إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 64

🍎    الحلقة       ٦٤   🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

فى الليل

 زياد فى الاوضة بيغير هدومه  و كريم بيخبط على الباب وبيدخل

كريم / مامااا ماماا

زياد بيبص لكريم وكريم بيبصلو اوى بحزن

كريم / انت كويس

زياد بيبتسم لكريم اوى وبيروح علية وكريم بيترمى فى حضنو

زياد / هعمل المستحيل علشنكو خليك متاكد من كدة

كريم / انا اسف انا اسف على كل دقيقة دايقتك فيهاا اسف على كل ثانية ضيعتهاا وانا بعيد عنك 😢

شمس بتدخل

شمس / الله الله وحشنى انى اشفكو مع بعض من تاانى
 
زياد بيطبطب على كتف كريم

زياد / وعمرنا ما كنااا بعيد عن بعض

شمس بتحضن زياد اوى و كريم بيضحك

كريم / انا اخرج واسبكو براحتكو باة

زياد و  شمس بيضحكو و شمس بتضرب كريم وهو خارج 
 و زياد بيشد شمس تانى فى حضنو

شمس / بحبك اوى

زياد / ما انا عاارف

شمس / لاياشيخ

زياد بيقرب منها اوى وبيبعد خصلات شعرهاا عن عيونهاا وبيتامل فى ملامحها بدقة

شمس / بعد السنين دى كلهاا بحس كل مرة بتبصلى فيها كانها اول مرة

زياد بيبسها من خدها بحب وبيضمهاا

.
            **********************************

.

رودى مع ليا فى الاوضة

ليا / انتى ممكن تعلقى هدومك هناا

رودى / سورى هديقك بس للحد  ما بابا يجهز الاوض بتعتنا

ليا / ولا يهمك ياسيتى الاوضة منورة بيكى

رودى بتحط هدومها

 
ليا / بقولك اية كريم اخوكى بيدرس اية

رودى / كريم فى كلية هندسة بس بقالو سنة مش بيروح الكلية

ليا / لية

رودى / يعنى كريم مكنش حابب يدخل كلية الهندسة بس بابا كان عندو رغبة شديدة انو يشوف كريم مهندس زيو

الباب بيخبط

ليا / ادخل

وبيدخل ياسين

ياسين / اية هتنامو كدة على طول

ليا / يعنى هنعمل اية بعد الى حضرتك عملتو فينا النهاردة

ياسين / يعنى مش لازم نتعرف

ياسين بيبص لرودى ورودى متجهلة نظراتو وبتعلق فى هدومها وبتوضب حاجتها  و ليا بتقرب على ياسين

ليا /  لو عملت حركة كدة ولا كدة

ياسين / حركات اية هو انا برضو بتاع الحركات دى

كريم / احم احم

وليا بتبص لكريم الى واقف ورى ياسين وبتبتسم اوى

كريم / اسف على الازعااج

ليا / لاا ولا ازعاج ولا حااجة اتفضل ادخل

وليا بتبعد ياسين عن الطريق بعنف وبيتخبط فى الباب 
وكريم بيبص لياسين وبيدخل

كريم / رودى

ورودى بتبص وره وبتشوف كريم

كريم / انا خارج اتمشى شوية لو تحبى تيجى معاياا

رودى بتبتسم اوى لاخوهاا

رودى/ حاضر بس هغير هدومي

 
ليا / اة خلينا نخرج كلناا نتمشى انتو اول مرة تنزلو مصر 
واكيد مش هتعرفو الاماكن

رودى بتغير هدومها فى الحمام وبتخرج و ياسين عيونو عليهاا

رودى / انا جاهزة 

وبيخرجو هما الاربعة رودى متعلقة فى دراع كريم ومبسوطة اوى وبتشاور على الاماكن لكريم

ياسين / انتى متاكدة انهم اخوات

ليا / اة اصل الحنية دى بتكون جوة الانسان مش زيك

 
ليا / كريم رودى فى هناا محل ايس كريم خلونا نروح ناكل ايس كريم

وبيروحو مع بعض

ياسين / رودى تحبى تكلى ايس كريم بنكهة اية

رودى / التوت البرى

ياسين / اية

ليا / التوت البرى اول مرة اسمع عنووو

كرين / لو سمحت عندك ايس كريم بالتوت البرى

بايع الايس كريم / لااا

رودى / ياخسارة كان نفسى فية اوى ممكن اخد شوكولاتة

وبيكلو ايس كريم هما الاربعة

كريم / وانت بتدرس فى اية

ياسين / انا فى كلية فنون جميلة

رودى / ولية اخترت الكلية دى

ياسين / اصل انا بعرف اقدر الجماال اوى وارسمو

ياسين بيبص لرودى اوى

ليا / انت فى كلية هندسة صح

كريم / اة بس كنت منقطع عن الدراسة فترة بس ناوى اكمل ان شاء الله

رودى / بجد يا كيمو هتكمل

كريم / اة هكمل

ياسين / وانتى

رودى/ انا كمان فى فنون جميلة

ياسين / لابجد اية الصدفة دى

ليا / فعلا صدفة غريبة

ليا بتضرب ياسين فى زراعو

كريم / الوقت اتاخر خلوناا نرجع

وبيرجعو الفيلااا كلهم

.
            **********************************

حسام نايم على سريرو وماسك فى ايدو صورة ريم وبيفتكر لما الشرطة قبضت عليهم

حساام / رودى ابعد عنهاا سبهااا

رودى / حسام اهدى متقلقش

وبيخدوهم كلهم على عربية الشرطة

حسام / ريم انتى بخيير

ريم / اة يعنى بما انى متعودة على الشرطة والمحاكم
 
وريم بتبتسم اوى وحسام بيبصلهاا و ابتسام بتدخل الاوضة وحسام ماسك الصورة وسرحاان اوى  و ابتسام بتقرب منو وحسام بيشفهاا بيحط الصورة تحت المخدة بسرعة

ابتسام / صورة مين دى الى خبتهاا منى

حسام / لاا دى صورة قديمة متشغليش بالك انتى يا امى

ابتسام / ماشى ياحساام ماشى خد اشرب اللبن ده ونام كفاية الى حصل النهاردة

وحسام بياخد الكوبية من اديهاا وابتسام بتخرج من الاوضة وحسام بيطلع الصورة وبيخدهاا بسرعة وبيحطها فى كتاب من المكتبة بتعتو

.
            **********************************

هاني بيشتغل فى الاستوديو بتاعو ومعاا مولف و  بتدخل الاستوديو

ريم / مساء الخير

امير / اهلا انسة ريم

ريم / اهلا استاذ امير اسفة لو عطلتكو بحسب بابى لوحدو

هاني متجاهل ريم و ريم بتروح على والدها وهو قاعد من ورى ضهرو وبتلف درعها حولين رقبتو بحب

ريم / اسفة هتفضل زعلان منى كدة كتير يعنى

هاني / الى عملتية دة غلط ولازم تعترفى بكدة

امير / خلينا نكمل كلمنا بكرة وانتو اتكلمو مع بعض

هاني / لاا استنى انت مش غريب يا امير اقاعد تعالة

ريم / بابى لو الى حصل دة حصل تانى هعمل نفس الى عملتو تانى

مريم / انتى بتعندى معاايا يعنى

ريم / لاا ابدا بس انت الى عوتنى انى لازم اقف جمب اى حد هو فى  حاجة لياا وخصوصا ان الحد دة قريب منى وانت عارف برضو ان ليا و ياسين وحسام زى اخواتى بالظبط وبحبهم

 
هاني / يعنى مش عوزة تعترفى انك غلطانة يعنى

ريم / بس انا مش غلطاانة

هاني/ ريم روحى دلوقتى انا مشغول ونتكلم بعدين

ريم بتزعل اوى

ريم / اوكى اسفة انى ازعجتكو

وريم بتخرج ومديقة اوى

.
            **********************************

الشباب بيرجعو الفيلاا

ليا / ياسين نور اوضتك منور لية

ياسين / اكيد بابا بيعمل جرد لاوضة بعد الى حصل تصبحو على خيير

لياا / تصبحو على خير انا كمان لسة ماختش العقاب بتاعى

رودى / كريم حاسة اننا هنكون مبسوطين هناا اوى

كريم / ممكن

رودى / لية انا عارفةانك مكنتش حابب انك تيجى هنا مصر

كريم / المهم اننا كلنا مع بعض

ورودى بتبوس كريم من خدو

رودى / تصبح على خيير

ورودى بتدخل الفيلاا

وكريم بيلمح شخص من بعيد ورى الشجرة فى الجنينة 
و بيروح بسرعة علية

كريم / ميين

زياد / كريم

كريم / بابااا

وكريم بيجرى بسرعة على زياد وبيسندو بسرعة  و زياد تعباان وكريم بيخلية يقاعد على كرسى فى الجنينة  و زياد ماسك دمااغو وبيحس بالم شديد فى دمااغو

كريم / بااباا

زياد بيمسك ايد كريم بقوة

زياد / اهدى وطى صوتك احسن حد يحس بيناا

وفى دم بينزف من مناخير زياد

 
كريم / بابااا لازم نروح المستشفى بسرعة انا انا هطلب الاسعااف

زياد / لااا لااا هتلى  مياة بسرعة

وكريم بيجرى على الفيلاا وبيجيب ميااة و زياد بيطلع دواء 
وبياخد الدواء بسرعة

زياد / انا هكون كويس دة امر طبيعى

كريم / لاا انا مش هسمع كلامك ابدا انا انا لازم اطلب الاسعاف

زياد / لااا لو عملت كدة هتكون هدمت الى انا ببنية من اياام لااا انا انا بكرة الصبح عندى مقابلة مع الدكتور

كريم / بس انت تعبان اوى

زياد / لاا خلاص الالم راح خلاص انا كويس صدقنى

شمس بتروح عليهم

شمس / زياد كريم فى اية

زياد بيحاول يستمد قوتو

كريم / امى اصل

زياد / كريم اخد رودى وخرجو فى الوقت دة وانا قلتلو ان 
كان لازم يدينى خبر

شمس / دة اخوهاا وفيهاا اية خليهم يتبسطو شوية

زياد / عندك حق خلاص يااة الوقت اتاخر اوى خلينا نطلع نرتااح

وكريم عيونو على زياد اوى

شمس / كريم مش هتناام

كريم / لاا مش جيلى نوم

زياد / متتاخرش نام على طوول

كريم بيبص لزياد اوى بحزن

كريم / حاضر

.
            **********************************

فى الصباح

ريم بتنزل من اوضتها  و هاني  بيفطر مع مريم

ريم / صباح الخير يا ماما صباح الخير يا باباا

مريم / صباح الخير يا حببتى

هاني بيتجاهل ريم خالص وبيكمل فطور بتاعو و ريم بتدايق اوى ولسة هتمشى

مريم / ريم ريحة فين

ريم / معنديش محاضرات النهاردة هخرج اتمشى شوية

مريم / استنى علشان تيجى معايا عند خالتك شمس
 
ريم / هستنكي فى العربية يا ماما

ريم بتخرج و  هاني متجاهلها خالص

مريم / يعنى هتفضلو انتو الاتنين لحد امتى كدة

هاني / لحد ما تعرف انهاا غلطانة وتتاسف كمان

مريم / والله انتو الاتنين دمغكو انشف من بعض انا مش هتدخل بينكو ابدا انا هروح اغير هدومي خلينى امشى

وريم وقفة جمب العربية بتعتهاا ومديقة  و هاني بيروح عليهاا وبيقف مبيتكلمش وبيبصلهاا اوى وريم بتبصلو بحزن 
 و هاني بيفتحلها دراعو الاتنين وريم بتضحك وبتترمى فى حضنو

هاني / معرفتش انام طول الليل وانتى زعلانة

ريم / وانا كمان مقدرتش  انام وخصوصا وانك زعلان منى 

هاني / حببتى انتى بنتى الوحيدة ونور عيونى كمان
انا خايف عليكى

ريم /وانا عارفة انك خايف عليا ودة مش مزعلنى ابدا بالعكس ربنا يخليك لياا يا حبيبى وتفضل الظهر الى بلجالو فى وقت الضيق

هاني بيحضنهاا اوى

مريم / علشان كدة مش عوزة اتدخل بنكو انتو الاتنين 
علشان عارفة ان انا هطلع الغلطانة فى الاخر

هاني / انتى حيااتى

مريم / لا ياشيخ بجد

هاني بيبسها من خدهاا وبيحضنها هى وريم

.
            **********************************

زياد فى الاوضة و  شمس بتظبط شعرهاا فى المراياا

شمس / حبيبى عوزة اقص شعرى

زياد قاعد سرحاان ومبيردش عليهاا  و شمس بتبصلو

شمس/ زياد حبيبى

زياد / نعم

شمس / مالك سرحان فى اية

زياد / لا ابدا بس لازم اروح الشركة واشوف الشغل

شمس / خليك معايا النهاردة اخواتى جين وهنتغدا مع بعض  و هاني وسراج والكل هيتجمع علشنا احنا يعنى هيجو وميلقوش حضرتك

زياد بيبسها من جبنهاا

زياد / قبل الغداء هكون عندك متقلقيش بس لازم امشى 

زياد بيخرج من الاوضة وكريم واقف قدن الاوضة

 
زياد / كريم انت هناا لية

كريم / هروح معاك للدكتور

زياد / كريم قولتلك انا كويس بلاش تخلى امك تحس بحااجة

كريم / انا مش هرتااح غير لما اسمع من الدكتور حالتك بودانى

 
زياد / يا ابنى انت

كريم / بابا انا مصمم

زياد بيبص لكريم اوى وبيفهم انو مصمم ومش هيتراجع

.

            **********************************

حسام / ماما خلينى اوصلك فى طريقى

ابتسام / روح انت وخلى ابوك يوصلنى

حسام / ماما بااباا مشى من بدرى

ابتسام بتخرج من الاوضة بصدمة

ابتسام / ابوك مشى وسبنى شايف ابووك بيعمل اية
 
حسام / يلا انا هوصلك بابا قال انو هيوصل على الغداء
 
ابتسام / لازم انت كمان تكون موجود انت فاهم

حسام / سمعاا وطاعااا ياسيدتى

وابتسام بتضحك وبتاخد الشنطة بتاعها وبتمشى

.
            **********************************

ريهام و سهي بيجهزو قاعدة فى الجنينة وعصير  و ليا ورودى معاهم والكل مبسوط اوى

شمس / ريهام فين ياسين

ريهام / فى اوضته هو مبيصحاش دلوقتى

شمس / رودى ليا روحو صحو ياسين خلينا نقاعد مع بعض

ورودى وليا بيروحو مع بعض

ليا/  رودى دى أوضة  ياسين صحى انتى وانا هجيب حاجة من اوضتي

 
رودى / ليا بس اناااا

وليا بتمشى وبتسبهاا ورودى مكسوفة اوى وبتخبط علي الباب و ياسين مبيردش ورودى بتشوف الباب مفتوح وبتدخل بشويش  الاوضة متبهدلة اوى وكل حاجة مش فى مكانها ورودى بتدوس على لوحة على الارض وبتتخض وبتصرخ خفيف

ياسين بيفتح عنية بسرعة وبيشوف رودى قدمه وبيروح عليهاا بسرعة

ياسين / انتى بخيير حصلك حااجة

رودى / اسفة انا شكلى كسرتلك اللوحة بتعتك

ياسين بيبص تحت رجلية بيشوف لوحة بتعتو لما رودى داست عليها كسرتهاا

ياسين / فداكى مليوون لوحة اتفضلى

ليا بتدخل الاوضة

ليا / ياسين ياسين يلاا خالتو شمس عوزانا نتجمع كلنا تحت

 
ياسين بيبص لرودى اوى ومبتسم

ليا / اية دة مش دى اللوحة الى انت شغال فيها بقالك شهر

رودى / اسفة فعلا اسفة

ياسين بيكسر اللوحة

ياسين / لا الااا ابدا دى لوحة فاشلة وانا كنت هرميهاا

ليا / لية مش دى الى قولتلى انك هتسلمهاا لامتحان فى الجامعة

ياسين / ليا ممكن تخرجى برة

ليا / ومين قالك انى اصلا هقاعد فى اوضتك دى يلااا يا رودى خلينا ننزل تحت

وليا بتاخد رودى وبتمشى

رودى / ليا لية بتتعملى معاة كدة حرام

ليا / بصى يا رودى انا اعتبرتك زى اختى بالطبط من الاحسن تبعدى عن ياسين ياسين بتاع بنات وياما كسر قلووب كتيير

رودى / وانا مالى

ليا / انا بقولك علشان لو يعنى قالك حاجة كدة ولا كدة

رودى / خلينا ننزل احسن

وبينزلو هم الاتنين

.
            **********************************

.

رودى وليا بينزلو بيشوفو ريم و مريم وصلو وبيسلمو عليهم

مريم / رودى تعالى اقاعدي جمبى

ورودى بتروح لخالتها مريم و مريم بتخضنهاا

مريم / شمس لو كان عندى والد مكنتش سبتلك رودى ابدا

والكل بيضحك

ريم بتساعد سهي و شمس فى الترتيب

شمس / مريم قولتى لهاني علشان هنتغدا مع بعض

مريم / اة طبعا متقلقيش هيجى

وبتدخل ابتساام ومعاها حساام

ابتسام / اية يا بنات بتعملو اية من غيرى

شمس / هى اللمة تكمل من غيرك يا بسوومة

ابتسام بتحضن شمس اوى

ابتسام / حمدالله على سلمتك يا روحى انتى

شمس / ممكن باة تسبينى اسلم على الشاب الوسيم دة معرفتش اشوفو امبارح

وحسام بيبتسم لشمس وبيسلم عليهاا و شمس بتسلم علية وبتبوسو من خدو وحسام بيشوف ريم بتتنقل بين التربظات بالمفارش البيضة وجملها بالحجاب مزودهاا جمال  و حسام بيروح عليها

حسام / ريم عاملة اية

ريم / حسام الحمد لله انت لسة مرحتش الشركة لحد دلوقتى

 
حسام / يعنى معنديش شغل النهاردة

ليا/ اية ازااى البش مهندس حساام معندوش شغل

حسام / اية مينفعش اخد اجازة انا كمان

ياسين / اجاازة علشان مين الاجازة دى

ياسين بيروح عليهم

حسام / ياسين ابعد عنى انا لسة مدايق من الى عملتو

.
            **********************************


زياد وكريم قاعدين فى الاستقبال

الممرضة / الاستاذ زياد عبدالعزيز

زياد / ايوة انا

الممرضة / الدكتور سعد مستني حضرتك

زياد وكريم بيدخلو للدكتور سعد

سعد / اهلا يابش مهندس حمدالله على السلامة

زياد / الله يسلمك يادكتور

سعد بيبص لكريم

زياد / دة كريم ابنى

كريم بيحاول يبتسم للدكتور

زياد / الاشاعات يا دكتور

سعد / انا هتكلم باختصار

زياد / لو سمحت ياريت

كريم / دكتور عاوز اعرف اية حالة والدى بالظبط

زياد بيحط ايدو على ايد كريم

سعد / دى مش اول مرة الاستاذ زياد يتصاب بالورم 
ودة الى كان شاغل بالى المدة الى فاتت دى

كريم / تقصد اية

الدكتور بيقف وبيجيب الاشاعات بتاعت زياد وبيشرحلهم على شاشة الاشااعات

الدكتور / دة كان مكان الورم القديم تقريبا كان خارج خلايا المخ يعنى مكنش فى اى خطر خالص اما الورم الحالى للاسف ظهر داخل خلايا المخ

كريم بيبص لزياد

الدكتور / وصعب جدا انننااا نقرب من المنطقة دى

كريم / برضو انا مش فاهم حااجة

الدكتور/ العملية فى الحالة دى صعبة يعنى بنسبة ٣٠٪

كريم بيبص لزياد ومصدوم

زياد / انا كنت محتاج ان حضرتك تكتبلى على مسكن للالام

الدكتور / الى انا كتبتهولك اخر مرة دة اقوى حااجة ممكن تخدهااا

كريم / ممكن نعمل العملية امتى

زياد / كريم

الدكتور / لو اختو قرار العملية فى استعدادات لازم تجهز الاول

زياد / كريم خلينا نتكلم لاول

كريم بيتجاهل زياد

كريم / ابدا فى الاستعدادات من دلوقتى يا دكتور فى اقرب وقت ممكن

الدكتور بيبص لزياد

زياد / كريم تعالة معااياا شوية

زياد بيسحب ايد كريم  و كريم بيبعد زياد عنو

كريم / ولو محتاج اى استعانة من خارج البلد معندناش مانع

زياد بصرخة / كرييييييم

كريم بيبص لزياد بحزن ودموعو بتنزل

كريم / انت مش هتمووت

زياد بيحضن كريم اوى وكريم بينهاار من العياط  و الدكتور بيخرج من الاوضة وبيسبهم لوحدهم

كريم / انت هتعمل العملية والعمية هتنجح وهتعيش انت مش لازم تموت

زياد / اوعة تفكر ان انا خايف من الموت لااا ابدا انا خايف عليكو بس انا مطمن انك جمبى وهتكون فى ضهر امك واختك انت هتكون السند ليهم من بعدى يا كريم

كريم بيعيط

 
كريم / انت هتعمل العملية

زياد / عاوز تحرمنى من الكام يوم الى هعشهم معااكو لية

كريم بيصرخ وبينهاار

كريم / انت مش هتمووت انت مش هتموووت

وكريم بيخرج من الاوضة ومنهاار و زياد بيجرى ورى

 
زياد / كريم استنى كريم

زياد بيحس بدوخة وبيقع على الارض وكريم بيسمخ الخبطة وبيبص ورى بيشوف ابوة على الارض

كريم بصرخة / بااااباااا باابااا

وبيجرى علية بسرعة وبيخدو فى حضنو

كريم / بااباا بااباا دكتور دكتووووور

.
            **********************************

شمس قاعدة فى الجنينة وبتحط اديها على صدرهاا

رودى / مامى فى اية مالك انتى بخير

شمس / مش عارفة قلبي اتقبض فجاة لية

رودى بتدى شمس مياة

ريهام / شمس انتى كويسة

شمس مخنوقة وبتقف بسرعة

شمس / فين زياد

رودى / مامى فى اية ماامى

شمس بصرخة / هتيلى ابووكى ابوووكى فييين

ابتسام / شمس اهدى برااحة شمس مالك

رودى بتتصل بابوهاا ومبيردش عليهاا

رودى / دى اول مرة بابا مبيردش على اتصلاتى

رودى بتتصل بكريم 

.
            **********************************           


 كريم بيعيط وواقف قدم  الاوضة فى المستشفى و بيشوف رقم رودى  و الدكتور بيخرج لكريم

كريم / دكتور باباا

الدكتور / هو بخير ممكن تدخل تتطمن علية

وكريم بيدخل بسرعة وبيشوف زياد نايم على السرير وبيبص لكريم و كريم بيروح علية وبيبوس ايدو

كريم / كان قلبى هيقف لما شفتك على الأرض انت كويس

زياد بيقاعد وبيحط ايدو على كتف كريم

زياد / متقلقش انا بخيير

موبيل كريم بيرن تاانى 

زياد / اكيد امك هاات التليفون 

زياد بياخد التليفون من كريم بسرعة وبياخد نفس عميق

زياد / الوو

رودى / باابى

شمس بتاخد الموبيل من رودى بسرعة

شمس / زياد زياد انت فيين

زياد / اهدى اهدى فى اية انا فى الشركة

شمس /  انت كويس

زياد / اة طبعا يعنى هيكون فيا اية

شمس / وكريم معاك لية

زياد / كريم حابب يشوف الشركة انتى مالك صوتك متغير لية

شمس / كنت خايفة اوى عليك مش عارفة قلبى انقبض فجاة

زياد / سلامة قلبك يا روحى انتى

شمس /زياد متتاخرش

زياد / انا مستحيل اتاخر عليكى ابدا يا عمرى انتي
متقلقيش انا مش هتاخر ربع ساعة واكون عندك انا وكريم 
وكنت عوزك فى كلمتين كدة فى الاوضة لوحدنا

شمس بتضحك وكريم بيتكسف وبيبضحك

زياد / سلام مش هتاخر

كريم بيبص لزياد

كريم / ازااى بتقدر تعمل كدة

زياد / امك دى حتة من رووحى ياكريم حبى لامك مش شبة اى حب انت ولا غيرك تعرفوة ابدا انا مستعد ادفع عمرى كلو علشان ابتساامة وحدة منهاا

وكريم بيبوس جبين ابوة

زياد / خلينا نمشى بلاش نتاخر عليهم

كريم / بس انت تعبان

زياد / مكان راحتى مش هناا مكان راحتى هنااك على كتف امك

 
وكريم بيساعد زياد يقف

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات