمد بيلبس جويرية السلسلة

جويرية / شكرا يا محمد 

محمد والعريس بيخرجو و جويرية عنيها على محمد 

منة / اقول مبرووك 

جويرية / منة انا متلغبطة اوى 

منة / يبقي نقول مبرووك 

جويرية / منة انا مش بهزر مش عرفة حاسة انى متلغبطة ومش فاهمة حاجة

والرجالة برة بيرقصو على الطبل والمزمار وبيرقصو بالعصا والكل مبسووط اوى والبنات بيقفو. يتفرجو عليهم من بعيد وهم بيرقصو و محمد بيشوف جويرية وبيبصلها اوى

مصطفي / اية مرات اخويا حلوة صح 

محمد / نعم 

مصطفي / لا ولا حاجة استمر استمر

شاهين بيوقف الموسيقى 

شاهين / ودلوقتى جة دورى انا وجوز بنت عمى الوسيم 

والرجالة بيضحكو و محمد بيبص لجويرية و جويرية بتبص ليه بتقلق اوى 

بثينة / جويرية شاهين مش ناوى على خيير 

جويرية بتبص لمحمد اوى و محمد بيبصلها و جويرية بتشاورلو لااا بعنيها و محمد بيبتسم اوى لجويرية و شاهين بيحدف عصاية لمحمد 

مصطفي / محمد بلاش 

محمد بياخد العصاية وبيبداو يخبطو بيها قدم بعض بهدوء 
ووحدة وحدة شاهين محترف الرقصة دى طبعا بيبدا بعنف 
 و جويرية بتخاف اوى على محمد 

جويرية / أسماء حد يعمل حاجة 

أسماء / ابن عمى وانا عرفااة غبى من يومو الله يرحمك يا محمد

بثينة / أسماء

بثينة/ متخفيش يا جويرية دى بتهزر مقلقيش مجرد لعبة 

وبيسمعو خبط الصا بقوة والكل بيخاف اوى و شاهين مبتسم  و محمد بيحاول يقاوم شاهين بكل قوتو و شاهين بيهجم 
علية بشراسة وبقوة 

منة / جويرية اللعبة دى خطر صح 

وفجاة شاهين بيضرب محمد على دراعو بقوة و محمد بيتالم 
 و جويرية بتصرخ و بيغما عليا وبتقع على الأرض و محمد بيسمع صرخة جويرية و بيبص عليها بسرعة و شاهين كان هيضرب محمد على ضهرو ومحمود بيمسك عصاية وبيفادى محمد

محمد بيجرى على جويرية بسرعة 

محمد / جويرية جويرية 

خديجة / مياة يا بنااات بسرعة 

محمد بيشيل جويرية بسرعة وبينيمها على كنبة فى البيت 
وخديجة بتبعد محمد عن جويرية وبتحاول تفوق جويرية 
 و محمد خايف عليها اوى و جويرية بتفتح وبتشوف محمد قدمها و بتحضنو اوى بخوف والكل حوليها بيتكسفو اوى 

خديجة / يلا يا بنت انتى وهى روحو المطبخ خلونا نحط الاكل للرجالة

محمد بيتحرج اوى قدمهم 

محمد /جويرية انتى كويسة 

جويرية بتبص لمحمد اوى بخضة 

جويرية/ انا انا اسفة انا لما شفت شاهين برة كان انا انا اسفة 

ولسة جويرية هتقف 

محمد / لا خليكى انتى تعبانة 

خديجة / محمد خد مراتك على اوضتكم هى تعبانة 

جويرية / لاا انا كويسة 

خديجة / يمكن بكرة نسمع خبر حلو وتبشرونا ان فى مولود جديد 

محمد بيبص لجويرية 

جويرية / مولوود اية لااا لااا انا بس مش متعودة انى اشوف اللعب بالعصا واتخضيت بس 

منة / جويرية خدى اشربى كوبية البرتقال دى 

جويرية / انا كويسة يا جماعة مفيش حااجة 

ولسة جويرية بتقف وبتدوخ و محمد بيسندها كويس 

أسماء / دة علشان ماكلتيش اى حاجة من الصبح حتى على الفطار ماكلتيش حاجة خالص 

خديجة / محمد خد مراتك على اوضتكم وانا هبعتلكوالعشاء فوق وانت الى مسؤال عنها بعد كدة 

محمد بيسند جويرية وبيخدها على الاوضة وبينيمها على السرير 

محمد / تحبى احطلك مخدة ورى ضهرك تانى 

جويرية / لا انا كويسة 

محمد / لو بردانة اجبلك 

جويرية / محمد انا مش بردانة 

وخديجة بتدخل ومعاها الاكل و محمد بيخدو منها 

خديجة / لو احتجتو حاجة نادو علياا 

وخديجة بتنزل 

محمد/ يلا لازم تاكلى كويس وتخلصى الاكل دة كلو 

جويرية بتضحك 

جويرية / بس انا مش جعانة

محمد / يبقي هسيبو هنا لما تجوعى ماشى يلا ارتاحى شوية

محمد بيغطى جويرية و بتشوف دراعو مكان الخبطة بتاعت شاهين 

جويرية / انت 

محمد / دى حاجة بسيطة ولا يهمك

جويرية / ازااى بسيطة دى 

جويرية بتمسك ايد محمد بلهفة وبتبص لمحمد وبتشوف انها قريبة منو اوى 

جويرية / بتوجعك

محمد/ مجرد تذكار من شاهين 

جويرية / خلينى احط عليها تلج 

محمد / لااا استنى جويرية

جويرية بتتكعبل وهى ماشية فى السجادة و محمد بيمسكها من خصرها وبيضمها اوى علشان متقعش وبيبصو فى عيون بعض اوى وبيقربو من بعض اكتر و محمد  بيبعد خصلات شعر جويرية من على عنيها بحنية 

محمد / عنيكى من قريب حلوة اوى 

جويرية بتتوتر ومش عرفة تتكلم و محمد بيقرب عليها وبيبسها من شفايفهاا وبتدخل أسماء فجاة عليهم 

أسماء / اسفة انا انا بس كان فى ضيف تحت بيسال عن جويرية 

جويرية بتتوتر اوى وبتخرج من غير ما تبص لمحمد خالص 
 و محمد مش عارف مبسوط ولا مدايق و بيلف فى الاوضة وبيفكر وبيبتسم اوى وبيفتكر اللحظة دى تانى


      ********************************** 

جويرية بتنزل بتشوف طاهر واقف قدمها

جويرية / طاهر 

طاهر / وحشتينى 

جويرية / هشش وطى صوتك انت انت اية الى جابك هنا 

منة / جويرية خدى طاهر من الباب الا ورى لو حد شفكو هيكون مشكلة 

جويرية بتشد طاهر من ايدو وبتخرج على الجنينة  بسرعة 
و محمد واقف فى الشبااك بتاع الاوضة وبيشوف جويرية مسكة ايد طاهر والحزن بيترسم على وشو وخيبة الامل
 
جويرية / طاهر انت ازاى عرفت انى هناا 

طاهر / فضلت اضغط على مؤيد لحد لما قالى على الى حصل وانتى ازااى متقوليليش على الى حصل انتى مش عرفة انك روحى وحببتى وقلبى اكيد كنا شفنا حل مع بعض 

جويرية / حسن انا 

طاهر  بيلمس خدود جويرية وبيبسها من شفايفها و محمد بيشفهم بيتعصب اوى وبيخبط صانية الاكل بايدو 

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات